Onkohan insinöörille sattunut...
Onkohan insinöörille sattunut...
perustavaa laatua oleva munaus vai kuihan lie. Kun nimittäin olen jo kotvan etsiskellyt syytä pelkääjän puolen lattiamaton alle kertyvään vesilammikkoon,mutta en ole sitä onnistunut paikantamaan kunnes viikonloppuna tartuin taas lammikosta suivaantuneena toimeen ja huomasin että se pirulainen tulee johtonippua pitkin kynnyskotelon sisältä,jonne johonkin loppuu kattoluukun sisäpuolelta kulmasta alkava veden poistoputki tai -letku.(huh mikä lause )Sitten rupesin tiputtamaan vettä reiästä ja kas, joka kerta sitä ohjautui nippua pitkin lattialle.Putki ilmeisesti loppuu oikean kulmatolpan sisään johonkin hanskalokeron huitteille ja siitä tippuvan veden ilmeisesti pitäisi poistua kotelosta sen etupäässä sijaitsevan kumitutin kautta ,mutta nyt se tippuukin suoraan ovesta tulevan johtonivaskan päälle ja valuu niitä pitkin lattialle.Kuskin puolella ongelmaa ei esiinny.Olisiko insinjöörille tullut tässä kohtaa "kardinaali", vai onko letkun pää jotenkin keturallaan tolpan sisällä.Sormilla en mistään kautta ylettynyt päätä sormiini hamuamaan.Onkohan arvon raadilla kokemusta ko. ongelmasta ja sen ratkaisemisesta?
"Mersisti,vaan ei narsisti"
W 124 230 TE -88
W 124 230 TE -88
Joo satakaxneljähän se.Jaa lokarin taakse letku tulevi .Joo täytyykin katsoa sinne sisäkaaren taakse sitten.Kuskin pulelta kun kaadoin vettä reikään niin se lirisi ulos kynnyskotelon pohjassa olevan "kumitorven" kautta,mutta täytyypä katsoa tarkemmin.Tattista vaan vinkistä.
"Mersisti,vaan ei narsisti"
W 124 230 TE -88
W 124 230 TE -88
Jos se letku päättyy sinne lokarin sisään- kuten vois olettaa- niin sinnehän tuppaa kotelon päätyyn kertymään niin paljo savea ja kökköä et se voi letku olla päästään tukossa ja siten ollen tulvia ylempää.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Tarkistin eilen nuo "kumitorvet" ja olivat alaosasta ihan tukossa ja täynnä tiiviiksi tamppaantunutta savea ja p***aa.jackie kirjoitti:Jos se letku päättyy sinne lokarin sisään- kuten vois olettaa- niin sinnehän tuppaa kotelon päätyyn kertymään niin paljo savea ja kökköä et se voi letku olla päästään tukossa ja siten ollen tulvia ylempää.
Vettä oli reilusti jalkatiloissa molemmilla puolin.
Epäilen että tuulilasin tiiviste vuotaa myös.
Takakontista löytyi myös yllättäen aikamoinen lammikko oikealta puolelta syvennyksestä.
Täytyy tarkistaa kai takalasin tiiviste. Kontin tiiviste on kyllä ehjä.
Nämä vuodot on varmasti helpompi korjata nyt kesällä, ettei tarvitse räntäsateessa sitten ihmetellä.....tallia kun ei ole.
Eikös W124:ssä ole ainakin tuulilasi liimalla kiinni, ts. tiivistettä ei ole?jouni74 kirjoitti: Epäilen että tuulilasin tiiviste vuotaa myös.
Takakontista löytyi myös yllättäen aikamoinen lammikko oikealta puolelta syvennyksestä.
Täytyy tarkistaa kai takalasin tiiviste. Kontin tiiviste on kyllä ehjä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
En tiedä mikä kämmi ja mille insinöörille (auto kun on aika pitkälle jo Suomessa kasattu uudestaan kahteen kertaan) on tapahtunut, mutta tuli selitys ummehtuneelle hajulle. Jostain se nokitykki taas vuotaa apukuskin puolelle lukuisista tiivistysyrityksistä huolimatta. Lätäkkö ja matossa homeen alkua! KELE!
No ensiapuna matot parvekkeelle kuivumaan ja Bilteman kosteudenpoistajahässäkkä (jos siitä on mitään apua?) autoon. Auto on nyt sentään katoksessa (viidettä päivää).
No ensiapuna matot parvekkeelle kuivumaan ja Bilteman kosteudenpoistajahässäkkä (jos siitä on mitään apua?) autoon. Auto on nyt sentään katoksessa (viidettä päivää).
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Aivan niin. Liimallahan se on kiinni ja sitä liima-liitosta tuossa tarkoitin.Timo L. kirjoitti:Eikös W124:ssä ole ainakin tuulilasi liimalla kiinni, ts. tiivistettä ei ole?jouni74 kirjoitti: Epäilen että tuulilasin tiiviste vuotaa myös.
Takakontista löytyi myös yllättäen aikamoinen lammikko oikealta puolelta syvennyksestä.
Täytyy tarkistaa kai takalasin tiiviste. Kontin tiiviste on kyllä ehjä.
Näyttää olevan ruosteessa ikkunapielet edessä, listojen alla.
Vesi tulee apumiehen jalkatilaan kuitenkin jostain muualta.
Pesin auton äsken ja katselin vuotaako.
Vesi tulee aika läheltä oven etureunaa sisään.
Näyttäisi siltä että vesi joka menee etuoven ja lokasuojan väliin tulee jostain kolosta sisään
On melko hankalassa paikassa tuo vuotokohta.
Pitää ilmeisesti repiä sisuket irti ja kaivaa kolo näkyviin
Kaikenlaista sitä vanhassa autossa voi olla...
Jatkan vian selvittämistä.
Takakontista löytyi myös yllättäen aikamoinen lammikko oikealta puolelta syvennyksestä.
quote]
Se vesi voi tulla sinne myös takalampun tiivisteen välistä. Siellä kun sopivasti ruoste tekee kuprua niin jo rupee lorisemaan- ainaski näin aurinkoisena kesänä . Omasta (tai siis isin ja äiskän) autosta tulee vesi sisään siitä lampun alta peltisaumasta ku on päässy ruostumaan sen verran et siinä on pieni reikä. Oli keväällä se sivuverhouksen pohja homeessa joten otin ne molemmilta puolista kesäks pois. Pitäis keritä ennen talvea hitsaamaan siihen paikka. Isukki kyllä ehotti et sisäpuolelle vaan Sikafleksiä ni jo pitää, mut tuumasin sille et "mielummin en".
quote]
Se vesi voi tulla sinne myös takalampun tiivisteen välistä. Siellä kun sopivasti ruoste tekee kuprua niin jo rupee lorisemaan- ainaski näin aurinkoisena kesänä . Omasta (tai siis isin ja äiskän) autosta tulee vesi sisään siitä lampun alta peltisaumasta ku on päässy ruostumaan sen verran et siinä on pieni reikä. Oli keväällä se sivuverhouksen pohja homeessa joten otin ne molemmilta puolista kesäks pois. Pitäis keritä ennen talvea hitsaamaan siihen paikka. Isukki kyllä ehotti et sisäpuolelle vaan Sikafleksiä ni jo pitää, mut tuumasin sille et "mielummin en".
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti 19.08.2003 13:47
- Paikkakunta: Riihimäki / .................Espoo
Aika monelle sattunut...
Uskomatonta, että niin monelle on sattunut juuri tämä sama vesivahinko. Minullakin oli juuri apparin puolelle järjestynyt rankkasateiden aikana jalkakylpy. Otti kyllä aivan uskomattomasti pattiin, kun viimeinen lomaviikko oli menossa ja kummatkin kulkuneuvot ovat ryhtynet uima-altaiksi. heti sateen tauotessa ampaisin toiveikkaana pihalle siinä ihanassa toivossa, että josko pääsisi autoja laittamaan. Poutakaudet jäivät vain keskimäärin varttitunnin mittaisiksi.
Sen verran selvisi, että vänkärin jalkatilassa oli läpireikä muovilokasuojan taakse. Kun sitten vesi valuu kovalla sateella akun nurkalta vedenpoistokanavaan, niin se noruu pyöräkotelon seinää alas kunnes osuu juuri tuohon reikään ja sen kautta sisään. Tämän lisäksi vettä näyttää tulevan sisään ylempääkin, kun lorotan letkusta tuulilasin nurkalta alas.
Go figure.
Sen verran selvisi, että vänkärin jalkatilassa oli läpireikä muovilokasuojan taakse. Kun sitten vesi valuu kovalla sateella akun nurkalta vedenpoistokanavaan, niin se noruu pyöräkotelon seinää alas kunnes osuu juuri tuohon reikään ja sen kautta sisään. Tämän lisäksi vettä näyttää tulevan sisään ylempääkin, kun lorotan letkusta tuulilasin nurkalta alas.
Go figure.
C220CDI -13
C220CDI -04
Exät: 200 TD -82/85, 300 TD -84, E250TD -94
-----------------------------------
<Hemu> d__<o.o>__b
<raveli> hemu, miten sä sait tuon b:n väärinpäin?
C220CDI -04
Exät: 200 TD -82/85, 300 TD -84, E250TD -94
-----------------------------------
<Hemu> d__<o.o>__b
<raveli> hemu, miten sä sait tuon b:n väärinpäin?