Kokemuksia w124 E250D:stä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Kokemuksia w124 E250D:stä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Onko minkälaisia kokemuksia tuommosesta neliventtiilikannella olevasta 250D:stä? Lähinnä siis koneen ja etenkin kannen kestävyydestä. Tällä hetkellä käytössä olevaa vuoden -92 200D:tä alkaa ruveta kuppa vaivaamaan, vaikka takana on vasta vaivaiset 530 tkm, joten pitää ruveta pikkuhiljaa kartoittamaan modernimman tekniikan tarjontaa. Kulku tolla vanhalla sujuis muuten kyllä vielä ihan mukavasti ku on pumppu ruuvattu ja alustasta väljät osat uusittu, mut korin puolestaa joutuu jo toteamaan että mikään hyvä ei oo ikuista :(.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Oman kokemuksen pohjalta voin suositella kyseistä konetta lämpimästi. Ajoin 1994-1997 E250D:n mittariin 320 000 km. Koneessa ei ollut koko aikana mitään korjaustarvetta. Öljyt vain vaihdoin kymppitonnin välein.

Näin autoa vielä joskus vuonna 2000 viimeksi, enkä silloiseltakaan omistajalta kuullut isommista korjaustarpeista. Sitä en nyt enää jaksa muistaa paljonko kilsoja tuohon mennessä oli kertynyt.

Vapaasti hengittävistä nakuista juuri E250D-20V on optimaalisin kone koko liikuttamaan 124 koria. 113 heppaa on ihan tarpeeksi nykyisillekin nokilekoille; ei sillä ainakaan jalkoihin liikenteessä jää :wink: .

Yksi erikoinen ominaispiirre koneesta jäi kyllä mieleen, nimittäin talvipakkasella käynnistettäessä kaikki pytyt eivät lähteneet samantien käyntiin, vaan tulivat mukaan vasta 5-20 sekunnin kuluttua startista. Eipä tuo koskaan haitannut, vaikka joku vieressä joskus saivartelikin, että sehän lähtee kuin palmun alta.

Vieläkin kaduttaa, että tulin luopuneeksi siitä autosta. Osta pois jos on mahdollisuus!
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
makopa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ma 09.08.2004 19:27
Paikkakunta: hyvinkää

250 d

Viesti Kirjoittaja makopa »

kansissa kuulema jotain ongelmia mutta vasta yli 500000km , aika kalliskin
makopa
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Kuulostaa ainaski ensikommentit asiallisilta. Suomessahan noita 20 venttiilisiä on aika harvassa, mut oon kuullu et Saksassa ne on tehny niitä yli omien tarpeitten. Toisaalta on kyllä käyny mielessä semmonenki juttu et G-maasturilla pääsis talvella mökille käymään vaik ei ois tietä just äske aurattukaan :wink: . Auton ostohan pitää perustella järkisyillä.

Kunhan tässä nyt katellaan tilannetta, ja tallipäällikköhän meillä päin nää kalustohankinnat viimekädessä päättää.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Vastaa Viestiin