W204 220cdi automaattilaatikko

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W204 220cdi automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mtl kirjoitti:Moro,

Ei kai tää sama ongelma nyt oo tuossa uudessa minkä ostin. Kyseessä siis W204 220CDI vuosimallia 2009. Itselläni ei auto nyi eikä mitään vaan toistaiseksi on toiminut hyvin. Vanhaan w211 vm.2002 asennutin erillisen lauhduttimen, mutta ajattelin, että tässä nyt tuskin enää samaa ongelmaa voisi olla. Siis kysymys onkin onko näitä glykooliongelmia ollut nyt myös W204 vm2009 malleissa?


Mtl
Siis mitä näistä tässä ketjussa oleista onkelmista,
on nissä ollut ainkin kulumia laatikossa, vialisia turbin lukon solenoideja, johdin levyjä,
vuotavia töpselin holkeja, öljyä ohjain bokseissa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Mtl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 29.09.2009 18:59

Re: W204 220cdi automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja Mtl »

Okei. Kiitos. Eikö nuosta saa valmistajaa millään vastuuseen ? Kysehän on selkeesti jo valmistusviasta jos glykoolit valuu vaihdelaatikon öljyjen sekaan malli mallin jälkeen. Ongelmahan ei ole sinänsä uusi, vaan jo vuosia ollut tiedossa. Vkonloppuja :)
2010 E 250 CDI
2015 C 200T D
2008 C 200T CDI
2002 E 270 CDI
2002 C 200T CDI
1998 C 200 CDI
isalmela
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: Ma 21.05.2012 12:15
Paikkakunta: Oulu

Re: W204 220cdi automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja isalmela »

[/quote]

ainkin kulumia laatikossa, vialisia turbin lukon solenoideja, johdin levyjä,
vuotavia töpselin holkeja, öljyä ohjain bokseissa[/quote]

Terve!

Cdi203 taisi tarkoittaa, että glykoliongelmaa ei näissä uusissa enää ole. Pienempiä harmeja kylläkin, kuten listasta huomaatte. Mukavaa viikonloppua!
Deceased
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 14.06.2011 16:28

Re: W204 220cdi automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja Deceased »

Minkähintainen tuo laatikon öljynvaihto operaatio on? Omassakin maantiellä reippaammin kiihdyttäessä "jyristää", mistä johtuu?

Lappeenrannan alueella osaavaa puljua Auto-Sunin lisäksi tekemään laatikon öljynvaihtoa?
Ex.
C220 CDI '08 AMG-Optik.
A4 B7 TFSI Quattro '06
SLK 350 7G-tronic '05
A4 1.8TQ '01 x2
C180K Sportcoupe '05
A3 1.8T '99
Avatar
Rankkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 21.02.2014 08:57
Paikkakunta: Lempäälä

Re: W204 220cdi automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja Rankkis »

jvk210cdi kirjoitti:
tjmj kirjoitti:moi

eli tuo nykäisy 1-2 kylmänä eli mielestäni vaihto on ok mutta sitten tulee terävä nykäsy viiveellä 1-2 sekuntia aivan kuin se ottaisi liina jyrkästi kiinni pitäisi hieman luistaa sitten sivistyneesti kiinni.(vaikea selittää) se normalisoituu kun lähtee liikkeelle ja noita 1-2 vaihtoja tulee 4-5 kertaa 1-2:lle sitten pelaa kuin mitään ei olisi ollutkaan
tjmj
722.6 laatikossa on 1-vaihteella pienempi järjestelmäpaine.
Kun vaihde siirtyy -2-vaihteelle, niin järjestelmäpaineen venttiilin toiselle "otsapinnalle" siirtyy K-sarjan (ensimmäisen kerran) kytkimien paine nostaen järjestelmäpaineen ja samalla tarvittavan modulointipaineen korkeammaksi.
Juuri tuossa järjestelmäpaineen siirtymävaiheessa järjestelmäpaineen venttiilin laihan pään ohivuoto aiheuttaa 1-2 vaihdossa nukäyksen.
Eli perimmäinen syy on seuraava:
Koska järjestelmäpaineen laiha pää ohivuotaa hukkapaineen K-sarjan kytkimille seuraa siitä se, että kun 1-2 vaihdossa kytkentäpaineen pitäisi alkaa nousta tulavalla K-sarjan kytkimellä...
Tapahtuu seuraavaa... 1-2 vaihdossa kytkentäpaine alkaa nousta K-sarjan kytkimellä, mutta kas kummaa siellä onkin jo paine (se ohivuoto) ja vaihto töksähtää. Seuraavalla kerralla tietokone ei nostakkaan kytkentäpainetta niin korkealla, koska siellä on jopainetta.
Siitä seuraa, että tietokoneen ohjaama pienentynyt kytkentäpaine ei jarrutakkaan overlappia (rauhallista vaihteen ylimenoa) vaan antaa vaihteen vaihtotapahtuman mennä liian nopeasti yli.

120tkm ajetuissa hydrauliyksiköissä on tullut vastaan, että venttiilit tahtoo olla hiukan takertelevia.
Ihan kuin alumiininen HY olisi "turvonnut". Ongelma rauhoittuu, kun HY lämpiää (ja lämpölaajenee).

Pintaa raapaistu :)
Perhana, taidat oikeasti tietää asiasta jotain :)

Itse hommasin tämän vuoden alkupuolella vm2011 S204 250CDIn, 7-lovinenen tomaatti, ajettu tällä hetkellä 175kkm. Tekee juurikin tuota, että kylmänä ekat vaihdot nyppäävät epämiellyttävästi, ei nyt vielä silleen, että tuntuisi mitään hajoavan, mutta kuitenkin. "Jännää" asiassa on, että ajoitpa miten varovasti tahansa, niin nyppäystä tuntuu olevan mahdoton välttää. Jos taasen ajat vähän reippaammin, sen mitä nyt kylmällä koneella viitsii, noin 2.5-3krpm, niin nyppäystä ei tapahdu. Lootan lämmettyä nyppäystä ei tapahdu, ajoipahan miten tahansa.

Määräaikaishuolto häämöttää ASSYSTin mukaan noin 3kkm päässä ja tässä juuri pohtinut, että olisiko apua vaihdattaa laatikon öljyt samalla vai jatkuuko kylmänyppäys siitä huolimatta, ei sitä 500e kehtaisi tyhjäänkään laittaa. Ainakin tuo ohjelmiston päivitys pitää selvittää onko se jo tässä vuosimallissa valmiina.
S204 C250CDI -11, Celtic Tuning Stage 1
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W204 220cdi automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Rankkis kirjoitti:
jvk210cdi kirjoitti:
tjmj kirjoitti:moi

eli tuo nykäisy 1-2 kylmänä eli mielestäni vaihto on ok mutta sitten tulee terävä nykäsy viiveellä 1-2 sekuntia aivan kuin se ottaisi liina jyrkästi kiinni pitäisi hieman luistaa sitten sivistyneesti kiinni.(vaikea selittää) se normalisoituu kun lähtee liikkeelle ja noita 1-2 vaihtoja tulee 4-5 kertaa 1-2:lle sitten pelaa kuin mitään ei olisi ollutkaan
tjmj
722.6 laatikossa on 1-vaihteella pienempi järjestelmäpaine.
Kun vaihde siirtyy -2-vaihteelle, niin järjestelmäpaineen venttiilin toiselle "otsapinnalle" siirtyy K-sarjan (ensimmäisen kerran) kytkimien paine nostaen järjestelmäpaineen ja samalla tarvittavan modulointipaineen korkeammaksi.
Juuri tuossa järjestelmäpaineen siirtymävaiheessa järjestelmäpaineen venttiilin laihan pään ohivuoto aiheuttaa 1-2 vaihdossa nukäyksen.
Eli perimmäinen syy on seuraava:
Koska järjestelmäpaineen laiha pää ohivuotaa hukkapaineen K-sarjan kytkimille seuraa siitä se, että kun 1-2 vaihdossa kytkentäpaineen pitäisi alkaa nousta tulavalla K-sarjan kytkimellä...
Tapahtuu seuraavaa... 1-2 vaihdossa kytkentäpaine alkaa nousta K-sarjan kytkimellä, mutta kas kummaa siellä onkin jo paine (se ohivuoto) ja vaihto töksähtää. Seuraavalla kerralla tietokone ei nostakkaan kytkentäpainetta niin korkealla, koska siellä on jopainetta.
Siitä seuraa, että tietokoneen ohjaama pienentynyt kytkentäpaine ei jarrutakkaan overlappia (rauhallista vaihteen ylimenoa) vaan antaa vaihteen vaihtotapahtuman mennä liian nopeasti yli.

120tkm ajetuissa hydrauliyksiköissä on tullut vastaan, että venttiilit tahtoo olla hiukan takertelevia.
Ihan kuin alumiininen HY olisi "turvonnut". Ongelma rauhoittuu, kun HY lämpiää (ja lämpölaajenee).

Pintaa raapaistu :)
Perhana, taidat oikeasti tietää asiasta jotain :)

Itse hommasin tämän vuoden alkupuolella vm2011 S204 250CDIn, 7-lovinenen tomaatti, ajettu tällä hetkellä 175kkm. Tekee juurikin tuota, että kylmänä ekat vaihdot nyppäävät epämiellyttävästi, ei nyt vielä silleen, että tuntuisi mitään hajoavan, mutta kuitenkin. "Jännää" asiassa on, että ajoitpa miten varovasti tahansa, niin nyppäystä tuntuu olevan mahdoton välttää. Jos taasen ajat vähän reippaammin, sen mitä nyt kylmällä koneella viitsii, noin 2.5-3krpm, niin nyppäystä ei tapahdu. Lootan lämmettyä nyppäystä ei tapahdu, ajoipahan miten tahansa.

Määräaikaishuolto häämöttää ASSYSTin mukaan noin 3kkm päässä ja tässä juuri pohtinut, että olisiko apua vaihdattaa laatikon öljyt samalla vai jatkuuko kylmänyppäys siitä huolimatta, ei sitä 500e kehtaisi tyhjäänkään laittaa. Ainakin tuo ohjelmiston päivitys pitää selvittää onko se jo tässä vuosimallissa valmiina.
Yllä mainittu
722.6*** laatiko on 5 vaihteinen ;)
722.9*** laatiko on 7 vaihteinen rakentelltaan, ohjaukseltaan erilaisia ovat ja siksi samat oireet voi tulla erisyista
Öljyt kannattaa vaihtaa 7V laatiko on niistä tarkka varsinkin määrästä,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1828
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: W204 220cdi automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja nautseri »

[
Pintaa raapaistu :)[/quote]

Perhana, taidat oikeasti tietää asiasta jotain :)

Itse hommasin tämän vuoden alkupuolella vm2011 S204 250CDIn, 7-lovinenen tomaatti, ajettu tällä hetkellä 175kkm. Tekee juurikin tuota, että kylmänä ekat vaihdot nyppäävät epämiellyttävästi, ei nyt vielä silleen, että tuntuisi mitään hajoavan, mutta kuitenkin. "Jännää" asiassa on, että ajoitpa miten varovasti tahansa, niin nyppäystä tuntuu olevan mahdoton välttää. Jos taasen ajat vähän reippaammin, sen mitä nyt kylmällä koneella viitsii, noin 2.5-3krpm, niin nyppäystä ei tapahdu. Lootan lämmettyä nyppäystä ei tapahdu, ajoipahan miten tahansa.

Määräaikaishuolto häämöttää ASSYSTin mukaan noin 3kkm päässä ja tässä juuri pohtinut, että olisiko apua vaihdattaa laatikon öljyt samalla vai jatkuuko kylmänyppäys siitä huolimatta, ei sitä 500e kehtaisi tyhjäänkään laittaa. Ainakin tuo ohjelmiston päivitys pitää selvittää onko se jo tässä vuosimallissa valmiina.[/quote]

Autossani on juuri samanlainen oire.
Toimii aivan samanlailla kuin kuvailit tuossa jutussasi.
Ajettu noin 155 tkm.
Vaihdatin öljyt vaikka edellisestä vaihdosta oli vain noin 30 tkm.
Oire ei kuitenkaan miksikään muuttunut.
En ole itsekään asiaa paremmin paneutunut .
Takuuta on vielä jäljellä,joten ei oikein tiedä mitä oisi tehtävissä.
Luulisin ,ettei uudesta asti ole toiminut noin,mitä tekee nyt kylmänä.
Auto on 220 cdi , 2012 vm , 7 vaihteinen.
Oisko sitten saatavissa jokin päivitys asiaan?
Täytynee käydä mb huollossa.!!?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W204 220cdi automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

nautseri kirjoitti:[
Pintaa raapaistu :)
Perhana, taidat oikeasti tietää asiasta jotain :)

Itse hommasin tämän vuoden alkupuolella vm2011 S204 250CDIn, 7-lovinenen tomaatti, ajettu tällä hetkellä 175kkm. Tekee juurikin tuota, että kylmänä ekat vaihdot nyppäävät epämiellyttävästi, ei nyt vielä silleen, että tuntuisi mitään hajoavan, mutta kuitenkin. "Jännää" asiassa on, että ajoitpa miten varovasti tahansa, niin nyppäystä tuntuu olevan mahdoton välttää. Jos taasen ajat vähän reippaammin, sen mitä nyt kylmällä koneella viitsii, noin 2.5-3krpm, niin nyppäystä ei tapahdu. Lootan lämmettyä nyppäystä ei tapahdu, ajoipahan miten tahansa.

Määräaikaishuolto häämöttää ASSYSTin mukaan noin 3kkm päässä ja tässä juuri pohtinut, että olisiko apua vaihdattaa laatikon öljyt samalla vai jatkuuko kylmänyppäys siitä huolimatta, ei sitä 500e kehtaisi tyhjäänkään laittaa. Ainakin tuo ohjelmiston päivitys pitää selvittää onko se jo tässä vuosimallissa valmiina.[/quote]

Autossani on juuri samanlainen oire.
Toimii aivan samanlailla kuin kuvailit tuossa jutussasi.
Ajettu noin 155 tkm.
Vaihdatin öljyt vaikka edellisestä vaihdosta oli vain noin 30 tkm.
Oire ei kuitenkaan miksikään muuttunut.
En ole itsekään asiaa paremmin paneutunut .
Takuuta on vielä jäljellä,joten ei oikein tiedä mitä oisi tehtävissä.
Luulisin ,ettei uudesta asti ole toiminut noin,mitä tekee nyt kylmänä.
Auto on 220 cdi , 2012 vm , 7 vaihteinen.
Oisko sitten saatavissa jokin päivitys asiaan?
Täytynee käydä mb huollossa.!!?[/quote]

Takuuta vielä jäljellä niin
Helpo juttu, ottaa yhteyttä merkkin ja pytää laittamaan kuntoon
(Sitä se ei ole noilla oirela vaikka monessa paikassa koitavavatkin sen selittä ominaisuudeksi)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
miika85
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ma 06.08.2012 19:38
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W204 220cdi automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja miika85 »

Itellä w204 320cdi -08 ja 7g, oli ennemmin myös tuo mainitun oloinen oire kylmänä, eli nyppi vaihdot pienillä vaihteilla.
Nollasin starilla vaihteiston adaptaatiot, niin tuntui auttavan aika paljon tuohon vaivaan, varsinkin 1:seltä 2:selle vaihto pehmeni niin ettei sitä juuri huomaa enään kylmänäkään.
En tiedä sitten saisiko tuosta vieläkin pehmeämmän kaikille vaihteille jos vaihtokohdat opettaisi starilla?
Avatar
Rankkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 21.02.2014 08:57
Paikkakunta: Lempäälä

Re: W204 220cdi automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja Rankkis »

Googlettelin aihetta ja tämmöinen tuli vastaan

http://www.justanswer.com/uk-car/34t5h- ... nging.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"Date: May 8, 2009

Order No.: S-B-27.00/115

Supersedes:

Group: 27

SUBJECT:
All Models Equipped with 722.9 NAG2 (7G-Tronic) Transmission



Momentary Slip 1-2 and 2-3 Upshift at Cold Start (First Shift Process of the Day)

If you receive customer reports in the above model vehicles of a momentary slip 1-2 and 2-3 upshift at cold start, during the first shift process of the day, the cause may be that the filling of the B1 and K1 pistons is not complete at cold start. As a result, the applied pressure must be built up and the first shift may not be optimized. Currently a software solution is in development, replacing hardware will not resolve the concern."
S204 C250CDI -11, Celtic Tuning Stage 1
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W204 220cdi automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

miika85 kirjoitti:Itellä w204 320cdi -08 ja 7g, oli ennemmin myös tuo mainitun oloinen oire kylmänä, eli nyppi vaihdot pienillä vaihteilla.
Nollasin starilla vaihteiston adaptaatiot, niin tuntui auttavan aika paljon tuohon vaivaan, varsinkin 1:seltä 2:selle vaihto pehmeni niin ettei sitä juuri huomaa enään kylmänäkään.
En tiedä sitten saisiko tuosta vieläkin pehmeämmän kaikille vaihteille jos vaihtokohdat opettaisi starilla?

Kyllä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
miika85
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ma 06.08.2012 19:38
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W204 220cdi automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja miika85 »

CDI203 kirjoitti:
miika85 kirjoitti:Itellä w204 320cdi -08 ja 7g, oli ennemmin myös tuo mainitun oloinen oire kylmänä, eli nyppi vaihdot pienillä vaihteilla.
Nollasin starilla vaihteiston adaptaatiot, niin tuntui auttavan aika paljon tuohon vaivaan, varsinkin 1:seltä 2:selle vaihto pehmeni niin ettei sitä juuri huomaa enään kylmänäkään.
En tiedä sitten saisiko tuosta vieläkin pehmeämmän kaikille vaihteille jos vaihtokohdat opettaisi starilla?

Kyllä

Ok! Pitääpä ottaa työn alle sitten tuo sitten täs joku vloppu.
Osaatko sanoa kauanko tuossa suurinpiirtein menee ajallisesti kun käy kaikki vaihteet läpi, ylöspäin ja alaspäin vaihtamiset? Ja onko sillä väliä pitääkö vaihteistoa S vai C asennossa tuon toimenpiteen ajan? S:llä ajeltua normaalisti tulee.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W204 220cdi automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Saat varata aikaa ainakin 1.5h tuohon ja sellaisen tien jossa tuota vetoa voi tehdä ettei ole joku aina puskurissa kiinni
Ja kartturi on hyvä olemassa joka kertoo milloin mikäkin vaihto on tehtävä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
miika85
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ma 06.08.2012 19:38
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W204 220cdi automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja miika85 »

arska10 kirjoitti:Saat varata aikaa ainakin 1.5h tuohon ja sellaisen tien jossa tuota vetoa voi tehdä ettei ole joku aina puskurissa kiinni
Ja kartturi on hyvä olemassa joka kertoo milloin mikäkin vaihto on tehtävä


Hyvä tietää että menee kohtuu kauan aikaa tohon, pitänee hankkia autolaturi nyt viimmeistään tuolle läppärille.
egapujop
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 09.01.2015 12:48

Re: W204 220cdi automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja egapujop »

Itellä w204 200 cdi vm. 2008. Vähän samantapaisia ongelmia oli minullakin. Ajoi liian isolla vaihteella ja jyristi kaupunkinopeuksissa, samoin vaihteet eivät menneet jouhevasti päälle. Käytin merkki9liikkeessä auton ja päivittivät siihen uuden ohjelman vaihteistoon ja samalla vaihtoivat öljyt ja suodattimen. VIAT LOPPU SIIHEN. Nyt vaihtaa nätisti. Polttoaineen kulutus hiukan nousi kun ennen meni 60kmh 1300 r/min, nyt n.1500 r/min autolla nyt ajettu reilu 10 000 päivityksen jälkeen.
Mese_Sane
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 30.04.2020 19:47

Re: W204 220cdi automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja Mese_Sane »

Hei,

Itsellä on w204 2007 330000tkm ajettu mersu 5v laatikolla, ja samanlaisia oireita mutta myös muitakin. Eli tuo kylmänä vaihteenvaihto nyppää melkein aina 1-2 vaihdon ja 2-3 silloin tällöin. Myös muita oireita on ilmaantunut hiljattain. Huomasin että nyt kun hidastaa vauhtia ja pysähtyy niin juuri ennen pysähtymistä tuntuu nykimistä vähän kuin ajaisi manuaalilla vaihde silmässä ja pysähtyisi ilman kytkintä tai kytkin vain puoliksi pohjassa. Tällaisten jälkeen kun pysähtyy niin haisee kuin kytkin, aiemmin kun hain täältä vastaavaa ”kumin” hajua ajon jälkeen niin luulin sen johtuvan niistä mitä löysin eli jostain hihnoista jotka ovat joskus huonosti paikallaan tms. mutta nyt tulee mieleen voisiko se haju olla kytkin.

Hieman huolettaa onko mitään suht helppoa korjausta ja auttaisiko vielä esim öljyjen vaihto ja vaihteiston ohjelmointi vai pitäiskö jo ruveta koko vaihteistoa huoltamaan. Autokin on jo sen verran vanha ettei siihen uutta vaihteistoa kehtaisi ostaa ellei se ole välttämätöntä.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5257
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W204 220cdi automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Mese_Sane kirjoitti:Hei,

Itsellä on w204 2007 330000tkm ajettu mersu 5v laatikolla, ja samanlaisia oireita mutta myös muitakin. Eli tuo kylmänä vaihteenvaihto nyppää melkein aina 1-2 vaihdon ja 2-3 silloin tällöin. Myös muita oireita on ilmaantunut hiljattain. Huomasin että nyt kun hidastaa vauhtia ja pysähtyy niin juuri ennen pysähtymistä tuntuu nykimistä vähän kuin ajaisi manuaalilla vaihde silmässä ja pysähtyisi ilman kytkintä tai kytkin vain puoliksi pohjassa. Tällaisten jälkeen kun pysähtyy niin haisee kuin kytkin, aiemmin kun hain täältä vastaavaa ”kumin” hajua ajon jälkeen niin luulin sen johtuvan niistä mitä löysin eli jostain hihnoista jotka ovat joskus huonosti paikallaan tms. mutta nyt tulee mieleen voisiko se haju olla kytkin.

Hieman huolettaa onko mitään suht helppoa korjausta ja auttaisiko vielä esim öljyjen vaihto ja vaihteiston ohjelmointi vai pitäiskö jo ruveta koko vaihteistoa huoltamaan. Autokin on jo sen verran vanha ettei siihen uutta vaihteistoa kehtaisi ostaa ellei se ole välttämätöntä.
Siis jatkoikot vaan ajamista vaikka epäilit että hihnat savuaa/luistaa/on huonsti paikkallan

jos turbin/laatiko luistta niin "palaneen" öljyn hajua tuell ennen pitkää
Mökkillä
'
Mese_Sane
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 30.04.2020 19:47

Re: W204 220cdi automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja Mese_Sane »

Tuo hihnaan liittyvä huomautus oli vain yksi vaihtoehto minkä olin löytänyt liittyvän siihen hajuun jostain keskustelusta, mutta moniurahihna on juuri vaihdettu ja olen katsonut kyllä että kaikki hihnat on paikallaan ja en siitä sitä hajua epäile.

Kannattaako tän ikäiseen vielä tehdä tuo vaihdelaatikon ohjelman päivitys kun oireita on vain silloin kun kone on kylmä ja heti kun lämpenee niin oireet katoavat?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W204 220cdi automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja atlas »

Se voi pahentua mutta jos se ei sinua vaivaa niin ei tee päivitystä ja jos vaivaa päivittää sen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
jokke75
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 11.08.2021 00:00

Re: W204 220cdi automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja jokke75 »

Minkä ikäisissä W204:ssa tuo vaihteiston ohjelmiston päivitys vielä jeesaa?

Oma vm2011 220cdi 5g nykäisee välillä kylmänä 1-2-3 vaihdot, lämpimänä ei mitään. Siihen on nyt juuri vaihdettu huuhtelemalla öljyt lootaan ja tiedä sitten jos siitä tokenee kun uudet öljyt hetken siellä pyörii. Mitään vikakoodeja ei anna loota/moottori ja adaptaation tekivät samalla, softapäivityksestä eivät sanoneet sanakaan. Yksityinen huolto jolla mersun vehkeet/pääsy tehtaan sähköisiin kirjoihin. Kävivät myös koeajamassa (lämpimänä) ja heidän mielestään loota toimii hyvin.

Tuo nykiminen kylmänä olisi kiva kuitenkin saada pois, ehdotuksia mistä liikkeelle?
New Happy MB owner
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 27.11.2021 18:21

Re: W204 220cdi automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja New Happy MB owner »

Terve,

Täällä iloinen MB C:n omistaja. Malli 200cdi vm2011.Huomasin että en ole yksin murheeni kanssa.

Eli vaihteisto luistaa, pari kertaa aiemmin vikatilaan joissa viat olivat, vaihteistossa kielletty välityssuhde sekä vaihteisto luiskahtaa 1 tai peruutusvaihteelle. Molemmissa maininta katkonainen. Tänään heitti taas vikatilaan ja vaihteen "vapaalle". Auto tien sivuun ja alkoi uudelleen totella poljinta. Muutenkin jotenkin tuntuu "epämääräiseltä" vaihteiston toiminta. Esim arpoo 80kmh pykälää, eikä meinaa vaihtaa isointa ennen kuin käyttää nopeuden yli 90:ssä. Öljyt vaihdettu juuri autoliikkeen, josta ostin, toimesta. Tosin kysellessäni niin "vaihto" ei ollut "huuhtelu"vaihto. Koeajossa en huomannut mitään ongelmia. Nyt 2500km ajeltuani vikaa alkanut olemaan.

Neuvoja?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W204 220cdi automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja epk »

onko 5 vai 7g?
New Happy MB owner
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 27.11.2021 18:21

Re: W204 220cdi automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja New Happy MB owner »

5 vaihteinen kaiketi
Transmission:
722694 08 411925
zukka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: To 25.04.2019 22:55
Paikkakunta: Tuusula

Re: W204 220cdi automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja zukka »

Öljyt ja suodatin uusiksi nyt aluksi.
Tällä kertaa huuhtelemalla.
Ja oikeaa öljyä ja oikea määrä.
Vaikka mobil, fuchs tai febi.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W204 220cdi automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja epk »

ite lähtisin katsomaan tikusta minkä väristä öljyä on, ja onko se oikeassa tasossa. Jos nämä ookoo niin sitten hanttarin jalkatilaan katsomaan onko tcu:lle noussut öljyä. Jos nämä edellä mainitut kunnossa niin sitten seuraavaksi mersun testerille ja siitä sitten diagnoosin mukaan.
New Happy MB owner
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 27.11.2021 18:21

Re: W204 220cdi automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja New Happy MB owner »

Stari näytteli väärä välityssuhde koodin lisää edellisiin. Puolisen litraa oli öljyissä vajausta. Väri oli kivan punainen. Shudder Fixxit vielä sekaan. Nyt ainakin ekat 20km toimi kuin u.. tai niinkuin toi nyt toimii. Ei luista, turbiini napsahti napakasti jne jne. Palataan asiaan muutaman lisäkilometrin jälkeen..
Vastaa Viestiin