W203 CDI, päästöt
W203 CDI, päästöt
Kaverin autoa, W203 220 CDI -06, yritimme katsastaa, mutta k-arvo 2,63 (sallittu tuon ikäisellä 1,5).
Mikähän neuvoksi ? Katsuri kehoitti vaihtamaan suodattimia, mutta ei ne vielä kovin vanhat ole.
Katti/hiukkassuodatin tyhjäksi, imusarja puhtaaksi vai mitä muuta pitäisi tehdä ? Millähän noita nyt testailemaan ? Auto tuntuu toimivan hyvin (250 tkm mittarissa) eikä savuja tule edes kunnon kiihdytyksessä -> katti tukossa ? Starttaa kyllä mielestäni aika pitkään.
Mikähän neuvoksi ? Katsuri kehoitti vaihtamaan suodattimia, mutta ei ne vielä kovin vanhat ole.
Katti/hiukkassuodatin tyhjäksi, imusarja puhtaaksi vai mitä muuta pitäisi tehdä ? Millähän noita nyt testailemaan ? Auto tuntuu toimivan hyvin (250 tkm mittarissa) eikä savuja tule edes kunnon kiihdytyksessä -> katti tukossa ? Starttaa kyllä mielestäni aika pitkään.
W203CDI
Re: W203 CDI, päästöt
.
Jos suuttimien korjausarvot ok, niin on voitu vaihtaa kuitenkin erilaisiin, kattokaa se "korjausheksaluku" sieltä suuttimen päältä ja staarilla kertokaa se ohjelmalle.
Egr-venttiili voi fuskata.
Ahtovuoto.
Saa sen ohjelmoimalla sitten läpi, jos ei muuten, se on helppo muuttaa sellaiseksi se ohjelma, että varmaan läpi menee, kunhan vaan tekniikka on kunnossa.
Samallahan siihen saa vetojakin, jos haluaa - ja kierrätyksen pois.
Jos suuttimien korjausarvot ok, niin on voitu vaihtaa kuitenkin erilaisiin, kattokaa se "korjausheksaluku" sieltä suuttimen päältä ja staarilla kertokaa se ohjelmalle.
Egr-venttiili voi fuskata.
Ahtovuoto.
Saa sen ohjelmoimalla sitten läpi, jos ei muuten, se on helppo muuttaa sellaiseksi se ohjelma, että varmaan läpi menee, kunhan vaan tekniikka on kunnossa.
Samallahan siihen saa vetojakin, jos haluaa - ja kierrätyksen pois.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W203 CDI, päästöt
Omassa autossa oli myös savuarvot korkealla, syyksi osottautui vääränlainen/vanhanaikainen softa (oli lastutettu saksassa). Uus ohjelma sisään ja homma bueno.
-Exä: W203 200cdi -01 Avantgarde
Re: W203 CDI, päästöt
Kerran tehnyt saman homman kun piti pikaisesti saada leima c200 vm2005...Päästöt 2.6tuikku kirjoitti:.
Saa sen ohjelmoimalla sitten läpi, jos ei muuten, se on helppo muuttaa sellaiseksi se ohjelma, että varmaan läpi menee, kunhan vaan tekniikka on kunnossa.
Samallahan siihen saa vetojakin, jos haluaa - ja kierrätyksen pois.
Kun autoon saatiin leima niin oli aikaa etsiä itse vika joka oli tukkeutunut imusarja, imusarjan pesun jälkeen päästöt lastutettuna puhdas nolla..Ainakin yhden korjaamon mittarin mukaan..
Ainakaan tuossa c200 vm.2005 ei ollut koko läppiä imusarjassa, oltiin aluksi varmoja et juuri nuo läpät olisi syyllinen.Jolle kirjoitti:Imusarjan läpät toiminnassa?
Sun autossa oli muokattu rajulla kädellä ruiskutusaikaa jolloin oikeastaan savutti jo tyhjäkäynnillä ymm.. Kaiken lisäksi sakemanni laittanu ohjelmaan lukusuojaukseen päälle..malmgren kirjoitti:Omassa autossa oli myös savuarvot korkealla, syyksi osottautui vääränlainen/vanhanaikainen softa (oli lastutettu saksassa). Uus ohjelma sisään ja homma bueno.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 CDI, päästöt
hanta kirjoitti:Kaverin autoa, W203 220 CDI -06, yritimme katsastaa, mutta k-arvo 2,63 (sallittu tuon ikäisellä 1,5).
Mikähän neuvoksi ? Katsuri kehoitti vaihtamaan suodattimia, mutta ei ne vielä kovin vanhat ole.
Katti/hiukkassuodatin tyhjäksi, imusarja puhtaaksi vai mitä muuta pitäisi tehdä ? Millähän noita nyt testailemaan ? Auto tuntuu toimivan hyvin (250 tkm mittarissa) eikä savuja tule edes kunnon kiihdytyksessä -> katti tukossa ? Starttaa kyllä mielestäni aika pitkään.
Jos auto etelä suomessa niin kurvaa kuusenalle
Niin eiköhän siihen lema saada
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W203 CDI, päästöt
Suurkiitokset kaikille neuvoista ja kommenteista ! Täytynee taas käydä kuusen alla.
W203CDI
Re: W203 CDI, päästöt
aika monta cdi:tä kuullu et ei mee päästöstä läpi mutta ku käy antaa jenkaa kunnolla ennen mittausta niin tulee hyvät arvot edellyttäen että ei oo vaikka ahto vuoto.
190 E TIC..... ex tic
190 2.5 TD ex.
Omega 2.5 V6 ex.
Calibra 2.0 ex
Mb C 200D
Omega 2.0
Caddy 1.6D
Mb C 270 Cdi -01
Pystylamppu -69
190 2.5 TD ex.
Omega 2.5 V6 ex.
Calibra 2.0 ex
Mb C 200D
Omega 2.0
Caddy 1.6D
Mb C 270 Cdi -01
Pystylamppu -69
Re: W203 CDI, päästöt
Toi K-arvo 2.6 ja 250tkm viittaa, että imusarja alkaa olla hitusen tukossa.
Kuitenkin uskon, että kiihdytyskisalla itsensä kanssa ja uusi ilmanputsari, niin selviät leimasta nyt alkuun.
Siis jotakuinkin punarajalle kaikki vaihteet... kuitenkaan metsähallituksen puolelle menemättä.
Paikat kuumiksi ja leimalle
Meet sitten myöhemmin imusarjan rassaamaan puhtaaksi (hiolellisuutta... mitään kekälettä ei saa jäädä sisälle. Lamppuöljyä täyteen ja annat muhia muutaman tunnin, pulloharja jeesaa jne.)
Ja niin kuin softasta puhuttiin, niin tarkista nyt, josko siellä virhettä olisi. Jos vaikka päiviktykselle tilaa olisi.
Kokemus 250tkm ajetut alkavat pappakyydillä olemaan juuri tuota k2.6 luokkaa. Ei mikään uusi ilmiö.
Kuitenkin uskon, että kiihdytyskisalla itsensä kanssa ja uusi ilmanputsari, niin selviät leimasta nyt alkuun.
Siis jotakuinkin punarajalle kaikki vaihteet... kuitenkaan metsähallituksen puolelle menemättä.
Paikat kuumiksi ja leimalle
Meet sitten myöhemmin imusarjan rassaamaan puhtaaksi (hiolellisuutta... mitään kekälettä ei saa jäädä sisälle. Lamppuöljyä täyteen ja annat muhia muutaman tunnin, pulloharja jeesaa jne.)
Ja niin kuin softasta puhuttiin, niin tarkista nyt, josko siellä virhettä olisi. Jos vaikka päiviktykselle tilaa olisi.
Kokemus 250tkm ajetut alkavat pappakyydillä olemaan juuri tuota k2.6 luokkaa. Ei mikään uusi ilmiö.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 CDI, päästöt
Ok katsotaan joku sopiva aikahanta kirjoitti:Suurkiitokset kaikille neuvoista ja kommenteista ! Täytynee taas käydä kuusen alla.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W203 CDI, päästöt
Ei ollut suuttimissa vikaa, eikä starilla löytynyt muutakaan isompaa häikkää mikä olisi päästöt selittänyt. Siispä moottoritiellä muutama km revitystä ja k-arvo -> 1,1 ..ja kuskilla hyvä omatunto kun ei enää saastuta maailmaa.
Kiitokset vielä sinne kuusen alle.
Kiitokset vielä sinne kuusen alle.
W203CDI
Re: W203 CDI, päästöt
nhanta kirjoitti:Ei ollut suuttimissa vikaa, eikä starilla löytynyt muutakaan isompaa häikkää mikä olisi päästöt selittänyt. Siispä moottoritiellä muutama km revitystä ja k-arvo -> 1,1 ..ja kuskilla hyvä omatunto kun ei enää saastuta maailmaa.
Kiitokset vielä sinne kuusen alle.
Mitäs mää sanoin..{janne}}} kirjoitti:aika monta cdi:tä kuullu et ei mee päästöstä läpi mutta ku käy antaa jenkaa kunnolla ennen mittausta niin tulee hyvät arvot edellyttäen että ei oo vaikka ahto vuoto.
190 E TIC..... ex tic
190 2.5 TD ex.
Omega 2.5 V6 ex.
Calibra 2.0 ex
Mb C 200D
Omega 2.0
Caddy 1.6D
Mb C 270 Cdi -01
Pystylamppu -69
190 2.5 TD ex.
Omega 2.5 V6 ex.
Calibra 2.0 ex
Mb C 200D
Omega 2.0
Caddy 1.6D
Mb C 270 Cdi -01
Pystylamppu -69
Re: W203 CDI, päästöt
Joo, oikeasssa olit ja tuo oli muutenkin vahvan epäilyn alla, mutta kun autossa oli vähän muutakin sähkövikaa, niin tutkittiin ne *:lla saman tien.{janne}}} kirjoitti:nhanta kirjoitti:Ei ollut suuttimissa vikaa, eikä starilla löytynyt muutakaan isompaa häikkää mikä olisi päästöt selittänyt. Siispä moottoritiellä muutama km revitystä ja k-arvo -> 1,1 ..ja kuskilla hyvä omatunto kun ei enää saastuta maailmaa.
Kiitokset vielä sinne kuusen alle.Mitäs mää sanoin..{janne}}} kirjoitti:aika monta cdi:tä kuullu et ei mee päästöstä läpi mutta ku käy antaa jenkaa kunnolla ennen mittausta niin tulee hyvät arvot edellyttäen että ei oo vaikka ahto vuoto.
W203CDI
Re: W203 CDI, päästöt
jees jees....hanta kirjoitti:Joo, oikeasssa olit ja tuo oli muutenkin vahvan epäilyn alla, mutta kun autossa oli vähän muutakin sähkövikaa, niin tutkittiin ne *:lla saman tien.{janne}}} kirjoitti:nhanta kirjoitti:Ei ollut suuttimissa vikaa, eikä starilla löytynyt muutakaan isompaa häikkää mikä olisi päästöt selittänyt. Siispä moottoritiellä muutama km revitystä ja k-arvo -> 1,1 ..ja kuskilla hyvä omatunto kun ei enää saastuta maailmaa.
Kiitokset vielä sinne kuusen alle.Mitäs mää sanoin..{janne}}} kirjoitti:aika monta cdi:tä kuullu et ei mee päästöstä läpi mutta ku käy antaa jenkaa kunnolla ennen mittausta niin tulee hyvät arvot edellyttäen että ei oo vaikka ahto vuoto.
190 E TIC..... ex tic
190 2.5 TD ex.
Omega 2.5 V6 ex.
Calibra 2.0 ex
Mb C 200D
Omega 2.0
Caddy 1.6D
Mb C 270 Cdi -01
Pystylamppu -69
190 2.5 TD ex.
Omega 2.5 V6 ex.
Calibra 2.0 ex
Mb C 200D
Omega 2.0
Caddy 1.6D
Mb C 270 Cdi -01
Pystylamppu -69
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 CDI, päästöt
Hyvä että meni niin kun suuniteltiinhanta kirjoitti:Ei ollut suuttimissa vikaa, eikä starilla löytynyt muutakaan isompaa häikkää mikä olisi päästöt selittänyt. Siispä moottoritiellä muutama km revitystä ja k-arvo -> 1,1 ..ja kuskilla hyvä omatunto kun ei enää saastuta maailmaa.
Kiitokset vielä sinne kuusen alle.
(usein yhteys kuusenalle auttaa... )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W203 CDI, päästöt
Potilas W203 -06 200cdi.
Imusarjan läpät poistettu , dpf poistettu, turbo vaihdettu 270cdi:n malliin. tuikutettu.
Ensimmäisessä katsastuksessa päästöt 2,34. Ilmamassa mittari ilmeisesti laahasi vähän perässä, vaihdettu uuteen bosch mittariin..
Coolerilta imusarjalle menevien putkien tiivisteet vaihdettu, koskapa välikappaleen reunoilta oli hieman öljysumua tullut.
Tankillinen ajettu puhdistusaineen kanssa, ja pedaalia on poljettu huolella, päästöt nousi 2,58
Katsastus polkaisussa tulee heti alkuun pöllähdys, mutta sitten ei oikeestaan mitään näkyvää.
Täyskaasuvedossa pöllyttää lähtiessä, mutta savu hälvenee mielestäni kohtuulliseksi alun jälkeen. ilmamassamittarin vaihdon jälkeen
tuo täyskiihdytyksen savu mielestäni pieneni.
Mitä seuraavaksi ? Voiko suuttimet olla kuluneet ?( Ei ne kyllä ulospäin vuoda) Katti tukossa ? 1,5v vanha pakoputki tukossa?
Staarinperään tuo pitää tietysti jossain vaiheessa saada, mutta mitä kaikkea sieltä pitäisi katsoa ?
Suuttimien korjausarvot ja ruiskutuspaine kai nyt ainaski, mitä muuta ?
Hyviä ideoita otetaan vastaan.
Imusarjan läpät poistettu , dpf poistettu, turbo vaihdettu 270cdi:n malliin. tuikutettu.
Ensimmäisessä katsastuksessa päästöt 2,34. Ilmamassa mittari ilmeisesti laahasi vähän perässä, vaihdettu uuteen bosch mittariin..
Coolerilta imusarjalle menevien putkien tiivisteet vaihdettu, koskapa välikappaleen reunoilta oli hieman öljysumua tullut.
Tankillinen ajettu puhdistusaineen kanssa, ja pedaalia on poljettu huolella, päästöt nousi 2,58
Katsastus polkaisussa tulee heti alkuun pöllähdys, mutta sitten ei oikeestaan mitään näkyvää.
Täyskaasuvedossa pöllyttää lähtiessä, mutta savu hälvenee mielestäni kohtuulliseksi alun jälkeen. ilmamassamittarin vaihdon jälkeen
tuo täyskiihdytyksen savu mielestäni pieneni.
Mitä seuraavaksi ? Voiko suuttimet olla kuluneet ?( Ei ne kyllä ulospäin vuoda) Katti tukossa ? 1,5v vanha pakoputki tukossa?
Staarinperään tuo pitää tietysti jossain vaiheessa saada, mutta mitä kaikkea sieltä pitäisi katsoa ?
Suuttimien korjausarvot ja ruiskutuspaine kai nyt ainaski, mitä muuta ?
Hyviä ideoita otetaan vastaan.
MB W203 200CDI A 2006
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 CDI, päästöt
Ja nuo tehty ennen ohjelmointia sekä kerrottu että on tehtyAkeem kirjoitti: ↑Ke 12.05.2021 11:34 Potilas W203 -06 200cdi.
Imusarjan läpät poistettu , dpf poistettu, turbo vaihdettu 270cdi:n malliin. tuikutettu.
Ensimmäisessä katsastuksessa päästöt 2,34. Ilmamassa mittari ilmeisesti laahasi vähän perässä, vaihdettu uuteen bosch mittariin..
Coolerilta imusarjalle menevien putkien tiivisteet vaihdettu, koskapa välikappaleen reunoilta oli hieman öljysumua tullut.
Tankillinen ajettu puhdistusaineen kanssa, ja pedaalia on poljettu huolella, päästöt nousi 2,58
Katsastus polkaisussa tulee heti alkuun pöllähdys, mutta sitten ei oikeestaan mitään näkyvää.
Täyskaasuvedossa pöllyttää lähtiessä, mutta savu hälvenee mielestäni kohtuulliseksi alun jälkeen. ilmamassamittarin vaihdon jälkeen
tuo täyskiihdytyksen savu mielestäni pieneni.
Mitä seuraavaksi ? Voiko suuttimet olla kuluneet ?( Ei ne kyllä ulospäin vuoda) Katti tukossa ? 1,5v vanha pakoputki tukossa?
Staarinperään tuo pitää tietysti jossain vaiheessa saada, mutta mitä kaikkea sieltä pitäisi katsoa ?
Suuttimien korjausarvot ja ruiskutuspaine kai nyt ainaski, mitä muuta ?
Hyviä ideoita otetaan vastaan.
jos ei niin sitten vika löytyy siitä että tehty muutoksia mitä ei ohjelmassa ole
jos suutimet vuotaa"kusee" sylinteriin päin sen kuulee/huomaa käynnistä,
ja silloin ei kantta ajaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W203 CDI, päästöt
Onhan ahtimen tangon pituus ok. Jos ahdin ei herää tarpeeksi nopeasti voiko johtua siitä?
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W203 CDI, päästöt
Ei ole säädettävä tanko servollisissa. Vnt kartta voi olla liian kesy, tietty jos tuikku tehnyt tuolle 270cdi puhaltimelle softan niin veikkaan ongelman olevan muualla. Egr vuoto, ahtoputki vuoto yms jne. Väärä map anturi jos softaan vaihdettu ja uusittu jälkeen.
Jos tuikutettu ennen puhaltimen vaihtoa on vika ahtimen ohjauksessa kartta ei vaan ole sopiva isommalle puhaltimelle.
Jos tuikutettu ennen puhaltimen vaihtoa on vika ahtimen ohjauksessa kartta ei vaan ole sopiva isommalle puhaltimelle.
Re: W203 CDI, päästöt
Kyllä kaikki muutokset on ollu ohjelman laatijalla tiedossa, egrrää ei enää oo. Ohjelma laadittu kyseiselle setupille. Voiko nuo suutin ongelmat nähdä staarilla?
MB W203 200CDI A 2006
Re: W203 CDI, päästöt
Omassa aikanaan tankoa väännettiin lyhyemmäksi. Siten autolla pystyi ajamaan. Myöhemmin Tuikku sai auton toimimaan ilman vikatilaa. Voimaa oli n. 200hv savut 1-1.5 . 646 220cdi ja 270 ahdin.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W203 CDI, päästöt
Suuttimen korjausarvot näkee, star kertoo missä pitäisi olla.
Katso kaikki ahtoputket että ei vuotoa ja onko egr tulpattu mekaanisesti?
Enemmän vaikuttaisi ilman puutteelta kuin suutin vuodolta.
Ihan perusasiat kunnossa, ilmansuodatin?
Re: W203 CDI, päästöt
No juu on se tietty tuokin vaihtoehto, mutta helpompi muokata ohjelmasta sopivaksi. Saa sen tietty noin ajettua sinne ohjelman tekijän luo jos ei limpissä jaksa körötellä.
Re: W203 CDI, päästöt
Egr kanava on raavittu pois kokonaan, tulppa on kannen päädyssä.
Ahtolinjasto on tutkittu pariinkin kertaan, ainahan mahdollista että uusia vuotoja on tullut. Ilmansuodatin on uusi.
Voiko pieni vuoto ahtolinjastossa oikeasti vaikuttaa noin paljon katsastuspäästöihin, että tippuisi tasosta 2,5 >> alle 1,5?
Eihän tää edes ahda katsastus ryntäytyksessä
Miten se tukkeutunut katti oireilisi ? ilmeisesti ei kulkis mihinkään ?
edittiä, mitään vikatilaahan tää ei pukkaa, päästöt vaan takkuaa.
MB W203 200CDI A 2006
Re: W203 CDI, päästöt
Kyllä sen siinä ryntäyskokeessa pitäisi hieman ahtaa, ja jos vuotaa jostain se on suoraan pois koneeseen menevästä ilmasta.
Onko vaihdettu map anturi? Yleensä laitetaan 3bar anturi kun isompaa puhallinta asennetaan. Näyttääkö anturi oikein?
Lämpötila anturit kunnossa?
Kaikki jos on kunnossa niin alkaa mietitytään ettei joko ahdin pelaa, tai ohjelmassa on laitettu yksinkertaisesti liikaa syöttöä herättämään ahdinta.
Vaikea sanoa etänä kun ei kristallipalloa ole hyllyssä.
Onko vaihdettu map anturi? Yleensä laitetaan 3bar anturi kun isompaa puhallinta asennetaan. Näyttääkö anturi oikein?
Lämpötila anturit kunnossa?
Kaikki jos on kunnossa niin alkaa mietitytään ettei joko ahdin pelaa, tai ohjelmassa on laitettu yksinkertaisesti liikaa syöttöä herättämään ahdinta.
Vaikea sanoa etänä kun ei kristallipalloa ole hyllyssä.
Re: W203 CDI, päästöt
3 bar mappi tässä on vakiona, joka sekin on vaihdettu 2020 alussa.
uusi ilmamassa mittari vaihdettu juuri, ja siinähän nuo imettävän ilman mittaukset on tullut samalla uusittua.
Coolerin jälkeinen mittaus on n 6kk vanha.
Pitää katsoa torquella noita lämpöjä.
uusi ilmamassa mittari vaihdettu juuri, ja siinähän nuo imettävän ilman mittaukset on tullut samalla uusittua.
Coolerin jälkeinen mittaus on n 6kk vanha.
Pitää katsoa torquella noita lämpöjä.
MB W203 200CDI A 2006
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W203 CDI, päästöt
on se hyvä laittaa kuntoon, koska haisee todella pahalle jos arvo on yli 1den.
W212 E350cdi
Re: W203 CDI, päästöt
Nyt on pirssi käynyt staarin käsittelyssä , paikallisessa MB huollossa.
Suuttimien korjausarvot ok. Lähetteenä oli katsella kaikkea mahdollisesti savutuksiin / päästöihin liittyviä arvoja.
Mitään poikkeavaa ei löytynyt.
Kekustelua kävin asiakasneuvojan kanssa , jolla oli itsellä lähes samanlainen setuppi kuin minun potilas. (hieman vanhempi, lähtökohtaisesti ilman dpffää)
Keskusteltiin vnt:n tangon pituudesta, onko mahdollista että vnt:n tanko on väärän pituinen , jolloin herääminen tapahtuisi liian myöhään?
Paikallisessa diiseli huollossa kävin myös, kokeneen näköinen asentaja piti ongelman kuvauksen jälkeen suutinongelmaa epätodennäköisenä.
Kallistui sille kannalle, että pakopuoli tukossa. Onko 270cdi mallissa samanlainen pakoputken takaosa kuin tässä 200cdi mallissa ?
(varaosanumerossa näyttää olevan parinumeroa eri, ulkonäollisesti sama)
Suuttimien korjausarvot ok. Lähetteenä oli katsella kaikkea mahdollisesti savutuksiin / päästöihin liittyviä arvoja.
Mitään poikkeavaa ei löytynyt.
Kekustelua kävin asiakasneuvojan kanssa , jolla oli itsellä lähes samanlainen setuppi kuin minun potilas. (hieman vanhempi, lähtökohtaisesti ilman dpffää)
Keskusteltiin vnt:n tangon pituudesta, onko mahdollista että vnt:n tanko on väärän pituinen , jolloin herääminen tapahtuisi liian myöhään?
Paikallisessa diiseli huollossa kävin myös, kokeneen näköinen asentaja piti ongelman kuvauksen jälkeen suutinongelmaa epätodennäköisenä.
Kallistui sille kannalle, että pakopuoli tukossa. Onko 270cdi mallissa samanlainen pakoputken takaosa kuin tässä 200cdi mallissa ?
(varaosanumerossa näyttää olevan parinumeroa eri, ulkonäollisesti sama)
MB W203 200CDI A 2006
Re: W203 CDI, päästöt
Jos se sopii ahtimeen niin riittävän samanlainen. Ainakin vanhempaan ei dpf malliin meni 270 puhallin heittämällä.
Vai meinasitko loppu putkea?
Ei vaikuta mihinkään päästöihin. Se pakoputken loppuosa.
Tuleeko putkesta hyvin pakokaasu kun polkaisee kaasua?
Jos tukossa niin ei tule kauhean suurella puhalluksella kamaa ulos.
Vai meinasitko loppu putkea?
Ei vaikuta mihinkään päästöihin. Se pakoputken loppuosa.
Tuleeko putkesta hyvin pakokaasu kun polkaisee kaasua?
Jos tukossa niin ei tule kauhean suurella puhalluksella kamaa ulos.
Re: W203 CDI, päästöt
Loppupönttöä meinasin. Tuleehan sieltä kamaa liiankin kanssa,kun ei mee päästöistä läpi.
No viisastelu sikseen. Hankala vähän sanoa tuosta pakoputkesta tulevan tavaran määrästä mitään, ku referenssi puuttuu. Mielestäni samanlainen tupsutus siinä kämmenellä tuntuu kuin muissakin autoissa mitä oon omistanu.
No viisastelu sikseen. Hankala vähän sanoa tuosta pakoputkesta tulevan tavaran määrästä mitään, ku referenssi puuttuu. Mielestäni samanlainen tupsutus siinä kämmenellä tuntuu kuin muissakin autoissa mitä oon omistanu.
MB W203 200CDI A 2006