W203 CDI, päästöt
Re: W203 CDI, päästöt
Ne joista on katti tai putki ollut tukossa ei sieltä tule just kuin lehmän henkäys, ja veto ollut pois yläkierroksilta.
Edelleen vähän epäilen että liian vähän ilmaa tulee ahtimesta siihen polttoaine määrään nähden kun pedaalia aletaan painamaan paikoillaan.
Se tai jostain syystä ajoitus väärin, ketju hypännyt. Vaikea sanoa autoa näkemättä.
Edelleen vähän epäilen että liian vähän ilmaa tulee ahtimesta siihen polttoaine määrään nähden kun pedaalia aletaan painamaan paikoillaan.
Se tai jostain syystä ajoitus väärin, ketju hypännyt. Vaikea sanoa autoa näkemättä.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 CDI, päästöt
Pieni yhteen vettoAkeem kirjoitti: ↑Ti 18.05.2021 19:30 Loppupönttöä meinasin. Tuleehan sieltä kamaa liiankin kanssa,kun ei mee päästöistä läpi.
No viisastelu sikseen. Hankala vähän sanoa tuosta pakoputkesta tulevan tavaran määrästä mitään, ku referenssi puuttuu. Mielestäni samanlainen tupsutus siinä kämmenellä tuntuu kuin muissakin autoissa mitä oon omistanu.
eli ahdinmuutos, egr muutos(kaikki muutokset) huomioitu ohjelmassa
ja ohjelmanmuutoksen jälkeen ei mittään muutoksia ole tehty ?
onko auto ennen mennyt samoilla muutoksilla
päästöistä läpi ?
mitäån muita oireita ei ole kuin liika savutus, mitää vika koodeja ei missä ?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W203 CDI, päästöt
Ohjelman muutoksen jälkeen on ainoastaa yritettetty selvittää savutuksen syytä. Muutokset , eli egr, läpät ja dpf huomioitu ohjelmassa.
Ilmamassamittari (alkuperäisellä osanumerolla BOSCH) ja tiivisteet coolerilta imusarjalle vaihdettu.
Tämä oli ensimmäinen katsastus muutoksen jälkeen.
Eilen käytin auton MB huollossa, staarilla ei löytynyt mitään syytä mistä savutus voisi johtua.
Ilmamassamittari (alkuperäisellä osanumerolla BOSCH) ja tiivisteet coolerilta imusarjalle vaihdettu.
Tämä oli ensimmäinen katsastus muutoksen jälkeen.
Eilen käytin auton MB huollossa, staarilla ei löytynyt mitään syytä mistä savutus voisi johtua.
MB W203 200CDI A 2006
-
- Mersumies
- Viestit: 2319
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W203 CDI, päästöt
Palautettiinko alkuperäinen toimiva ohjelma?Akeem kirjoitti: ↑Ke 19.05.2021 10:16 Ohjelman muutoksen jälkeen on ainoastaa yritettetty selvittää savutuksen syytä. Muutokset , eli egr, läpät ja dpf huomioitu ohjelmassa.
Ilmamassamittari (alkuperäisellä osanumerolla BOSCH) ja tiivisteet coolerilta imusarjalle vaihdettu.
Tämä oli ensimmäinen katsastus muutoksen jälkeen.
Eilen käytin auton MB huollossa, staarilla ei löytynyt mitään syytä mistä savutus voisi johtua.
Usein kannattaa mennä askel kerralaan taaksepäin kunnes vika löytyy.
Re: W203 CDI, päästöt
Ei ole palautettu. Uskon ongelman olevan muualla kuin ohjelmassa, onhan tämmösiä setuppeja suomessakin varmaan kymmeniä,ellei satoja,
ja suurin osa niistä taitaa toimia.
Mm tuolla kun eilen käytin autoa staarin nokassa, niin asiakaspalvelijalla oli sama setuppi.
ja suurin osa niistä taitaa toimia.
Mm tuolla kun eilen käytin autoa staarin nokassa, niin asiakaspalvelijalla oli sama setuppi.
MB W203 200CDI A 2006
Re: W203 CDI, päästöt
Kuinkas yleisesti ketju näissä venyy ? Näkisikö muutosta staarilla, nokka-akselin asentotunnistimen kautta?MJPfin kirjoitti: ↑Ti 18.05.2021 22:17 Ne joista on katti tai putki ollut tukossa ei sieltä tule just kuin lehmän henkäys, ja veto ollut pois yläkierroksilta.
Edelleen vähän epäilen että liian vähän ilmaa tulee ahtimesta siihen polttoaine määrään nähden kun pedaalia aletaan painamaan paikoillaan.
Se tai jostain syystä ajoitus väärin, ketju hypännyt. Vaikea sanoa autoa näkemättä.
MB W203 200CDI A 2006
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 CDI, päästöt
Kyllähän se venyy jossain 900tkm kohdilla voi olla jo jotain venymääAkeem kirjoitti: ↑Ke 19.05.2021 11:02Kuinkas yleisesti ketju näissä venyy ? Näkisikö muutosta staarilla, nokka-akselin asentotunnistimen kautta?MJPfin kirjoitti: ↑Ti 18.05.2021 22:17 Ne joista on katti tai putki ollut tukossa ei sieltä tule just kuin lehmän henkäys, ja veto ollut pois yläkierroksilta.
Edelleen vähän epäilen että liian vähän ilmaa tulee ahtimesta siihen polttoaine määrään nähden kun pedaalia aletaan painamaan paikoillaan.
Se tai jostain syystä ajoitus väärin, ketju hypännyt. Vaikea sanoa autoa näkemättä.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W203 CDI, päästöt
No sitten mulla ei oo vielä hätää.
Pitää ny sitte vielä zekkailla tuota ahtopuolta pala kerrallaan. Tänään saan uusia tiivisteitä.
MB W203 200CDI A 2006
Re: W203 CDI, päästöt
Niin, tämähän sitten ratkesi suuttimien vaihdolla.
Eli muuta selitystä ei enää keksinyt, niin setti korjattuja suuttimia vaihdettiin paikalleen. Savut nyt 1,24. Ei ehkä vieläkään oikein hyvät, mutta vaikutus on kyllä melkoinen kaikenlaisten ajotapahtumien ja tehopolkasujen saavutukseen. Ehkä nyt sitten menee aikaa että kaikki noet saa järjestelmästä poljettua pihalle.
Ja ehkäpä niitä lähtöjäkin tuli hieman lisää kun vehkeet toimii nii kuin pitääkin. Suutin remontista selvis alle tonnilla, joten sai auton arvonkin nousemaan samalla useilla kymmenillä prosenteilla.
Eli muuta selitystä ei enää keksinyt, niin setti korjattuja suuttimia vaihdettiin paikalleen. Savut nyt 1,24. Ei ehkä vieläkään oikein hyvät, mutta vaikutus on kyllä melkoinen kaikenlaisten ajotapahtumien ja tehopolkasujen saavutukseen. Ehkä nyt sitten menee aikaa että kaikki noet saa järjestelmästä poljettua pihalle.
Ja ehkäpä niitä lähtöjäkin tuli hieman lisää kun vehkeet toimii nii kuin pitääkin. Suutin remontista selvis alle tonnilla, joten sai auton arvonkin nousemaan samalla useilla kymmenillä prosenteilla.
MB W203 200CDI A 2006
Re: W203 CDI, päästöt
.
C mallissa on joutunut kompressori kotelon kantta ahtimesta hiukan kääntämään, jotta ahtoputki pääsee kunnolla lähtemään oikeaan suuntaan.
Säätömoottori on kiinni kompurakotelon turpalevyssä ja vnt-siipien ohjausvipu ahtimen keskiössä.
Kun koteloa on käännetty, on vipukin kääntynyt siinä mukana - ja on nyt väärässä asennossa.
Asento korjataan alkuperäiseksi, tai oikeaksi, lyhentämällä vivun ja säätömoottorin välistä tankoa, siinä ei ole säätöä, joten tässäkohden täytyy turvautua hallittuun väkivaltaan ja taivuttaa sitä lyhyemmäksi. Oikea kohta löytyy kyllä. kokeilemalla.
Kun ahdin herää kunnolla, pitäisi lisäilman tulon vähentää pöllyytystä.
C mallissa on joutunut kompressori kotelon kantta ahtimesta hiukan kääntämään, jotta ahtoputki pääsee kunnolla lähtemään oikeaan suuntaan.
Säätömoottori on kiinni kompurakotelon turpalevyssä ja vnt-siipien ohjausvipu ahtimen keskiössä.
Kun koteloa on käännetty, on vipukin kääntynyt siinä mukana - ja on nyt väärässä asennossa.
Asento korjataan alkuperäiseksi, tai oikeaksi, lyhentämällä vivun ja säätömoottorin välistä tankoa, siinä ei ole säätöä, joten tässäkohden täytyy turvautua hallittuun väkivaltaan ja taivuttaa sitä lyhyemmäksi. Oikea kohta löytyy kyllä. kokeilemalla.
Kun ahdin herää kunnolla, pitäisi lisäilman tulon vähentää pöllyytystä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5