w211 SBC pumppu ja muunkin ongelman ratkontaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Re: w211 SBC pumppu ja muunkin ongelman ratkontaa

Viesti Kirjoittaja mol »

Julmis kirjoitti:armaan parivuotta sitten syttyi koetauluun tuo kuuluisa huoltokehoitus-teksti.
Onko katsastusmies ottanut mitään kantaa siihen tekstiin? Luulisi että katsastustilanteessa herättäisi mielenkiinnon...
C220d T 4-Matic
Julmis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 10.06.2007 13:13

Re: w211 SBC pumppu ja muunkin ongelman ratkontaa

Viesti Kirjoittaja Julmis »

Ei ole maininnut mitään viimeiseen kolmeen käyntiin konttorilla. Miksi olisi, eihän siihen ole tarvetta puuttua, paitsi ihan mielenkiinnosta tosiaan.
-Musta tuntuu-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
Julmis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 10.06.2007 13:13

Re: w211 SBC pumppu ja muunkin ongelman ratkontaa

Viesti Kirjoittaja Julmis »

Julmis kirjoitti: -Saako tuota vikailmoitusta enää kuitattua muuta kuin jarruyksikön vaihtamalla? Muistelisin jostain lukeneeni, että jos varoitus teksti tulee näyttöön niin laskuria ei voi enää nollata ja ilmoitusta ei saa pois kuin yksikön vaihtamalla.
Itse itseään valistaen...

Hieman taas aihetta mieleen palauttaakseni selasin nettiä ja ilmeni että muistin asian väärin. Vaikka varoitus teksti ilmaantuu näyttöön niin silti pystyy laskurin ohjelmoimaan uusiksi, right?
-Musta tuntuu-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: w211 SBC pumppu ja muunkin ongelman ratkontaa

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Julmis kirjoitti:
Julmis kirjoitti: -Saako tuota vikailmoitusta enää kuitattua muuta kuin jarruyksikön vaihtamalla? Muistelisin jostain lukeneeni, että jos varoitus teksti tulee näyttöön niin laskuria ei voi enää nollata ja ilmoitusta ei saa pois kuin yksikön vaihtamalla.
Itse itseään valistaen...

Hieman taas aihetta mieleen palauttaakseni selasin nettiä ja ilmeni että muistin asian väärin. Vaikka varoitus teksti ilmaantuu näyttöön niin silti pystyy laskurin ohjelmoimaan uusiksi, right?
Ainakin tuohon itsellä olleeseen ohjelmoitiin uudelleen. Vehossa jotain ensin tarkistelivat totesivat, että voidaan ohjelmoida uudelleen. Sitä en tiedä mitä kriteeriä pitää täyttää, että menee ohjelmoinnilla, olisikohan jotain hultoihin tai jarrunesteiden vaihtoon liittyvää.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Re: w211 SBC pumppu ja muunkin ongelman ratkontaa

Viesti Kirjoittaja mol »

Julmis kirjoitti:Miksi olisi, eihän siihen ole tarvetta puuttua, paitsi ihan mielenkiinnosta tosiaan.
Ajattelin vaan että katsastusmiestä kiinnostaisi keskellä mittaristoa oleva punainen ilmoitus, jossa puhutaan jarruista...
C220d T 4-Matic
farkkueemeli 320cdi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 04.07.2015 20:28

Re: w211 SBC pumppu ja muunkin ongelman ratkontaa

Viesti Kirjoittaja farkkueemeli 320cdi »

Lukenut tässä pään pyörruksiin näitä sbc- juttuja. Ite ajanut aina paketti tai kuormuri * keulilla. Mutta vuosi sitten tuli taloon tuonti auto farkku 320cdi -03 loppuvuojen käyttöön otto päivämäärällä.

Rouva ajeli tortai iltana kotiin, ja sanoi että punaiset valot syttyi juuri pihatiellä. Ja mittaristossa lukee Brake def ective! stop Vehicle ! Ja tietysti isolla punaisella "stop". Ja abs Valo palaa tietenkin ja hälyytys summeri soi. Kaikki tuntuis olevan muuten kondiksessa.

Auto oli reilu viikkositten jarrupalanvaihdossa..ym huollossa Paikallisella pajalla. Ne kävi tietokoneellaan katsomassa vikakoodia autocomin ohjelmalla.
Tuli seuraavanlainen koodi c14be testaa sbc- ohjausyksikkö. Vika jatkuva

Varmaankin Jollakin muilla ollut juurikin samanlaisia ongelmia. Mistälöytyisi apu /vika?

Kesälomareissupainaa päälle. Pitääkö ajaa Vehon kautta?/ Vaihtaa uudempi.

Kaikista neuvoista kiitollinen. ja joku vois laittaa yv. tä kin aiheesta

Kiitos jo etukäteen :D

Ja hyvää kesää kaikille.. Ja nautinnollisia kolometrejä *keulalla ajaville
Klassikko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 23.06.2015 04:42

Re: w211 SBC pumppu ja muunkin ongelman ratkontaa

Viesti Kirjoittaja Klassikko »

[quot="farkkueemeli 320cdi"]Lukenut tässä pään pyörruksiin näitä sbc- juttuja. Ite ajanut aina paketti tai kuormuri * keulilla. Mutta vuosi sitten tuli taloon tuonti auto farkku 320cdi -03 loppuvuojen käyttöön otto päivämäärällä.

Rouva ajeli tortai iltana kotiin, ja sanoi että punaiset valot syttyi juuri pihatiellä. Ja mittaristossa lukee Brake def ective! stop Vehicle ! Ja tietysti isolla punaisella "stop". Ja abs Valo palaa tietenkin ja hälyytys summeri soi. Kaikki tuntuis olevan muuten kondiksessa.

Auto oli reilu viikkositten jarrupalanvaihdossa..ym huollossa Paikallisella pajalla. Ne kävi tietokoneellaan katsomassa vikakoodia autocomin ohjelmalla.
Tuli seuraavanlainen koodi c14be testaa sbc- ohjausyksikkö. Vika jatkuva

Varmaankin Jollakin muilla ollut juurikin samanlaisia ongelmia. Mistälöytyisi apu /vika?

Kesälomareissupainaa päälle. Pitääkö ajaa Vehon kautta?/ Vaihtaa uudempi.

Kaikista neuvoista kiitollinen. ja joku vois laittaa yv. tä kin aiheesta



Kiitos jo etukäteen :D

Ja hyvää kesää kaikille.. Ja nautinnollisia kolometrejä *keulalla ajaville[/quote]


Tääläkin tarttis apuja samaan ongelmaan! :( Tosin tässä tapauksessa oli eemeli seissyt vajaan viikon ja hyppäsin autoon ja löin käymään, niin alkoi tuo edellämainittu härdelli. Jarrut kumminkin tuntuvat toimivan normaalisti, sillä ajattelin pikkuakun olevan vain niin tyhjä, että siksi herjaisi. Tosin kun auton sammuttaa ja lyö ovet lukkoon, kuuluu sbc:n perus kurnutusta ja sitten semmoinen pieni narahtava kolahdus. Onko nyt sitte vuorostaan sbc yksikkö sanonu ittensä irti tästä maailmanlopun vekottimesta.... Alkaa pikkuhiljaa hermo pettää ton laitteen kanssa, pitäis vissiin polttaa... :lol:
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: w211 SBC pumppu ja muunkin ongelman ratkontaa

Viesti Kirjoittaja acparma »

Meillä käynyt 2 kertaa w211:sen kanssa vastaavasti ja molemmilla kerroilla takaa jarruputki poikki.
W124 300 E -87 Aut.
Klassikko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 23.06.2015 04:42

Re: w211 SBC pumppu ja muunkin ongelman ratkontaa

Viesti Kirjoittaja Klassikko »

acparma kirjoitti:Meillä käynyt 2 kertaa w211:sen kanssa vastaavasti ja molemmilla kerroilla takaa jarruputki poikki.
Varmaankin vuoti nestettä? Tää vekotin ei tee nimittäin sitäkään eikä jarrunestetaso ole laskenut. Mutta auto mänee muutenki huomenna starin päähän niin samapa tuo. Mielenrauha järkkyy :lol:
Klassikko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 23.06.2015 04:42

Re: w211 SBC pumppu ja muunkin ongelman ratkontaa

Viesti Kirjoittaja Klassikko »

acparma kirjoitti:Meillä käynyt 2 kertaa w211:sen kanssa vastaavasti ja molemmilla kerroilla takaa jarruputki poikki.
Klassikko kirjoitti:
acparma kirjoitti:Meillä käynyt 2 kertaa w211:sen kanssa vastaavasti ja molemmilla kerroilla takaa jarruputki poikki.
Varmaankin vuoti nestettä? Tää vekotin ei tee nimittäin sitäkään eikä jarrunestetaso ole laskenut. Mutta auto mänee muutenki huomenna starin päähän niin samapa tuo. Mielenrauha järkkyy :lol:
Joo, olihan se tästäkin jarruputki poikki. Mutta nyt saisi joku viisaampi kertoa, että miksei ole vuotanut nestettä? Tyytyväinen olen kuitenkin, että näin pienellä selvisi :lol:
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: w211 SBC pumppu ja muunkin ongelman ratkontaa

Viesti Kirjoittaja acparma »

Klassikko kirjoitti:
acparma kirjoitti:Meillä käynyt 2 kertaa w211:sen kanssa vastaavasti ja molemmilla kerroilla takaa jarruputki poikki.
Klassikko kirjoitti:
acparma kirjoitti:Meillä käynyt 2 kertaa w211:sen kanssa vastaavasti ja molemmilla kerroilla takaa jarruputki poikki.
Varmaankin vuoti nestettä? Tää vekotin ei tee nimittäin sitäkään eikä jarrunestetaso ole laskenut. Mutta auto mänee muutenki huomenna starin päähän niin samapa tuo. Mielenrauha järkkyy :lol:
Joo, olihan se tästäkin jarruputki poikki. Mutta nyt saisi joku viisaampi kertoa, että miksei ole vuotanut nestettä? Tyytyväinen olen kuitenkin, että näin pienellä selvisi :lol:
Joo ei meilläkään ensimmäisellä kerralla vuatanu, toisella kerralla tiputti nestettä.
W124 300 E -87 Aut.
Klassikko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 23.06.2015 04:42

Re: w211 SBC pumppu ja muunkin ongelman ratkontaa

Viesti Kirjoittaja Klassikko »

Kävi sitten ne legendaariset... Kannati riemuita ajoissa... :x Olihan sieltä putki poikki, mutta niin on myös sbc yksiköstä vasemman takajarrun venttiili entinen.. Noh, ei muuta ko uutta boksia, ellei voi korjata? Tai jos joku tietää kellä olis ylimääräsenä, niin saa ilmiantaa :lol:
Julmis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 10.06.2007 13:13

Re: w211 SBC pumppu ja muunkin ongelman ratkontaa

Viesti Kirjoittaja Julmis »

Laitetaan tähän vanhaan ketjuun ettei uusia tarvitse availla.

Osaisko/viitsisikö kukaan katsoa valmistenumerolla kuskinoven lukitusmoottorin varaosanumeroa?
-Musta tuntuu-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
Vastaa Viestiin