Moi
Ostin hiljattain 7-paikkasen bensamersun ja pari asiaa askarruttaa.
-ilmastoinnin kun laittaa päälle auto aavistuksen nykii tai ei sitä oikeastaan ihan nykimiseksi voi sanoa mutta tuntuu pieni vaste kun kompura lähtee käyntiin, onko normaalia? jos ei niin mitä pitäis tehdä?
-tyhjäkäynti humpaa, ei ole tasainen vaan kierroslukumittari pikkasen pompottaa ja käy sävelin hyrr hyrr hyrr hyrrr, miten kuuluu käydä? tulpat vaihdettu ainakin lähiaikoina ja muutoinkin auto on huollettu koko ikänsä vehon huollossa.
-eilen tultiin eteläsuomensta ja oltiin ajettu 200km kun pysähdyttiin, käytiin syömässä ja auto perhana ei käynnistynytkään, pyöritti ok mutta ei hyrähtänyt käyntiin, siinä kun aikamme ihmeteltiin ja starttasin sitten pidempään kaasu pohjasssa niin lähti käyntiin, aikaisemmin ei ole tehnyt eikä sen jälkeen samaa? mistähän vikaa vois tutkia? muuten toimi hyvin ja ripeästi, pakokaasutestit antaa huippuarvot ja kulutus oli täydessä lastissa olevana 8L/100km.
että jos jollain samanlainen auto tai tietämystä ottaisin ilomielin tietoa vastaan
220Te -94 pari kysymystä
Re: 220Te -94 pari kysymystä
Moro,
Itellä C180 ja samoja oireita. Joutokäynnin humppaminen toipui yj-releen uudelleen tinailulla (haulla löytyy aiheesta paljon asiaa) ja huono käynnistyminen parantui uusilla tulpan johdoilla. Mitään muita oireita ei ollut kuin huono kylmä käynnistyminen etenki pidemmän seisonnan jälkeen.
-Teemu
Itellä C180 ja samoja oireita. Joutokäynnin humppaminen toipui yj-releen uudelleen tinailulla (haulla löytyy aiheesta paljon asiaa) ja huono käynnistyminen parantui uusilla tulpan johdoilla. Mitään muita oireita ei ollut kuin huono kylmä käynnistyminen etenki pidemmän seisonnan jälkeen.
-Teemu
Re: 220Te -94 pari kysymystä
Se ilmastoinnin aiheuttama pieni nykiminen taitaa olla iha normaalia ku on näin mehu kone sitä pyörittämässä.
Ja se YJ-rele voi tosiaan aiheuttaa iha mitä vaan, vaikka kuunpimennyksen (Ja jos ei halua ite alkaa tinaamaan, niin uusi alkuperäisosa maksaa kutakuinki 50€.)
Ja se YJ-rele voi tosiaan aiheuttaa iha mitä vaan, vaikka kuunpimennyksen (Ja jos ei halua ite alkaa tinaamaan, niin uusi alkuperäisosa maksaa kutakuinki 50€.)
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: 220Te -94 pari kysymystä
onko tuo Yj-rele missäpäin konetta ja osaako tai onko hankala itse vaihtaa?
niin ja kiitos vastauksista, pitkän tauon jälkeen taas tuli mersu laitettua niin ei muista enään kaikkea kommervenkkejä:)
öljynpainemittarikin sekoilee vähän, tippui aamulla nollille ajaessa mutta kopsautin kojetaulua niin pomppas takas tappiin
niin ja kiitos vastauksista, pitkän tauon jälkeen taas tuli mersu laitettua niin ei muista enään kaikkea kommervenkkejä:)
öljynpainemittarikin sekoilee vähän, tippui aamulla nollille ajaessa mutta kopsautin kojetaulua niin pomppas takas tappiin