Tomppa11 kirjoitti: ↑Ma 07.06.2021 14:35
Minulle tuli sama ilmoitus, muutaman vuoden käytössä ollut.
Toolkit antaa: D2 ADC 2500 Error ADC
Kaapelivika vai mikä? Aukaisin tuon ja katselin juotoksia niin ainakin näytti ihan hyviltä, juottelin muutaman uudestaan, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta.
Ja korjaako näitä kukaan?
Kyllä tuo vahvasti viittaa ADC-piiriin. Yhdestä olen tuon vaihtanut, varmaan olisi varaosa jossain laatikossa jos löytäisi.
Oletko kokeillut lukeeko CL15 ja CL30 piirien jännitteet järkevästi, CL15 jännitettä voi vapaasti säätää ja jonkin verran toistakin.
Tomppa11 kirjoitti: ↑Ma 07.06.2021 14:35
Minulle tuli sama ilmoitus, muutaman vuoden käytössä ollut.
Toolkit antaa: D2 ADC 2500 Error ADC
Kaapelivika vai mikä? Aukaisin tuon ja katselin juotoksia niin ainakin näytti ihan hyviltä, juottelin muutaman uudestaan, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta.
Ja korjaako näitä kukaan?
Kyllä tuo vahvasti viittaa ADC-piiriin. Yhdestä olen tuon vaihtanut, varmaan olisi varaosa jossain laatikossa jos löytäisi.
Oletko kokeillut lukeeko CL15 ja CL30 piirien jännitteet järkevästi, CL15 jännitettä voi vapaasti säätää ja jonkin verran toistakin.
Miten se tapahtuu? Tarvitaan ihan rautalankaversio .
Tomppa11 kirjoitti: ↑Ma 07.06.2021 15:18
Miten se tapahtuu? Tarvitaan ihan rautalankaversio .
Tarkoitat varmaan noiden CL15 ja CL30 piirien mittaamista? Kytke muksiin se 4-pinninen banaaniliitintestikaapeli. Syötä säädettävällä labrapoverilla CL30 ja CL15, mielellään kumpikin eri labrapoverin lähdöstä. Aja itsetesti ja lue piirien jännitteet. Säädä jännitteitä ja aja uusi testi jne.
Sekin kertoo jo jotain jos CL15 on maissa tai jännitteessä. ADC-piirin joku muu kanava voi olla rikki vaikka nämä kaksi toimisikin ja voihan siellä olla joku muukin mittauspiirin komponentti rikki mutta näillä mittauksilla helppo lähteä liikkeelle.
Tomppa11 kirjoitti: ↑Ma 07.06.2021 15:18
Miten se tapahtuu? Tarvitaan ihan rautalankaversio .
Tarkoitat varmaan noiden CL15 ja CL30 piirien mittaamista? Kytke muksiin se 4-pinninen banaaniliitintestikaapeli. Syötä säädettävällä labrapoverilla CL30 ja CL15, mielellään kumpikin eri labrapoverin lähdöstä. Aja itsetesti ja lue piirien jännitteet. Säädä jännitteitä ja aja uusi testi jne.
Sekin kertoo jo jotain jos CL15 on maissa tai jännitteessä. ADC-piirin joku muu kanava voi olla rikki vaikka nämä kaksi toimisikin ja voihan siellä olla joku muukin mittauspiirin komponentti rikki mutta näillä mittauksilla helppo lähteä liikkeelle.
No joo ei se onnistu. Mulla ei ole labrapoweria.
Mulle voi laittaa viestiä jos on halukas tutkimaan tätä. Jos kustannus ei ole enemmän kuin uusi.
Virtakaavion lukua
Tevehdys foorumilaiset. Neuvoa tälläiseen tarviisin. On auki N73(ohjailaite elektroninen virtalukko) virtapiirikaavio. Koordinaateissa K12 on etu sam, jonka sisässä on sormi osoittamassa, ilmeisesti, muita samiin liittyvien juttujen sähkökaavion osoiteita, viisin kappalein. Mitenkä helpoiten pääsee vilkaisemaan kyseisiin osoitteesiin, kun klikkaamalla ei onnistu.
Tässä olisi hyvä tietää ruudulla olevan WIS dokkarin numero tai ainakin auton tarkka malli. Kokeilin W211 ja W212 malleja ja niistä tuntui etu-SAM:in kytkentäkaaviosta toimivan linkit N73:een.
Jossain vanhemmissa dokkareissa on viittauksia toisiin dokkareihin mutta ei linkkiä eli ei pääse klikkaamalla. Dokumentti saattaa olla WIS:issä ja silloin varmaan kätevintä kirjata se linkissä mainittu dokkarinumero ylös ja syöttää WIS:in hakukentään "direct search by document number" (tai mitä se onkin valitulla WIS valikkokielellä). Muistelisin että dokkareissa törmää myös viittauksiin joita ei kyseisestä WIS releasesta löydy ollenkaan.
DBFI kirjoitti: ↑Ma 09.08.2021 12:54
Tässä olisi hyvä tietää ruudulla olevan WIS dokkarin numero tai ainakin auton tarkka malli. Kokeilin W211 ja W212 malleja ja niistä tuntui etu-SAM:in kytkentäkaaviosta toimivan linkit N73:een.
Jossain vanhemmissa dokkareissa on viittauksia toisiin dokkareihin mutta ei linkkiä eli ei pääse klikkaamalla. Dokumentti saattaa olla WIS:issä ja silloin varmaan kätevintä kirjata se linkissä mainittu dokkarinumero ylös ja syöttää WIS:in hakukentään "direct search by document number" (tai mitä se onkin valitulla WIS valikkokielellä). Muistelisin että dokkareissa törmää myös viittauksiin joita ei kyseisestä WIS releasesta löydy ollenkaan.
Kiitos vastauksesta DBFI. En tiedä onko tämä osaamattomuuttani tai onko tässä ohjelmassa joku juttu taas nurinpäin. Harjoittelu mielessä on auki kaavio PE54-21-P-2106DAG ja sieltä N73 (ohjainlaite elektroninen virtalukko) Pistoke 2 sisässä on linkki PE 54.21-P-2104 DAA niin pitäisikö linkkiä klikkaamalla päästä kurkkaan kyseistä kaaviota, mikä tuntuisi loogiselta, mutta mitään ei tapahdu. Sama tilanne muissakin on linkeissä. Mikähän tässä nyt neuvoksi? Simupuolella treenailen ja kaavioita aukoilen tuolta oikealta ylhäällä olevasta sinisestä kirjasta. 54 Virtapiirikaaviot- koelauta
E220CDI212 kirjoitti: ↑Ti 10.08.2021 07:41
En tiedä onko tämä osaamattomuuttani tai onko tässä ohjelmassa joku juttu taas nurinpäin. Harjoittelu mielessä on auki kaavio PE54-21-P-2106DAG ja sieltä N73 (ohjainlaite elektroninen virtalukko) Pistoke 2 sisässä on linkki PE 54.21-P-2104 DAA niin pitäisikö linkkiä klikkaamalla päästä kurkkaan kyseistä kaaviota, mikä tuntuisi loogiselta, mutta mitään ei tapahdu. Sama tilanne muissakin on linkeissä. Mikähän tässä nyt neuvoksi? Simupuolella treenailen ja kaavioita aukoilen tuolta oikealta ylhäällä olevasta sinisestä kirjasta. 54 Virtapiirikaaviot- koelauta
Omasta osaamattomuudestani oli kyse. Viimeisestä lauseesta vasta tajusin että katselet kaavioita Xentry simulaattorilla kun itse olin WIS:issä.
Xentryssä ei nuo linkit toimi enkä osaa sanoa miten pääsisi helpoiten Xentryssä auki olevasta kaaviosta samaan dokkariin WIS:issä. Voit kyllä klikata FWIS/ASRA tab'ia ja sieltä kaaviot mutta joudut etsimään pitkältä listalta sen etu-SAM kaavion. WIS:istä sitten kyllä se kaipaamasi linkki toimii ja hakee sen N73 dokkarin.
Jossain ohjatussa vianhaussa tai vastaavassa Xentry näyttää linkkejä yksittäisiin WIS dokkareihin mutta sieltä "sinisestä kirjasta" avatusta dokkarista olisi hyvä jos voisi siirtyä lukemaan samaa dokkaria WIS:issä.
E220CDI212 kirjoitti: ↑Ti 10.08.2021 07:41
En tiedä onko tämä osaamattomuuttani tai onko tässä ohjelmassa joku juttu taas nurinpäin. Harjoittelu mielessä on auki kaavio PE54-21-P-2106DAG ja sieltä N73 (ohjainlaite elektroninen virtalukko) Pistoke 2 sisässä on linkki PE 54.21-P-2104 DAA niin pitäisikö linkkiä klikkaamalla päästä kurkkaan kyseistä kaaviota, mikä tuntuisi loogiselta, mutta mitään ei tapahdu. Sama tilanne muissakin on linkeissä. Mikähän tässä nyt neuvoksi? Simupuolella treenailen ja kaavioita aukoilen tuolta oikealta ylhäällä olevasta sinisestä kirjasta. 54 Virtapiirikaaviot- koelauta
Omasta osaamattomuudestani oli kyse. Viimeisestä lauseesta vasta tajusin että katselet kaavioita Xentry simulaattorilla kun itse olin WIS:issä.
Xentryssä ei nuo linkit toimi enkä osaa sanoa miten pääsisi helpoiten Xentryssä auki olevasta kaaviosta samaan dokkariin WIS:issä. Voit kyllä klikata FWIS/ASRA tab'ia ja sieltä kaaviot mutta joudut etsimään pitkältä listalta sen etu-SAM kaavion. WIS:istä sitten kyllä se kaipaamasi linkki toimii ja hakee sen N73 dokkarin.
Jossain ohjatussa vianhaussa tai vastaavassa Xentry näyttää linkkejä yksittäisiin WIS dokkareihin mutta sieltä "sinisestä kirjasta" avatusta dokkarista olisi hyvä jos voisi siirtyä lukemaan samaa dokkaria WIS:issä.
Iso kiitos jälleen. Se on kyllä hieno taito kun osaa laittaa tiedot ja ajatukset "paperille" selkeästi ja ymmärrettävästi. Sinulla se taito on.
Harjoittelu jatkuu.
Mikähän tämän aiheuttaa? Yritettiin B-sarjalaisesta kaasukoneesta tehdä ohjaukset kohdasta adaption säätö... laihan seoksen vikakoodissa edetessä vilahti ruudulla 'adaption säätö' teksti mutta virheilmoitusta ei tullut ja xentry palasi takaisin virhekoodiin...
Edit: WTF 'liitetiedostojen maksimiraja' on tullut vastaan...
Edit2: poistelin liitetiedostojani, mutta silti sama virhe, vihreä palkki vilahtaa ja sitten tulee keltainen kolmio...
Edit3: Ei sitten liitetä... ei onnistunut minkään muunkaan liitteen laittaminen.... paska foorumi
kapeme kirjoitti: ↑La 14.08.2021 16:17
Kiitos koodeista vaan saattaapi vika olla täällä päässä kun en hoksaa mihin nuo laitetaan tai että menikö mulla oikein nuo Device data hommat
nyt kun avasin ConfigAssist ohjelman niin kai se tuonne syötetään tuo avainkoodi
siellä näytti
Harware ID ksi: 4565F2FDC181
App ID 252
että oliko aluksi mulla väärin nuo koodit? vai misthän ne pitäisi kattoo?
Ongelmana xentryn hitaus ja jumiminen, onko kenellään ollut samanlaisia ongelmia? Xentryn käynnistys vie todella kauan aikaa ja suurella todennäköisyydellä kone jumii auton tunnistus kohdassa, jos tuon pääsee yli niin toimii kohtuudella.
Liitteenä kuva tilanteesta mihin jumii. Mitähän tuolle osaisi tehdä että toimisi edes jotenkin...?
cd211wc kirjoitti: ↑Su 15.08.2021 14:39
voi johtua koneen suorituskyvyn puutteesta muisti ja prosessorin teho ja jos on hdd asema niin kannattaa kloonata levy ssd niin nopeutuu kyllä
Uskaltaako tuon Kiinan pojan staarin kloonata ilman roblemia? Ei tarvi mitään aktivointia tehdä sen jälkeen?
Temu kirjoitti: ↑Ma 16.08.2021 10:18
Uskaltaako tuon Kiinan pojan staarin kloonata ilman roblemia? Ei tarvi mitään aktivointia tehdä sen jälkeen?
Tietenkin kloonata uskaltaa mutta jos on nykyaikainen kiinalaisten kopiosuojaus niin aktivointi ei käytännössä onnistu. Helpompi asentaa kaikki puhtaalta pöydältä. Joskus aiemmin ne kopiosuojat oli lepsuja. Ne daimlerin koodit saa helposti vaikka täältä kyselemällä kuten aiemmista viesteistä näkee.
Mistäs tuon HHTwinin kielen saikaan vaihdettua? Yhtä Vitoo lueskeltiin niin oli kieli germaanista, ja kielivalinta harmaana että ei pystynyt aloitusvalikosta vaihtamaan... joskus olen tuon jostain versiosta vaihtanutkin mutta just nyt ei muista. 2011 softat.
MiHe kirjoitti: ↑Ti 28.09.2021 19:15
Mistäs tuon HHTwinin kielen saikaan vaihdettua? Yhtä Vitoo lueskeltiin niin oli kieli germaanista, ja kielivalinta harmaana että ei pystynyt aloitusvalikosta vaihtamaan... joskus olen tuon jostain versiosta vaihtanutkin mutta just nyt ei muista. 2011 softat.
Nollien tilalle 10 jos haluaa suomeksi. Pitää varmistaa että kielitiedostot on kovolla, en muista oliko 2011 softassa "vakiona". Joskus aiemmin asennuksessa ladattiin vain asennuskielen tiedostot että kovotilaa säästyi. Tiedostot voi kopsia jostain uudemmasta paketista tarvittaessa.
MiHe kirjoitti: ↑Ti 28.09.2021 19:15
Mistäs tuon HHTwinin kielen saikaan vaihdettua? Yhtä Vitoo lueskeltiin niin oli kieli germaanista, ja kielivalinta harmaana että ei pystynyt aloitusvalikosta vaihtamaan... joskus olen tuon jostain versiosta vaihtanutkin mutta just nyt ei muista. 2011 softat.
Nollien tilalle 10 jos haluaa suomeksi. Pitää varmistaa että kielitiedostot on kovolla, en muista oliko 2011 softassa "vakiona". Joskus aiemmin asennuksessa ladattiin vain asennuskielen tiedostot että kovotilaa säästyi. Tiedostot voi kopsia jostain uudemmasta paketista tarvittaessa.
Kiitoksia kokeillaan. Joo kyllä ne tiedostot varmaan siellä on, tuota vanhaa T30 läppäriä en pitkään aikaan ees käyttänyt, outo juttu en tiedä mikä sen HHTwinin päälle on käynyt, aiemmin se kieliasetus on ollut mahdollinen. Netissähän tuo ei ole ollut ikuisuuksiin.
MiHe kirjoitti: ↑Ti 28.09.2021 20:10
Kiitoksia kokeillaan. Joo kyllä ne tiedostot varmaan siellä on, tuota vanhaa T30 läppäriä en pitkään aikaan ees käyttänyt, outo juttu en tiedä mikä sen HHTwinin päälle on käynyt, aiemmin se kieliasetus on ollut mahdollinen. Netissähän tuo ei ole ollut ikuisuuksiin.
Ei pitäisi HHT:n pelästyä vaikka netissä roikottaisi. Sen kielivalinnan pitäisi tulla jos ini-tiedostossa ei ole mitään kieltä valittuna (00 on saksaksi).
Hmm... outo juttu, kaikki ovat 010 arvossa... (no siis en sitä ihmettele, kun kaikki on ennen tominut, nyt vain tuon Viton yhteydessä pakotti saksalaiseksi)... file on modifioitu vuonna 2012 eikä muita saman nimisiä filuja löydy.
Tuota ei nyt pääse testaamaan kun ei ole autoa mihin kytkeytyä.
MiHe kirjoitti: ↑Ke 29.09.2021 09:36
Hmm... outo juttu, kaikki ovat 010 arvossa... (no siis en sitä ihmettele, kun kaikki on ennen tominut, nyt vain tuon Viton yhteydessä pakotti saksalaiseksi)... file on modifioitu vuonna 2012 eikä muita saman nimisiä filuja löydy.
Tuota ei nyt pääse testaamaan kun ei ole autoa mihin kytkeytyä.
Eikös kieli näy heti siinä HHT:n avaussivulla jos lähdet tekemään Viton diagnoosia vaikka muksi ei olisi saatavillakaan. Se virheilmoitus ja valikkotekstit tulee kuitenkin näkyville.
Erikoista kyllä jos HHT kuitenkin käynnistyy mutta ei tottele kielivalintoja. DAS:ista kuitenkin HHT:n käynnistät etkä työpöydältä suoraan HHT:lle?
Eikös kieli näy heti siinä HHT:n avaussivulla jos lähdet tekemään Viton diagnoosia vaikka muksi ei olisi saatavillakaan. Se virheilmoitus ja valikkotekstit tulee kuitenkin näkyville.
Erikoista kyllä jos HHT kuitenkin käynnistyy mutta ei tottele kielivalintoja. DAS:ista kuitenkin HHT:n käynnistät etkä työpöydältä suoraan HHT:lle?
Kokeilin. DASsin kautta menin, ja HHTwinin kun aukes aloitusvalikon kielivalinnat tosiaan harmaana. Outoo.
Kun käynnistän DASSin, se herjaa että liian vanha softa, asenna uusi. Mutta tuskin se nyt mitään multa blokkaa.
Tuli hommattua C4 muxi ja 12/20 ohjelmisto. Koneesta ei löydy Wis:iä eikä Epc:tä. Pystyykö näitä asentamaan jälkikäteen vai vaatiiko kokonaan uuden ohjelman?