Tänään ollaan jäätävien perusasioiden parissa Autohan on on S124 300TD -91 ja siinä ei alunperin ole vakkaria. Jos nyt haluaisin siihen semmoisen lisätä, ja oletetaan että löytäisin jostain vastaavanlaisen varaosa-auton jossa semmoinen olisi, niin mitä osia tämä systeemi pitää sisällään, eli mitä osia irrotellaan? Sekä miten tapahtuu asennus ja onko siinä jotain erityistä huomioitavaa?
Pahoitteluni jo etukäteen laiskasta hakutoiminnon käytöstä...
Vakionopeudensäätimen asennus
Vakionopeudensäätimen asennus
[i]"Jos tänään lotossa voitan, niin mersun ostan -ajattelee moni suomalainen lauantai-iltana. 99% näistä ei ikinä ole ajanut Mersulla, joten siksi tuollainen mielipide heillä varmaankin on. Penkit Mersussa ovat yhtä pehmeät ja miellyttävästi muotoillut kuin yleisen uimahallin saunan lauteet. Mersun jälkeen ei voi muuta autoa ostaa, vaan pitää olla merkkiuskollinen. Suomalainenhan ei tyhmyyttään suostu tunnustamaan."[/i]
Re: Vakionopeudensäätimen asennus
Moottori sille kaasuvivulle konehuoneeseen, johdotukset sille, boksille ja viikselle, mittaristoon tai nopeusmittarin vaijerin välin sille hal-anturille ja katkaisijalle jarrupolkimelle sekä kytkinpolkimellekin jos ei o tomaatti. Siinä kait nuo noin niiku lyhykäisyydessään. Varmaan sulakkeitakin on jossain välissä?Vanja-eno kirjoitti:Tänään ollaan jäätävien perusasioiden parissa Autohan on on S124 300TD -91 ja siinä ei alunperin ole vakkaria. Jos nyt haluaisin siihen semmoisen lisätä, ja oletetaan että löytäisin jostain vastaavanlaisen varaosa-auton jossa semmoinen olisi, niin mitä osia tämä systeemi pitää sisällään, eli mitä osia irrotellaan? Sekä miten tapahtuu asennus ja onko siinä jotain erityistä huomioitavaa?
Pahoitteluni jo etukäteen laiskasta hakutoiminnon käytöstä...
Eikös nuo löytyne kun vakkariin liittyviä osia alkaa luovuttajasta kaivella irti
Re: Vakionopeudensäätimen asennus
OK!
On automaatti. Entäs rattiputken muovit, tarviiko sitä vaihtaa ja viiksi ei taida siis olla pelkkä plug-in, vaan johdot vedettävä erikseen.
Hyvä kysyä hieman etukäteen, että jos eteen tulee sopiva elimenluovuttaja, niin tietää mitä pitää purkaa ja tarkistaa johdotukset yms.
On automaatti. Entäs rattiputken muovit, tarviiko sitä vaihtaa ja viiksi ei taida siis olla pelkkä plug-in, vaan johdot vedettävä erikseen.
Hyvä kysyä hieman etukäteen, että jos eteen tulee sopiva elimenluovuttaja, niin tietää mitä pitää purkaa ja tarkistaa johdotukset yms.
[i]"Jos tänään lotossa voitan, niin mersun ostan -ajattelee moni suomalainen lauantai-iltana. 99% näistä ei ikinä ole ajanut Mersulla, joten siksi tuollainen mielipide heillä varmaankin on. Penkit Mersussa ovat yhtä pehmeät ja miellyttävästi muotoillut kuin yleisen uimahallin saunan lauteet. Mersun jälkeen ei voi muuta autoa ostaa, vaan pitää olla merkkiuskollinen. Suomalainenhan ei tyhmyyttään suostu tunnustamaan."[/i]
Re: Vakionopeudensäätimen asennus
Vanja-eno kirjoitti:OK!
On automaatti. Entäs rattiputken muovit, tarviiko sitä vaihtaa ja viiksi ei taida siis olla pelkkä plug-in, vaan johdot vedettävä erikseen.
Hyvä kysyä hieman etukäteen, että jos eteen tulee sopiva elimenluovuttaja, niin tietää mitä pitää purkaa ja tarkistaa johdotukset yms.
Jos rattiputken muovien väri ei täsmää niin itte en vaihtaisi. Mulla on toi 200D johon on jälkikäteen laitettu orkkisvakkari + muutkin orkkishilut ja tarvittava reikä viikselle on kairattu siihen. Äkkilattomalla ei ees erota et on itte kairattu. (itte en oo tuota asennusta tehny) Käsittääkseni johtosarjoja ei ole valmiina vedetty eli kaikki vakkarin johdot luovuttajasta joutuu ottamaan mukaan.
Tuossa mun 2satkussa on muuten se kaasuvipua kääntävä moottori isketty hehkureleen viereen kiinni ja siitä sitten vaijeri venakopanpäälä olevaan orkkiskaasuvipuun. Kaikissa lankuissa tuo kaasuvivusto ei me noin joten jos vaijerilla laittaa niin joutuu miettimään mihin laittaa. 3satkudieseleissä siellä pumpun päässä oleva tila on rajallinen joten sinne tuon moottorin asentaminen saattaapi luoda tuskaa (on orkkiksasennuksessa sen paikka) joten kannattaa miettiä moottorin asentamista muualle vakavana vaihtoehtona
Re: Vakionopeudensäätimen asennus
Jep. Tänään näinkin semmoisen jälkiasennuksen ihan livenä. Oli VDO:n sarja johon tosin oli sovellettu Tempon orggis viiksi. Moottori oli aivan jossain muualla kuin siellä konehuoneen puolella.
[i]"Jos tänään lotossa voitan, niin mersun ostan -ajattelee moni suomalainen lauantai-iltana. 99% näistä ei ikinä ole ajanut Mersulla, joten siksi tuollainen mielipide heillä varmaankin on. Penkit Mersussa ovat yhtä pehmeät ja miellyttävästi muotoillut kuin yleisen uimahallin saunan lauteet. Mersun jälkeen ei voi muuta autoa ostaa, vaan pitää olla merkkiuskollinen. Suomalainenhan ei tyhmyyttään suostu tunnustamaan."[/i]
Re: Vakionopeudensäätimen asennus
Ihan mielenkiinosta kyselen että minne oli laitettu? PeräkontiinVanja-eno kirjoitti: Moottori oli aivan jossain muualla kuin siellä konehuoneen puolella.
Mielestäni hehkureleen seutuville tai ainakin samalle puolen (vaikka runkopalkkiin jos muualla ei o tilaa) se kannattaa yrittää sovitella monestakin käytännönsyystä.
Re: Vakionopeudensäätimen asennus
Suoraan sanottuna en muista tarkkaan. Vaijeri siitä lähti sen orkkis kaasuvaijerin vierestä ja olisko tuo mennyt sinne boxin viereen kojelaudan alle. Kysypä itse Felmitiltä, sen MB oli kyseessä.
[i]"Jos tänään lotossa voitan, niin mersun ostan -ajattelee moni suomalainen lauantai-iltana. 99% näistä ei ikinä ole ajanut Mersulla, joten siksi tuollainen mielipide heillä varmaankin on. Penkit Mersussa ovat yhtä pehmeät ja miellyttävästi muotoillut kuin yleisen uimahallin saunan lauteet. Mersun jälkeen ei voi muuta autoa ostaa, vaan pitää olla merkkiuskollinen. Suomalainenhan ei tyhmyyttään suostu tunnustamaan."[/i]