W203 eturenkaat kuluu hakuille sisä/ulkoreunoista
W203 eturenkaat kuluu hakuille sisä/ulkoreunoista
W203 sport-alustalla syö eturenkaita hakuille ulko- ja sisäreunoista. Seurauksena (lienee se syynä) on eturenkaiden vollotus/ulina yli 60 km/h nopeudessa. Renkaat ovat melko uudet (toinen kesä alla), kooltaan siis 225/45-17. Alle vaihdoin alatukivarret (takimmaiset valurautaiset) jonka jälkeen suoritettiin nelipyöräsuuntaus.
Mistä moinen kuluminen voi johtua? Hakkuilmiön näkee jopa silmällä eli kulutuspinnan etureuna on korkeampi kuin takareuna. Luonnollisesti pyörimissuunta on oikea. Auton kulku on ok.
Toinen kysymys, mikä tulisi olla optimi auraus ko autolle? Nyt arvot vas/oik +0 03.
Mistä moinen kuluminen voi johtua? Hakkuilmiön näkee jopa silmällä eli kulutuspinnan etureuna on korkeampi kuin takareuna. Luonnollisesti pyörimissuunta on oikea. Auton kulku on ok.
Toinen kysymys, mikä tulisi olla optimi auraus ko autolle? Nyt arvot vas/oik +0 03.
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: W203 eturenkaat kuluu hakuille sisä/ulkoreunoista
onko sulla liikaa tai liian vähän ilmaa renkaissa?
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: W203 eturenkaat kuluu hakuille sisä/ulkoreunoista
Paljonko oot pitänyt ilmaa renkaissa ?Vesa T kirjoitti:W203 sport-alustalla syö eturenkaita hakuille ulko- ja sisäreunoista. Seurauksena (lienee se syynä) on eturenkaiden vollotus/ulina yli 60 km/h nopeudessa. Renkaat ovat melko uudet (toinen kesä alla), kooltaan siis 225/45-17. Alle vaihdoin alatukivarret (takimmaiset valurautaiset) jonka jälkeen suoritettiin nelipyöräsuuntaus.
Mistä moinen kuluminen voi johtua? Hakkuilmiön näkee jopa silmällä eli kulutuspinnan etureuna on korkeampi kuin takareuna. Luonnollisesti pyörimissuunta on oikea. Auton kulku on ok.
Toinen kysymys, mikä tulisi olla optimi auraus ko autolle? Nyt arvot vas/oik +0 03.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W203 eturenkaat kuluu hakuille sisä/ulkoreunoista
Liian vähän ilmaa renkaissa, sama ilmiö prätkissä jos ilmaa liian vähän.
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W203 eturenkaat kuluu hakuille sisä/ulkoreunoista
Ilmoja ollut 2,7-2,9 renkuloissa, eli mielestäni melko soppelisti. Kovemmat paineet rassaa alustaa kuppasilla kyläteillä. Ajattelin kyllä lisätä liki 3:een. Voisi vähentää vollotusta jos kulkisi enempi keskipinnalla rengasta.
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: W203 eturenkaat kuluu hakuille sisä/ulkoreunoista
ei pullistu yhtään enempää keskeltä jos lisäät ilmaa. ennen vanhaaan rättirenkaat kuluivat näin mutta ei nykyaikaiset.Vesa T kirjoitti:Ilmoja ollut 2,7-2,9 renkuloissa, eli mielestäni melko soppelisti. Kovemmat paineet rassaa alustaa kuppasilla kyläteillä. Ajattelin kyllä lisätä liki 3:een. Voisi vähentää vollotusta jos kulkisi enempi keskipinnalla rengasta.
Re: W203 eturenkaat kuluu hakuille sisä/ulkoreunoista
Onko alapallonivelet kunnossa? S211:ssä nimittäin söi eturenkaiden molemmat laidat laineille, kun alapallot olivat vaihtokuntoiset.
Alkoivat narisemaan, välystä ei oikein tahtonut löytyä.
Alkoivat narisemaan, välystä ei oikein tahtonut löytyä.
Re: W203 eturenkaat kuluu hakuille sisä/ulkoreunoista
Sama arvio täällä...RikuK kirjoitti:Onko alapallonivelet kunnossa? S211:ssä nimittäin söi eturenkaiden molemmat laidat laineille, kun alapallot olivat vaihtokuntoiset.
Alkoivat narisemaan, välystä ei oikein tahtonut löytyä.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W203 eturenkaat kuluu hakuille sisä/ulkoreunoista
Alapallot on siis uusittu, alatukivarsien kanssa kun ovat yhtä.
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: W203 eturenkaat kuluu hakuille sisä/ulkoreunoista
Vesa T kirjoitti:Alapallot on siis uusittu, alatukivarsien kanssa kun ovat yhtä.
Voihan olla, että on hiukka reilusti aurausta, tai sitten jossain on vielä välystä, mikä sinänsä on epätodennäköistä, jos olet kaikki 4 vartta vaihtanut. onhan siellä tieysti vielä raidepäät jäljellä vanhaa ja miten lie onko laakerivälyksellä vaikutusta tuohon. Itsellä on tuollainen samanlainen sportti alustainen ja aika herkästi se ainakin ulkoreunoja tuppaa syömään. Ihan alarajoille pitää auraus laittaa.
Re: W203 eturenkaat kuluu hakuille sisä/ulkoreunoista
Vähän samankaltainen ongelma. Norttia poltellessa ja autoa ihaillessa huomasin että hantin ulkoreunasta paistaa kangas. Tarkemman tutkimisen jälkeen kuskinpuolelta sitten taas sisäreunasta. Auto ei vetele tai täristä, ja viimeksi n. 3 viikkoa sitten kun viimeksi kunnolla pesin niin en huomannut mitään erikoista.
Jos jollakulla olisi heittää arvausta näiden oireiden perusteella olisin kiitollinen, uudet gummit saa alle vasta torstai-aamulla joten ainakin yhden päivän joutuu ajamaan töihin nastat edessä.
Jos jollakulla olisi heittää arvausta näiden oireiden perusteella olisin kiitollinen, uudet gummit saa alle vasta torstai-aamulla joten ainakin yhden päivän joutuu ajamaan töihin nastat edessä.
Re: W203 eturenkaat kuluu hakuille sisä/ulkoreunoista
Ylläoleviin ongelmiin voisi myös vaikuttaa huono iskari jolloin se pääsee hieman antamaan periksi pienestä epätasapainosta.
Painelepas keulaa tuntuuko eroa vasen vs oikea.
Entäs se kulkisi kuin ajokoira...eli taka suuntaus olisi huono?
Kuitenkin uudet kummit alle ja 4-pyrä suuntaus ja alat tutkimaan aikaajoin mitä tapahtuu.
Painelepas keulaa tuntuuko eroa vasen vs oikea.
Entäs se kulkisi kuin ajokoira...eli taka suuntaus olisi huono?
Kuitenkin uudet kummit alle ja 4-pyrä suuntaus ja alat tutkimaan aikaajoin mitä tapahtuu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W203 eturenkaat kuluu hakuille sisä/ulkoreunoista
Iskari oli yksi vaihtoehto, kunnes huomasin kuluneisuuden myös toiselta puolelta. Tosiaan kulkee kuin juna, suoraan menee kun irrottaa kädet ratista. Nyt kun auto oli renkaillaan ja renkaasta rynkytti yläreunasta niin pieni välys kyllä jossain tuntuu. No, leimalle olisi tarkoitus mennä kunhan saa nuo renkaat alle niin siellä viimeistään selviää.atlas kirjoitti:Ylläoleviin ongelmiin voisi myös vaikuttaa huono iskari jolloin se pääsee hieman antamaan periksi pienestä epätasapainosta.
Painelepas keulaa tuntuuko eroa vasen vs oikea.
Entäs se kulkisi kuin ajokoira...eli taka suuntaus olisi huono?
Kuitenkin uudet kummit alle ja 4-pyrä suuntaus ja alat tutkimaan aikaajoin mitä tapahtuu.
Re: W203 eturenkaat kuluu hakuille sisä/ulkoreunoista
Onko minkä merkin renkaat ollu alla? Entä millainen kuvio? Nankang NS-2 esim v-kuviollisena on tuollainen et väärät kulmat tai paine ja kuluu hakuille. Myös iskarien kunto vaikuttaa. Onko miten vanhat/paljon ajetut iskarit?
Muutenki erityisesti halppis kumit tarkempia alustan kunnosta ja rengaspaineista. Paineita saa pitää aika reilusti nyky renkaissa, halppiksissa vielä enemmän kuin premium kumeissa. 225/45-17 nii 3,0-,34bar on sopiva
Muutenki erityisesti halppis kumit tarkempia alustan kunnosta ja rengaspaineista. Paineita saa pitää aika reilusti nyky renkaissa, halppiksissa vielä enemmän kuin premium kumeissa. 225/45-17 nii 3,0-,34bar on sopiva
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: W203 eturenkaat kuluu hakuille sisä/ulkoreunoista
No ei todellakaan tuollaiset paineet ole sopivat, tuon kokoisen renkaan max paine usein taitaa olla 3,4-3,5bar joka on ilmoitettu renkaan kyljessä. Rengaspaineethan pitäisi tarkistaa kylmistä renkaista ja jos sinne laittaa 3,4bar viileällä kevät säällä kylmään renkaaseen niin mittaappa huvikses sitten hellepäivänä sen renkaan paine pitkän matka-ajon jälkeen, huitelee lähellä 4,0bar... Mutta jokaisella on makunsa, kuka mistäkin tykkää, mitä kovempi paine sitä äänekäämmät ja kovemmat ajaa, toki jämäkempi ja tarkempi kovemmilla paineilla. Kyllä itsekkin käytän kovempia paineita kuin valmistajan vähimmäis suositus on tankin luukussa, mutta ei ne liian kovatkaan ylipaineet mitään hyötyä anna minkään suhteen, ennemminkin jo aletaan puhua vaarallisesta ylipaineesta renkaassa jos siellä on tuo lähemmäs 4,0bar ajossa...tenzo kirjoitti:Onko minkä merkin renkaat ollu alla? Entä millainen kuvio? Nankang NS-2 esim v-kuviollisena on tuollainen et väärät kulmat tai paine ja kuluu hakuille. Myös iskarien kunto vaikuttaa. Onko miten vanhat/paljon ajetut iskarit?
Muutenki erityisesti halppis kumit tarkempia alustan kunnosta ja rengaspaineista. Paineita saa pitää aika reilusti nyky renkaissa, halppiksissa vielä enemmän kuin premium kumeissa. 225/45-17 nii 3,0-,34bar on sopiva
Re: W203 eturenkaat kuluu hakuille sisä/ulkoreunoista
Pitääpä tutkia huoltokirjaa onko iskareita koskaan vaihdettu. Tosiaan kuluma oli kuskinpuolella sisäreunassa ja hantin puolella ulkoreunassa, Renkaina Bridgestonen Potenza 225/45/17tenzo kirjoitti:Onko minkä merkin renkaat ollu alla? Entä millainen kuvio? Nankang NS-2 esim v-kuviollisena on tuollainen et väärät kulmat tai paine ja kuluu hakuille. Myös iskarien kunto vaikuttaa. Onko miten vanhat/paljon ajetut iskarit?
Muutenki erityisesti halppis kumit tarkempia alustan kunnosta ja rengaspaineista. Paineita saa pitää aika reilusti nyky renkaissa, halppiksissa vielä enemmän kuin premium kumeissa. 225/45-17 nii 3,0-,34bar on sopiva
Re: W203 eturenkaat kuluu hakuille sisä/ulkoreunoista
Mulla auto ihan ite näyttää paineet ettei niitä tarvi mitata. Tarkoitin tolla 3,0-3,4bar ajossa olevaa painetta. Kylmänä siis joku 2,8-3,0nikopetterii kirjoitti:No ei todellakaan tuollaiset paineet ole sopivat, tuon kokoisen renkaan max paine usein taitaa olla 3,4-3,5bar joka on ilmoitettu renkaan kyljessä. Rengaspaineethan pitäisi tarkistaa kylmistä renkaista ja jos sinne laittaa 3,4bar viileällä kevät säällä kylmään renkaaseen niin mittaappa huvikses sitten hellepäivänä sen renkaan paine pitkän matka-ajon jälkeen, huitelee lähellä 4,0bar... Mutta jokaisella on makunsa, kuka mistäkin tykkää, mitä kovempi paine sitä äänekäämmät ja kovemmat ajaa, toki jämäkempi ja tarkempi kovemmilla paineilla. Kyllä itsekkin käytän kovempia paineita kuin valmistajan vähimmäis suositus on tankin luukussa, mutta ei ne liian kovatkaan ylipaineet mitään hyötyä anna minkään suhteen, ennemminkin jo aletaan puhua vaarallisesta ylipaineesta renkaassa jos siellä on tuo lähemmäs 4,0bar ajossa...tenzo kirjoitti:Onko minkä merkin renkaat ollu alla? Entä millainen kuvio? Nankang NS-2 esim v-kuviollisena on tuollainen et väärät kulmat tai paine ja kuluu hakuille. Myös iskarien kunto vaikuttaa. Onko miten vanhat/paljon ajetut iskarit?
Muutenki erityisesti halppis kumit tarkempia alustan kunnosta ja rengaspaineista. Paineita saa pitää aika reilusti nyky renkaissa, halppiksissa vielä enemmän kuin premium kumeissa. 225/45-17 nii 3,0-,34bar on sopiva
Mulla kylmänä laitettu 2,9bar ja helteillä oli maantiellä 3,2bar. Renkaat Dunlop Sportmax RT 225/45-19
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)