Täs ois kyl pointti. Itse asiassa oli kyllä tarkotuskin kokeilla, auton ollessa pukeilla käynnissä, et mistä tuo ABS vikavalon syttyminen johtyy, eli nitkutella piuhoja kunnes vika löytyy, mut tuon selvittämine jäi nyt tän ASD vian varjoon.Jari Ke kirjoitti: ↑Ke 06.01.2021 18:25Kaukaa haettua mutta voisiko olla niin että kun etunurkka on ilmassa kun sitä pyörittelet niin pulssit tulee läpi ja kun sen laskee alas niin sit loppuu kun johto palautuu ns. lepoasentoonsa? Sen anturin vaihtohan ei ole kummoinenkaan homma joten siitä kuitenkin alkaisin vikaa ettimään kun sitä kerta herjaa. Sitähän voi koittaa niinkin et käännät raatin aivan linkkuun ja sitten lähdet liikkeelle. Johto on "ei normaalissa asennossa" ja jos tuolleen toimii ok ni melki varmasti vika on kuitenkin siinä johdossa.
Kyllä.
No, menin äske hallille, kävin vielä sulakkeet läpi ja sit otin auton pihalle. ASD vikavalo jatkoi palamistaan, mut ABS:t toimi normaalisti. Sit pysäytin auton ylämäkeen, pistin sutimaan paikoillaan ja menin ulos toteemaan et molemmat takaset lyö tyhjää, eikä ainakaan jalalla kyljestä painaen suostunu kumpikaan pysähtymään Takas kuskin penkille ja siinä istuen kurkotin pään viel pelkääjän ovestaki pihalle, samalla jarrua painaen, ja totesin et molemmat pyörät pyörii, ja sit vast ku paino jarrua oikei kunnolla, auton sai sammumaa. Tämän jälkeen lukasin vikakoodit vielä kertaalleen, mut nytpä niitä ei enää tullukaan, eli merkkivalo ainoastaan herkes palamasta ku piti 1 ja 5 napoja yhteen kytkettynä. Tän jälkee kokeilin vielä että ASD myös toimii, ja nyt saikin ihastella pelkästään kolmiovalon palamista
Mutta tuo tosiaan nyt mystinen juttu, että ABS toimi mutta ASD ei. Eli voiko se signaali jäähä nyt johoki välille sillee, et ABS saa sen mut ASD ei