W124 250D löyhkää naftalle
W124 250D löyhkää naftalle
Alkanut lisääntyvissä määrin nafta käryään tyhjäkäynnillä ja markettien parkkipaikalla voi hajun perusteella suunnistaa autolle, jos ei muuten muista minne jätti. Pumppu on märkä kauttaaltaan, mutta mitään selvää vuotokohtaa en pysty paikantamaan. Edelleen starttaa kuin palmun alta ja toimii kuin junan vessa, mutta tuo käry alkanut kertomaan, että jotain pitäisi varmaan jossakin vaiheessa tehdä. Ilmeisesti O-renkaita menee vaihtoon suihkuputkista tms.?
Re: W124 250D löyhkää naftalle
syottopumpun Päällä olevat paineventtiilien tiivisteet voisivat vuotaa jos kerran puöpun päällinen naftassa.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W124 250D löyhkää naftalle
Suuttimien paluuletkut, kulkeutuu parhaimmillaan pumpulle asti jos sattuu osuu suutinputkeen. Kk sitten vaihdoin itelle letkut. Kulutus laski litralla!
S124 E250D -94 Manuaali
Bmw e46 330d Touring-01 manuaali (myynnissä!)
Ex 2x205 pösö -86/92
1x405 pösö -90
1xOpel vectra 1,9tdi -99
1xHonda monkey-99
Bmw e46 330d Touring-01 manuaali (myynnissä!)
Ex 2x205 pösö -86/92
1x405 pösö -90
1xOpel vectra 1,9tdi -99
1xHonda monkey-99
Re: W124 250D löyhkää naftalle
Paineventtiili vuotoa veikkaisin. Osat on halvat (5 kuparirikkaa ja 5 o-rengasta) ja vaihto on kohtuu helppo. Tarviit vaan erikoishylsyn jonka voit ostaa vaikka veholta tai tehdä paineventtiilin lukituslätkästä hitsaamalla hammasosan hylsyn päähän. Sen lisäks tarviit tarkan momenttiavaimen jolla venttiilit kiristetään määrätyllä tavalla jotta kaikki pytyt käy tasasesti. Vuodon voit tarkistaa niin että peset pumpun päällisen hyvin vaikkapa jarrucleanerilla ja kuivaat hyvin. Sitten laitat auton käyntiin ja katot alkaako diisseliä vuotamaan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 250D löyhkää naftalle
Isellä vuotaa omassa E 250 deessä pa-suodattimen kiinnityspultin päällä oleva sammutin. Sieltä välistä tulee naftaa vaikka miten hampaat irvessä kiristäisi , pitää vaihtaa siihen vanhan mallin pultti ilman sammutinta.
Mb w211 320Cdi
Chevrolet Sportside 5.7Efi
Vw Golf Variant 1.9 TDI
Toyota Corolla DX Stw -85
Ex:Toyota Timangi -76
Chevrolet Sportside 5.7Efi
Vw Golf Variant 1.9 TDI
Toyota Corolla DX Stw -85
Ex:Toyota Timangi -76
Re: W124 250D löyhkää naftalle
sammutin pa-suodattimen päällä?jepjep81 kirjoitti:Isellä vuotaa omassa E 250 deessä pa-suodattimen kiinnityspultin päällä oleva sammutin. Sieltä välistä tulee naftaa vaikka miten hampaat irvessä kiristäisi , pitää vaihtaa siihen vanhan mallin pultti ilman sammutinta.
Omassa autossa siinä on vain suodaatimen kiinnityspultti. Siinä on kaksi o-rengasta jotka kannattaa vaihtaa niin vuoto loppuu. Kl-varaosista ostin MANN-suodattimen niin sen mukana tuli o-renkaat.
W124 250TD -89
Re: W124 250D löyhkää naftalle
Tais löytyä oikeen kuvalliset ohjeetkin:
http://dieselgiant.com/mercedes_injecti ... ring_r.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dieselgiant.com/mercedes_injecti ... ring_r.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W124 250D löyhkää naftalle
omassa E250D -95 ei ollut suodattimen pultin varressa kun yksi o-rengas, toinen leveämpi o-rengas oli sitten heti suodattimen päällä.Peltsi kirjoitti:sammutin pa-suodattimen päällä?jepjep81 kirjoitti:Isellä vuotaa omassa E 250 deessä pa-suodattimen kiinnityspultin päällä oleva sammutin. Sieltä välistä tulee naftaa vaikka miten hampaat irvessä kiristäisi , pitää vaihtaa siihen vanhan mallin pultti ilman sammutinta.
Omassa autossa siinä on vain suodaatimen kiinnityspultti. Siinä on kaksi o-rengasta jotka kannattaa vaihtaa niin vuoto loppuu. Kl-varaosista ostin MANN-suodattimen niin sen mukana tuli o-renkaat.
Mihin se kaikista pienin o-rengas tulee, kun ei suodattimen vaihdon yhteydessä sitä edes ollut missään.. Vai onko se vaan tarkoitettu erikokoiselle pultille¿
- klonksvaagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 293
- Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
- Paikkakunta: Punaraja
Re: W124 250D löyhkää naftalle
Ainakin etuvitovetossa oli ruuvissa urat kahdelle o- renkaalle.Mihin se kaikista pienin o-rengas tulee, kun ei suodattimen vaihdon yhteydessä sitä edes ollut missään.. Vai onko se vaan tarkoitettu erikokoiselle pultille¿
Re: W124 250D löyhkää naftalle
Siekkinen kirjoitti:Paineventtiili vuotoa veikkaisin. Osat on halvat (5 kuparirikkaa ja 5 o-rengasta) ja vaihto on kohtuu helppo..
Itse teetin tuon korjauksen Diesel-pajalla.
Työssä meni aikaa tunnin verran = 75 euroa
Osat eli nuo o-renkaat ja prikat oli 15 euroa
Yhteensä 90 euroa.
Siihen loppui sitten dieselin käryäminen
MB C160 Sportcoupe
Re: W124 250D löyhkää naftalle
Oiskohan kellään laittaa kuvaa tuosta pulttiin niin saisin verrata siihen omaan pulttiin?klonksvaagen kirjoitti:Ainakin etuvitovetossa oli ruuvissa urat kahdelle o- renkaalle.Mihin se kaikista pienin o-rengas tulee, kun ei suodattimen vaihdon yhteydessä sitä edes ollut missään.. Vai onko se vaan tarkoitettu erikokoiselle pultille¿
Semmonen muistikuva on, että kun kierreosa loppuu, tuli pikkupätkä(muutama milli) täyspaksua pulttia ja sitten ura yhdelle o-renkaalle. Toivottavasti ei muisti petä, koska silloin on jääny yks o-rengas laittamatta.
Re: W124 250D löyhkää naftalle
Suodatinta vaihtaessa, en irrottanut pultista kuin yhden o-renkaan. Ihmettelin kyllä, että mitä varten se pienempi o-rengas on, kun uuden paketissa semmonen oli.klonksvaagen kirjoitti:Ainakin etuvitovetossa oli ruuvissa urat kahdelle o- renkaalle.Mihin se kaikista pienin o-rengas tulee, kun ei suodattimen vaihdon yhteydessä sitä edes ollut missään.. Vai onko se vaan tarkoitettu erikokoiselle pultille¿
Semmonen muistikuva on, että kun kierreosa loppuu, tuli pikkupätkä(muutama milli) täyspaksua pulttia ja sitten ura yhdelle o-renkaalle. Toivottavasti ei muisti petä, koska silloin on jääny yks o-rengas laittamatta.
Kuvat Merteilin sivulta.
Tuossa mielestäni samanlainen banjopultti, joka minunkin 250D:ssä on. Tuossa kait ei paikkaa toiselle o-renkaalle ole?
Ja tuossa itse suodatin.
Re: W124 250D löyhkää naftalle
Pari tuntia sitten vaihdoin yhteen pumppuun nuo tiivisteet ja 10-15 min meniViperion kirjoitti:Siekkinen kirjoitti:Paineventtiili vuotoa veikkaisin. Osat on halvat (5 kuparirikkaa ja 5 o-rengasta) ja vaihto on kohtuu helppo..
Itse teetin tuon korjauksen Diesel-pajalla.
Työssä meni aikaa tunnin verran = 75 euroa
Osat eli nuo o-renkaat ja prikat oli 15 euroa
Yhteensä 90 euroa.
Siihen loppui sitten dieselin käryäminen
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 250D löyhkää naftalle
Vahvistakaa joku vielä tuo mun o-rengaspultti-juttu.
Re: W124 250D löyhkää naftalle
Lestrange kirjoitti:Vahvistakaa joku vielä tuo mun o-rengaspultti-juttu.
Tuohon kuvan pulttiin ei kuulu kuin se isompi o-rengas.
Pultteja oon ite nähny kahen mallisia, toisessa pienemmälle o-renkaalle on paikka tuon reiän ja kierteen välissä.
Suodattimethan on samoja, joten molemmat renkaat tulee mukana.
w124 200D -90
s202 200k -97
s202 200k -97
Re: W124 250D löyhkää naftalle
Nyt nokileka alkanut tiputtamaan linjat tyhjäksi kentälle asti. Tulee yön aikana reilumpi lammikko naftaa kentälle. Näyttäisi tulevan ihan noista "erikoismutterin" alta ja valuu koneen kylkeä pitkin kentälle. Kumma, että ei vaikuta starttaamiseen ja ajoon millään tavalla, kun noin reilusti kusee. Tulee siis tuon kuvan alaosan "erikoismutterin" alta...lienee normipaikka vuotaa, jos O-renkaat on sökönä?
http://www.peachparts.com/diy/om602injp ... eak/02.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.peachparts.com/diy/om602injp ... eak/02.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W124 250D löyhkää naftalle
Eli paineventtiilithän ne vuotaa. Siellä tosissaan on o-rengas ja kuparirikka jokaista paineventtiiliä kohden.Behemoth kirjoitti:Nyt nokileka alkanut tiputtamaan linjat tyhjäksi kentälle asti. Tulee yön aikana reilumpi lammikko naftaa kentälle. Näyttäisi tulevan ihan noista "erikoismutterin" alta ja valuu koneen kylkeä pitkin kentälle. Kumma, että ei vaikuta starttaamiseen ja ajoon millään tavalla, kun noin reilusti kusee. Tulee siis tuon kuvan alaosan "erikoismutterin" alta...lienee normipaikka vuotaa, jos O-renkaat on sökönä?
http://www.peachparts.com/diy/om602injp ... eak/02.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 250D löyhkää naftalle
Kylmänä lähtee vajalla käymään eli tämäkin varmaan johtuu näistä o-renkaista. Aivan samat oireet kuin tässä Mesen threadissa:Siekkinen kirjoitti:
Eli paineventtiilithän ne vuotaa. Siellä tosissaan on o-rengas ja kuparirikka jokaista paineventtiiliä kohden.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... f1599ab093" onclick="window.open(this.href);return false;
Perhana ku täällä kerrostalossa ei vaan tahdo mitään pystyä tekemään. Paljon tuommonen erikoishylsy kustantaa marmoritiskillä?
Re: W124 250D löyhkää naftalle
Oliskohan jotain 50-60 euroa. Voi tulla jopa halvemmaks kun viet osaavaan mersukorjaamoon. Itse ostin saksasta kahella kympillä tuon hylsyn. Sieltä vaan tulee melkein 20 euron toimituskulut.Behemoth kirjoitti:Kylmänä lähtee vajalla käymään eli tämäkin varmaan johtuu näistä o-renkaista. Aivan samat oireet kuin tässä Mesen threadissa:Siekkinen kirjoitti:
Eli paineventtiilithän ne vuotaa. Siellä tosissaan on o-rengas ja kuparirikka jokaista paineventtiiliä kohden.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... f1599ab093" onclick="window.open(this.href);return false;
Perhana ku täällä kerrostalossa ei vaan tahdo mitään pystyä tekemään. Paljon tuommonen erikoishylsy kustantaa marmoritiskillä?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 250D löyhkää naftalle
Mulla rupesi ´90 250 td kusemaan 1., 3. ja 4. elementin kohdalta yhtä aikaa, vuotaa niin paljon, että yli 4 tunnin seisomisen jälkeen ei enää käynnisty kuin vasta minuutin sahaamisen jälkeen. Ja silloin kun taas lähtee käyntiin, niin lähtee nätisti kerralla kaikilla tulille ilman mitään nikottelua. Jännä sinällään että tuo käyntiin lähtö on tuollainen on/off vika, mitään välimuotoja ei ole ollut. Pumppu on 7mm elementeillä varustettu, ehkä mynä, kyljessä lukee tussilla kirjoitettuna 17eykk ajoitusohjeeksi. Tuo pumppu on peräisin tutun superturbovainaasta, hänkin ostanu sen käytettynä, joten ei oikeen oo tuon historia hallussa.
Osaiskohan kukaan arvioida että käykö tuohon tavalliset tiivisteet paineventtiilille, vai onko noitakin modailtu? Paikallinen kiisselipaja ei osannu sanoa juuta tai jaata, lupautu tarkistaa, mutta kun ei viittisi seisottaa autoa jos ei mikään vakio tiivistesetti istu. Vakiopunpunhan sopivasti menin myymään keväällä...
Osaiskohan kukaan arvioida että käykö tuohon tavalliset tiivisteet paineventtiilille, vai onko noitakin modailtu? Paikallinen kiisselipaja ei osannu sanoa juuta tai jaata, lupautu tarkistaa, mutta kun ei viittisi seisottaa autoa jos ei mikään vakio tiivistesetti istu. Vakiopunpunhan sopivasti menin myymään keväällä...
Re: W124 250D löyhkää naftalle
Käy siihen tavalliset. Paineventtiilit kuitenkin on vakiot ja o-renkaat on paineventtiilien juuressa olevassa urassa. Kuparirikat taas on siellä paineventtiilin sisällä sitä venttiiliä vasten.xenkkn kirjoitti:Osaiskohan kukaan arvioida että käykö tuohon tavalliset tiivisteet paineventtiilille, vai onko noitakin modailtu? Paikallinen kiisselipaja ei osannu sanoa juuta tai jaata, lupautu tarkistaa, mutta kun ei viittisi seisottaa autoa jos ei mikään vakio tiivistesetti istu. Vakiopunpunhan sopivasti menin myymään keväällä...
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 250D löyhkää naftalle
Kyllä se pitää aikamiehellä itellään olla tuommonen hylsy. Se on tunnin työ kuitenkin dieselkorjaamossa ja 70€/tunti. Sinne se hylsyn hinta sitten menee ja seuraavassa 124:ssa nuo vuotaa kuitenkin jossakin vaiheessa ja taas hylsyä tarvitaan.
Ilmeisesti KL-varaosista löytyy sopivat o-renkaat ja kupariprikat?
edit: niin mutta sehän tarttee momenttiavaimenkin...
edit2: no haetaan momenttiavain samalla. Mitäs tarkottaa tuo kiristysohje:
"First step is 22 ft.-lb. and break loose. Second step is again 22 ft-lb. and break loose. Third and final step is 26 ft.-lb. This should properly load the o-ring."
Eli noin 30 Nm kiristys ja sitten löysätään hieman...ja toisen kerran sama homma.... ja sitten lopulta noin 35 Nm kiristys ja se siitä?
KL-Varaosissa hyllystä paineventtiilihylsyä hintaan 107€.
Ilmeisesti KL-varaosista löytyy sopivat o-renkaat ja kupariprikat?
edit: niin mutta sehän tarttee momenttiavaimenkin...
edit2: no haetaan momenttiavain samalla. Mitäs tarkottaa tuo kiristysohje:
"First step is 22 ft.-lb. and break loose. Second step is again 22 ft-lb. and break loose. Third and final step is 26 ft.-lb. This should properly load the o-ring."
Eli noin 30 Nm kiristys ja sitten löysätään hieman...ja toisen kerran sama homma.... ja sitten lopulta noin 35 Nm kiristys ja se siitä?
KL-Varaosissa hyllystä paineventtiilihylsyä hintaan 107€.
Re: W124 250D löyhkää naftalle
Ite oon käyttäny aina tätä kiristysohjetta: 50Nm -> löysälle -> 50Nm -> löysälle -> 40Nm ja siihen jää. Aina on toiminu hyvin. Tuo hylsy on kyllä järettömän hintanen. Kuvittelin puolia tuosta. http://stores.ebay.de/Solution4Tools/Mo ... 34.c0.m322" onclick="window.open(this.href);return false; tilaa tuolta hylsy ja tilaile muutakin mahollisesti tarpeellisia työkaluja (esim. pumpun lukitustappi, esikammiohylsy yms.) niin tulee paljon halvemmaks. Ite ostin tuolta ja neljä päivää maksun jälkeen niin oli tavarat postilaatikossa. O-renkaat ja rikat löytyy kl-varaosilta ja osta hyllyyn vähän ylimääräsiäkin pahan päivän varalle.Behemoth kirjoitti:Kyllä se pitää aikamiehellä itellään olla tuommonen hylsy. Se on tunnin työ kuitenkin dieselkorjaamossa ja 70€/tunti. Sinne se hylsyn hinta sitten menee ja seuraavassa 124:ssa nuo vuotaa kuitenkin jossakin vaiheessa ja taas hylsyä tarvitaan.
Ilmeisesti KL-varaosista löytyy sopivat o-renkaat ja kupariprikat?
edit: niin mutta sehän tarttee momenttiavaimenkin...
edit2: no haetaan momenttiavain samalla. Mitäs tarkottaa tuo kiristysohje:
"First step is 22 ft.-lb. and break loose. Second step is again 22 ft-lb. and break loose. Third and final step is 26 ft.-lb. This should properly load the o-ring."
Eli noin 30 Nm kiristys ja sitten löysätään hieman...ja toisen kerran sama homma.... ja sitten lopulta noin 35 Nm kiristys ja se siitä?
KL-Varaosissa hyllystä paineventtiilihylsyä hintaan 107€.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 250D löyhkää naftalle
Siekkinen kirjoitti:Ite oon käyttäny aina tätä kiristysohjetta: 50Nm -> löysälle -> 50Nm -> löysälle -> 40Nm ja siihen jää. Aina on toiminu hyvin. Tuo hylsy on kyllä järettömän hintanen. Kuvittelin puolia tuosta. http://stores.ebay.de/Solution4Tools/Mo ... 34.c0.m322" onclick="window.open(this.href);return false; tilaa tuolta hylsy ja tilaile muutakin mahollisesti tarpeellisia työkaluja (esim. pumpun lukitustappi, esikammiohylsy yms.) niin tulee paljon halvemmaks. Ite ostin tuolta ja neljä päivää maksun jälkeen niin oli tavarat postilaatikossa. O-renkaat ja rikat löytyy kl-varaosilta ja osta hyllyyn vähän ylimääräsiäkin pahan päivän varalle.Behemoth kirjoitti:Kyllä se pitää aikamiehellä itellään olla tuommonen hylsy. Se on tunnin työ kuitenkin dieselkorjaamossa ja 70€/tunti. Sinne se hylsyn hinta sitten menee ja seuraavassa 124:ssa nuo vuotaa kuitenkin jossakin vaiheessa ja taas hylsyä tarvitaan.
Ilmeisesti KL-varaosista löytyy sopivat o-renkaat ja kupariprikat?
edit: niin mutta sehän tarttee momenttiavaimenkin...
edit2: no haetaan momenttiavain samalla. Mitäs tarkottaa tuo kiristysohje:
"First step is 22 ft.-lb. and break loose. Second step is again 22 ft-lb. and break loose. Third and final step is 26 ft.-lb. This should properly load the o-ring."
Eli noin 30 Nm kiristys ja sitten löysätään hieman...ja toisen kerran sama homma.... ja sitten lopulta noin 35 Nm kiristys ja se siitä?
KL-Varaosissa hyllystä paineventtiilihylsyä hintaan 107€.
Nyt pukkaa ebaysta hylsyä. Joo pitää ostella reilummin o-renkaita, nimittäin veikkaan, että ei ole viimeinen W124 meikäläisellä. Sen verran parempia vehkeitä, ku nämä uudet kinnerit, joissa ei tarkene ilman lisävoimalaitosta alle -10 asteen pakkasilla.
Re: W124 250D löyhkää naftalle
No olisit nyt minullekin tuommosen hylsyn ja pari muuta osaa sieltä tilannut samalla
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W124 250D löyhkää naftalle
Olishan se tosiaan kannattanu tilata enemmän kerrallaan kun postikulut pitää kuitenkin maksaa. Mutta onhan tämä kuitenkin EU:n hyviä puolia että saksastakaan asti ei postikulut ole älyttömät.veskola kirjoitti:No olisit nyt minullekin tuommosen hylsyn ja pari muuta osaa sieltä tilannut samalla
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 250D löyhkää naftalle
Noniin viimeinkin pääsi lämpimään talliin ja tuli nuo kupariprikat ja o-renkaat vaihdettua. Oli aika tarkkaa puuhaa ettei pudottanut noita kupariprikkoja sinne pumppuun. Vuoto näytti loppuvan siihen ja kone alkoi käymään eri äänellä. Mielestäni nyt sellainen ääni niinku tuossa OM602:ssa pitääkin olla...käy paljon terävämmin ja tuntuu liikkuvan eri tavalla. Paineventtiilit olivat mielestäni löysällä. Nyt vedetty mututuntumalle kiinni, koska momenttiavain lopetti toimimisen kesken leikin. Milla tavalla tuo oikea momentti vaikuttaa sylinterien käymiseen? Englanninkielisissä ohjeissa ei puhuttu tästä mitään...annettiin vain ohjemomentit, että o-renkaat kuormittuu oikealla tavalla eivätkä ala vuotamaan.
Re: W124 250D löyhkää naftalle
Tulipa itekkin vaihdeltua nuo kuparit ja o-renkaat OM601:een. Vitosen nuo makso ja sain vielä hylsynki lainaan.
Lopulliseksi kiristystiukkuudeksi vedin 35 Nm ja vielä normiräikällä pikkusen lisää. Hyvin on toistaseksi pitäny.
Aiemmin jäi oikein kunnon lammikko auton alle.
Säikähin kyllä aluksi.
Lopulliseksi kiristystiukkuudeksi vedin 35 Nm ja vielä normiräikällä pikkusen lisää. Hyvin on toistaseksi pitäny.
Aiemmin jäi oikein kunnon lammikko auton alle.
Ei ne onneksi kovin syvälle mene. Yks kupari pikkusen lipes mutta sai vielä hyvin sormillakin kiinni.Behemoth kirjoitti: Oli aika tarkkaa puuhaa ettei pudottanut noita kupariprikkoja sinne pumppuun. .
Säikähin kyllä aluksi.
w124 200D -90
s202 200k -97
s202 200k -97
Re: W124 250D löyhkää naftalle
Joo ei ne rikat pääse pumpun sisälle kun siellä on se elementin istukka. Tai pääseehän ne pari senttiä menemään mutta ei siitä enempää.NikoM kirjoitti:Tulipa itekkin vaihdeltua nuo kuparit ja o-renkaat OM601:een. Vitosen nuo makso ja sain vielä hylsynki lainaan.
Lopulliseksi kiristystiukkuudeksi vedin 35 Nm ja vielä normiräikällä pikkusen lisää. Hyvin on toistaseksi pitäny.
Aiemmin jäi oikein kunnon lammikko auton alle.
Ei ne onneksi kovin syvälle mene. Yks kupari pikkusen lipes mutta sai vielä hyvin sormillakin kiinni.Behemoth kirjoitti: Oli aika tarkkaa puuhaa ettei pudottanut noita kupariprikkoja sinne pumppuun. .
Säikähin kyllä aluksi.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103