w202 flektin irroitus
w202 flektin irroitus
Joops, elikkäs tuosta 1.8 bensa w202:sta on alkanut kuulua koneen etuosasta jonkunlaista pientä rahinaa. Ei kuulu sisälle, eikä jos antaa kierroksia.
Että onko mitään hyvää ideaa mistä tulisi, tuulettimen laakeri tai joku tuli ensimmäisenä mieleen. Vai voisiko tulla jostain muusta kun laakerista, esim jos olisi mahollista että resonoisi jostain kopasta tai jotain. Ketjun rallatusta se ei ole.
Että onko mitään hyvää ideaa mistä tulisi, tuulettimen laakeri tai joku tuli ensimmäisenä mieleen. Vai voisiko tulla jostain muusta kun laakerista, esim jos olisi mahollista että resonoisi jostain kopasta tai jotain. Ketjun rallatusta se ei ole.
Viimeksi muokannut maps, Su 23.12.2012 17:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W202 '95 1.8
Re: w202 rahina
Tervetuloa forumille!
Otapa moniurahihna pois ja laita auto käyntiin loppuuko ääni?
Sitten vaan siitä kokeilemaan laakereita ja kiristimiä.
Otapa moniurahihna pois ja laita auto käyntiin loppuuko ääni?
Sitten vaan siitä kokeilemaan laakereita ja kiristimiä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w202 rahina
Kiitoksia vain nopeasta vastauksesta.
Äsken käytin tuota nyt levällään sitten, ja kyseessä olikin vain monarin kiristäjä, joka oli helvetin löysällä. Lenksui millin tai pari ihan kädelläkin heiluttamalla.
Äsken käytin tuota nyt levällään sitten, ja kyseessä olikin vain monarin kiristäjä, joka oli helvetin löysällä. Lenksui millin tai pari ihan kädelläkin heiluttamalla.
W202 '95 1.8
Re: w202 rahina
No äh. Ei ollutkaan sitten ihan pelkästään tuo. Kiristäjärullassa oli laakeri kummiskin kanssa paskana, hain uuden rullan joka kustansi 37 euroa. Rahina ei kummiskaan aivan tuolla lähtenyt, vaikka huomattavasti auttoikin. Huomasin sitten kanssa, että flektin (Lakerissa kai kanssa?) oli aavistuksen välystä myöskin.
Ei ollut paha ollenkaan vielä, mutta kun tarkkaan pellin alla kuuntelee niin kyllä sen erottaa, niin en vielä ajatellut sille mitään tehdä. Mutta olisin kysässy että mimmosta ja minkähintasta hommaa sen kunnostuksessa olisi sitten tiedossa? Selviääkö vain laakerin vaihdolla, vai pitääkö tyyliin koko flektipaketti hommata tai jotain?...
Ei ollut paha ollenkaan vielä, mutta kun tarkkaan pellin alla kuuntelee niin kyllä sen erottaa, niin en vielä ajatellut sille mitään tehdä. Mutta olisin kysässy että mimmosta ja minkähintasta hommaa sen kunnostuksessa olisi sitten tiedossa? Selviääkö vain laakerin vaihdolla, vai pitääkö tyyliin koko flektipaketti hommata tai jotain?...
W202 '95 1.8
Re: w202 flektillä välystä
Eikö ole kenelläkään tietoa että pystyykö tuon flektin laakerin vaihtamaan, vai täytyykö esim ostaa uus tuommoinen viskokytkin siihen tai jotakin? Näyttäisi vajaan 90e maksavan.
Vai voiko syy olla kumminkin jossain muussa? Flektin hihnapyörästä siis kun käsin ottaa kiinni, niin pieni klappi tuntuu.
Vai voiko syy olla kumminkin jossain muussa? Flektin hihnapyörästä siis kun käsin ottaa kiinni, niin pieni klappi tuntuu.
W202 '95 1.8
Re: w202 flektillä välystä
maps kirjoitti: Flektin hihnapyörästä siis kun käsin ottaa kiinni, niin pieni klappi tuntuu.
Eihän ne pultit jolla hihnapyörä on kiinnitetty ole löysällä? Jos ei niin melki taitaa vesipumppuremontiksi mennä? Mutta luulis kyllä että vuotaa nestettä jos akselissa on klappia
Re: w202 flektillä välystä
Joo elikkäs eiköhän se tuo vesipumpun laakeri nyt sitten ole mikä ääntää, jos kun kerran flekti on sen akselilla.
Onnistuuko tuo vaihto normi työkaluilla, vai vaatiiko jotain erikoisempaa? Jostain luin että flektin irrotus olisi vaatinut erityisen ohutta avainta, tai jotain vastaavaa.
Onnistuuko tuo vaihto normi työkaluilla, vai vaatiiko jotain erikoisempaa? Jostain luin että flektin irrotus olisi vaatinut erityisen ohutta avainta, tai jotain vastaavaa.
W202 '95 1.8
Re: w202 flektillä välystä
Ihan normi työkaluilla irtosi ainaki mulla.
Re: w202 flektin irroitus
Elikkäs tänään kähdin koittamaan tuota vesipumpun vaihtoa vihdoin, ja eihän siinä meikäläisin työkaluilla päässyt alkua pidemmälle... Eli flektin irroitus tuntuu olevan vähän hämärä.
-Lähteekö se flekti siitä viskoineen irti kun avaisi sen ison 36mm(?) tuullettimen ja hihnapyörän välistä? Koitin tehdä niihin hihnapyörän kuusiokoloihin kapeapäisen kulmakuusiokolon, mutta eihän niiden irroittamisesta siinä välissä tullut hevon paskaakaan.
-Jos ja kun koko höskä lähtee irti siitä, niin avautuuko tuo iso pultti normaalisit myötäpäivään vai mahdollisesti ei?
-Sitten vielä että miten sitä flektiä olette mahdollisesti pitäneet kiinni vastaan, että sen ison mutterin saa avattua?
Itse vesipumpun vaihto vaikuttaisi tässä suht simppeliltä, mutta tuo flektin irroitus on kyllä yks kettu helvetti.
-Lähteekö se flekti siitä viskoineen irti kun avaisi sen ison 36mm(?) tuullettimen ja hihnapyörän välistä? Koitin tehdä niihin hihnapyörän kuusiokoloihin kapeapäisen kulmakuusiokolon, mutta eihän niiden irroittamisesta siinä välissä tullut hevon paskaakaan.
-Jos ja kun koko höskä lähtee irti siitä, niin avautuuko tuo iso pultti normaalisit myötäpäivään vai mahdollisesti ei?
-Sitten vielä että miten sitä flektiä olette mahdollisesti pitäneet kiinni vastaan, että sen ison mutterin saa avattua?
Itse vesipumpun vaihto vaikuttaisi tässä suht simppeliltä, mutta tuo flektin irroitus on kyllä yks kettu helvetti.
W202 '95 1.8
Re: w202 flektin irroitus
Toinen pitelee moniurahihnalla kiinni hihnapyörää ja sinä käännät sitä isoa flektin mutteria kiristys suuntaan oikealle...siinä on nimittäin vasenkätinen kierre.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w202 flektin irroitus
Eipä tunnu olevan mitenkään mahdollista pitää sitä noin... Tässä on nyt reilu tunti koitettu sitä yhtä samaa ketun mutteria ja ei.
On pidetty vastaan seuraavilla tavoilla:
-Hihna irti ja pelkän vesipumpun pyörän ympärille.
-Edellinen ja lisäksi papukaijoilla kahdesta kuusiokolon kannasta
-Hihna kiinni ja papukaijoilla kuusiokolojen kannoista.
Aina luistaa joku, vaikka pitäjä ei ainakaan mielestäni ole sieltä heiveröisemmästä päästä...
Tietysti jos tuohon tekisi lattaraudasta erikoistyökalun jolla pidetään noista kuusiokolojen kannoista, mutta siinä sitä aikaa sitten meneekin, kun koitan jostain keksiä semmoisen.
Jos minkäänlaista lisävinkkiä tuohon vastaan pitämiseen sattuisi jollain olemaan, niin olisin helvetin kiitollinen. Ei voi olla että tuon takia pitäisi pajalle viedä.
On pidetty vastaan seuraavilla tavoilla:
-Hihna irti ja pelkän vesipumpun pyörän ympärille.
-Edellinen ja lisäksi papukaijoilla kahdesta kuusiokolon kannasta
-Hihna kiinni ja papukaijoilla kuusiokolojen kannoista.
Aina luistaa joku, vaikka pitäjä ei ainakaan mielestäni ole sieltä heiveröisemmästä päästä...
Tietysti jos tuohon tekisi lattaraudasta erikoistyökalun jolla pidetään noista kuusiokolojen kannoista, mutta siinä sitä aikaa sitten meneekin, kun koitan jostain keksiä semmoisen.
Jos minkäänlaista lisävinkkiä tuohon vastaan pitämiseen sattuisi jollain olemaan, niin olisin helvetin kiitollinen. Ei voi olla että tuon takia pitäisi pajalle viedä.
W202 '95 1.8
Re: w202 flektin irroitus
Remmit paikoilleen.
Pitkä kiintoavain siihen isoon mutteriin.
Reilu napautus kintoavaimen varteen vasaralla ja siis kiinnipäin, koska vasenkätinen kierre.
Pitkä kiintoavain siihen isoon mutteriin.
Reilu napautus kintoavaimen varteen vasaralla ja siis kiinnipäin, koska vasenkätinen kierre.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf