Mystisiä vikoja peräkkäi w203 270 cdi -01
Mystisiä vikoja peräkkäi w203 270 cdi -01
Kaikki alkoi siitä kun näyttöön ilmestyi battery/alternator ilmoitus. Kyselin laturiin hiili, mutta niitä ei saa mistään ja laturitkin taitavat olla suht kiven alla. Veholla kyseinen maksaa 1700€ :S. Päätin purkaa sen (vesijäähdytteinen Ei Bosch) ja katsoa mitä se on syönyt. Sieltä löytyi yksinkertainen vekotin jossa on diodisilta ja hiiletkin sai suht helposti irti. Kun sain hiilet irti huomasin, että toinen niistä oli kulunut enemmän. Tajusin siinä kohtaa myös sen, että ilmoitus oli tullut sen jälkeen kun olin pessyt moottoritilan. Sain hiilet kuitenkin takaisin ja vähän ajan päästä vika oli poissa.
Vika oli jo jonkin aikaa poissa ja kaikki hyvin. Myöhemmin sateisella kelillä huomasin, kun auton alle ilmestyi ikännäköinen jälki (löpöä). Paikansin ongelman yhteen commonrailiin tulevaan polttoaineputkeen ja vaihdoin sen. Putki menee siis pumpulta commonrailin päälle. Vedin sen suutinputkien päältä, sillä alta pujotteleminen olisi hyvin vaikeaa.
Myöhemmin tämän jälkeen, kun sammutin auton se ei sammunutkaan vai jatkoi käymistä muutaman sekunnin ja sen jälkeen näyttöön ilmestyi EPC electric power control. Havaitsin sen, että juuri vaihdetun putken pumppupuoleinen liitin oli kostea, joten vaihdoin siitä o renkaat. Huomasin myös, että ko. letkussa oli ilmaa. Tämän jälkeen kaikki oli taas OK.
Eräänä kauniin aamuna kun lähdin ajamaan, niin yhtäkkiä auto sammuu ja taulussa sekä epc että battery/alternator vuorotellen. Huomasin myös että polttoaineletkuissa ilmaa.
Vaihdoin nyt kaikkiin muihinkin polttoaineletkuihin o renkaat ja varmuuden vuoksi polttoainesuodattimen. Sain myös eräästä liikkeestä vastaavan laiset hiilet, mutta nyt näyttäisi siltä, että mikään ei auta.
Auto käy kuitenkin hyvin, mutta kun ajaa jonkin matkaa, se aivan puskista sammuu. Myös Battery/alternator ilmoitus sammuttaa automaattisesti valot...
Onko kellään kokemusta? Turun seudulla ollaan ja auto telakalla kun ei uskalla ajaa, eikä tiedä mitä vaihtaa. Jossain kohtaa boschin obd ilmoitti DRV paineensäätö venttiiliä, mutta siihen ei kuulemma kannata luottaa, kerran ilmoitus oli jo välissä poissa.
Tein myös suuttimille putkitestin jossa laitetaan paluuputkille läpinäkyvät letkut ja katsotaan kuinka nopeasti polttoaine nousee ja aika samaan aikaan jokapulelta nousi.
APUA
Vika oli jo jonkin aikaa poissa ja kaikki hyvin. Myöhemmin sateisella kelillä huomasin, kun auton alle ilmestyi ikännäköinen jälki (löpöä). Paikansin ongelman yhteen commonrailiin tulevaan polttoaineputkeen ja vaihdoin sen. Putki menee siis pumpulta commonrailin päälle. Vedin sen suutinputkien päältä, sillä alta pujotteleminen olisi hyvin vaikeaa.
Myöhemmin tämän jälkeen, kun sammutin auton se ei sammunutkaan vai jatkoi käymistä muutaman sekunnin ja sen jälkeen näyttöön ilmestyi EPC electric power control. Havaitsin sen, että juuri vaihdetun putken pumppupuoleinen liitin oli kostea, joten vaihdoin siitä o renkaat. Huomasin myös, että ko. letkussa oli ilmaa. Tämän jälkeen kaikki oli taas OK.
Eräänä kauniin aamuna kun lähdin ajamaan, niin yhtäkkiä auto sammuu ja taulussa sekä epc että battery/alternator vuorotellen. Huomasin myös että polttoaineletkuissa ilmaa.
Vaihdoin nyt kaikkiin muihinkin polttoaineletkuihin o renkaat ja varmuuden vuoksi polttoainesuodattimen. Sain myös eräästä liikkeestä vastaavan laiset hiilet, mutta nyt näyttäisi siltä, että mikään ei auta.
Auto käy kuitenkin hyvin, mutta kun ajaa jonkin matkaa, se aivan puskista sammuu. Myös Battery/alternator ilmoitus sammuttaa automaattisesti valot...
Onko kellään kokemusta? Turun seudulla ollaan ja auto telakalla kun ei uskalla ajaa, eikä tiedä mitä vaihtaa. Jossain kohtaa boschin obd ilmoitti DRV paineensäätö venttiiliä, mutta siihen ei kuulemma kannata luottaa, kerran ilmoitus oli jo välissä poissa.
Tein myös suuttimille putkitestin jossa laitetaan paluuputkille läpinäkyvät letkut ja katsotaan kuinka nopeasti polttoaine nousee ja aika samaan aikaan jokapulelta nousi.
APUA
Re: Mystisiä vikoja peräkkäi w203 270 cdi -01
Suosittelisin käymään *:rin nokassa nuo sähkö viat on vaikeita löytää "sattumalta"
-Huono akku
-Moottorin ja rungon välinen maadoitus
Nuo nyt tulis mieleen mitkä olis hyvä tarkistaa.
-Huono akku
-Moottorin ja rungon välinen maadoitus
Nuo nyt tulis mieleen mitkä olis hyvä tarkistaa.
Bmw e91 320d -07
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Re: Mystisiä vikoja peräkkäi w203 270 cdi -01
Jos siellä onkin laturin mangneettikytkin menossa. ootko tarkistanut sen?
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: Mystisiä vikoja peräkkäi w203 270 cdi -01
Mikähän tuokaan on? Vapaakytkin sieltä kylläkin löytyytempera kirjoitti:Jos siellä onkin laturin mangneettikytkin menossa. ootko tarkistanut sen?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Mystisiä vikoja peräkkäi w203 270 cdi -01
Vapaakytkin? Minkä näköinen vekotin ja mistä mahtaa löytyä? Mielestäni laturissa ei ole muita irroitettavia osia kun tuo hiilien pidike.
Eniten kyllä ihmetyttää ilma polttoainejärjestelmässä kun mikään muu...
Akkua voisi kyllä koittaa! Staria olin kysellyt tältä forumilta, kun eräs ilmoitti sellaisen Turussa omistavansa. Katsotaan vastaako hän.jarkkoma kirjoitti:Suosittelisin käymään *:rin nokassa nuo sähkö viat on vaikeita löytää "sattumalta"
-Huono akku
-Moottorin ja rungon välinen maadoitus
Nuo nyt tulis mieleen mitkä olis hyvä tarkistaa.
Eniten kyllä ihmetyttää ilma polttoainejärjestelmässä kun mikään muu...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Mystisiä vikoja peräkkäi w203 270 cdi -01
Remmipyörä = Vapaakytkin.
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 4283/12/17" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos jännite hyppelee voi sytyttää merkkivaloja mittaristoon joka viitaisi vp kytkimeen. Turva laiteet on herkimmät syttymään mittariin
Esp/bas/asr/esp ym.
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 4283/12/17" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos jännite hyppelee voi sytyttää merkkivaloja mittaristoon joka viitaisi vp kytkimeen. Turva laiteet on herkimmät syttymään mittariin
Esp/bas/asr/esp ym.
Bmw e91 320d -07
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Re: Mystisiä vikoja peräkkäi w203 270 cdi -01
Tässä vielä havainnoillistava kuva suutintestistä. Idea on se, että mistä nousee löpöä nopeiten se on mahdollisesti rikki. Kuvasta näkee, että aika tasaista oli. Toistin testin kuumana ja ei kauan tarvinnut odottaa, kun putket olivat täynnä. Vertasin youtubessa oleviin testeihin ja en oikein osaa sanoa, nousiko itsellä nopeammin kun muilla. Putket olisivat saaneet olla hiukan pidempiä. Nyt olivat n. 15cm.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Mystisiä vikoja peräkkäi w203 270 cdi -01
jarkkoma kirjoitti:Remmipyörä = Vapaakytkin.
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 4283/12/17" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos jännite hyppelee voi sytyttää merkkivaloja mittaristoon joka viitaisi vp kytkimeen. Turva laiteet on herkimmät syttymään mittariin
Esp/bas/asr/esp ym.
Vaihdoin aikasemmin kiristimen ja yhden vapaapyörän, mutta jos tuo remmipyörä olisi rikki (siellähän on "räikkäsysteemi"?) niin luulisi hihnan pomppivan. Mutta se ei kyllä pompi vaan pyörii ihan tasaisesti. Mutta voi tuo silti olla syyllinen. Taitaa tarvita erikoistyökalun vaihtoon...?
Re: Mystisiä vikoja peräkkäi w203 270 cdi -01
Joo, sellanen hylsy. Mulla meni se kytkin hajalle, mutta en muista mitä sillon tapahtu.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Mystisiä vikoja peräkkäi w203 270 cdi -01
Ei se välttämättä "hypi" jos sisukset vp sileenä laturi ei vain välillä pyöri tarpeksi mukana.
Nää sähköviat on mystisiä, joskus tuntuu ettei edes manaaja auta
Nää sähköviat on mystisiä, joskus tuntuu ettei edes manaaja auta
Bmw e91 320d -07
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Re: Mystisiä vikoja peräkkäi w203 270 cdi -01
[quote="Nahkajake"][quote="jarkkoma"]Remmipyörä = Vapaakytkin.
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 4283/12/17" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaihdoin aikasemmin kiristimen ja yhden vapaapyörän, mutta jos tuo remmipyörä olisi rikki (siellähän on "räikkäsysteemi"?) niin luulisi hihnan pomppivan. Mutta se ei kyllä pompi vaan pyörii ihan tasaisesti. Mutta voi tuo silti olla syyllinen. Taitaa tarvita erikoistyökalun vaihtoon...?[/quote
.Remmi irti ja kokeile siimapyörästä lähteekö pyörimissuuntaan laturin akseli pyörimään .laturin
vapaakytkimessä vastapäinen kierre jos sitä irrotat
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 4283/12/17" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaihdoin aikasemmin kiristimen ja yhden vapaapyörän, mutta jos tuo remmipyörä olisi rikki (siellähän on "räikkäsysteemi"?) niin luulisi hihnan pomppivan. Mutta se ei kyllä pompi vaan pyörii ihan tasaisesti. Mutta voi tuo silti olla syyllinen. Taitaa tarvita erikoistyökalun vaihtoon...?[/quote
.Remmi irti ja kokeile siimapyörästä lähteekö pyörimissuuntaan laturin akseli pyörimään .laturin
vapaakytkimessä vastapäinen kierre jos sitä irrotat
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex