moro,
vissiin alkaa patterit olla finaalissa tosta pääavaimesta, kun kaks kertaa on nyt tehny niin ettei ovet aukee ja hetken päästä ku koittaa uusiks niin toimii normaalisti? Minkälainen homma se patterin vaihto on ja mitä maksaa? Pitääkö noi kaks muuta avainta jotenkin koodata uudelleen kun ovat "kuolleentuneet" niin ettei niissä oo mitään eloa? Olis varmaan ihan hyvä saada nekin toimimaan.
Ja sitten ikuinen mysteeri, Minkä avaimen tohon kuskin oven reikään pitäis sopia? Mikään noista avaimista mikä mulla on, ei mene sinne sisään eli mekaanisesti ovea ei saa auki, hanskalokeroon ne kyllä sopii
w210 avaimesta
w210 avaimesta
W210 E320cdi
Re: w210 avaimesta
Koodaaminen tehdään niin, että tunget avaimen sinne koloonsa kojelaudassa, ja annat olla siinä vajaan tunnin. Oveen pitäisi mennä se mekaaninen avain, mikä siinä käynnistysavaimessa on. Lieköhän joskus ollut jotakin säätöä avaimien kanssa, ja vaihtunut ..?
E350CDI&A180CDI
Re: w210 avaimesta
Siihen menee 2kpl latuska paristoa 2€ kpl eikä vaikea vaihtaa. Siinä kolossa avaimen päässä on sellainen kieli mistä painaa niin avaimesta irtoaa se kirkas osa missä on patterit. Katsoo vaan miten päin ne on siellä ja minkä kokoiset niin homma on helppo. Palveluhuoltsikoilta niitä saa ja itse vaihdoin paristot siellä tiskillä niin tuli varmasti samanlaiset. Virtaavaimen sisällä pitäisi olla se tiirikka millä pääsee hätätilassa autoon kuskin oven tai paksin kautta.
Ei mun tietääkseni tarvi koodata muuta kuin uusi avain ja se kestää noin 45 min.
Ei mun tietääkseni tarvi koodata muuta kuin uusi avain ja se kestää noin 45 min.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut tempera, Su 03.03.2013 19:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: w210 avaimesta
Sun autossa on lukkopesän haitat hapettuneet jumiin ja siksi mekaaninen avain ei toimi.
Mersun sähköavaimen (se muovipulikkamalli) voi käsittääkseni koodata vain yhden kerran uutena (parittaa virtalukon/auton kanssa) ja kuoltuaan sen joutuu uusimaan. Ensiksi avaimen selvittäminen (onko kyseessä 1. vaiko 2. avain) starilla ja uuden tilaaminen tilalle saksasta. Uusi aihio virtalukkoon koodaa sen pysyvästi vajaassa tunnissa tilatun (se 1. tai 2. avain) tilalle.
Ovien kaukosäädön mykistyttyä patterien vaihto auttaa. Toimivat patterit vilkutta pikkuista merkkilediä avaimen kyljessä, kun lukituksen nappia painaa.
Uusi sähköavaimen hinta oli viime syksynä 259 euroa ja siihen mekaaninen avain päälle.
Saatavissa on vain 1. tai 2. avainaihioita, huoltoavaimia (ilman mekaanisen avaimen paikkaa) ei ole saatavissa.
Sähköavaimissa ei ole mitään vanhempaan infrapuna-avaimeen kuulunutta pariston vaihtoon liittynyttä parittamisjuttua, kun koko lukituksen toimintaperiaatekin on ihan eri.
Mersun sähköavaimen (se muovipulikkamalli) voi käsittääkseni koodata vain yhden kerran uutena (parittaa virtalukon/auton kanssa) ja kuoltuaan sen joutuu uusimaan. Ensiksi avaimen selvittäminen (onko kyseessä 1. vaiko 2. avain) starilla ja uuden tilaaminen tilalle saksasta. Uusi aihio virtalukkoon koodaa sen pysyvästi vajaassa tunnissa tilatun (se 1. tai 2. avain) tilalle.
Ovien kaukosäädön mykistyttyä patterien vaihto auttaa. Toimivat patterit vilkutta pikkuista merkkilediä avaimen kyljessä, kun lukituksen nappia painaa.
Uusi sähköavaimen hinta oli viime syksynä 259 euroa ja siihen mekaaninen avain päälle.
Saatavissa on vain 1. tai 2. avainaihioita, huoltoavaimia (ilman mekaanisen avaimen paikkaa) ei ole saatavissa.
Sähköavaimissa ei ole mitään vanhempaan infrapuna-avaimeen kuulunutta pariston vaihtoon liittynyttä parittamisjuttua, kun koko lukituksen toimintaperiaatekin on ihan eri.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf