Pyörän laakerit
Pyörän laakerit
Mulla on edessä oikeassa pyörässä pikkasen löysää laakerissa. Se tuntuu kun pyörää liikuttaa. Sitten kun painaa jarrua välys häviää. Onko kotikonstein kovakin homma kiristää ja millanen systeemi se on. Vanhoissa autoissa riitti kun otti sokan pois ja käänsi mutterin toiseen sokan reikään. Auto on W210 E 320 Cdi vm 2000 sedan.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- Sepelimies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 217
- Liittynyt: Su 18.09.2011 22:48
- Paikkakunta: Kiiminki
Re: Pyörän laakerit
Anna olla löysällä ja hae uus laakeri. Foorumilta löytyy paljon juttua kun on laakeri hajonnu kirimisen jälkeen ja itelläkin on tonnin laakerista kokemusta.. Helppo, halpa ja nopea vaihtaa. Ei tarvi ku 8 ja 5 millin kuusiokolot, vasara, talttapäisen ja kaarevapäisen tampin. Tai prässi millä painaa laakerit napaan. Navan mutteri on lukittu kuusiokolopultilla.
- S210 E320 CDI Avantgarde ´02 - "Tapiotettu"
Re: Pyörän laakerit
Laita samalla ostoslistaan stefat niin uusi laakerikin kestää paremmin.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
- Sepelimies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 217
- Liittynyt: Su 18.09.2011 22:48
- Paikkakunta: Kiiminki
Re: Pyörän laakerit
Stefahan tulee yleensä laakerin mukana. Kurkata varalta silti sinne paketin sisälle.illinois kirjoitti:Laita samalla ostoslistaan stefat niin uusi laakerikin kestää paremmin.
- S210 E320 CDI Avantgarde ´02 - "Tapiotettu"
Re: Pyörän laakerit
Kokeilin itse hiukan kiristää niin laakerin suojakuppi oli niin tiukalla että katsoin parhaaksi viedä auton MotoNetin korjaamolle. Ottivat heti sisään ja kiristivät laakerin oikein. Samalla huomasivat että saman puolen raidetangon päässä oli löysää. Poika vaihtoi sen samaan syssyyn. Hämmästyin laskua: Oli 75€. Mitähän merkkiliike olisi ottanut.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: Pyörän laakerit
tempera kirjoitti:Kokeilin itse hiukan kiristää niin laakerin suojakuppi oli niin tiukalla että katsoin parhaaksi viedä auton MotoNetin korjaamolle. Ottivat heti sisään ja kiristivät laakerin oikein. Samalla huomasivat että saman puolen raidetangon päässä oli löysää. Poika vaihtoi sen samaan syssyyn. Hämmästyin laskua: Oli 75€. Mitähän merkkiliike olisi ottanut.
50e
Re: Pyörän laakerit
Eipä viidelläkympillä ees avata monen korjaamon ovea.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- Sepelimies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 217
- Liittynyt: Su 18.09.2011 22:48
- Paikkakunta: Kiiminki
Re: Pyörän laakerit
Suosittelen silti sitä laakerin vaihtoa, niin halpa operaatio siihen verrattuna jos joutuu navan ja olka-akselin samalla vaihtamaan.
- S210 E320 CDI Avantgarde ´02 - "Tapiotettu"