W210 ajo- ominaisuudet
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
W210 ajo- ominaisuudet
Moottoritiellä tuntuu auto menevän niinsanotusti tuulen mukana. Eilen tuuli navakasti ja välillä tuntui että työntää auton väkisellä tieviivan yli. Muutenkin muljuilee tuulen mukana aika lailla. Ominaisuus mistä löytyy netistäkin paljon juttua. Paranee varmaan kunhan ehdin Eibachin sarjat ja sport iskarit siihen asentamaan. Toivottavasti ainakin. Mitä muuta kannattaa tuonne alustaan vaihtaa, joka vaikuttaa näihin tuuliolosuhteisiin ?
Raidepäät ja laakereiden kireys ok, mitä muuta. Nelipyöräsuuntauksessa ei ainakaan huomattu mitään muuta mainittavaa, mutta samalla kun tätä nyt käyttöautona pidetään voisi päivitellä perusosia. Mitkä palikat siellä eniten voisi tällaiseen tuuliherkkyyteen vaikuttaa?
Auto menee muuten kyllä mukavasti, mutta heti jos tuulee tai on syviä uria niin on pienehköä kurittomuutta.
Raidepäät ja laakereiden kireys ok, mitä muuta. Nelipyöräsuuntauksessa ei ainakaan huomattu mitään muuta mainittavaa, mutta samalla kun tätä nyt käyttöautona pidetään voisi päivitellä perusosia. Mitkä palikat siellä eniten voisi tällaiseen tuuliherkkyyteen vaikuttaa?
Auto menee muuten kyllä mukavasti, mutta heti jos tuulee tai on syviä uria niin on pienehköä kurittomuutta.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: W210 ajo- ominaisuudet
narinahelat ehdottomasti syyniin, jos oireet nuo.
Re: W210 ajo- ominaisuudet
Väärä ET vanteissa.
Narinaheloille myäs ensimmäinen ääni.
Lisäksi:
Alapallot ja taka-akselin alemmat ja ylemmät eteenpäin viistot tukivarret vaihtoon.
=> niiden viistotukivarsien kumihelat "murskaantuvat" ja eivät elä niin kuin niiden pitäisi.
Omani muuttui huomattavasti paremmaksi vaihtamalla ne.
Narinaheloille myäs ensimmäinen ääni.
Lisäksi:
Alapallot ja taka-akselin alemmat ja ylemmät eteenpäin viistot tukivarret vaihtoon.
=> niiden viistotukivarsien kumihelat "murskaantuvat" ja eivät elä niin kuin niiden pitäisi.
Omani muuttui huomattavasti paremmaksi vaihtamalla ne.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: W210 ajo- ominaisuudet
On tää w210 alusta kyllä sieltä mihin ei päivänvalo osu. Tuo oma vehje on ihan hirveä ajettava, tosin en siihen ole mitään muuta kerinnyt vielä tekemään kuin vaihtamaan takaiskarit, uudet rattaat, raidetangot, kiristää laakerit ja käyttänyt 4-pyöräsuuntauksessa. Takana oli aurausta kohtuulliset 7astetta Kunhan tuo aurinko tuolta esiin tulee niin otan työnalle puslien ja iskareiden + jousten vaihdon ja ihmettelen sitten lisää.
Vähän kun koittaa näitä ketjuja lueskella että mikä olisi se heikoin kohta kun vetelee, kiemurtelee ja tekee tuulella voltteja niin jokasella on oma vastauksensa. Väärät vanteet, paskat kumit, narinahelat, alapallot, raidetangot, laakerit, iskarit.... Poikkeuksellisen siitä tekee se että ne ei ole mitään ehdotuksia vaan aina "itellä autto kun vaihdoin..." Eli alustassa ei ole vain muutamaa heikkoa kohtaa vaan koko alusta on tehty muovista. Paree hakee mätänetistä pakullinen osia ja vaihtaa suosiolla kaikki uusiin.
Vähän kun koittaa näitä ketjuja lueskella että mikä olisi se heikoin kohta kun vetelee, kiemurtelee ja tekee tuulella voltteja niin jokasella on oma vastauksensa. Väärät vanteet, paskat kumit, narinahelat, alapallot, raidetangot, laakerit, iskarit.... Poikkeuksellisen siitä tekee se että ne ei ole mitään ehdotuksia vaan aina "itellä autto kun vaihdoin..." Eli alustassa ei ole vain muutamaa heikkoa kohtaa vaan koko alusta on tehty muovista. Paree hakee mätänetistä pakullinen osia ja vaihtaa suosiolla kaikki uusiin.
Re: W210 ajo- ominaisuudet
Kunnossa olena 210 on erinomainen auto ajaa...
Näyttää vaan siltä, että ajan mittaan omistajalle ei osata kertoa (korjaamot/katsastus) mikä siellä alustassa olisi vaihtokelpoista...
tai sitten ei omistajaa "kiinnosta"
Kun se auto sitten ajan mittaan on päätynyt siihen pisteeseen (400tkm ajettuna) ettei silloinen omistaja raaski kerralla laittaa kuntoon
Vaihtamalla ei aina parane
Näyttää vaan siltä, että ajan mittaan omistajalle ei osata kertoa (korjaamot/katsastus) mikä siellä alustassa olisi vaihtokelpoista...
tai sitten ei omistajaa "kiinnosta"
Kun se auto sitten ajan mittaan on päätynyt siihen pisteeseen (400tkm ajettuna) ettei silloinen omistaja raaski kerralla laittaa kuntoon
Vaihtamalla ei aina parane
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 ajo- ominaisuudet
Kuulostaa ihan normi väyryseltä, ei ole mitään vikaa.
Aivan sama vaikka vaihdat koko alustan massoja myöden....
Niin ja ei tämä nyt ole mikään haukku väyrysen ajo-ominaisuuksille mutta toteamus että alustoja on erilaisia, väyrysessä se vaan ei ole tätäpäivää, eikä tarvitsekaan.
Kävin eilen lenkin väyrysellä ja juuri tuon aloittajan kertomuksen mukaisesti se käyttäytyy, ja jokainen hela on kunnossa.
Lenkin jälkeen istuin toisen merkkiseen autoon jolla saman lenkin ajaminen ei vaadi "työtä" nimeksikään ja vauhtia voi pitää 20-30kmh korkeampana ja helposti, jos alkaisi oikein koittamaan uskon että +50kmh tunnissa menisi rikki...sen verran väyrynen on pelottava mutkaisella tiellä "kovassa" menossa. Toki autojen ikäero on 16 vuotta.....
Hyvä auto väyrynen on ajaa suoralla tiellä normivauhdeissa....
.
Aivan sama vaikka vaihdat koko alustan massoja myöden....
Niin ja ei tämä nyt ole mikään haukku väyrysen ajo-ominaisuuksille mutta toteamus että alustoja on erilaisia, väyrysessä se vaan ei ole tätäpäivää, eikä tarvitsekaan.
Kävin eilen lenkin väyrysellä ja juuri tuon aloittajan kertomuksen mukaisesti se käyttäytyy, ja jokainen hela on kunnossa.
Lenkin jälkeen istuin toisen merkkiseen autoon jolla saman lenkin ajaminen ei vaadi "työtä" nimeksikään ja vauhtia voi pitää 20-30kmh korkeampana ja helposti, jos alkaisi oikein koittamaan uskon että +50kmh tunnissa menisi rikki...sen verran väyrynen on pelottava mutkaisella tiellä "kovassa" menossa. Toki autojen ikäero on 16 vuotta.....
Hyvä auto väyrynen on ajaa suoralla tiellä normivauhdeissa....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210 ajo- ominaisuudet
Laita sinne alustaan kaikki uutta niin sitten menee niinkuin kuuluukin. Kaikissa niissä tukivarsissa ja puslissa alkaa olla 10-15 vuoden ja 400tkm jälkeen sen verran vikaa etei yksittäisen osan vaihtaminen paljoa auto jossei se sitten satu olemaan ihan selvästi rikki. Tuota omaa w202 olen laitellu pikkuhiljaa alustasta kuntoon ja oikeastaan jokaisen vaihdetun osan jälkeen ajettavuus on mennys parempaan suuntaan. Osat ei minusta maksa mitään älyttömiä ja meneepähän sitten seuraavat 400 tkm nätistiPaavo220 kirjoitti:On tää w210 alusta kyllä sieltä mihin ei päivänvalo osu. Tuo oma vehje on ihan hirveä ajettava, tosin en siihen ole mitään muuta kerinnyt vielä tekemään kuin vaihtamaan takaiskarit, uudet rattaat, raidetangot, kiristää laakerit ja käyttänyt 4-pyöräsuuntauksessa. Takana oli aurausta kohtuulliset 7astetta Kunhan tuo aurinko tuolta esiin tulee niin otan työnalle puslien ja iskareiden + jousten vaihdon ja ihmettelen sitten lisää.
Vähän kun koittaa näitä ketjuja lueskella että mikä olisi se heikoin kohta kun vetelee, kiemurtelee ja tekee tuulella voltteja niin jokasella on oma vastauksensa. Väärät vanteet, paskat kumit, narinahelat, alapallot, raidetangot, laakerit, iskarit.... Poikkeuksellisen siitä tekee se että ne ei ole mitään ehdotuksia vaan aina "itellä autto kun vaihdoin..." Eli alustassa ei ole vain muutamaa heikkoa kohtaa vaan koko alusta on tehty muovista. Paree hakee mätänetistä pakullinen osia ja vaihtaa suosiolla kaikki uusiin.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 ajo- ominaisuudet
No vähän tällaista laatikollinen uusia osia meininkiä meinasin. Ei kaikkea keralla vaan ensin vaikka helpoimmat vaihdettavat. Ei vain ole Väyrysen alusta teknisesti vielä niin tuttu. Narinahela, taka-akseliston tukitangot, alapallot. Entä nuo tukivarsien kumisarjat? onko järkeä? Tai takakelkan ja takasillan kumit? Ne taitaa olla vähän vaikeammat vaihtaa?Jolle kirjoitti:Laita sinne alustaan kaikki uutta niin sitten menee niinkuin kuuluukin. Kaikissa niissä tukivarsissa ja puslissa alkaa olla 10-15 vuoden ja 400tkm jälkeen sen verran vikaa etei yksittäisen osan vaihtaminen paljoa auto jossei se sitten satu olemaan ihan selvästi rikki. Tuota omaa w202 olen laitellu pikkuhiljaa alustasta kuntoon ja oikeastaan jokaisen vaihdetun osan jälkeen ajettavuus on mennys parempaan suuntaan. Osat ei minusta maksa mitään älyttömiä ja meneepähän sitten seuraavat 400 tkm nätistiPaavo220 kirjoitti:On tää w210 alusta kyllä sieltä mihin ei päivänvalo osu. Tuo oma vehje on ihan hirveä ajettava, tosin en siihen ole mitään muuta kerinnyt vielä tekemään kuin vaihtamaan takaiskarit, uudet rattaat, raidetangot, kiristää laakerit ja käyttänyt 4-pyöräsuuntauksessa. Takana oli aurausta kohtuulliset 7astetta Kunhan tuo aurinko tuolta esiin tulee niin otan työnalle puslien ja iskareiden + jousten vaihdon ja ihmettelen sitten lisää.
Vähän kun koittaa näitä ketjuja lueskella että mikä olisi se heikoin kohta kun vetelee, kiemurtelee ja tekee tuulella voltteja niin jokasella on oma vastauksensa. Väärät vanteet, paskat kumit, narinahelat, alapallot, raidetangot, laakerit, iskarit.... Poikkeuksellisen siitä tekee se että ne ei ole mitään ehdotuksia vaan aina "itellä autto kun vaihdoin..." Eli alustassa ei ole vain muutamaa heikkoa kohtaa vaan koko alusta on tehty muovista. Paree hakee mätänetistä pakullinen osia ja vaihtaa suosiolla kaikki uusiin.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: W210 ajo- ominaisuudet
Väykky on hyvä ajettava eibachin jousilla -35 mm ja konin sport iskareilla .Korkeimmat korotus.kumet jousien päälle .Äläkää tehkö lanaa.Ajettavuus muuttuu huonommaksi .Säädöt pysyy noin päivän kohdillaan puoli milj. ajetulla alustalla ja renkaita menee turhaan.Ei näistä mitään rataautoja saa.
Väykyn sivutuuliherkkyys vaikutti kuten muissakin ajamissani eri merkkisissä autoissa.Uusimpia autoja en autokuumeen vuoksi tohdi edes vilkaissa saati ajaa
Väykyn sivutuuliherkkyys vaikutti kuten muissakin ajamissani eri merkkisissä autoissa.Uusimpia autoja en autokuumeen vuoksi tohdi edes vilkaissa saati ajaa
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W210 ajo- ominaisuudet
Etutukivarsien puslat alkaa olla olla vaihtokunnossa siinä 300tkm kohdalla, riippuu tosin millaista ajoa autolla on ajettu, jäykkä jousitus ja matala rengastus syövät puslia nopeammin. Taaemmat puslat säilyvät yleensä suht hyvin mutta ne etummaiset kannattaa koittaa esim. rengasraudalla läpi miten paljon antavat periksi. Kun ne antavat periksi niin pyöräkulmat pääsevät muuttumaan ajossa ja se on pahasta suuntavakauden kannalta. Korjaussarja maksaa noin 50 euroa per puoli ja on vähän konstikas vaihtaa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: W210 ajo- ominaisuudet
Väyrynen siis oma on hyvä ajaa, mitää hakeutumista mihinkään ei ole edes tuulessa,talvessa ja keväällä, mitä vaihdettu? ei hajuakaan ja mittarissa kohta kokonaiset 240tkm.
Taloudessa E 320CDI Avantgarde Farmari -00
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 ajo- ominaisuudet
Ja toivottavasti hyvä myös Bilsteinin ja Sachsin Avantgarde iskareilla jollaiset itselle jousien kavereiksi tulossa. Tossa Tuusulan tai Lahden moottoriteillä ei tunnu olevan kovin isoa tuuliherkkyyttä mutta niissä onkin täällä Helsingin päässä aukeita paikkoja harvassa. Tampereen moottoritiellä eilen huomasi kyllä tuulikäyttäytymisen. Kun esim ohitti toisen auton, esim rekan ja samalla tuuli niin kieltämättä venkoili hieman Rata autoa en tavoittele mutta kyllä se hieman vakaammin saa kovillakin nopeuksilla tuulisilla keleillä mennä. Kaarteisiin toivoo kyllä myös hieman tomeruutta lisää.koyama kirjoitti:Väykky on hyvä ajettava eibachin jousilla -35 mm ja konin sport iskareilla .Korkeimmat korotus.kumet jousien päälle .Äläkää tehkö lanaa.Ajettavuus muuttuu huonommaksi .Säädöt pysyy noin päivän kohdillaan puoli milj. ajetulla alustalla ja renkaita menee turhaan.Ei näistä mitään rataautoja saa.
Väykyn sivutuuliherkkyys vaikutti kuten muissakin ajamissani eri merkkisissä autoissa.Uusimpia autoja en autokuumeen vuoksi tohdi edes vilkaissa saati ajaa
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: W210 ajo- ominaisuudet
Omalla ainakin voi ajella +200km/h ihan kahdella sormella ja hyvin menee. (Vain suljetulla alueella tietenkin)
Re: W210 ajo- ominaisuudet
Nyt meni vähän sinne pas*anpuhumisen puolelle, huomasitko itsekin ?LU kirjoitti:Kuulostaa ihan normi väyryseltä, ei ole mitään vikaa.
Aivan sama vaikka vaihdat koko alustan massoja myöden....
Niin ja ei tämä nyt ole mikään haukku väyrysen ajo-ominaisuuksille mutta toteamus että alustoja on erilaisia, väyrysessä se vaan ei ole tätäpäivää, eikä tarvitsekaan.
Kävin eilen lenkin väyrysellä ja juuri tuon aloittajan kertomuksen mukaisesti se käyttäytyy, ja jokainen hela on kunnossa.
Väyrysestä paikat kuntoon ja jos ei ole Avantgarde niin pikku madallus = erinomainen ajettava.
Ainoastaan liukkaimmilla keleillä pientä ongelmaa eli tuntuma tiehen mielestäni huono silloin.
oulaistenliikenne.fi
Re: W210 ajo- ominaisuudet
jvk210cdi kirjoitti: Näyttää vaan siltä, että ajan mittaan omistajalle ei osata kertoa (korjaamot/katsastus) mikä siellä alustassa olisi vaihtokelpoista...
tai sitten ei omistajaa "kiinnosta"
Kyllä.
~200tkm välein kun vaihtaa taka-akselille kaikki tukivarret, puslat ja nivelet niin pysyy suhtkoht timmissä kunnossa.
Edessä vaikuttaa ajettavuuteen alatukivarsien isot puslat. Ne antautuu myös aikaamyoten. Murenevat lopuksi.
Noiden vaihtotarpeesta monikaan ei ole ikinä kuullut ja sitten kun autolla ajetaan se 400-500tkm ilman minkäänlaista alustan huoltoa niin onhan se surkea ajaa.
Vaihdetaan vain mahdollisesti katsastuksessa huomatut huonoimmat osat uusiin niin muiden osien "väljyys" tuntuu taas erilailla kun rengas elää heitoissa erilailla kuin aiemmin.
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 ajo- ominaisuudet
Ei muuta kun osia vaihtoon aina vähän kerrallaan Jos muuten joltain löytyy alustan osia ylimääräisenä niin olen kiinnostunut ostamaan (halvemmalla)
Millainen homma on vaihtaa esim nuo narinahelat, tai taka-akseliston tukitangot? Entäpä sillan ja takakelkan kumit?
Millainen homma on vaihtaa esim nuo narinahelat, tai taka-akseliston tukitangot? Entäpä sillan ja takakelkan kumit?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: W210 ajo- ominaisuudet
Lukee tuossa sun allekirjoituksessasi ja alkaa A:lla .Pete B kirjoitti:Väyrynen siis oma on hyvä ajaa, mitää hakeutumista mihinkään ei ole edes tuulessa,talvessa ja keväällä, mitä vaihdettu?
Re: W210 ajo- ominaisuudet
No joskus kannattaa maksaa parista kirjaimesta 1k€RH kirjoitti:Lukee tuossa sun allekirjoituksessasi ja alkaa A:lla .Pete B kirjoitti:Väyrynen siis oma on hyvä ajaa, mitää hakeutumista mihinkään ei ole edes tuulessa,talvessa ja keväällä, mitä vaihdettu?
Taloudessa E 320CDI Avantgarde Farmari -00
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 ajo- ominaisuudet
Eilen illalla ajettiin Pohjanmaalle ja kyllä se mutkaisilla ja kiemuraisilla teillä hieman liikaa hyllyy. Tuntuu että ei oikein pysy käsissä, mutta ei ole ihan mahdoton kuitenkaan. Olisiko jouset ja iskarit sitten vaan yksinkertaisesti loppu. Kyllä tarkoitus olisi ainakin koiranluut, kaikki tukitangot/vakaajan yhdystangot ja narinahela vaihtaa. Tukivarsia ei ihan suoraan viitsisi ruveta ostelemaan Tai sitten pikkuhiljaa aina uutta palikkaa Mersulla ajaminen on ihanan halpaa
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: W210 ajo- ominaisuudet
Juuri näin! Silloin kun omistin kyseisen auton taksimiehet kutsuivat mallia leijaksi,ja kun olin autolla vuoden ajellut en enää nimitystä ihmetellyt.LopenUupunut kirjoitti:Kuulostaa ihan normi väyryseltä, ei ole mitään vikaa.
Aivan sama vaikka vaihdat koko alustan massoja myöden....
Niin ja ei tämä nyt ole mikään haukku väyrysen ajo-ominaisuuksille mutta toteamus että alustoja on erilaisia, väyrysessä se vaan ei ole tätäpäivää, eikä tarvitsekaan.
Kävin eilen lenkin väyrysellä ja juuri tuon aloittajan kertomuksen mukaisesti se käyttäytyy, ja jokainen hela on kunnossa.
Lenkin jälkeen istuin toisen merkkiseen autoon jolla saman lenkin ajaminen ei vaadi "työtä" nimeksikään ja vauhtia voi pitää 20-30kmh korkeampana ja helposti, jos alkaisi oikein koittamaan uskon että +50kmh tunnissa menisi rikki...sen verran väyrynen on pelottava mutkaisella tiellä "kovassa" menossa. Toki autojen ikäero on 16 vuotta.....
Hyvä auto väyrynen on ajaa suoralla tiellä normivauhdeissa....
.
Suora uraton tie eikä tuulenvirettäkkään niin kyllä se väyrynenkin on aika hyvä ajaa.
W221 350 Bluetec 4matic -11
ex
W123 300D-85
W124 200D-90
W210 200cdi-01
W114 280-73
W108 280S-70
W111 220Sb-64
W220 320cdi-01
W126 420 SEL-89
W202 C180-96
C107 350SLC-73
C126 560SEC-91
W202 C220-95
W202 C180-97
W201 190E-92
S 210 E320T-97
W202 C180 Esprit -94
W126 560SEL-86
W124 300D -91
S211 280cdi-05
C114 250C -71
C207 350cdi -09
ex
W123 300D-85
W124 200D-90
W210 200cdi-01
W114 280-73
W108 280S-70
W111 220Sb-64
W220 320cdi-01
W126 420 SEL-89
W202 C180-96
C107 350SLC-73
C126 560SEC-91
W202 C220-95
W202 C180-97
W201 190E-92
S 210 E320T-97
W202 C180 Esprit -94
W126 560SEL-86
W124 300D -91
S211 280cdi-05
C114 250C -71
C207 350cdi -09
Re: W210 ajo- ominaisuudet
Eipä se w124 minusta paljoa vakaampi ole mitä w210 jos molempiin on valittu esim. jousitus suuremmalla maavaralla.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: W210 ajo- ominaisuudet
alkuperäinen classicin jousitus ja siihen vielä taksikorotus päälle 4 cm.Sillä kun 300 tkm tuuppaa menemään niin nehän on aikamoiset leijat sen jälkeen
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W210 ajo- ominaisuudet
Aina on toki niitä jotka ajavat ja valittavat ymmärtämättä että asialle voisi tehdä jotain
oulaistenliikenne.fi
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 ajo- ominaisuudet
Jolle kirjoitti:Eipä se w124 minusta paljoa vakaampi ole mitä w210 jos molempiin on valittu esim. jousitus suuremmalla maavaralla.
Minulla taasen omakohtainen kokemus W124 E420 mallista ja W210 E420 mallista....kyllä lankku oli huomattavasti jämäkämpi, sanoisinko jopa hyvin jämäkkä.
.
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38
Re: W210 ajo- ominaisuudet
No mulla on kyseinen yhdistelmä jossa noin 575 tkm mittarissa. Kyllä tuolla vielä tiellä pysyy...koyama kirjoitti:alkuperäinen classicin jousitus ja siihen vielä taksikorotus päälle 4 cm.Sillä kun 300 tkm tuuppaa menemään niin nehän on aikamoiset leijat sen jälkeen
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 ajo- ominaisuudet
Kyllä siitä vakaampi pitää saada En usko täysin kunnossa olevalla alustalla auton olevan mikään leija. Oli sitte korkea tai matala jousitus. Tähän on hyvä palata sen jälkeen kun toiset jouset ja iskarit on alla. Ja ehkä muutakin osaa.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: W210 ajo- ominaisuudet
On kun taakse maksaa vaivaiset 80-150€ tukivarsi sarja tosin ulkomailta "iipei".y30harrastaja kirjoitti:Eilen illalla ajettiin Pohjanmaalle ja kyllä se mutkaisilla ja kiemuraisilla teillä hieman liikaa hyllyy. Tuntuu että ei oikein pysy käsissä, mutta ei ole ihan mahdoton kuitenkaan. Olisiko jouset ja iskarit sitten vaan yksinkertaisesti loppu. Kyllä tarkoitus olisi ainakin koiranluut, kaikki tukitangot/vakaajan yhdystangot ja narinahela vaihtaa. Tukivarsia ei ihan suoraan viitsisi ruveta ostelemaan Tai sitten pikkuhiljaa aina uutta palikkaa Mersulla ajaminen on ihanan halpaa
Loistavan kyydin se antaa kunnossa ollessaan ainakin avantgarde alustalla.
Bmw e91 320d -07
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ma 08.03.2010 17:58
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: W210 ajo- ominaisuudet
Itsellä Avantgarde kiemurteli vähän tuossa taannoin uraisella motarilla ajettaessa. Vaihdoin taakse ne alatukivarsien ulommat helat molemmille puolille, ja nyt menee todella kiltisti, myös vähän tiukemmassa ajossa.
w211 E220 CDI A -08
W124 200E -91
W108 250S -67
ja talveksi vähän ruotsalaista rautaa...
ex: W210 E200 -00
W124 200E -91
W108 250S -67
ja talveksi vähän ruotsalaista rautaa...
ex: W210 E200 -00
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38
Re: W210 ajo- ominaisuudet
Onnistuuko muuten tämmöisen kuerlenker satsin asennus ilman ihmeempiä ulosvetäjiä tai muita erikoistyökaluja? Tuossahan olisi melkein kaikki takapään palikat, narinahelat tuosta taitaa puuttua. Kuvista päätellen näyttäisivät kuitenkin kaikki tulevan paikalleen ihan pulteilla ja muttereilla. Suuntauksenhan tuo tietenkin vaatii asennuksen jälkeen. Jos tuon laittaa ja narinat niin luulisi kulkemisen vähän tasoittuvan
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Re: W210 ajo- ominaisuudet
Tuon kyseisen sarjan laittanut s124. Tangot ihan ok laatuiset. Laikkakone on ystävä kun niitä tankoja vaihtaa... Katsoo vaan että tukivarsisarjan kanssa tulee pultit ja holkit mukaan niin saa surutta pätkiä jossei lähde sovinnolla auki.