ESP - ABS - BAS - valo palaa - W203 C 200 CDI vm 2001

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JaakkoW203
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 14.04.2013 07:22

ESP - ABS - BAS - valo palaa - W203 C 200 CDI vm 2001

Viesti Kirjoittaja JaakkoW203 »

Täytyy näköjään tulevana torstaina 25.4.2013 kaivaa pumppu käteen ja purkaa se. Vaihtaa moottoriin hiilet.
(Edellinen vika eli SRS-valo sammui kun kävin sammuttamassa sen "kuusen alla"...)
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: ESP - ABS - BAS - valo palaa - W203 C 200 CDI vm 2001

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

JaakkoW203 kirjoitti:Täytyy näköjään tulevana torstaina 25.4.2013 kaivaa pumppu käteen ja purkaa se. Vaihtaa moottoriin hiilet.
(Edellinen vika eli SRS-valo sammui kun kävin sammuttamassa sen "kuusen alla"...)
Mitä * sanoo? Pelkästään tuon perusteella mitä otsikossa kerrot oireeksi veikkaisin hyvin vahvasti jarruvalokatkaisinta...
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: ESP - ABS - BAS - valo palaa - W203 C 200 CDI vm 2001

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

H.E. von Kuusi kirjoitti:
JaakkoW203 kirjoitti:Täytyy näköjään tulevana torstaina 25.4.2013 kaivaa pumppu käteen ja purkaa se. Vaihtaa moottoriin hiilet.
(Edellinen vika eli SRS-valo sammui kun kävin sammuttamassa sen "kuusen alla"...)
Mitä * sanoo? Pelkästään tuon perusteella mitä otsikossa kerrot oireeksi veikkaisin hyvin vahvasti jarruvalokatkaisinta...
Kuusenalla... ;) tutkailessa
*:ri näytti arvoja jotka ovat yleisiä hiilien loppuessa, maapiuha vian yhteydessä
Tai sitten moottorin kulumisen yhteydessä,
Myös suulin kuvailu vian oireista sopi hiili vaivaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
JaakkoW203
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 14.04.2013 07:22

Re: ESP - ABS - BAS - valo palaa - W203 C 200 CDI vm 2001

Viesti Kirjoittaja JaakkoW203 »

CDI203 kirjoitti:
H.E. von Kuusi kirjoitti:
JaakkoW203 kirjoitti:Täytyy näköjään tulevana torstaina 25.4.2013 kaivaa pumppu käteen ja purkaa se. Vaihtaa moottoriin hiilet.
(Edellinen vika eli SRS-valo sammui kun kävin sammuttamassa sen "kuusen alla"...)
Mitä * sanoo? Pelkästään tuon perusteella mitä otsikossa kerrot oireeksi veikkaisin hyvin vahvasti jarruvalokatkaisinta...
Kuusenalla... ;) tutkailessa
*:ri näytti arvoja jotka ovat yleisiä hiilien loppuessa, maapiuha vian yhteydessä
Tai sitten moottorin kulumisen yhteydessä,
Myös suulin kuvailu vian oireista sopi hiili vaivaan
Nyt vasta olen ehtinyt irrottaa pumpun ja avata moottorin kun ajoaika alkaa loppua. Kyllä hiilet olivat lopussa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
RistoA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 15.10.2012 23:00

Re: ESP - ABS - BAS - valo palaa - W203 C 200 CDI vm 2001

Viesti Kirjoittaja RistoA »

Kerropas lyhyesti miten moottori avautuu, mistä hiilet ja miten uudet saa keploteltua paikoilleen?

ML:ssä samoja vaivoja.

Risto
JaakkoW203
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 14.04.2013 07:22

Re: ESP - ABS - BAS - valo palaa - W203 C 200 CDI vm 2001

Viesti Kirjoittaja JaakkoW203 »

RistoA kirjoitti:Kerropas lyhyesti miten moottori avautuu, mistä hiilet ja miten uudet saa keploteltua paikoilleen?

ML:ssä samoja vaivoja.

Risto
Pumppu irti, moottorin peltisen kuoren 2 torx-ruuvia auki. Hiilet keplotellaan paikalleen. Ei vaikea juttu.
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: ESP - ABS - BAS - valo palaa - W203 C 200 CDI vm 2001

Viesti Kirjoittaja HMK »

ML:ssä abs pumppu on lasinpesu säiliön alla. Säiliö pois edestä ja NÄHDÄKSENI (kts. alempaa) moottorin saa irti ettei tarvitse koko abs lohkoa irroittaa. Moottorin kaksi torksi ruuvia auki ja moottori lähtee taaksepäin irti. Akselissa on epäkesko pää, jonka suunta kannattaa vaikka merkata irroittaessa, helpottaa sitten takaisin asennusta. Kannattaa merkata myös moottorin asento abs lohkoon nähden, koska ML:ssä on abs lohkossa sähkön läpivienti, eli siellä on kiinteä pistoke johon moottorin vastaava pistoke tulee osua asentaessa.
Kun itse moottori on kädessä, niin merkkaa kannen asento runkoon nähden, sitten voi pikku meisselillä varovasti longottaa kannen irti, jolloin sisuskalut tulee ulos. Sen jälkeen tarvitsee pienen ulosvetäjän jolla saa etu laakerin irti ja pääsee käsiksi itse hiiliin. Hiilet on 5 kertaa 5 milliä paksut ja n. 15 mm pitkät. Voi olla että joutuu vaikka viilalla tai karkealla santapaperilla tekemään isommista hiilistä ellei muuten löydy sopivia. Sitten hiilien johdot poikki melko läheltä vanhoja hiiliä niin on helpompi tinata uudet hiilet kiinni. Kun on uudet hiilet tinattu, niin sitten moottorin puhdistus ja kasaus. Ja laakerin asennuksessa sopiva hylsy ja pikku vasara on hyvät työkalut. Kannattaa olla varovainen ettei laakeri mene liian syvälle, koska silloin saattaa kansi ahdistaa hiiliä ankkuriin ja hiilet saattaa hajota. Ja jos laakeri on mennyt liian syvälle niin tuskin saa ehjänä takaisin, koska ulosvetäjä ei mahdu väliin. Laakerin koko on muuten 28 mm ulko, 12 mm sisä ja leveys 8 mm. Kun laakeri on paikallaan niin systeemi sitten moottorin runkoon kiinni, magneetit vetää sitä asentaessa runkoon kiinni, mutta etulevystä sopivasti ohjaamalla se menee paikalleen. Pyöräyttää silikoonia vielä saumaan, niin sitten vain moottori abs lohkoon ja ruuvit kiinni.

Hiilen vaihto on tuoreessa muistissa koska vaihdoin ne muutama päivä sitten. Mutta miksi juuri sinä päivänä kaikki pitää mennä vituksi :twisted: :twisted:
Ajatushan oli että tempaisen abs lohkon irti ja tuikkaan uudet hiilet moottoriin.....Abs:n putket lähti ihan nätisti irti (vain yksi rystynen auki). Sitten aloin nykiä lohkoa irti, kyllä se nytkyi mutta irti se ei lähtenyt kun kumityynyt harasi vastaan. Tutkailin kumityynyjä joskos ne saisi purettua irti...ei saanut. Otin hylsysarjan lyhyen jatkon ja tungin sen lohkon rungon ja alarungon väliin, tyyliin että nyt kyllä lähtee....ei lähtenyt (toinen rystynen auki). Kurkin alakautta, joskos saisi liukastetta kumityynyihin, ulompaan sai, sisempään ei. Sitten otin hylsysarjan pitemmän jatkon jolla taas yritin, kumityynyt venyi, mutta lohko ei lähtenyt. Sitten vedin muutaman tupakin putkeen ja mietin että kohta se ...kele lähtee vaikka gramman kappaleina. Kävin kunnon sorkkaraudan ja tungin sen väliin ja väänsin oikein isän kädestä ja sehä lähti irti. Kumityynyt kun ovat tiimalasin muotoiset ja reikä pieni niin eihän se pikku voimilla lähde. Sitten pujottelin sen lohkon ilmastointiputkien välistä ylös ulkoilmaan. Silloin oli jo voittaja olo, eikä siinä mennyt kuin puolitoista tuntia....ja hellettä oli 30 astetta...
No sitten kun irroitin moottorin niin tajusin että sen olisi saanut todennäköisesti irti ILMAN LOHKON IRROITUSTA. Taas meni muutama tupakka ketjussa että sai itsensä tasapainoon vitutuksesta....... No eipä muuta kuin moottorista laakeri irti ulosvetäjällä ja hiilien kimppuun. Olin varannut jo hiilet jotka oli ylikokoa, mutta ei ongelmaa, viila käteen ja hiomaan.....liian hidasta, kävelin nauhahiomakoneen ääreen ja eikun hiomaan....kunnes nauha haukkasi reilusti kiinni ja lennätti hiilen jonnekkin hallin lattialle. Toinen hiili työn alle ja....sama homma, lensi taas jonnekkin,...onneksi oli kahdet hiilisarjat. Sitten etsin karkeaa santapaperia jota hyväksi käyttäen sain kuin sainkin hiilet hiottua. Jo toisen kerran tuli voittaja olo. Sitten aloin etsiä juotos kolvia hallista, ei ollut alhaalla , ei ylhäällä...ei missään...kunnes välähti että mun metsäkone Valmetissahan on kaasu kolvi. Täynnä intoa aloin kolvailla hiiliä kunnes ihmettelin miksi ei tina sula.....kaasu loppu. No nyt sitten etsimään kaasua kolviin...ei ollut alhaalla....ei ylhäällä..... ei missään..kunnes taas menin Valmettiin olisiko siellä...ja olihan siellä koteloiden välissä kaasu pullo. Jes...ja taas töihin. Tinaus meni ihan hyvin ilman mitään ongelmaa ja taas tuli se voittaja olo. Sitten vaan laakeria asentamaan hylsyn ja ruuvipenkin avulla, meni hiukan nahkeasti kunnes ahdistus helpotti ja laakeri napsahti liian syvälle...... no eipä mitään, sattuuhan näitä. Puristi ruuvipenkillä varoen laakerista ja napautin akselia, joskos saisi laakerin kohdilleen. Ei, laakeri luisti leukojen välissä.....puristin hiukan lisää....ja vielä luistaa.....puristin lisää...ja.... naps....ulko kooli halkesi..kello oli puoli kuusi perjantai illalla...siis tänään ei toivoakaan saada uutta laakeria.....nyt ei ollut enää voittaja olo....
Lauantai aamuna sitten paikalliseen tarvikeliikkeeseen kysymään laakeria.....ja sieltähän löytyi....kun on ihan standardi laakeri. Seuraavaksi lähin olisi ollut 70 km päässä....
Nyt vahigosta viisastuneena asensin laakerin naputtamalla paikalleen. Nyt taas tuntui kuin olisi voittaja olo....mutta kun on kaikki tähän asti mennyt pieleen niin pyyhin moiset hyvän olon tunteet pois mielestä....Moottori lohkoon kiinni ja asentamaan autoon takaisin. Voitelin kumityynyt että menisi helposti paikalleen....ei mennyt...ei vaikka kaveri painoi lohkoa jännitykseen kumityynyjä vasten ja minä löin moskalla tankoa hyväksi käyttäen kumityynyn kohdille. Mutta kun ei mennyt niin ei mennyt. Taas poltin muutaman tupakan ketjussa ja aattelin että kyllä se sinne menee kun on sieltä tullutkin. Nostin lohkon taas ulkoilmaan, tempaisin sivuleikkurilla ylimääräiset levitykset kumityynyistä huisan helvettiin ja voitelin ne huolella. Lohko taas konetilan uumeniin ja....plops....lohko oli paikallaan !!! Mutta menneet vastoinkäymiset mielessä nyt ei tullut voittaja oloa. Putket kiinni ja imulla jarrujen ilmaus ja muutaman hermostuneen tupakan jälkeen uskalsin käynnistää auton......ja kaikki valot mittaristossa sammuivat !!!!! NYT SIT TULI SE HUOJENTUNUT VOITTAJA OLO !!!!!!
Tämä nyt meni OT:ksi, mutta esimerkki siitä kun asiat menee päin v...tua niin ne sitten menee.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
JaakkoW203
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 14.04.2013 07:22

Re: ESP - ABS - BAS - valo palaa - W203 C 200 CDI vm 2001

Viesti Kirjoittaja JaakkoW203 »

HMK kirjoitti:ML:ssä abs pumppu on lasinpesu säiliön alla. Säiliö pois edestä ja NÄHDÄKSENI (kts. alempaa) moottorin saa irti ettei tarvitse koko abs lohkoa irroittaa. Moottorin kaksi torksi ruuvia auki ja moottori lähtee taaksepäin irti. Akselissa on epäkesko pää, jonka suunta kannattaa vaikka merkata irroittaessa, helpottaa sitten takaisin asennusta. Kannattaa merkata myös moottorin asento abs lohkoon nähden, koska ML:ssä on abs lohkossa sähkön läpivienti, eli siellä on kiinteä pistoke johon moottorin vastaava pistoke tulee osua asentaessa.
Kun itse moottori on kädessä, niin merkkaa kannen asento runkoon nähden, sitten voi pikku meisselillä varovasti longottaa kannen irti, jolloin sisuskalut tulee ulos. Sen jälkeen tarvitsee pienen ulosvetäjän jolla saa etu laakerin irti ja pääsee käsiksi itse hiiliin. Hiilet on 5 kertaa 5 milliä paksut ja n. 15 mm pitkät. Voi olla että joutuu vaikka viilalla tai karkealla santapaperilla tekemään isommista hiilistä ellei muuten löydy sopivia. Sitten hiilien johdot poikki melko läheltä vanhoja hiiliä niin on helpompi tinata uudet hiilet kiinni. Kun on uudet hiilet tinattu, niin sitten moottorin puhdistus ja kasaus. Ja laakerin asennuksessa sopiva hylsy ja pikku vasara on hyvät työkalut. Kannattaa olla varovainen ettei laakeri mene liian syvälle, koska silloin saattaa kansi ahdistaa hiiliä ankkuriin ja hiilet saattaa hajota. Ja jos laakeri on mennyt liian syvälle niin tuskin saa ehjänä takaisin, koska ulosvetäjä ei mahdu väliin. Laakerin koko on muuten 28 mm ulko, 12 mm sisä ja leveys 8 mm. Kun laakeri on paikallaan niin systeemi sitten moottorin runkoon kiinni, magneetit vetää sitä asentaessa runkoon kiinni, mutta etulevystä sopivasti ohjaamalla se menee paikalleen. Pyöräyttää silikoonia vielä saumaan, niin sitten vain moottori abs lohkoon ja ruuvit kiinni.

Hiilen vaihto on tuoreessa muistissa koska vaihdoin ne muutama päivä sitten. Mutta miksi juuri sinä päivänä kaikki pitää mennä vituksi :twisted: :twisted:
Ajatushan oli että tempaisen abs lohkon irti ja tuikkaan uudet hiilet moottoriin.....Abs:n putket lähti ihan nätisti irti (vain yksi rystynen auki). Sitten aloin nykiä lohkoa irti, kyllä se nytkyi mutta irti se ei lähtenyt kun kumityynyt harasi vastaan. Tutkailin kumityynyjä joskos ne saisi purettua irti...ei saanut. Otin hylsysarjan lyhyen jatkon ja tungin sen lohkon rungon ja alarungon väliin, tyyliin että nyt kyllä lähtee....ei lähtenyt (toinen rystynen auki). Kurkin alakautta, joskos saisi liukastetta kumityynyihin, ulompaan sai, sisempään ei. Sitten otin hylsysarjan pitemmän jatkon jolla taas yritin, kumityynyt venyi, mutta lohko ei lähtenyt. Sitten vedin muutaman tupakin putkeen ja mietin että kohta se ...kele lähtee vaikka gramman kappaleina. Kävin kunnon sorkkaraudan ja tungin sen väliin ja väänsin oikein isän kädestä ja sehä lähti irti. Kumityynyt kun ovat tiimalasin muotoiset ja reikä pieni niin eihän se pikku voimilla lähde. Sitten pujottelin sen lohkon ilmastointiputkien välistä ylös ulkoilmaan. Silloin oli jo voittaja olo, eikä siinä mennyt kuin puolitoista tuntia....ja hellettä oli 30 astetta...
No sitten kun irroitin moottorin niin tajusin että sen olisi saanut todennäköisesti irti ILMAN LOHKON IRROITUSTA. Taas meni muutama tupakka ketjussa että sai itsensä tasapainoon vitutuksesta....... No eipä muuta kuin moottorista laakeri irti ulosvetäjällä ja hiilien kimppuun. Olin varannut jo hiilet jotka oli ylikokoa, mutta ei ongelmaa, viila käteen ja hiomaan.....liian hidasta, kävelin nauhahiomakoneen ääreen ja eikun hiomaan....kunnes nauha haukkasi reilusti kiinni ja lennätti hiilen jonnekkin hallin lattialle. Toinen hiili työn alle ja....sama homma, lensi taas jonnekkin,...onneksi oli kahdet hiilisarjat. Sitten etsin karkeaa santapaperia jota hyväksi käyttäen sain kuin sainkin hiilet hiottua. Jo toisen kerran tuli voittaja olo. Sitten aloin etsiä juotos kolvia hallista, ei ollut alhaalla , ei ylhäällä...ei missään...kunnes välähti että mun metsäkone Valmetissahan on kaasu kolvi. Täynnä intoa aloin kolvailla hiiliä kunnes ihmettelin miksi ei tina sula.....kaasu loppu. No nyt sitten etsimään kaasua kolviin...ei ollut alhaalla....ei ylhäällä..... ei missään..kunnes taas menin Valmettiin olisiko siellä...ja olihan siellä koteloiden välissä kaasu pullo. Jes...ja taas töihin. Tinaus meni ihan hyvin ilman mitään ongelmaa ja taas tuli se voittaja olo. Sitten vaan laakeria asentamaan hylsyn ja ruuvipenkin avulla, meni hiukan nahkeasti kunnes ahdistus helpotti ja laakeri napsahti liian syvälle...... no eipä mitään, sattuuhan näitä. Puristi ruuvipenkillä varoen laakerista ja napautin akselia, joskos saisi laakerin kohdilleen. Ei, laakeri luisti leukojen välissä.....puristin hiukan lisää....ja vielä luistaa.....puristin lisää...ja.... naps....ulko kooli halkesi..kello oli puoli kuusi perjantai illalla...siis tänään ei toivoakaan saada uutta laakeria.....nyt ei ollut enää voittaja olo....
Lauantai aamuna sitten paikalliseen tarvikeliikkeeseen kysymään laakeria.....ja sieltähän löytyi....kun on ihan standardi laakeri. Seuraavaksi lähin olisi ollut 70 km päässä....
Nyt vahigosta viisastuneena asensin laakerin naputtamalla paikalleen. Nyt taas tuntui kuin olisi voittaja olo....mutta kun on kaikki tähän asti mennyt pieleen niin pyyhin moiset hyvän olon tunteet pois mielestä....Moottori lohkoon kiinni ja asentamaan autoon takaisin. Voitelin kumityynyt että menisi helposti paikalleen....ei mennyt...ei vaikka kaveri painoi lohkoa jännitykseen kumityynyjä vasten ja minä löin moskalla tankoa hyväksi käyttäen kumityynyn kohdille. Mutta kun ei mennyt niin ei mennyt. Taas poltin muutaman tupakan ketjussa ja aattelin että kyllä se sinne menee kun on sieltä tullutkin. Nostin lohkon taas ulkoilmaan, tempaisin sivuleikkurilla ylimääräiset levitykset kumityynyistä huisan helvettiin ja voitelin ne huolella. Lohko taas konetilan uumeniin ja....plops....lohko oli paikallaan !!! Mutta menneet vastoinkäymiset mielessä nyt ei tullut voittaja oloa. Putket kiinni ja imulla jarrujen ilmaus ja muutaman hermostuneen tupakan jälkeen uskalsin käynnistää auton......ja kaikki valot mittaristossa sammuivat !!!!! NYT SIT TULI SE HUOJENTUNUT VOITTAJA OLO !!!!!!
Tämä nyt meni OT:ksi, mutta esimerkki siitä kun asiat menee päin v...tua niin ne sitten menee.
Joo, mulla ei ole ML. Mä en edes tiedä mikä ML on. Oikeasti en ole kiinnostunutkaan tietämään. Pienenä mä keräsin kaffipaketeista autonkuvia, ja mä tunsin kaikki autot kuten IFA ja Panhard ja Chevrolet ja Buick. Nyt ei enää järki riitä näiden seuraamiseen.
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: ESP - ABS - BAS - valo palaa - W203 C 200 CDI vm 2001

Viesti Kirjoittaja HMK »

ML on Mersu ML. Ylempänä RistoA:lla on ML:ssä ongelmia juuri abs pumpun kanssa, jäi vain viittamatta häneen. Ja pitkälti samat kuviot on monessa muussakin Mersussa.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
JaakkoW203
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 14.04.2013 07:22

Re: ESP - ABS - BAS - valo palaa - W203 C 200 CDI vm 2001

Viesti Kirjoittaja JaakkoW203 »

Nyt mä tämän operaation oikeasti loppuun sain suoriteltua. Periaatteessa todellakin hiilien vaihto on yksinkertainen, mutta uusien hiilien johtimien juottaminen käytännössä aika paha, koska ne olivat niin ahtaassa paikassa. Sen juottamisen kanssa puuhaillessa kului 2 tuntia pinsettien ym kalujen avulla. Nyt valot sammuivat, ja homma kunnossa. Todellisuudessa teetätin sen itse juottamisoperaation autosähkömiehellä, jolle vein pelkän pumpun moottoreineen. 8)
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1638
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: ESP - ABS - BAS - valo palaa - W203 C 200 CDI vm 2001

Viesti Kirjoittaja aziz »

Kumpikos tässä nyt on helpompi tapa, ottaa koko yksikkö pöydälle vai pelkästään tuo moottori irti? Kaverin W220:ssä olis huomenna hiilien vaihto edessä. ESP-yksikkö on ainakin helpossa paikassa pelkän moottorin irroitukseen.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESP - ABS - BAS - valo palaa - W203 C 200 CDI vm 2001

Viesti Kirjoittaja hanta »

aziz kirjoitti:Kumpikos tässä nyt on helpompi tapa, ottaa koko yksikkö pöydälle vai pelkästään tuo moottori irti? Kaverin W220:ssä olis huomenna hiilien vaihto edessä. ESP-yksikkö on ainakin helpossa paikassa pelkän moottorin irroitukseen.
No sitten pelkkä moottori, senhän joudut joka tapauksesa irroittamaan jotta saat hiilet edes näkyviin.
W203CDI
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1638
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: ESP - ABS - BAS - valo palaa - W203 C 200 CDI vm 2001

Viesti Kirjoittaja aziz »

hanta kirjoitti:
aziz kirjoitti:Kumpikos tässä nyt on helpompi tapa, ottaa koko yksikkö pöydälle vai pelkästään tuo moottori irti? Kaverin W220:ssä olis huomenna hiilien vaihto edessä. ESP-yksikkö on ainakin helpossa paikassa pelkän moottorin irroitukseen.
No sitten pelkkä moottori, senhän joudut joka tapauksesa irroittamaan jotta saat hiilet edes näkyviin.
Mites kun pelkän moottorin ottaa irti, niin läträäntyykö paikat jarrunesteellä, pitääkö varautua sotkuun?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESP - ABS - BAS - valo palaa - W203 C 200 CDI vm 2001

Viesti Kirjoittaja hanta »

[quote="aziz
Mites kun pelkän moottorin ottaa irti, niin läträäntyykö paikat jarrunesteellä, pitääkö varautua sotkuun?[/quote]

Nesteillä on oma osastonsa, eivät tule ulos.
W203CDI
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1638
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: ESP - ABS - BAS - valo palaa - W203 C 200 CDI vm 2001

Viesti Kirjoittaja aziz »

Mites tämä moottori, näyttää melko kiinteeltä ratkaisulta? Pitäiskö tuon epäkeskon irrota laakerin kanssa ulosvetäjällä?

Kuva
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Vastaa Viestiin