Purkuhommia on hieman edessä ja akkukenkä on pakko pitää välilllä irti.
Sellaista tässä kyselisin että kauan suunnilleen voi akkukenkää pitää autosta irti ettei nuo avaimien koodaukset katoa virtalukon muistista.
Joskus täällä lueskelin että jollain oli ollut jokusen päivän akkukenkä irti eikä auto enää tunnistanut avaimia.
w203 virtalukon muisti
w203 virtalukon muisti
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: w203 virtalukon muisti
Sehän on päinvastoin: Avaimet on koodattu virtalukossa. Akkukengät voi olla huoleti irti vaikka kuinka kauan kun muistaa sitten kun lähtee liikenteeseen niin auto pitää opettaa uudestaan. Ikunat ajetaan pari kertaa alas ja ylös. Jos automaatti käydään pykälät läpi. Mersun oma radio pitää koodata ja koodinumerot löytyy yleensä radion käyttöohjekirjan läheltä. Auto pitää olla lisäksi käynnissä niin kauan kunnes kaikki varoitusvalot häipyvät. Ratti käännetään kerran ääriasennosta toiseen ja painellaan jarrupoljinta. Jos on navi niin siinä säilyvät kyllä asetukset. Siinä ne tärkeimmät olikin. Ja Ja voihan sen akkukengän laittaa kiinni silloin kun autolle ei tehdä mitään. Ainakin yöksi.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w203 virtalukon muisti
Jos noin käy on systeemissä joku vika,miksalo kirjoitti:Purkuhommia on hieman edessä ja akkukenkä on pakko pitää välilllä irti.
Sellaista tässä kyselisin että kauan suunnilleen voi akkukenkää pitää autosta irti ettei nuo avaimien koodaukset katoa virtalukon muistista.
Joskus täällä lueskelin että jollain oli ollut jokusen päivän akkukenkä irti eikä auto enää tunnistanut avaimia.
Virtalukkoja on olut vuosia irrallan samoin avaimia käyttämättä
Eikä mitään ole hukkunut minnekään
Jos akun joutuu jostain syystä irti ottamaan niin sitä ei kannata välillä laittaa kiinni
Vaan vasta sitten kun on kaiken tehnnyt mitä varten on se irrotanut
Ja kun irrottaa avimet pois ennen sitä( muuten voi jotain hukkua)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: w203 virtalukon muisti
Niinhän se taisikin olla että avaimet oli jäänyt edellisessä tapauksessa virtalukkoon kun akunkenkä oli ollut irti.
(tai jotenkin sinne päin)
(tai jotenkin sinne päin)
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w203 virtalukon muisti
Siinä on riski että avain/virtalukko ja paljon muuta menee huonoksimiksalo kirjoitti:Niinhän se taisikin olla että avaimet oli jäänyt edellisessä tapauksessa virtalukkoon kun akunkenkä oli ollut irti.
(tai jotenkin sinne päin)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: w203 virtalukon muisti
Sitkeässä tuo avaimen opetusohje. Ei tämän ikäinen avain tarvitse mitään opetusta jos akusta on johdot käytetty irti.tempera kirjoitti:Sehän on päinvastoin: Avaimet on koodattu virtalukossa. Akkukengät voi olla huoleti irti vaikka kuinka kauan kun muistaa sitten kun lähtee liikenteeseen niin auto pitää opettaa uudestaan. Ikunat ajetaan pari kertaa alas ja ylös. Jos automaatti käydään pykälät läpi. Mersun oma radio pitää koodata ja koodinumerot löytyy yleensä radion käyttöohjekirjan läheltä. Auto pitää olla lisäksi käynnissä niin kauan kunnes kaikki varoitusvalot häipyvät. Ratti käännetään kerran ääriasennosta toiseen ja painellaan jarrupoljinta. Jos on navi niin siinä säilyvät kyllä asetukset. Siinä ne tärkeimmät olikin. Ja Ja voihan sen akkukengän laittaa kiinni silloin kun autolle ei tehdä mitään. Ainakin yöksi.
Akkua ei kannata kytkeä yhtenään turhaan remontin keskellä, lisää vaan riskiä esim. SAMin hajoamiseen.
Radion koodi voi olla ihan missä vaan, mistä sen tietää onko omistaja laittanut koodilapun kukkaroonsa vai ohjekirjan lähelle, sehän on erillinen lappunen. Lähellä ohjekirjaa on huonoin paikka, olettaen että ohjekirja on autossa mukana.