W211 vaihdelaatikon optimointi
Re: W211 vaihdelaatikon optimointi
Kyllä se sen kerralla lyö lukkoon näissä, ihan ku vaihde vaihtuis vaikka se ei vaihdukkaan. Mun mielestä tuo nykäisy ei esiinny 1->2 vaihdossa, vaan ainakin 1. ja 2. vaihteella, ehkä jopa 3. kun kevyesti kiihdytää niin 1500 kohdilla nykäisee. Reippaampi kiihdytys niin ei nykäise. Eikö se rikkinäinen vapaakytkin tehny tuota nykäisevää 1->2 vaihtoa? Mä vaihdatin mobiln 134:set huuhtelemalla ja nykäisy melkein pahentui. Vois huomenna koittaa tuota kaasupoljinadaptaatiota, ja ehkä myös oikein starilla joskus.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W211 vaihdelaatikon optimointi
722.6 lootassa mahdollisia vikapaikkoja tuntuu olevan paljonkin alkean johdinlevy ja sähköliitynnän o-renkaat.
Turbiinilukon adaptaatio on mahdolista tehdä ilman staariakin ja löysin ohjeet siihen - sivu 3 olkaa hyvät:
http://vip.5053.com.cn/carresource/b-%E ... _6__en.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Turbiinilukon adaptaatio on mahdolista tehdä ilman staariakin ja löysin ohjeet siihen - sivu 3 olkaa hyvät:
http://vip.5053.com.cn/carresource/b-%E ... _6__en.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: W211 vaihdelaatikon optimointi
Joo. Pari kysymystä, tuon startin jälkeen parikymmentä sekkaa D päällä ja jarru pohjassa, tämän jälkeen tavallista ajoa niin kauan että moottori ja vaihteistoöljy lämmintä? Sitten tuota 50-60 kmh, ajanko tasaista suoraa tietä vai pitääkö välissä olla nousuja tai laskuja?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W211 vaihdelaatikon optimointi
Ei. Muistaakseni moottorin ja varmaankin myös vaihteiston lämpötila piti olla alle 20 astetta kun homma aloittaa. D-päälle ja pitää pysähtyä 20 sek ajaksi käsijarru päällä. Tätä toistetaan moottorin lämmön noustessa 10 asteen välein kunnes on saavutettu täysi työlämpö ja ajetaan tasaista vauhtia 50 - 60 km/h mahd. pitkään.
Kannattaa mennä johonkin todella rauhalliseen paikkaan adaptoimaan. Poliisit oli kerran erittäin kiinnostuneita touhusta
Kannattaa mennä johonkin todella rauhalliseen paikkaan adaptoimaan. Poliisit oli kerran erittäin kiinnostuneita touhusta
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: W211 vaihdelaatikon optimointi
No, myöhään illalla. Tossa on 7km suora niin eiköhän se riitä. Ensimmäisenä vois kai adaptoida se kuljettajamuisti.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W211 vaihdelaatikon optimointi
Tein tuon kaasupoljinadaptaation ja sitte opetin tuota momentinmuunninta. Ajoin 8km 54 km/h No, nykäisy jäi mutta niinku se olis siirtyny jonnekki 2000rpm ja kiihdyttelin jotain 10 kertaa sillai että se nykäisi, ja sitte se mun mielestä lakkas. Olisko se nyt oppinu että se nykäisy ei oo normaalia ja muuttanut niitä asetuksiaan. No, pitää mennä kylille pyörimään niin tietää varmaksi. Eihän sitä muualla huomaakkaan, mutta kaupungissa ku kurvailee nii se on aika ärsyttävää. Jos kiihdyttelee pappatyylillä niin ei ongelmaa, vaan sellanen vähän reippaampi kiihdytys nii sitte se nykäisi. Muutenhan tuo toimii tosi kivasti, löytyy kunnolla moottorijarrua ja isolla vaihteella vedätyskin tuntuu samalta ku manuaaliaskilla eikä siltä niinku alla olis joku vespa.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500