Mb300ce vm 89 sammuu lämpimänä ei käynnisty
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: La 19.10.2013 19:27
Mb300ce vm 89 sammuu lämpimänä ei käynnisty
OSaisiko joku sanoa kun automme sammuu lämpimänä ja ei käynnisty kun seuraavana aamuna kun moottorin lämmöt taas nollassa. Uusittu tulpat, tulpan johdot, virranjakaja kansi ilmansuodatin mahdolliset ilmavuodot tutkittu ei ole ilmavuotoja, ostettu uusi bensan suodatin. Polttoaineen Bensanpaineen säädin tankin puolelle suodattimen viereen, polttoaine pumput uudet, moottori puolelle vaihdettu kaikki lämpötila anturit ja boksin takana oleva rele uusittu... Joku veikkasi kampiakselin asentotunnistinta onko tietoo missä siaitsee. Ja miten kettumainen vaihtaa
Sitten kokeiltu lisäilmaluistimen vaihtoa ei vaikutusta sama vika edelleenkin jatkuu...
Tuntuu olevan mersun yleisin vika mutta kukaan ei tunnu tietävän mikä se on. Kaverilla 230e sarjalaisessa sama vika...
Sitten kokeiltu lisäilmaluistimen vaihtoa ei vaikutusta sama vika edelleenkin jatkuu...
Tuntuu olevan mersun yleisin vika mutta kukaan ei tunnu tietävän mikä se on. Kaverilla 230e sarjalaisessa sama vika...
Re: Mb300ce vm 89 sammuu lämpimänä ei käynnisty
Kampuran asento tunnistin ainakin uudemmissa mersuissa temppuilee tosta ..mielestäni vanhemmissa harvinaisempi.
sijaitsee startin yläpuolella noin kello 2 edestä katsottuna ja kuskin puolella.yhdellä oliko kuusiokololla kiinni ja pitkä piuha sytty yksikölle.
Puola voi lämmetessään pätkiä ja syttyboxikin mutta lähde nyt vaikka siitä anturista liikkeelle.
Jotkut on sumuttaneet kuumaan anturiin jota epäilee niin kylmäspäytä ja jos se auttaa on siinä vikaa.
Toi nyt on tieten lohkon reiässä eli olisiko helpompi vaan tunkea uutta paikalleen.
Edit: tuon kampura anturinhan voisi tutkia niin että otat kylmänä jolloin auto käynnistyy niin sen vastus arvon ja kun hyytyy niin uudelleen..ja se on sellainen taloantennin pistokkeen näköinen pistoke sytty yksikössä.
sijaitsee startin yläpuolella noin kello 2 edestä katsottuna ja kuskin puolella.yhdellä oliko kuusiokololla kiinni ja pitkä piuha sytty yksikölle.
Puola voi lämmetessään pätkiä ja syttyboxikin mutta lähde nyt vaikka siitä anturista liikkeelle.
Jotkut on sumuttaneet kuumaan anturiin jota epäilee niin kylmäspäytä ja jos se auttaa on siinä vikaa.
Toi nyt on tieten lohkon reiässä eli olisiko helpompi vaan tunkea uutta paikalleen.
Edit: tuon kampura anturinhan voisi tutkia niin että otat kylmänä jolloin auto käynnistyy niin sen vastus arvon ja kun hyytyy niin uudelleen..ja se on sellainen taloantennin pistokkeen näköinen pistoke sytty yksikössä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: La 19.10.2013 19:27
Re: Mb300ce vm 89 sammuu lämpimänä ei käynnisty
Öljyanturin löysin mutta en kampiakselinasentotunnistinta olisikos se kuitenkin mallissamme auton keulanpuolella josta syttyennakot katsotaan siihen menee ainakin piuha syttypoksilta
Re: Mb300ce vm 89 sammuu lämpimänä ei käynnisty
Eikun vauhtipyörän /vetolevyn ,turbiinin kohdalla moottorin puoli lohkossa kello 2.00 startin yläpuolella ,kannen liitoksen lohkoon ...pikkasen alapuolella siinä.
Ja antenni töpselin näköinen keskellä tappi...menee tonne kampuran asento tunnistimelle....sytty yksiköstä.
Kai tässä muuten on 12-venttiilinen m103 kone?
Ja antenni töpselin näköinen keskellä tappi...menee tonne kampuran asento tunnistimelle....sytty yksiköstä.
Kai tässä muuten on 12-venttiilinen m103 kone?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mb300ce vm 89 sammuu lämpimänä ei käynnisty
Kampiakselin sensorin voi mitata kun irrottaa liittimen sytty-yksiköstä. Pitäisi näyttää 680-1200 ohm.
Vaihdoitko yj-releen vai bensapumpun releen ? Yj-releen vika oireilee miten kuvasit. Minulla piti vain odottaa puolisen tuntia niin lähti käyntiin.
Vaihdoitko yj-releen vai bensapumpun releen ? Yj-releen vika oireilee miten kuvasit. Minulla piti vain odottaa puolisen tuntia niin lähti käyntiin.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: La 19.10.2013 19:27
Re: Mb300ce vm 89 sammuu lämpimänä ei käynnisty
Onko yj releessä 10a sulakepäässä sitä ei ole vaihdettu mutta bensarele on vaihdettu
Re: Mb300ce vm 89 sammuu lämpimänä ei käynnisty
Yj-rele ja se on ainoa missä on sulakepäällä oleva rele...sen voi tinatakin niinkuin bensareleenkin taas toimimaan ja yleensä kannattaakin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: La 19.10.2013 19:27
Re: Mb300ce vm 89 sammuu lämpimänä ei käynnisty
Nyt vaihdettu ylijänniterelekin sama vika jatkuu.. Lähti kylmänä käyntiin ekalla ja kävi15minuuttia moottorinlämmöt 55astetta ja sit sammu. näin vikaa taas etsimässä
Re: Mb300ce vm 89 sammuu lämpimänä ei käynnisty
Viallinen puolakin voi tehdä tuota ja kampuran anturi..koeta sada ne jostain kokeiltavaksi ettei tartte turhaan ostaa kun on kalleita ja vikadiaknoosini on omamielipiteeni..vika voi olla muuallakin.
Joku kertoi että jos jokin osa kuumuessaan tilttaa niin kylmä späyllä jäähdyttämällä voi sen todeta jos lähteekin kuumana taas käyntiin mutta puola on siitä huono kohde kun siinä on öljyvaippa ympärillä mutta anturia voi näin kokeilla mutta joutuu irroittamaan jos ei pääse suoraan kärkeen sumuttamaan/runkoon.
Joku kertoi että jos jokin osa kuumuessaan tilttaa niin kylmä späyllä jäähdyttämällä voi sen todeta jos lähteekin kuumana taas käyntiin mutta puola on siitä huono kohde kun siinä on öljyvaippa ympärillä mutta anturia voi näin kokeilla mutta joutuu irroittamaan jos ei pääse suoraan kärkeen sumuttamaan/runkoon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: La 19.10.2013 19:27
Re: Mb300ce vm 89 sammuu lämpimänä ei käynnisty
Kampiakselin asentotunnistin maksaa uutena 170e ja asennus 30e taidan kokeilla sen vielä. Sit kyll usko alkaa mennä. Kuis vaikuttaa jos rikki olis termostaatti kävi mielessä jos sitä ei ole vaihdettu koskaan uuteen. Alkaa olee haku ammuntaa....
Re: Mb300ce vm 89 sammuu lämpimänä ei käynnisty
Mittaa ensin ohmimittarilla kampiakselin sensori vian ollessa päällä. 680-1200 ohm.
Lisäksi
kannen lämpötilasensori ( nolla asteessa ) 6000 ohm
tuloilman lämpötilasensori ( nolla asteessa ) 6000 ohm.
Lisäksi
kannen lämpötilasensori ( nolla asteessa ) 6000 ohm
tuloilman lämpötilasensori ( nolla asteessa ) 6000 ohm.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: Mb300ce vm 89 sammuu lämpimänä ei käynnisty
Mulla olisi nelos koneen anturi jos vain johdon pituus riittää sytylle..luulen että olisi samanlainen...siis käytetty ehjä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mb300ce vm 89 sammuu lämpimänä ei käynnisty
Mites paine-erosäädin? Vuotaako? Mulla aikanaa 260e:ssä vähän samoja oireita ja syy oli toi paine-ero säädin.
S211 220cdi -09
Maailma tarvitsee esikuvia- w124
Maailma tarvitsee esikuvia- w124
Re: Mb300ce vm 89 sammuu lämpimänä ei käynnisty
Löytyikö tähän ongelmaan ratkaisua?
Isän 1991 300 CE:ssä samansuuntainen ongelma. Auto oli 1½ viikkoa ajamatta. Lähti hyvin käyntiin mutta 10 km:n päästä tankkauksen jälkeen ei jaksanut käynnistyä. Kaapeleilla käyntiin ja kiinnitin huomion huonoon tyhjäkäyntiin. Akku laturiin jne., putsasin myös vuoden vanhan virranjakajan kannen. Siellä näytti ikäänkuin olisi ollut jotain kosteudelta näyttävää rasvaa pinnoilla, tiedä siitä.
Täydellä akulla käynnistyi kylmänä hyvin ja kävi hienosti. Ajoin pesupaikalle, annoin käydä ja pesin auton. Kävi hyvin kunnes kakisteli ja sammui muutaman minuutin päästä eikä lähtenyt käyntiin kuumana.
Tänä aamuna jälleen käyntiin todella hienosti ja kävi tyhjäkäyntiä tasaisesti. Kun lämpötila saavuttaa n. 80 astetta mittarin mukaan, alkaa tyhjäkäynnin ontuminen ja auto sammuu. Kun vika on päällä, moottori ei kestä rajua kaasun lisäämistä vaan kierrokset pitää nostaa varovaisesti, muuten alkaa heti ravistus ja röpötys ja auto sammuu. Tänään sain auton pari kertaa sammumisen jälkeen käyntiin lämpimänäkin, mutta lopulta ei enää. Uutta ylijännitesuojarelettä kokeiltu omasta coupesta - ei vaikutusta. Tulpat olivat minun mittapuuni mukaan tosi mustat.
Vian ollessa päällä käyntiin sahatessa startti ikäänkuin hakkaa kiinni ja jossain vaiheessa kuuluu sellainen pössähdys kuin palaisi putkessa.
Isän 1991 300 CE:ssä samansuuntainen ongelma. Auto oli 1½ viikkoa ajamatta. Lähti hyvin käyntiin mutta 10 km:n päästä tankkauksen jälkeen ei jaksanut käynnistyä. Kaapeleilla käyntiin ja kiinnitin huomion huonoon tyhjäkäyntiin. Akku laturiin jne., putsasin myös vuoden vanhan virranjakajan kannen. Siellä näytti ikäänkuin olisi ollut jotain kosteudelta näyttävää rasvaa pinnoilla, tiedä siitä.
Täydellä akulla käynnistyi kylmänä hyvin ja kävi hienosti. Ajoin pesupaikalle, annoin käydä ja pesin auton. Kävi hyvin kunnes kakisteli ja sammui muutaman minuutin päästä eikä lähtenyt käyntiin kuumana.
Tänä aamuna jälleen käyntiin todella hienosti ja kävi tyhjäkäyntiä tasaisesti. Kun lämpötila saavuttaa n. 80 astetta mittarin mukaan, alkaa tyhjäkäynnin ontuminen ja auto sammuu. Kun vika on päällä, moottori ei kestä rajua kaasun lisäämistä vaan kierrokset pitää nostaa varovaisesti, muuten alkaa heti ravistus ja röpötys ja auto sammuu. Tänään sain auton pari kertaa sammumisen jälkeen käyntiin lämpimänäkin, mutta lopulta ei enää. Uutta ylijännitesuojarelettä kokeiltu omasta coupesta - ei vaikutusta. Tulpat olivat minun mittapuuni mukaan tosi mustat.
Vian ollessa päällä käyntiin sahatessa startti ikäänkuin hakkaa kiinni ja jossain vaiheessa kuuluu sellainen pössähdys kuin palaisi putkessa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Mb300ce vm 89 sammuu lämpimänä ei käynnisty
Se 80asteenmaaginen raja on ollut täällä ennenkin ongelmana ja tällöin mittariston takana naksahtaa ja joku menee päälle tai poistuu käytöstä.
En nyt muista mikä mutta noi oireet on tästä tuttuja.
Löytyisiköhän haulla.
En nyt muista mikä mutta noi oireet on tästä tuttuja.
Löytyisiköhän haulla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mb300ce vm 89 sammuu lämpimänä ei käynnisty
Joo hakutuloksia tässä on läpikäyty puoli päivää, tässä ketjussa oireet tuntuivat läheisimmiltä. Tässä ei naksu mikään missään. Pitänee käydä kokeilemaan toisen auton puolalla ja vaihtaa kynttilät.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Mb300ce vm 89 sammuu lämpimänä ei käynnisty
Vaihdoin tulpat. Nyt auto kävi paremmin lämmettyään, samoin lähti heti käyntiinkin. Pieni ravistus tosin jäi kun kuumana polkaisee rajusti käyntiä.
Käytin kylmäkäynnistyssuuttimelta johtoa irti kun vika oli päällä, ei vaikutusta. Mittasin vastuksen, se oli 10,6 kun ohjearvo on 10-25.
Täytyy nyt tarkkailla.
Käytin kylmäkäynnistyssuuttimelta johtoa irti kun vika oli päällä, ei vaikutusta. Mittasin vastuksen, se oli 10,6 kun ohjearvo on 10-25.
Täytyy nyt tarkkailla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Mb300ce vm 89 sammuu lämpimänä ei käynnisty
Täällä sama ongelma. Tulpat, pyörijä ja kansi virranjakajaan vaihettu. YJ rele uusittu. Ennen teki vain niin että risteyksiin ajettaessa sammui mutta lähti käyntiin kun tökkäs vaihteen silmään ja nosti kytkimen. Nyt sammuu ihan ajosta kun lämpiää. jossain 80 asteen paikkeilla lämpötila nii sammuu kuin bensa tai kipinä häviäis kerrasta. Kone jäähty yön yli nii pirun hyvin lähti käyntii. Mut lämpes ja boa. Mikä tämä outo vika? Paljon löytyy juttua mutta vähän selvyyttä.
MB 300TE-24 1991
Chevrolet Chevy Van g20 1988
Buick Wildcat 2dHT 1966
Chevrolet Chevy Van g20 1988
Buick Wildcat 2dHT 1966