W211 Xenonvalojen korkeudensäätö-moduli

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mer300
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 20.01.2008 18:30

W211 Xenonvalojen korkeudensäätö-moduli

Viesti Kirjoittaja mer300 »

Eli omassa w211ssa -2003 malli,ei toimi valojen korkeussäätö.Starilla diagnosoitiin valonsäätömoduli,joka olikin täysin hapettumaa täynnä.
Seuraavaksi uusi valonsäätömoduli paikalle, eikä vieläkään toimi.Stari ei saa yhteyttä moduliin (a2198202526)
piirsin piuhojen "värikartan töpselille,kun sekin tuli uusia hapettuneiden johtojen takia.Ongelmaksi havaitsin että harmaita johtoja (har+sin,har+vihr ja har+sin) on
kolme kappaletta,en ole enää varma onko ne oikein kytketty.Osaisiko joku etsiä kyseiseen palikkaan johdotuksista kuvan ?? Töpselin numero a0525450040.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13189
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 Xenonvalojen korkeudensäätö-moduli

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Outoja nuo osanumerot 211:lle. Ja oliko johtoväreissä virhe kun siinä on kaksi samanlaista?

Ehkä parasta lukea itse kytkentäkaaviosta, laita sähköposti privaattimaililla jos tarvitset.
mer300
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 20.01.2008 18:30

Re: W211 Xenonvalojen korkeudensäätö-moduli

Viesti Kirjoittaja mer300 »

Johdotukset oli kumminkin ihan oikein,mistä lähtis hakemaan vikaa kun starilla ei saanut yhteyttä valomoduliin.?
ja sulake f52 oli ehjä
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13189
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 Xenonvalojen korkeudensäätö-moduli

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Siis valomoduulista vai valojen korkeudensäätömoduulistako kyse?

Kommentoisitko ensin noita osanumeroita. Mistä tuo ohjainlaite on peräisin kun ei ole alkuperäinen tähän autoon tehtaalta asennettu. Varmistitko että on autoon sopiva osa (muutenkin kuin samanvärinen muovikuori kuin vanhassa purkissa)?

Jos ohjainlaite on ehjä ja oikea osa ja sähköt tulee niin seuraava kohdehan on CAN-väylä, ei siellä juuri muuta ole kun oletettavasti CGW on sentään kunnossa.
mer300
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 20.01.2008 18:30

Re: W211 Xenonvalojen korkeudensäätö-moduli

Viesti Kirjoittaja mer300 »

Siis valojen korkeudensäätömodulista on kyse,sijaitsee hantin penkin alla.Toi Moduli A 219 820 25 26 Mercedes Benz Original Teile tuli saksasta KL-varaosien kautta,taitaa olla sama moduli kuin CLS:ssä.ja töpselin paketissa sama MB-logo Pin pushing housing A 220 545 19 28.Ekassa viestissä oli eri numero,kun töpseli on kaksi-osainen taisi olla jomman kumman kyljessä sellainen nummero.
mer300
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 20.01.2008 18:30

Re: W211 Xenonvalojen korkeudensäätö-moduli

Viesti Kirjoittaja mer300 »

Katos perkule,etsin ton vanhan modulin ja siinähän on eri a numero.A211 820 32 26.Onkohan toi nyt sopimaton.pitää soittaa KL-varaosaan.kiitos DPFI:lle =)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13189
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 Xenonvalojen korkeudensäätö-moduli

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Ei sen uuden osan tarvitse olla samalla numerolla. Tuolle vanhalle osalle tosin haiskahtaisi oikea tämän hetken varaosa olevan A2118200985. Vaikea arvuutella ilman sitä auton runkonumeroa, kai annoit sen KL:lle.
mer300
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 20.01.2008 18:30

Re: W211 Xenonvalojen korkeudensäätö-moduli

Viesti Kirjoittaja mer300 »

Tämä moduli tilattiin huoltoliikkeen toimesta KL:n kautta,että rekkarin mukaan saa runkonumeron kumminikin.tota kun autoon sopivaa alkuperäistä ei enää tehdä.tämä a219 alkuinen vaatii ohjelmistopäivityksen.saksasta oottelen ohjeistusta mitä tälle tehdään.joku työryhmä pohtii sitä asiaa.jos se ohjelmointi tietenkin Vehon kautta jää asiakkaan maksettavaksi,niin palautan ton palikan ja tilaan tollasen vanhanmallin käytetyn,ellei Vehon keskusvarastosta löydy moista.
Avatar
Pazuri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Pe 30.08.2013 03:26

Re: W211 Xenonvalojen korkeudensäätö-moduli

Viesti Kirjoittaja Pazuri »

Mulla samoja ongelmia, auto on W211 E320 bensa sedan vuosimallia -04.
Valot olleet kesästä lähtien sekaisin. Väliin menee jopa viikkoja että ovat nuupollaan ja näyttävät aivan alas.
Nyt on muutamana päivänä taas seilanneet ylös alas miten sattuu väliin oikea ja väliin vasen.
On katsottu starilla ja käyttäjä ei oikein osannut tulkita mutta viittasi kyllä tuohon samaan moduliin ja käski tarkistaa liitokset.
Tämä mulla vielä tekemättä. Jos saatte tähän ongelmaan jonkinlaista ratkaisua niin laittakaahan tietoa tännekin niin voisi itsekin saada
tuon kuntoon joskus.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13189
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 Xenonvalojen korkeudensäätö-moduli

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Pazuri kirjoitti:Mulla samoja ongelmia, auto on W211 E320 bensa sedan vuosimallia -04.
Valot olleet kesästä lähtien sekaisin. Väliin menee jopa viikkoja että ovat nuupollaan ja näyttävät aivan alas.
Nyt on muutamana päivänä taas seilanneet ylös alas miten sattuu väliin oikea ja väliin vasen.
On katsottu starilla ja käyttäjä ei oikein osannut tulkita mutta viittasi kyllä tuohon samaan moduliin ja käski tarkistaa liitokset.
Tämä mulla vielä tekemättä. Jos saatte tähän ongelmaan jonkinlaista ratkaisua niin laittakaahan tietoa tännekin niin voisi itsekin saada
tuon kuntoon joskus.
Siis jos valot jää näyttämään alas niin se kyllä kuulostaa ihan valoissa olevan säätömoottorin ongelmalta. Ihan yleinen vika.

Minkälaisia arvoja se tasoanturi näytti ja miten valot reagoi kun testerillä ohjattiin säätömoottoria? Tarvittaessa pitää tehdä muutakin kuin lukea vikakoodit.
Avatar
Pazuri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Pe 30.08.2013 03:26

Re: W211 Xenonvalojen korkeudensäätö-moduli

Viesti Kirjoittaja Pazuri »

DBFI kirjoitti:
Pazuri kirjoitti:Mulla samoja ongelmia, auto on W211 E320 bensa sedan vuosimallia -04.
Valot olleet kesästä lähtien sekaisin. Väliin menee jopa viikkoja että ovat nuupollaan ja näyttävät aivan alas.
Nyt on muutamana päivänä taas seilanneet ylös alas miten sattuu väliin oikea ja väliin vasen.
On katsottu starilla ja käyttäjä ei oikein osannut tulkita mutta viittasi kyllä tuohon samaan moduliin ja käski tarkistaa liitokset.
Tämä mulla vielä tekemättä. Jos saatte tähän ongelmaan jonkinlaista ratkaisua niin laittakaahan tietoa tännekin niin voisi itsekin saada
tuon kuntoon joskus.
Siis jos valot jää näyttämään alas niin se kyllä kuulostaa ihan valoissa olevan säätömoottorin ongelmalta. Ihan yleinen vika.

Minkälaisia arvoja se tasoanturi näytti ja miten valot reagoi kun testerillä ohjattiin säätömoottoria? Tarvittaessa pitää tehdä muutakin kuin lukea vikakoodit.
Tarkennusta sen verran että kun starilla katsottiin niin näytti oikein kuvan tuosta modulista ja kehoitti tarkastamaan johdot.
Sitten myöhemmin katseltiin tuota kaverin autocomilla ja vikakoodien nollauksen jälkeen tehtiin se valojen säätöjuttu ja se liikutti kyllä niitä valoja mutta siihen tuli ilmoitus jostakin korkeuksien raja-arvoista jotka ylittyivät eikä antanut tehdä loppuun. Hantinpuolen säätömoottori pitää ääntä kun auton käynnistää. Pystyykö tuon säätömoottorin ottamaan irti purkamatta koko keulaa? Tiedän kyllä että se lähtee kääntämällä siitä kannasta mutta miten johdot ja se varsi siellä sisällä kun sinne ei oikein pääse näkemään?
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 Xenonvalojen korkeudensäätö-moduli

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Kyllä tuon tuon umpion pystyy purkamaan mutta on aika suuri töinen homma. Sitten se toinen asia toi säätömoottori on siellä umpion sisällä ja joutuu purkamaan koko umpion. Muistaakseni noin
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Pazuri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Pe 30.08.2013 03:26

Re: W211 Xenonvalojen korkeudensäätö-moduli

Viesti Kirjoittaja Pazuri »

arska10 kirjoitti:Kyllä tuon tuon umpion pystyy purkamaan mutta on aika suuri töinen homma. Sitten se toinen asia toi säätömoottori on siellä umpion sisällä ja joutuu purkamaan koko umpion. Muistaakseni noin
Kyllä se säätömoottori on siinä umpion perässä ihan näkösällä ja ulkopuolelta irroitettavissa mutta kysymys on johtoliittimestä ja siitä varresta joka menee sinne umpion sisälle että jos irroitan sen ja vedän ulos sieltä umpiosta niin voiko siellä jotain hajota ja saako sitä enää mitenkään takaisin paikoilleen vaan pitääkö purkaa koko keula.
Kun kääntää siitä säätömoottorin päästä niin se irtoaa siitä umpiosta mutta en ole uskaltanut vetää sitä pois koska ei tiedä miten käy.
Jos joku ihan oikeasti tietää miten se otetaan pois niin laita vaikka yv.llä faktaa sillä nämä " vie starilla tutkittavaksi niin selviää" jutut on vähän niinkuin täyttä tuubaa.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 Xenonvalojen korkeudensäätö-moduli

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Eikö sieltä mootorilta mene se muovi osa joka säätää umpiota sinne sisään ja sitä ei saa pois muuten kuin umpion purkamalla.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Pazuri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Pe 30.08.2013 03:26

Re: W211 Xenonvalojen korkeudensäätö-moduli

Viesti Kirjoittaja Pazuri »

arska10 kirjoitti:Eikö sieltä mootorilta mene se muovi osa joka säätää umpiota sinne sisään ja sitä ei saa pois muuten kuin umpion purkamalla.

Joo semmoinen muovinen tankohässäkkä jonka päässä on sellainen pallo niinkuin nivelessä ja se on sen näköinen ( olen katsellut kuvaa ) että se lähtee vetämällä irti.
Joku asentaja senoi kerran että se lähtee kun samalla kääntää alaspäin kun vetää mutta kaipaisin tarkempaa tietoa.
Nämä valojutut näyttävät olevan täyttä hebreaa kun kukaan ei tunnu tietävän näistä yhtään mitään. Mullakin on auton tarve jokapäivä niin en voi ihan kokeilemalla mennä ottaan sitä irti. Ties vaikka räjähtää koko paska ja sitten ollaankin jalkamiehiä. Toinen tähän juttuun liityvä asia on tuo taka-akselin korkeudentunnistin anturi että missäköhän paikassa se sijaitsee kun en ole vielä sitä paikallistanut. On nimittäin pieni epäilys että sekin voisi olla jotenkin jumissa kun autolla ajaa vähän agressiivisemmin mutkaista ja töyssyistä tietä niin sen jälkeen alkavat valot yleensä elämään ylös alas oikea vasen miten kuten siten täten jne.
mer300
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 20.01.2008 18:30

Re: W211 Xenonvalojen korkeudensäätö-moduli

Viesti Kirjoittaja mer300 »

Saksasta tuli vastaus että tämä uusi eri a-numerolla oleva yksikkö korvaa alkuperäisen,eikä tarvi ohjelmointia.mutta ei toimi kumminkaan mulla.olisko tässä euran seudulla ketään ketä osaisi paikantaa ja korjata staria käyttäen tälläisen sähkökatkoksen? Siis jossain 100 km säteellä?
mer300
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 20.01.2008 18:30

Re: W211 Xenonvalojen korkeudensäätö-moduli

Viesti Kirjoittaja mer300 »

Ilmeni että can connector x30\5sta oli irroitettu tämä modulin piuha ilmeisesti oikosulussa olevan vanhan modulin takia.kytkentäkaaviossa n71 yksikölle menevä johto lähtee x30\5 can connectorista paikasta 10.tässä töpselissä ei ole numerointia,onko väliä mihin vapaista olevista pinneistä ton kytkee?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13189
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 Xenonvalojen korkeudensäätö-moduli

Viesti Kirjoittaja DBFI »

antti1982 kirjoitti:Ilmeni että can connector x30\5sta oli irroitettu tämä modulin piuha ilmeisesti oikosulussa olevan vanhan modulin takia.kytkentäkaaviossa n71 yksikölle menevä johto lähtee x30\5 can connectorista paikasta 10.tässä töpselissä ei ole numerointia,onko väliä mihin vapaista olevista pinneistä ton kytkee?
Ei ole väliä mihin siinä CAN distribuuttorissa pistokkeen laittaa.
Avatar
Beagle_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2011 23:14
Paikkakunta: Iisalmi

Re: W211 Xenonvalojen korkeudensäätö-moduli

Viesti Kirjoittaja Beagle_ »

Onko porukalta korjautunut tuo ajovalojen säätö, moottorin vaihdolla?

Itselläni ei ole ILS toimintoa, mutta bi-xenoneissa on tuo korkeudensäätö automaattinen. Vänkärinpuoli toimii täydellisesti, mutta kuskin puoli jää toisinaan alas.

Korkeudensäätö moottori ei paljoa maksa, mutta onko yleensä vika ollut siinä vai siinä boksissa mikä on umpion alla, vai onko sitä edes jos ei oo ILS:sejä?

Yöt on pimeitä, rasittava sammutella ja käynnistellä, ehkä kolmannella käynnistyskerralla valo palautuu ylös. Pitänee ensi kerralla kun jää alas kokeilla kopauttaa moottoria jollain
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Avatar
Pazuri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Pe 30.08.2013 03:26

Re: W211 Xenonvalojen korkeudensäätö-moduli

Viesti Kirjoittaja Pazuri »

Beagle_ kirjoitti:Onko porukalta korjautunut tuo ajovalojen säätö, moottorin vaihdolla?

Itselläni ei ole ILS toimintoa, mutta bi-xenoneissa on tuo korkeudensäätö automaattinen. Vänkärinpuoli toimii täydellisesti, mutta kuskin puoli jää toisinaan alas.

Korkeudensäätö moottori ei paljoa maksa, mutta onko yleensä vika ollut siinä vai siinä boksissa mikä on umpion alla, vai onko sitä edes jos ei oo ILS:sejä?

Yöt on pimeitä, rasittava sammutella ja käynnistellä, ehkä kolmannella käynnistyskerralla valo palautuu ylös. Pitänee ensi kerralla kun jää alas kokeilla kopauttaa moottoria jollain
Koputtelulla saa ehkä jonkun kerran toimimaan, itselläkin alkoi samalla tavalla oireileen.
Vaihda vaan se säätömoottori niin homma tulee kuntoon.
Itse vaihdoin lopulta tuon kyseisen moottorin ja sain valot pelaamaan oikein.
Sitä ennen tehtiin jos millaista jumppaa ( uudet tarvikevalot, etusam yms ja ei toiminut ).
Umpio irti ja sitten puoliväkisin vetämällä vanha säätömoottori irti ja uusi tilalle.
Ei tarvitse staria kyseiseen toimenpiteeseen.
Ole vaan varovainen tuon moottorin irroituksessa; käännät ensin jompaan kumpaan suuntaan sitä moottoria niin irtoaa siitä umpion perämuovista.
tämän jälkeen on kiinni vain säätövarren nivelessä sekä tietenkin johdossa.
Se nivel on aivan älyttömän lujassa ja sain sen vedettyä irti särkemättä silkalla tuurilla.
Otin ehjän moottorin uudesta tarvikeumpiosta ja siinä tuo säätövarsi ja vastakappale eivät kestäneet vetoa ollenkaan mutta moottori pysyi ehjänä joten
sain sen vaihdettua.
Avatar
Beagle_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2011 23:14
Paikkakunta: Iisalmi

Re: W211 Xenonvalojen korkeudensäätö-moduli

Viesti Kirjoittaja Beagle_ »

Pazuri kirjoitti:
Beagle_ kirjoitti:Onko porukalta korjautunut tuo ajovalojen säätö, moottorin vaihdolla?

Itselläni ei ole ILS toimintoa, mutta bi-xenoneissa on tuo korkeudensäätö automaattinen. Vänkärinpuoli toimii täydellisesti, mutta kuskin puoli jää toisinaan alas.

Korkeudensäätö moottori ei paljoa maksa, mutta onko yleensä vika ollut siinä vai siinä boksissa mikä on umpion alla, vai onko sitä edes jos ei oo ILS:sejä?

Yöt on pimeitä, rasittava sammutella ja käynnistellä, ehkä kolmannella käynnistyskerralla valo palautuu ylös. Pitänee ensi kerralla kun jää alas kokeilla kopauttaa moottoria jollain
Koputtelulla saa ehkä jonkun kerran toimimaan, itselläkin alkoi samalla tavalla oireileen.
Vaihda vaan se säätömoottori niin homma tulee kuntoon.
Itse vaihdoin lopulta tuon kyseisen moottorin ja sain valot pelaamaan oikein.
Sitä ennen tehtiin jos millaista jumppaa ( uudet tarvikevalot, etusam yms ja ei toiminut ).
Umpio irti ja sitten puoliväkisin vetämällä vanha säätömoottori irti ja uusi tilalle.
Ei tarvitse staria kyseiseen toimenpiteeseen.
Ole vaan varovainen tuon moottorin irroituksessa; käännät ensin jompaan kumpaan suuntaan sitä moottoria niin irtoaa siitä umpion perämuovista.
tämän jälkeen on kiinni vain säätövarren nivelessä sekä tietenkin johdossa.
Se nivel on aivan älyttömän lujassa ja sain sen vedettyä irti särkemättä silkalla tuurilla.
Otin ehjän moottorin uudesta tarvikeumpiosta ja siinä tuo säätövarsi ja vastakappale eivät kestäneet vetoa ollenkaan mutta moottori pysyi ehjänä joten
sain sen vaihdettua.

Kiitos tästä kattavasta informaatiosta! Tilataan uusi moottori ja yritetään vaihtaa tuhoamatta paikkoja :thumbup:

Kerrankin joku jaksaa vastata kunnolla, eikä vain yhdellä sanalla tai virkkeellä :clap:
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Avatar
Pazuri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Pe 30.08.2013 03:26

Re: W211 Xenonvalojen korkeudensäätö-moduli

Viesti Kirjoittaja Pazuri »

Semmoinen asia vielä että kun saat valot kuntoon niin laita tähän ketjuun vielä tarina siitä ongelman ratkaisusta niin muutkin asian kanssa painivat
saavat informaatiota kyseisen ongelman korjaamisesta:).
Avatar
Beagle_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2011 23:14
Paikkakunta: Iisalmi

Re: W211 Xenonvalojen korkeudensäätö-moduli

Viesti Kirjoittaja Beagle_ »

Ilmeisesti joutuukin menemään umpion sisään lasin kautta. Vanhemmissa malleissa sai vissiin ulkokautta irti.

Nytpä tuhannen taalan kysymys, onko jossain sisarmallissa samanlaista moottoria?

Tai sitten jos nyppään moottorille menevän johdon irti, tuleekohan herja mittaristoon. Tuo automaattinen korkeudensäätö nyt ei niin välttämätön toiminta ilmaperseisessä autossa ehkä ole, vaikka laki vaatiikin.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Avatar
Pazuri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Pe 30.08.2013 03:26

Re: W211 Xenonvalojen korkeudensäätö-moduli

Viesti Kirjoittaja Pazuri »

Moi,
Eipä mene katsastuksesta läpi jos valo sojottaa minne sattuu.
Jos k.o. moottorin pää ei näy umpion ulkopuolella niin joutuu purkamaan koko höskän.
Lasi lähtee irti lämmittämällä, jotkut ovat laittaneet jopa uuniin koko umpion.
Joku on tehnyt sille "uunin" laatikosta johon puhaltaa kuumailmapuhaltimella lämpöä.
Tapoja on ollut yhtä monta kuin tekijöitäkin :D
Avatar
Beagle_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2011 23:14
Paikkakunta: Iisalmi

Re: W211 Xenonvalojen korkeudensäätö-moduli

Viesti Kirjoittaja Beagle_ »

Pazuri kirjoitti:Moi,
Eipä mene katsastuksesta läpi jos valo sojottaa minne sattuu.
Jos k.o. moottorin pää ei näy umpion ulkopuolella niin joutuu purkamaan koko höskän.
Lasi lähtee irti lämmittämällä, jotkut ovat laittaneet jopa uuniin koko umpion.
Joku on tehnyt sille "uunin" laatikosta johon puhaltaa kuumailmapuhaltimella lämpöä.
Tapoja on ollut yhtä monta kuin tekijöitäkin :D
Eikai se nyt minne sattuu sojota, jos siltä nyppää johdon irti kun lamppu on yläasennossa. Mutta se varmasti antaa herjan mittaristoon.

Moottorin mielellään vaihdan uuteen, jos vaan uuden löydän. Siihen asti saisi olla lamppu jumitettuna ylös.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Avatar
Beagle_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2011 23:14
Paikkakunta: Iisalmi

Re: W211 Xenonvalojen korkeudensäätö-moduli

Viesti Kirjoittaja Beagle_ »

Noniin nyt on tähänkin ongelmaan taas perehdytty enemmän. Ongelmana on siis edelleen tuo jumittava korkeudensäätö kylmänä. Startatessa kun tekee sen korkeus testin, toisen puolen valo jää alas. Kun umpio lämpiää, silloin kyllä nostaa ajovalon takaisin ylös, vaatii tosin uudelleen käynnistyksen.

Syynä olen pitänyt kuskin puolen umpion moottoria, mutta huomasin että kun ballastit vaihtoi keskenään, vika siirtyi toiselle puolelle. Syynä siis kiinalainen ballasti, jonka joku on kuskinpuolelle joskus asentanut.

Minulla olisi täysin uusi ballasti hellan laatikossa. Saksasta tilattu, sen jos laittaa paikalleen, se ei tee tuota testiä ollenkaan. Valo kyllä palaa hienosti ja pitkät toimii jne. Vaatii ilmeisesti jonkunsortin ohjelmoinnin? Delphi, autocom, wow! Ei päästä menemään ajovalo moduuliin ollenkaan, olipa siellä mikä ballasti tahansa paikallaan. Toisaalta eipä siellä mitään ohjelmointeja olisikaan valikoissa mitä tehdä, pelkkiä testejä vain.

Starin nokkaanko pitää hakeutua, jos tuon uuden ballastin haluaa toimimaan oikein?
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Vastaa Viestiin