Moottorin muovisuojan tärkeys CDI-moottorissa
Moottorin muovisuojan tärkeys CDI-moottorissa
Kuinka tärkeä kapistus tuo moottorin muovisuoja on CDI-koneisissa mersuissa? Mulla on autona W211 200cdi ja sitä muovisuojaa ei tällä hetkellä ole. Vaikuttaako ko muovisuojan puttuuminen esim moottorin hitampaan lämpenemiseen talvella tai johonkin muuhun? Vai onko se vaan ulkonäöllinen juttu (tai se että suojaa moottorin osia liialta likaantumiselta)?
Järkeviä vastauksia/mielipiteitä odotellen...
Järkeviä vastauksia/mielipiteitä odotellen...
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: Moottorin muovisuojan tärkeys CDI-moottorissa
Veikkaan että ulkonäköaspekti on ykkönen, melun suojaus kakkonen (mulla ainakin kutosessa oli ruiskujen päällä sellanen vaahtokumilätyskä jonka heitin het kuikkaan, ei sitä halua kaapia sieltä pois KUN suuttimet alkaa vuotaa). Ehkä hieman estää likaantumista, mutta näkyy se pöly löytävän sinne alle suojan kanssakin. Näissä vanhemmissa missä on ruuvikiinnitys suojissa, siitä on mielestäni enemmän haittaa, tuon edellämainitun vaivattoman suuttimien tarkistuksen vuoksi (uudemmissahan suoja menee snap on).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Moottorin muovisuojan tärkeys CDI-moottorissa
Autoni on vuosimallia -03 (eli muovisuoja on kiinni ruuveilla). Ja juuri sen takia on ko muovisuoja irti, kun kahten ekaan suuttimeen vaihdettiin prikat. Sen jälkeen olen seuraillut, että koska alkaa kaksi seuraavaa vuotamaan. Helppo tsekata kun vetää vaan konepellin ylös (ei ole suoja tiellä)...
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: Moottorin muovisuojan tärkeys CDI-moottorissa
Ite otin pois muovisuojan kun alkoi pärisemään v-mäisesti auton ollessa käynnissä, ei auttanut vaikka laittelin jotain prikkoja ym pulttien alle ettei pääsis heiluun.
Ohanse helpompi tsekata esim ne suuttimien ympärystät jos alkaa supsuttaan.
Ohanse helpompi tsekata esim ne suuttimien ympärystät jos alkaa supsuttaan.
W210 E320cdi
Re: Moottorin muovisuojan tärkeys CDI-moottorissa
vaimentaa käynti ääntä, jollei tämä haittaa niin sittenhän ei mitään.
Re: Moottorin muovisuojan tärkeys CDI-moottorissa
Vaimentaa tosiaan käyntiääntä ainakin C mersussa ihan merkittävästi, väyrysessä ei oikeastaan edes huomaa. Estää myös suuttimien silmämääräisen tarkkailun. Taksikuskit jo heittäneet 20 vuotta sitten nuo pois että näkee milloin alkaa polttoainejärjestelmä reistailemaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Moottorin muovisuojan tärkeys CDI-moottorissa
Hyvä puoli on suojamuoveista pikkujyrsijöille, jotka tekevät mielellään pesän sinne lämpimään, mutta huono puoli on sitten, kun ne jyrsijät voivat pahimmassa tapauksessa pureksia johtoja ja aiheuttaa vikatilan.
Re: Moottorin muovisuojan tärkeys CDI-moottorissa
646:ssa tuo vaahtomuovi + suojamuovi vaimentaa vuotavan suuttimen pohjatiivisteen melko tehokkaasti kun ei kuulunut mitään tsutsutteluja nuo paikallaa mutta näissähän noiden suojien irroitus kestää arviolta sen 2,37 sekunttia
Mullakin tuo vähän resonoi, onko kukaan koittanut uusia 646:een niitä kumikiinnikkeitä jos se auttaisi? Sen huomannut että melkoiset koppurat nuo kiinnitteet kylmällä koneella mutta koneen lämmetessä ne pehmenee ja resonointi loppuu?
Mullakin tuo vähän resonoi, onko kukaan koittanut uusia 646:een niitä kumikiinnikkeitä jos se auttaisi? Sen huomannut että melkoiset koppurat nuo kiinnitteet kylmällä koneella mutta koneen lämmetessä ne pehmenee ja resonointi loppuu?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Moottorin muovisuojan tärkeys CDI-moottorissa
Ite ajoin viime viikolla pari päivää ilman sitä koppaa, ja oon samaa mieltä että suuttimien naputus kuului selvemmin ainakin tyhjäkäynnillä. Mulla siis W203 ja vanha OM612..
S204 C220 cdi A avantgarde -14
Ex- S204 C220 cdi A avantgarde -08
Ex- W204 C220 cdi A avantgarde -07
Ex- W203 C270 cdi A elegance -02
Ex- W202 C180 esprit -93
Ex- S204 C220 cdi A avantgarde -08
Ex- W204 C220 cdi A avantgarde -07
Ex- W203 C270 cdi A elegance -02
Ex- W202 C180 esprit -93
Re: Moottorin muovisuojan tärkeys CDI-moottorissa
On tullut kymmeniin autoihin vaihdettua, toki auttaa.Mullakin tuo vähän resonoi, onko kukaan koittanut uusia 646:een niitä kumikiinnikkeitä jos se auttaisi?
oulaistenliikenne.fi
Re: Moottorin muovisuojan tärkeys CDI-moottorissa
Muistaako joku, millä nimellä nuo kiinnikkeet löytyy KL-varaosista OM651:n muoviin? Muistan nähneeni, mutta nyt en löydä millään. Itsellä suoja tuntuu välillä pärisevän ärsyttävästi oli pakkasta tai ei. Tiedä sitten, onko uusista kiinnikkeistä hyötyä. Vasta 25 000 ajettu, joten luulisi noiden olevan kunnossa. Minusta vaikuttaa, että edestäpäin katsottuna suojan vasen alakulma rummuttaa ikävästi imuputkea vasten.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: Moottorin muovisuojan tärkeys CDI-moottorissa
Hiukan OT, mutta OM642/V6 (211 FL) moottorin muovisuojan kumi on KL 80537 ja MB 6420940785 .
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: Moottorin muovisuojan tärkeys CDI-moottorissa
270 CDI:ssä ilmanputsarin kotelo värisee voimakkaasti tyhjäkäynnillä. Tuntui, että jostain ratkeaa ennenpitkää.
Laitoin solumuovimattoa putsarin moottorin väliin.
Laitoin solumuovimattoa putsarin moottorin väliin.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: Moottorin muovisuojan tärkeys CDI-moottorissa
270 CDI:ssä ilmanputsarin kotelo värisee voimakkaasti tyhjäkäynnillä. Tuntui, että jostain ratkeaa ennenpitkää.
Laitoin solumuovimattoa putsarin moottorin väliin.
Laitoin solumuovimattoa putsarin moottorin väliin.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: Moottorin muovisuojan tärkeys CDI-moottorissa
Voisi oikeastaan itsekin askarrella tuohon pärisevään kulmaan solumuovista pienen pehmusteen. Ehkä jopa pidempiaikainen ratkaisu.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: Moottorin muovisuojan tärkeys CDI-moottorissa
Ne kiinnikkeet eivät montaa euroa merkkiliikkeessäkään maksa.
Re: Moottorin muovisuojan tärkeys CDI-moottorissa
Eikös tuossa ole vielä takuu voimassa? Ei muuta kun veholle valittamaan.Legge kirjoitti:Muistaako joku, millä nimellä nuo kiinnikkeet löytyy KL-varaosista OM651:n muoviin? Muistan nähneeni, mutta nyt en löydä millään. Itsellä suoja tuntuu välillä pärisevän ärsyttävästi oli pakkasta tai ei. Tiedä sitten, onko uusista kiinnikkeistä hyötyä. Vasta 25 000 ajettu, joten luulisi noiden olevan kunnossa. Minusta vaikuttaa, että edestäpäin katsottuna suojan vasen alakulma rummuttaa ikävästi imuputkea vasten.
Re: Moottorin muovisuojan tärkeys CDI-moottorissa
Hieman OT mutta liittyy mustaan muovisuojaan myöskin meikän mesen 646 koneessa.
Etureunahan väpättää jonninverran tyhjäkäynnillä, joka on ilman suurempia sähkönkuluttajia alle 800r/min.
Koko kone ja sen rensselit vapisee tuolla kierrosluvulla hieman. Tasoittuu selvästi kun nostaa kierroksia n.100 r.
Ei taida olla kovin hyvää keinoa säätää tyhjäkäyntiä ilman staaria?
Etureunahan väpättää jonninverran tyhjäkäynnillä, joka on ilman suurempia sähkönkuluttajia alle 800r/min.
Koko kone ja sen rensselit vapisee tuolla kierrosluvulla hieman. Tasoittuu selvästi kun nostaa kierroksia n.100 r.
Ei taida olla kovin hyvää keinoa säätää tyhjäkäyntiä ilman staaria?
MB E 200 CDI -02 (W211) Käsin kepitettävä pykäliä laatikkoon.
Engine 646951 30 040151 - 90kW +
Engine 646951 30 040151 - 90kW +