w211 akun vaihto
w211 akun vaihto
Auto W211, E320 CDI, 2002. Vaatiiko/tarvitseeko autoon ohjelmoida jotain kun vaihtaa mersun logoilla olevan VRLA-akun tilalle AGM akun. Mm. Motonetin sivuilla kerrotaan että akun vaihto ilmoitettava auton ohjainlaitteeseen diagnoositesterillä.
Kun taas kysäisin Mersu huollosta sanoi ettei mitään tarvitse tehdä.
Muistelen että AGM akun latausjännite on korkeampi kuin lyijyakun.
Auto vain usein herjailee mukavuustoimintojen pois kytkemisestä startin yhteydessä vaikka pääasiassa ajan työmatka-ajoa moottoritiellä.
Kun taas kysäisin Mersu huollosta sanoi ettei mitään tarvitse tehdä.
Muistelen että AGM akun latausjännite on korkeampi kuin lyijyakun.
Auto vain usein herjailee mukavuustoimintojen pois kytkemisestä startin yhteydessä vaikka pääasiassa ajan työmatka-ajoa moottoritiellä.
350CDI 4Matic (W212)-09
Re: w211 akun vaihto
VRLA=AGM
Ei tarvitse akun vaihdon vuoksi testeriä, mutta suotavaa olisi tarkistaa BSG ohjainlaitteen päivitys uusimpaan versioon.
Ei tarvitse akun vaihdon vuoksi testeriä, mutta suotavaa olisi tarkistaa BSG ohjainlaitteen päivitys uusimpaan versioon.
oulaistenliikenne.fi
Re: w211 akun vaihto
Kahteen W211 mallisiin autoihin akun vaihtanut eikä ole tarvinnut ohjelmoida, eikä antaa varavirtaa vaihdon aikana. Ei ole tarvinnut myöskään mitään laitteita kalibroida akun vaihdon jälkeen. Kerran akku loppui startissa ja sen jälkeen tuli ESP vika-ilmoitus ja se piti käydä nollaamassa korjaamolla. Jos ostit Motonetistä Shneitzerin akun niin sillä ei tee mitään. Käy äkkiä vaihtamassa esim Vartan akkuun. Schneitzerin akku ei toimi pakkasessa. Kaksi akkua olen vaihtanut Motonetissä takuuna uuteen Vartaan.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: w211 akun vaihto
Suotavaa (kalliin vian minimointi) on jättää toisella akulla jännite auton kaapeleihin, ettei kaapeleiden kytkemisen yhteydessä tuleva virtapiikki rikota ohjailaitteita.
Ylimääräinen työ on vaivan arvoinen, suhteessa ohjainlaitteiden uusimiseen.
Akkuksi kelpaa vaikka mopon akku, kunhan on 12v.
Ylimääräinen työ on vaivan arvoinen, suhteessa ohjainlaitteiden uusimiseen.
Akkuksi kelpaa vaikka mopon akku, kunhan on 12v.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 akun vaihto
Koskahan ne motonetissä korjaa tuon virheen sieltä sivuilataanNykanVe kirjoitti:Auto W211, E320 CDI, 2002. Vaatiiko/tarvitseeko autoon ohjelmoida jotain kun vaihtaa mersun logoilla olevan VRLA-akun tilalle AGM akun. Mm. Motonetin sivuilla kerrotaan että akun vaihto ilmoitettava auton ohjainlaitteeseen diagnoositesterillä.
Kun taas kysäisin Mersu huollosta sanoi ettei mitään tarvitse tehdä.
Muistelen että AGM akun latausjännite on korkeampi kuin lyijyakun.
Auto vain usein herjailee mukavuustoimintojen pois kytkemisestä startin yhteydessä vaikka pääasiassa ajan työmatka-ajoa moottoritiellä.
(Tiettäväst jossain klonksvagen konsernin kulkimissa pitää noin tehdä
"nekun on vissin suunitelttu sen akun ikäisiksi" )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: w211 akun vaihto
jvk210cdi kirjoitti:Suotavaa (kalliin vian minimointi) on jättää toisella akulla jännite auton kaapeleihin, ettei kaapeleiden kytkemisen yhteydessä tuleva virtapiikki rikota ohjailaitteita.
Ylimääräinen työ on vaivan arvoinen, suhteessa ohjainlaitteiden uusimiseen.
Akkuksi kelpaa vaikka mopon akku, kunhan on 12v.
Jos kytkee C-TEK akkulaturin vaihdon ajaksi niin "ajaako"saman asian?
E200 W213 -17 Premium Business AMG
E240 W211 -03 Elegance
C180T 202 Business Classic farmari vm.2000
E200 124 vm.1990
190E vm.1989
E240 W211 -03 Elegance
C180T 202 Business Classic farmari vm.2000
E200 124 vm.1990
190E vm.1989
Re: w211 akun vaihto
Ei aja c-tek ei syötä virtaa, kun akku on irti
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w211 akun vaihto
arska10 kirjoitti:Ei aja c-tek ei syötä virtaa, kun akku on irti
Älyttömän hyvä tieto.Kiitos Arska10
E200 W213 -17 Premium Business AMG
E240 W211 -03 Elegance
C180T 202 Business Classic farmari vm.2000
E200 124 vm.1990
190E vm.1989
E240 W211 -03 Elegance
C180T 202 Business Classic farmari vm.2000
E200 124 vm.1990
190E vm.1989
Re: w211 akun vaihto
Monet ottavat hyppyjohdolla pikkuakusta jännitteen pääakun navoille;)
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: w211 akun vaihto
Tarkennatko tarkalleen miten tämä tehdään?jvk210cdi kirjoitti:Suotavaa (kalliin vian minimointi) on jättää toisella akulla jännite auton kaapeleihin, ettei kaapeleiden kytkemisen yhteydessä tuleva virtapiikki rikota ohjailaitteita.
Ylimääräinen työ on vaivan arvoinen, suhteessa ohjainlaitteiden uusimiseen.
Akkuksi kelpaa vaikka mopon akku, kunhan on 12v.
Jos ei halua maksaa agm akusta, niin mikä on hyvä vaihtoehto. Autossani (W211) ei ole webastoa.
Re: w211 akun vaihto
Trane 100ah (testivoittaja) Pitäjänmäellä GL-Energy akku hyllystä ja vaihto kaupanpäälle. ps. antaa apuvirtaa vaihdon ajaksi ja osaava ukko, taksien paljon käyttämä.
Tuossa vielä linkki TM testiin. http://www.pjp-batteries.com/trane-akut ... rane-akku/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa vielä linkki TM testiin. http://www.pjp-batteries.com/trane-akut ... rane-akku/" onclick="window.open(this.href);return false;
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: w211 akun vaihto
Ite vaihoin kans ex. bemariin ton Tranen 100ah akun, hinta/laatu suhde oli mielestäni kohdallaan!tony kirjoitti:Trane 100ah (testivoittaja) Pitäjänmäellä GL-Energy akku hyllystä ja vaihto kaupanpäälle. ps. antaa apuvirtaa vaihdon ajaksi ja osaava ukko, taksien paljon käyttämä.
Tuossa vielä linkki TM testiin. http://www.pjp-batteries.com/trane-akut ... rane-akku/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Re: w211 akun vaihto
C-tekiltä löytyy malleja, jotka toimivat myös ns. virtalähteinä, eli käyvät akun vaihtoonkin kivasti. Samoin biltemasta löytyy esim. http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Sahko ... 8-A-37745/ joka toimii virtalähteenä, ja luultavasti ihan ok laturikin siinä samassa.arska10 kirjoitti:Ei aja c-tek ei syötä virtaa, kun akku on irti
Re: w211 akun vaihto
Eikös se pikkuakku syötä järjestelmään virtaa vaikka normikengät on irti ?
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Re: w211 akun vaihto
Ei syötä muuta virtaa, kuin jarru järjestelmälle
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w211 akun vaihto
No nyt tuli sellainen tilanne että punainen ruutu näyttöön ja visit workshop ja akun kuva. Tilanteestä pääsi ohi painamalla valikko nappia, mutta vika jäi ajotietokoneelle näkyviin. 30km ajolenkin jälkeen ei enää näkynyt ko herjaa. Viittaako tuo visit workshop, juuri tähän pienempään akkuu? Auto on siis 2004 E200cdi
Kotiin tultua mittasin jännitteet:
Iso akku (joku matador 70Ah):
Auto sammutettuna 12,5V
Auto käynnissä ilmastointi kiinni 14,4V
Autokäynnissä ilmastointi päällä 13,5V (kierrokset nousee vajaan 1000rpm ja laskee heti jos ilmastoinnin laittaa 0-asentoon)
Pikku akku(tais olla MB alkuperäinen):
Auto sämmutetuuna 12,6V
Auto käynnissä 12,6V???
Eli onko niin että tätä ladataan vain tarvittaessa? Pikkuakun +-napa on aika hapettunut kun en meinannut saada mitattua jännitettä, näytti siis välillä todella matalaa jännitettä 6-8V, mutta kun raaputti napaa vähän niin aina tuo 12,6V.
Voiko tuon pikkuakun +-navan irroittaa puhdistusta varten ja samalla saisi tietysti mitattua kunnolla tuon jännitteen?
Kotiin tultua mittasin jännitteet:
Iso akku (joku matador 70Ah):
Auto sammutettuna 12,5V
Auto käynnissä ilmastointi kiinni 14,4V
Autokäynnissä ilmastointi päällä 13,5V (kierrokset nousee vajaan 1000rpm ja laskee heti jos ilmastoinnin laittaa 0-asentoon)
Pikku akku(tais olla MB alkuperäinen):
Auto sämmutetuuna 12,6V
Auto käynnissä 12,6V???
Eli onko niin että tätä ladataan vain tarvittaessa? Pikkuakun +-napa on aika hapettunut kun en meinannut saada mitattua jännitettä, näytti siis välillä todella matalaa jännitettä 6-8V, mutta kun raaputti napaa vähän niin aina tuo 12,6V.
Voiko tuon pikkuakun +-navan irroittaa puhdistusta varten ja samalla saisi tietysti mitattua kunnolla tuon jännitteen?
Re: w211 akun vaihto
Vähän pieneltä tuntuu 70ah iso akku. (95ah agm akku)
Pikkuakun +navan voi huoletta irrottaa ja putsata.
Pikkuakun +navan voi huoletta irrottaa ja putsata.
Re: w211 akun vaihto
Noniin,
pakkasta se vajaa 20 astetta, ja eberi päällä 35min ennen starttia --> herjas että mukavuustoiminnot pois päältä.
Ajan autolla matka-ajoa, noin tunnin suuntaansa lämmitysten välillä, joten luultavasti latinkissa pysyy sen puolesta. Ja vanha akku 95Ah Varta vuodelta -05.
Remuc näytti ennen starttia jänöksi 11.8V, ja startin aikanan en tajunnut kattoa kuinka alhaalla kävi. Hetken kun on käynnissä, nousee jällee 14V lukemiin, ja mukavuustoiminnot palaavat.
Ns. korotettua tyhjäkäyntiähän auto on käynyt viimeisesn vuoden pakkasilla, kun on ollut paljon kuluttajia päällä.
Nyt taitaa olla viisainta uusia ainakin isoakku? Sopiiko / Voiko sinne laittaa isomman AGM:n kuin 95Ah? Vartalla ja Boschilla ainakin olisi 105Ah mallitkin. Varta, Bosch tai Exide varmaan kaikki kestää tossa?
Mistä tiedän, tarviiko akkuohjainlaitetta päivittää?
pakkasta se vajaa 20 astetta, ja eberi päällä 35min ennen starttia --> herjas että mukavuustoiminnot pois päältä.
Ajan autolla matka-ajoa, noin tunnin suuntaansa lämmitysten välillä, joten luultavasti latinkissa pysyy sen puolesta. Ja vanha akku 95Ah Varta vuodelta -05.
Remuc näytti ennen starttia jänöksi 11.8V, ja startin aikanan en tajunnut kattoa kuinka alhaalla kävi. Hetken kun on käynnissä, nousee jällee 14V lukemiin, ja mukavuustoiminnot palaavat.
Ns. korotettua tyhjäkäyntiähän auto on käynyt viimeisesn vuoden pakkasilla, kun on ollut paljon kuluttajia päällä.
Nyt taitaa olla viisainta uusia ainakin isoakku? Sopiiko / Voiko sinne laittaa isomman AGM:n kuin 95Ah? Vartalla ja Boschilla ainakin olisi 105Ah mallitkin. Varta, Bosch tai Exide varmaan kaikki kestää tossa?
Mistä tiedän, tarviiko akkuohjainlaitetta päivittää?
Re: w211 akun vaihto
Star kertoo onko ohjaimessa vanha ohjelma, kun menee lukemaan modulia.
Mullahan teki samaa, laitoin Vartan G14:n ja päivitin akkuohjaimen ohjelman (itse ohjaimesta on kai päivitetty hardwarekin olemassa). Mukavuusherjat poistuivat, mutta sen tekee että istuinlämpärit vilkuttaa muutaman kymmenen sekuntia. Ja jos webaston lämmitys aika on sopivan huono (10-15min riippuu tietty pakkasesta), startti on takerteleva. lyhyellä ja pitkällä lämmityksellä tuntuu olevan parempi. Veikkaan että johtuu jostain anturijutusta, hehkun valo kun on puolilämmitetyllä koneella vain sekunnin pari päällä kun se kylmällä koneella on useita sekunteja. Voisi koittaa kahdella peräkkäisellä hehkulla.
Ai niin, ja defan 4A kiinteän laturin laitoin kans kesällä takakonttiin. Vaikka mullakin tulee puol tuntia suunta työajoo, jotenkin tuntu että kylmillä jaksoilla ei vain riittänyt.
Mullahan teki samaa, laitoin Vartan G14:n ja päivitin akkuohjaimen ohjelman (itse ohjaimesta on kai päivitetty hardwarekin olemassa). Mukavuusherjat poistuivat, mutta sen tekee että istuinlämpärit vilkuttaa muutaman kymmenen sekuntia. Ja jos webaston lämmitys aika on sopivan huono (10-15min riippuu tietty pakkasesta), startti on takerteleva. lyhyellä ja pitkällä lämmityksellä tuntuu olevan parempi. Veikkaan että johtuu jostain anturijutusta, hehkun valo kun on puolilämmitetyllä koneella vain sekunnin pari päällä kun se kylmällä koneella on useita sekunteja. Voisi koittaa kahdella peräkkäisellä hehkulla.
Ai niin, ja defan 4A kiinteän laturin laitoin kans kesällä takakonttiin. Vaikka mullakin tulee puol tuntia suunta työajoo, jotenkin tuntu että kylmillä jaksoilla ei vain riittänyt.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 akun vaihto
Aalsprait, akkukaupaan siis töiden jälkeen. Onko sulla toi defa asennettu lohkolämppärin kanssa "yhteen" vai pelkkä laturi?MiHe kirjoitti:Star kertoo onko ohjaimessa vanha ohjelma, kun menee lukemaan modulia.
Mullahan teki samaa, laitoin Vartan G14:n ja päivitin akkuohjaimen ohjelman (itse ohjaimesta on kai päivitetty hardwarekin olemassa). Mukavuusherjat poistuivat, mutta sen tekee että istuinlämpärit vilkuttaa muutaman kymmenen sekuntia. Ja jos webaston lämmitys aika on sopivan huono (10-15min riippuu tietty pakkasesta), startti on takerteleva. lyhyellä ja pitkällä lämmityksellä tuntuu olevan parempi. Veikkaan että johtuu jostain anturijutusta, hehkun valo kun on puolilämmitetyllä koneella vain sekunnin pari päällä kun se kylmällä koneella on useita sekunteja. Voisi koittaa kahdella peräkkäisellä hehkulla.
Ai niin, ja defan 4A kiinteän laturin laitoin kans kesällä takakonttiin. Vaikka mullakin tulee puol tuntia suunta työajoo, jotenkin tuntu että kylmillä jaksoilla ei vain riittänyt.
Re: w211 akun vaihto
Ei ole lohkoon lämpääriä asennettu, vaan pelkkä webasto. Siispä oli helppo laittaa laturi takakontiin kun ei tarvi yrittää roikottaa johtoakoko auton pituudelta. No saahan ne kaikki sinne keulelle/konetilaankin, juttu on ollu foorumilla useastikin.JocceKoo kirjoitti:
Aalsprait, akkukaupaan siis töiden jälkeen. Onko sulla toi defa asennettu lohkolämppärin kanssa "yhteen" vai pelkkä laturi?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 akun vaihto
Semmoisella ainkin vältää onkelmia kun molemat akut on samaa tyypiä (AGM) ja alle 4V vanhoja (mielummin alle 3V mikä alkaa oleman pitkä aika sekin näille)JocceKoo kirjoitti:Noniin,
pakkasta se vajaa 20 astetta, ja eberi päällä 35min ennen starttia --> herjas että mukavuustoiminnot pois päältä.
Ajan autolla matka-ajoa, noin tunnin suuntaansa lämmitysten välillä, joten luultavasti latinkissa pysyy sen puolesta. Ja vanha akku 95Ah Varta vuodelta -05.
Remuc näytti ennen starttia jänöksi 11.8V, ja startin aikanan en tajunnut kattoa kuinka alhaalla kävi. Hetken kun on käynnissä, nousee jällee 14V lukemiin, ja mukavuustoiminnot palaavat.
Ns. korotettua tyhjäkäyntiähän auto on käynyt viimeisesn vuoden pakkasilla, kun on ollut paljon kuluttajia päällä.
Nyt taitaa olla viisainta uusia ainakin isoakku? Sopiiko / Voiko sinne laittaa isomman AGM:n kuin 95Ah? Vartalla ja Boschilla ainakin olisi 105Ah mallitkin. Varta, Bosch tai Exide varmaan kaikki kestää tossa?
Mistä tiedän, tarviiko akkuohjainlaitetta päivittää?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: w211 akun vaihto
Omassa autossa jo 7 vuotta täyttäneet akut (ei ole 211 mutta ei kai sillä merkitystä), ehkä ne nyt iltapäivällä luovuttaa mutta ihan pelkästään iän perusteella en akkuja vaihtaisi. Jossain työkoneessa reilusti yli 10 vuotta tullut täyteen ennen vaihtotarvetta.
Re: w211 akun vaihto
Edellisessä henkilöautossa 8v. sama akku ja lähti maailmalle sen kanssa.DBFI kirjoitti:Omassa autossa jo 7 vuotta täyttäneet akut (ei ole 211 mutta ei kai sillä merkitystä), ehkä ne nyt iltapäivällä luovuttaa mutta ihan pelkästään iän perusteella en akkuja vaihtaisi. Jossain työkoneessa reilusti yli 10 vuotta tullut täyteen ennen vaihtotarvetta.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 akun vaihto
Niin kyse ei ollut siitä että että ne pitää vaihtaa vaan siitä miten vältää onkelmia...
onhan noita "vanhoja" akkuja ollut itseläkin viime vuonna vasta
poistin käytöstä yhdestä kulkimesta semmoisen
salaman missä kennot oli päältä yhdistetty,
onhan noita "vanhoja" akkuja ollut itseläkin viime vuonna vasta
poistin käytöstä yhdestä kulkimesta semmoisen
salaman missä kennot oli päältä yhdistetty,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: w211 akun vaihto
Mihin laitoit tuon "defapistokkeen" auton takaosassa? Eipä oo itsellä takapuskurissa oikeen paikkaa mihin laittais. Jonnekin taaksehan se ois kurko laittaa, kun tapana peruutella kotitallin eteen.MiHe kirjoitti:Ei ole lohkoon lämpääriä asennettu, vaan pelkkä webasto. Siispä oli helppo laittaa laturi takakontiin kun ei tarvi yrittää roikottaa johtoakoko auton pituudelta. No saahan ne kaikki sinne keulelle/konetilaankin, juttu on ollu foorumilla useastikin.JocceKoo kirjoitti:
Aalsprait, akkukaupaan siis töiden jälkeen. Onko sulla toi defa asennettu lohkolämppärin kanssa "yhteen" vai pelkkä laturi?
Ja juu, oma 9:ttä vuotta käyvä isoakku menee näillä näkymin huomenna vaihtoon, 240€ asennettuna @turun akkuexpertit.
Varta G14.
Re: w211 akun vaihto
Ovat foorumilla kertoneet uusista viallisista akuista eli voi siinä kolme vuotta vanhaa akkua vaihdettaessa mennä ojasta allikkoon, toki huonolla tuurilla. Outoa jos ihan varmuudeksi pitäisi akku vaihtaa kolmen vuoden välein, kai pointti oli lähinnä se että jo kolme vuotta vanha akku saattaa hyvinkin joutaa vaihtoon, jos jonkinlaisia oireita esiintyy.
Re: w211 akun vaihto
tällä hetkellä se on nippusiteellä kii yhdessä siellä puskurin alla olevaisa tukiläpyskässä Toisaalta toimii ja sen saa nostettua piiloon sinne puskurin reunan 'hyllylle'JocceKoo kirjoitti:
Mihin laitoit tuon "defapistokkeen" auton takaosassa? Eipä oo itsellä takapuskurissa oikeen paikkaa mihin laittais. Jonnekin taaksehan se ois kurko laittaa, kun tapana peruutella kotitallin eteen.
Ja juu, oma 9:ttä vuotta käyvä isoakku menee näillä näkymin huomenna vaihtoon, 240€ asennettuna @turun akkuexpertit.
Varta G14.
Piti se laittaa oikein omalla kiinnikkeellä joko samaiseen tukeen tai sitten napuloida oma kiinnitys sille, muttta unohdin laittaa siihen kaapeliin sen kiinityskauluksen paikoilleen. Ja kaapeli oli jo pujotettu parkkitutkan kaapelille tarkotetusta läpivientireiästä, ja oli sen verran nafti kooltaan että oli joutunu hetken sen kanssa ähräämään joten en alkanut enää pois vetämään. Kontin verhoilut sai justjajust paikoileen, vähän kantaa sieltäpuolen mistä kaapeli tulee vararengaskoteloon.
Ei paha hinta akusta, mä maksoin viimevuonna tasan 200€ samaisesta akusta ilman asennusta. Meni tosin kertaalleen vaihtoon kun posti oli käyttänyt sitä jalkapallona Matkahuolto osas tuoda oikein toisella yrittämällä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 akun vaihto
No niin nyt on uusi yuasa (95ah) merkkinen akku vaihdettu. Agm akkua en raskinnut laittaa. Edelleen kierrokset nousee 1000 rpm, onkohan se ihan normaalia? Tämä siis selvästi liittyy matkustamon lämmittämiseen, jos moottori on riittävän lämmin kierrokset laskevat normaaliksi.
Re: w211 akun vaihto
Eilisestä asti ollut uusi Vartan G14, eikä nostata tyhjäkäyntikierroksia enää sähköstenkuluttajien mukaan. Vaihtoivat muuten ilman apuvirtaa Turun Akkuexperteillä.. Mitään valoa ei sytyttänyt mittaristoon, radio ja sähkölasit toimivat normaalisti vaihdon jälkeen. Tyhmänrohkeaa ehkä, mutta olisipa mennyt vahinko heidän piikkiin sattuessaan.