SL R129 katon etuosan lukot
SL R129 katon etuosan lukot
Onko kellään antaa apua seuraavan ongelmaan.
Katon etuosan lukot eivät aukea / mene kiinni.
Lukot kyllä yrittää mutta ei jaksa avautua / lukittua.
Katto toimii muuten ihan OK.
Saman asia tekee kovalla ja rätillä.
Kiitos vastauksesta jo etukäteen.
Katon etuosan lukot eivät aukea / mene kiinni.
Lukot kyllä yrittää mutta ei jaksa avautua / lukittua.
Katto toimii muuten ihan OK.
Saman asia tekee kovalla ja rätillä.
Kiitos vastauksesta jo etukäteen.
Re: SL R129 katon etuosan lukot
Itellä on sama ongelma ja pitää keväällä fiksata.jens-72 kirjoitti:Onko kellään antaa apua seuraavan ongelmaan.
Katon etuosan lukot eivät aukea / mene kiinni.
Lukot kyllä yrittää mutta ei jaksa avautua / lukittua.
Katto toimii muuten ihan OK.
Saman asia tekee kovalla ja rätillä.
Kiitos vastauksesta jo etukäteen.
http://www.tophydraulicsinc.com/en/cont ... structions" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla on jotain ohjeita kuinka hytikkasylinterit saa irti. Itse tilasin O-rengassetin jolla toivon mukaan saa noi pumput tiivistettyä.
Jossain kerholehdessä on ollu aiheesta vissiin kattava artikkeli. Jos jollakin on ko artikkeli niin sen voi lähettää skannattuna jouni.u ( a) gmail.com tai sitten jos jollakin on tampereen seudulla ko lehti
niin voisin lainata ja ite skannata sen.
videolinkki aiheesta vielä:
http://www.youtube.com/watch?v=ld4uXs_4R3Q" onclick="window.open(this.href);return false;
500SL -90
500whp.net
500whp.net
Re: SL R129 katon etuosan lukot
Tuleeko tuohon myös Mäntän rengas ?
Mulla ei ainakaan vuoda öljyä ulos nuo sylinterit, mutta ovat vain menettäneet voiman.
Tai sitten jossain muualla hämminkiä, kunhan tietäis missä.
Mulla ei ainakaan vuoda öljyä ulos nuo sylinterit, mutta ovat vain menettäneet voiman.
Tai sitten jossain muualla hämminkiä, kunhan tietäis missä.
Re: SL R129 katon etuosan lukot
http://www.benzworld.org/forums/r129-sl ... ost4834930" onclick="window.open(this.href);return false;jens-72 kirjoitti:Tuleeko tuohon myös Mäntän rengas ?
Mulla ei ainakaan vuoda öljyä ulos nuo sylinterit, mutta ovat vain menettäneet voiman.
Tai sitten jossain muualla hämminkiä, kunhan tietäis missä.
Tuolla vielä lisää asiasta.
"The interesting continuation of this case was, that even with the fixed cylinders the roof was still lifting slowly. The individual cylinders for RST operation are activated by solenoids in the valve blocks. Every solenoid has a fine filter mesh to keep particles from compromising its function. Since the main lift cylinders have the most fluid going through them, it would stand to reason that their solenoid's filter gets plugged first by remnants of crumbling seals"
Eli ne tiivisteen tähteet saattaa vielä olla tukkeena muutenki.. vaikka ei helposti näkyvää vuotoo oliskaan niin kyllä nuo tiivisteet on syytä vaihtaa.
500SL -90
500whp.net
500whp.net
Re: SL R129 katon etuosan lukot
Tuollainen vika paljastui,=
männyn rengas palasina.( käytännössä murusia )
Onkohan kenelläkään tietoa mistä noita saisi uusia ?
männyn rengas palasina.( käytännössä murusia )
Onkohan kenelläkään tietoa mistä noita saisi uusia ?
Re: SL R129 katon etuosan lukot
http://mbseals.com/" onclick="window.open(this.href);return false; Tilasin tuolta pari. Tuota top hydraulcsia jaksetaan hehkuttaa jenkkifoorumeilla parhaana korjaajana, olisi kiinnostava tietää mahdolliinen kotimainen/eurooppalainen vastine, ei huvittas alkaa lähetteleen mitään jenkkipettereille.jens-72 kirjoitti:Tuollainen vika paljastui,=
männyn rengas palasina.( käytännössä murusia )
Onkohan kenelläkään tietoa mistä noita saisi uusia ?
500SL -90
500whp.net
500whp.net
Re: SL R129 katon etuosan lukot
Tuollakaan ei taida löytyä tuota männän tiivistettä / rengasta.
Mulla oli tuo aivan haperona jolloin sylinterissä ei tehoja, jostain kun löytäsi tuohon uudet.
Mulla oli tuo aivan haperona jolloin sylinterissä ei tehoja, jostain kun löytäsi tuohon uudet.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: SL R129 katon etuosan lukot
Raportoikaa sitten ihmeessä miten meni. Jenkit tosiaan hehkuttavat Top Hydraulicsia, ja monessa paikassa annetaan ymmärtää, että vaihtoehdot ovat lähes huijausta, mutta otapa noista nyt sitten selvää. Sanovat muuten myös, että kannattaisi hoitaa kaikki sylinterit kerralla kun hommaan ryhtyy, koska luultavasti jostain muualta laukeaa seuraavaksi.
Top Hydraulicsillahan homma toimii niin, että sylinterit pitää lähettää sinne korjattaviksi, tai vaihtoehtoisesti lisämaksua ja panttia vastaan he voivat lähettää valmiiksi korjatut sylinterit etukäteen. Mitenhän tulli ja verottaja kohtelevat tällaisia järjestelyjä?
Top Hydraulicsillahan homma toimii niin, että sylinterit pitää lähettää sinne korjattaviksi, tai vaihtoehtoisesti lisämaksua ja panttia vastaan he voivat lähettää valmiiksi korjatut sylinterit etukäteen. Mitenhän tulli ja verottaja kohtelevat tällaisia järjestelyjä?
Re: SL R129 katon etuosan lukot
Eipä oo tommosta hajoomista näkyny. Onko tietoo että onko aina käytetty orkkis öljyä?
500SL -90
500whp.net
500whp.net
Re: SL R129 katon etuosan lukot
Vaikea sanoa vuonna 1999-2003 auto sulki kyllä silloinkin vaivanloisesti katon, oli sitten 8v lainassa ja pari vuotta sitten tuli perheeseen takasin jolloin vika oli päällä.
Varmaan tuollaista ei taida helpolla löytyä joten pitää alkaa kokeilemaan eri O-renkaita.
Varmaan tuollaista ei taida helpolla löytyä joten pitää alkaa kokeilemaan eri O-renkaita.
Re: SL R129 katon etuosan lukot
http://www.top-osa.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; tuossa putiikissa ois tarkotus käydä jossain vaiheessa kyselemässä oisko mitään kokonaisratkasua noihin.
500SL -90
500whp.net
500whp.net
Re: SL R129 katon etuosan lukot
Saa nähdä miten toimii.
2 - O rengasta , ainakin kivan tiukalta tuntui.
2 - O rengasta , ainakin kivan tiukalta tuntui.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: SL R129 katon etuosan lukot
homma alkoi noilla pelittään, lukot avautuu ja sulkeutuu moiteettomasti
Re: SL R129 katon etuosan lukot
Hieno homma. Pitää ite jumpata noi kanssa ku ottaa keväällä auton ajoon.jens-72 kirjoitti:homma alkoi noilla pelittään, lukot avautuu ja sulkeutuu moiteettomasti
500SL -90
500whp.net
500whp.net
Re: SL R129 katon etuosan lukot
Eilen loppui maltti ja otin auton ajoon. Pistin kovan katon kiinni, ja tänään oli sitten kuskinpenkillä odottamassa läikkä hydrauliikkanestettä. Pitikin käydä näin hyvä tuuri, että hajosi heti ajoon ottamisen jälkeen eikä talven mittaan, kun kävin muutaman viikon välein jumppaamassa autoa, myös kattoa...
Luulen, että pistän itse koko sarjan vaihtoon ja lähetän korjattavaksi Top Hydraulicsille, kunhan tässä jossain vaiheessa saan varmistettua diagnoosin ja otettua sylinterit pois. Onneksi avokeleihin taitaa olla vielä aikaa.
Luulen, että pistän itse koko sarjan vaihtoon ja lähetän korjattavaksi Top Hydraulicsille, kunhan tässä jossain vaiheessa saan varmistettua diagnoosin ja otettua sylinterit pois. Onneksi avokeleihin taitaa olla vielä aikaa.
Re: SL R129 katon etuosan lukot
Otettiin kaverin irti kanssa 7 sylinteriä 12:sta tänään, kunnes 5h kohdalla aika loppui ja piti jättää kesken. Ei ollut vain se yksi sylinteri, joka vuotaa. Molemmat pääsylinterit ja muutama muukin olivat luovuttaneet. Näyttää vahvasti siltä, että kaikki todellakin kannattaa hoitaa kerralla. Katon nostamiseen liittyvät 4 sylinteriä ovat sitten aika hankalia tapauksia, ja niiden irrotusta ei todellakaan kannata yrittää yksin...
Re: SL R129 katon etuosan lukot
Mm eBay.de listaa eri myyjiltä tiivistesarjoja hintaan 30-80e. Hae vaikkapa "r129 verdeck dichtung". Kenellä on kokemusta noiden tarviketiivisteiden ja ohjeiden laadusta, voisi ystävällisesti laittaa tänne tietoa. Jouniu?
Tietoa tiivisteiden koosta löytyy täältä: http://www.benzworld.org/forums/r129-sl ... ed-12.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tietoa tiivisteiden koosta löytyy täältä: http://www.benzworld.org/forums/r129-sl ... ed-12.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: SL R129 katon etuosan lukot
Osaltani tarina jatkui niin, että loputkin tuli purettua pois ja lähetin kaikki korjattaviksi. Lähetin ne maaliskuun toisella viikolla, ja niillä kesti päästä perille Oregoniin melkein 3 viikkoa. Viivästyksen syy paljastui lopulta -- paketti oli perille päästyään hirvittävässä kunnossa, ja siihen oli välissä vedetty reilusti muovia ympärille. Onneksi mitään ei kadonnut. Tästä tuli opittua sen verran, että kannattaa pakata tällaiset mielellään sisäkkäisiin laatikoihin ja teipata kunnolla, eikä ehkä olisi ollut huono idea käyttää vähän jykevämpää pahvilaatikkoa. Osansa tietysti oli myös sillä, että valitsin Postin halvimman lähetystavan, joka taisi maksaa 46 euroa.
Sylinterit lähtivät korjattuina takaisin muutaman päivän kuluttua saapumisesta, ja olivat viikon päästä perillä. Ennen lähettämistä tein varmuuden vuoksi tullille nettivienti-ilmoituksen sylintereistä, mutta eipä sillä tuntunut olevan mitään väliä, kun takaisin päin tullessa tästä ei ollut edes mahdollista kertoa mitenkään nettituontipalvelun puolella, ja päälle sitten rapsahti se 24% alv ja 4,5% tulli.
Kasaaminen meni suhteessa ripeämmin kuin purkaminen, koska tehtiin saman apumiehen kanssa ja systeemin rakenne oli tuttu. Meni noin 5h, että saatiin katto toimimaan, mutta sitten oli vielä verhoilun paikalleenlaittoa yms, jonka jälkeen katto sitten ei enää toiminutkaan. Ensin se liikkui osan matkaa, mutta lopulta pumppu ei enää inahtanutkaan. Päätettiin pistää katto kiinni käsipelillä ja jatkaa myöhemmin, koska kello läheni jo yhtä yöllä, arkipäivänä. Sulkemisen jälkeenkin katon kytkimen valo paloi koko ajan, vaikka kaikki lukot olivat varmasti lukossa, ja vilkkui kun kattoa yritti käyttää.
Eilen illalla kävin sitten tutkimassa lisää, ja paljastui että katon kuskinpuoleisen etulukon mikrokytkin oli edelleen säätöä vailla, ja myös tuulilasin päällä olevassa paneelissa keskellä oleva magneettitunnistin oli jotenkin irronnut paikaltaan paneelia asentaessa. Tätä jälkimmäistähän ei taida vanhimmissa vuosimalleissa ollakaan. Noh, nyt punainen valo sammui, mutta pumppu ei edelleenkään tehnyt mitään ja valo vilkkui kun kattokatkaisijaa käytti. Parempi silti näin, koska nyt autolla pystyi ajamaan ilman jatkuvaa varoitussireenin kiljuntaa. Tein tässä kohtaa hyvän päätöksen (harvinaista väsyneenä!) ja jätin auton lepäämään yöksi akku irti. Tänään odottikin sitten positiivinen yllätys, kun katto toimi yllättäen moitteetta. Sitten puuttuvat enää ne avokelit...
12 sylinterin ja etulukkojen välissä olevan jakajan korjaamisen hinnaksi posteineen, veroineen ja tulleineen tuli nykyvaluuttakursseilla vähän reilut 700 euroa. Ei se toisaalta ihan ilmaista ole, mutta laadun pitäisi olla alkuperäistä parempaa ja Top Hydraulicsilta saa paitsi erittäin hyvät ohjeet myös apua ja vinkkejä jos tulee ongelmia.
Sylinterit lähtivät korjattuina takaisin muutaman päivän kuluttua saapumisesta, ja olivat viikon päästä perillä. Ennen lähettämistä tein varmuuden vuoksi tullille nettivienti-ilmoituksen sylintereistä, mutta eipä sillä tuntunut olevan mitään väliä, kun takaisin päin tullessa tästä ei ollut edes mahdollista kertoa mitenkään nettituontipalvelun puolella, ja päälle sitten rapsahti se 24% alv ja 4,5% tulli.
Kasaaminen meni suhteessa ripeämmin kuin purkaminen, koska tehtiin saman apumiehen kanssa ja systeemin rakenne oli tuttu. Meni noin 5h, että saatiin katto toimimaan, mutta sitten oli vielä verhoilun paikalleenlaittoa yms, jonka jälkeen katto sitten ei enää toiminutkaan. Ensin se liikkui osan matkaa, mutta lopulta pumppu ei enää inahtanutkaan. Päätettiin pistää katto kiinni käsipelillä ja jatkaa myöhemmin, koska kello läheni jo yhtä yöllä, arkipäivänä. Sulkemisen jälkeenkin katon kytkimen valo paloi koko ajan, vaikka kaikki lukot olivat varmasti lukossa, ja vilkkui kun kattoa yritti käyttää.
Eilen illalla kävin sitten tutkimassa lisää, ja paljastui että katon kuskinpuoleisen etulukon mikrokytkin oli edelleen säätöä vailla, ja myös tuulilasin päällä olevassa paneelissa keskellä oleva magneettitunnistin oli jotenkin irronnut paikaltaan paneelia asentaessa. Tätä jälkimmäistähän ei taida vanhimmissa vuosimalleissa ollakaan. Noh, nyt punainen valo sammui, mutta pumppu ei edelleenkään tehnyt mitään ja valo vilkkui kun kattokatkaisijaa käytti. Parempi silti näin, koska nyt autolla pystyi ajamaan ilman jatkuvaa varoitussireenin kiljuntaa. Tein tässä kohtaa hyvän päätöksen (harvinaista väsyneenä!) ja jätin auton lepäämään yöksi akku irti. Tänään odottikin sitten positiivinen yllätys, kun katto toimi yllättäen moitteetta. Sitten puuttuvat enää ne avokelit...
12 sylinterin ja etulukkojen välissä olevan jakajan korjaamisen hinnaksi posteineen, veroineen ja tulleineen tuli nykyvaluuttakursseilla vähän reilut 700 euroa. Ei se toisaalta ihan ilmaista ole, mutta laadun pitäisi olla alkuperäistä parempaa ja Top Hydraulicsilta saa paitsi erittäin hyvät ohjeet myös apua ja vinkkejä jos tulee ongelmia.
Re: SL R129 katon etuosan lukot
Kiitos kokemustesi jakamisesta Juusmo! Omien havaintojenikin mukaan vikakoodien nollaus saattaa saada katon toimimaan, kun viat on korjattu - tai myös akun irrotus nollaa niitä parhaimmillaan ison liudan. Käsin kattoa nostaessa/laskiessa salvat helposti jäävät vähän auki, mikä myös sytyttää vikavalon ja sumerin. Mainiota, että kattosi alkoi pelittää eikä sentään aivan tolkuttomaan hintaan
Katon hydrauliikan korjauksesta löytyy mukava ruotsalaisen SL-harrastajan kuvitettu tarina osoitteessa http://longway.to/mbsl600/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Katon hydrauliikan korjauksesta löytyy mukava ruotsalaisen SL-harrastajan kuvitettu tarina osoitteessa http://longway.to/mbsl600/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Re: SL R129 katon etuosan lukot
Kannattaa sitten huomioida, että tuo kuten muutkaan näkemäni asiasta tehdyt ohjeet eivät yleensä huomioi kaikkia tiivisteitä, kuten esim. tuota Jensin tapausta eli männän tiivistettä.pazo kirjoitti:Katon hydrauliikan korjauksesta löytyy mukava ruotsalaisen SL-harrastajan kuvitettu tarina osoitteessa http://longway.to/mbsl600/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Pelkkä O-rengassarja ei riitä, koska sylintereissä on muunkinlaisia gummeja eli tuossa ruotsalaisartikkelissa vaihdetut sylinterivarren tiivisteet sekä männän ja letkuliitäntöjen tiivisteet.
Itse lähetin sylinterit rapakon taa korjattavaksi lähinnä siksi, että kokonaisratkaisua ei tuntunut mistään muualta löytyvän, enkä ollut kiinnostunut metsästämään kaikkia mahdollisia tiivistetyyppejä jokaiseen sylinteriin.
Edit: Niin, ja en varsinkaan ole kiinnostunut tekemään samaa urakkaa uudestaan sitten kun se seuraava tiivistetyyppi alkaa lahota
Re: SL R129 katon etuosan lukot
Ainakin Juusmon kokemuksen perusteella jenkkien hehkuttaman oregonilaisen Top Hydraulicsin palvelu siis toimii. He eivät kuitenkaan myy käyttämiään tiivisteitä. Tietääkö kukaan, mistä voisi hankkia hyvälaatuisia tiivisteitä sarjana, jos tahtoo tehdä vaihtotyön itse? eBayssa on (kuvien perusteella) myynnissä vain pyöreitä o-renkata - jotka kenties tosin toimivat nekin.
Re: SL R129 katon etuosan lukot
Lukemani perusteella Top Hydraulics on joskus aiemmin myynyt tiivisteitään sarjoina, mutta nykyään ei. Syyksi sanotaan, että liian monet onnistuivat tyrimään asennustyönsä ja rikkomaan sylintereitä tai tiivisteitä tavalla tai toisella, joten ilmeisesti huonon PR:n takia lopettivat sarjojen myynnin ja hoitavat nykyään työt itse. Tiedä häntä, liekö kyseessä maine vai parempien katteiden hakeminen. Varmaan yhdistelmä molemmista.
Re: SL R129 katon etuosan lukot
Vastaanpa omaan kysymykseeni - osittain. Kovakaton takalukko suorastaan suihkutti öljyä. Niinpä parempien neuvojen puuttuessa tilasin eBay.de:stä o-rengassarjan ja kyllä sillä sylinterin varren öljysuihkun sai loppumaan ainakin toistaiseksi. Aikaa meni parisen tuntia lukon irrotukseen, kun en heti hoksannut, kumpaa kautta se irtoaa: eteenpäin. Itse tiivisteiden vaihto on helppoa. Työmännän tiiviste oli onneksi ok. Alkuperäisessä vihreässä tiivisterenkaassa on merkintä "PDF B3/9x14,5x5" enkä semmoista tosiaan löydä ainakaan netistä. Varmaankin aika moni muukin haeskellut ennen minua...
Re: SL R129 katon etuosan lukot
Ainakin tamperelainen Top-osa Nekalassa tekee tiivisteitä mittojen mukaan. Ei halpaa, mutta asiallinen ja toimiva palvelu...
Re: SL R129 katon etuosan lukot
Lainataan vanhaa keskustelua.
Irroitin autostani (89 500 SL) tänään kaikki 12 sylinteriä. Aikaa meni kahteen mieheen kaverini kanssa 4-tuntia, noudattaen Top Hydraulics:n sivuilta löytyviä ohjeita.
Ainoa hanlakuus oli oikealla puolella olevan pääsylinterin alapultin kanssa. Se ei auennut, vaan kanta murtui. Joten sylinteriä ei saa sieltä pois.
Onneksi se mahtui taittumaan sen verran, että sen sai avattua yläpäästä. Näin ollen siihen voi vaihtaa pelkän o-renkaan.
Paketoin sylinterit viikonlopun aikana ja lähetän ne korjattavaksi.
Irroitin autostani (89 500 SL) tänään kaikki 12 sylinteriä. Aikaa meni kahteen mieheen kaverini kanssa 4-tuntia, noudattaen Top Hydraulics:n sivuilta löytyviä ohjeita.
Ainoa hanlakuus oli oikealla puolella olevan pääsylinterin alapultin kanssa. Se ei auennut, vaan kanta murtui. Joten sylinteriä ei saa sieltä pois.
Onneksi se mahtui taittumaan sen verran, että sen sai avattua yläpäästä. Näin ollen siihen voi vaihtaa pelkän o-renkaan.
Paketoin sylinterit viikonlopun aikana ja lähetän ne korjattavaksi.
R129 500SL 1989 (MR)
Re: SL R129 katon etuosan lukot
No niin, sylinterit tulivat tänään korjattuina Yhdysvalloista. Kun lähetin ne korjattavaksi, tein Tullille maastavienti-ilmoituksen, ja se kannatti.
Kun paketti paketti palautui, ja tein tullausilmoituksen, päätös oli että tullia ja arvonlisäveroa ei kanneta. Näin ollen sylinterit jäivät maksamaan postikuluineen n.620€. Postikulut Yhdysvaltoihin olivat n.65€ ja korjatut sylinterit postikuluineen 630$.
Parin viikon päästä ehdin alkaa kasamaan niitä paikoilleen, kerron sitten miten se onnistui.
Kun paketti paketti palautui, ja tein tullausilmoituksen, päätös oli että tullia ja arvonlisäveroa ei kanneta. Näin ollen sylinterit jäivät maksamaan postikuluineen n.620€. Postikulut Yhdysvaltoihin olivat n.65€ ja korjatut sylinterit postikuluineen 630$.
Parin viikon päästä ehdin alkaa kasamaan niitä paikoilleen, kerron sitten miten se onnistui.
R129 500SL 1989 (MR)
Re: SL R129 katon etuosan lukot
Oho! Tein varmaan jotain väärin 1,5v sitten, koska tein samat temput ja jouduin maksamaan tullin ja alvin.vmoi73 kirjoitti:No niin, sylinterit tulivat tänään korjattuina Yhdysvalloista. Kun lähetin ne korjattavaksi, tein Tullille maastavienti-ilmoituksen, ja se kannatti.
Kun paketti paketti palautui, ja tein tullausilmoituksen, päätös oli että tullia ja arvonlisäveroa ei kanneta. Näin ollen sylinterit jäivät maksamaan postikuluineen n.620€. Postikulut Yhdysvaltoihin olivat n.65€ ja korjatut sylinterit postikuluineen 630$.
Re: SL R129 katon etuosan lukot
Ongelmana minulla oli sama kuin sinullakin, eli Tullin nettipalvelussa ei voi suoraan ilmoittaa maasta vietyjä, korjattavaksi lähetettyjä osia.juusmo kirjoitti:Oho! Tein varmaan jotain väärin 1,5v sitten, koska tein samat temput ja jouduin maksamaan tullin ja alvin.vmoi73 kirjoitti:No niin, sylinterit tulivat tänään korjattuina Yhdysvalloista. Kun lähetin ne korjattavaksi, tein Tullille maastavienti-ilmoituksen, ja se kannatti.
Kun paketti paketti palautui, ja tein tullausilmoituksen, päätös oli että tullia ja arvonlisäveroa ei kanneta. Näin ollen sylinterit jäivät maksamaan postikuluineen n.620€. Postikulut Yhdysvaltoihin olivat n.65€ ja korjatut sylinterit postikuluineen 630$.
Sain puhelinpalvelusta ohjeet, miten tällaisessa tilanteessa pitää menetellä, ja niiden ohjeiden mukaan ilmoituksen sai tehtyä.
R129 500SL 1989 (MR)
Re: SL R129 katon etuosan lukot
Sylinterit asennettu, ja katto toimii taas.
Muutama ongelma/huomio :
-yksi uusista sylintereistä näyttää vuotavan, eli se menee vaihtoon.
-katto toimii, mutta vain yhden syklin kerrallaan. Eli sen voi ajaa joko auki tai kiinni, mutta sen jälkeen ei tapahdu mitään. Jos kääntää
avaimesta virran pois ja heti takaisin päälle, katto toimii taas yhden syklin. Kummallista..
-kovakatto lukittuu edestä ja takaa kuten pitääkin, mutta katkaisijan punainen valo palaa edelleen. Ilmeisesti mikrokytkimiä edessä pitää säätää?
Mutta toivottavasti täältä tai Top Hydraulicsilta löytyy noihin ongelmiin ratkaisu. Ja onneksi avoautokeleihin on vielä aikaa.
Muutama ongelma/huomio :
-yksi uusista sylintereistä näyttää vuotavan, eli se menee vaihtoon.
-katto toimii, mutta vain yhden syklin kerrallaan. Eli sen voi ajaa joko auki tai kiinni, mutta sen jälkeen ei tapahdu mitään. Jos kääntää
avaimesta virran pois ja heti takaisin päälle, katto toimii taas yhden syklin. Kummallista..
-kovakatto lukittuu edestä ja takaa kuten pitääkin, mutta katkaisijan punainen valo palaa edelleen. Ilmeisesti mikrokytkimiä edessä pitää säätää?
Mutta toivottavasti täältä tai Top Hydraulicsilta löytyy noihin ongelmiin ratkaisu. Ja onneksi avoautokeleihin on vielä aikaa.
R129 500SL 1989 (MR)
Re: SL R129 katon etuosan lukot
Itselläni meinasi palaa käpy etulukkojen mikrokytkimien säätämiseen, kun tuntui ettei oikein mitenkään menneet ihan kohdalleen. Maltti oli kuitenkin valttia, yllättäen.