SL R129 katon etuosan lukot

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
jens-72
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 15.01.2014 15:03

SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja jens-72 »

Onko kellään antaa apua seuraavan ongelmaan.

Katon etuosan lukot eivät aukea / mene kiinni.
Lukot kyllä yrittää mutta ei jaksa avautua / lukittua.
Katto toimii muuten ihan OK.

Saman asia tekee kovalla ja rätillä.

Kiitos vastauksesta jo etukäteen.

:?:
jouniu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 16.07.2013 09:12
Paikkakunta: Kangasala

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja jouniu »

jens-72 kirjoitti:Onko kellään antaa apua seuraavan ongelmaan.

Katon etuosan lukot eivät aukea / mene kiinni.
Lukot kyllä yrittää mutta ei jaksa avautua / lukittua.
Katto toimii muuten ihan OK.

Saman asia tekee kovalla ja rätillä.

Kiitos vastauksesta jo etukäteen.

:?:
Itellä on sama ongelma ja pitää keväällä fiksata.

http://www.tophydraulicsinc.com/en/cont ... structions" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolla on jotain ohjeita kuinka hytikkasylinterit saa irti. Itse tilasin O-rengassetin jolla toivon mukaan saa noi pumput tiivistettyä.
Jossain kerholehdessä on ollu aiheesta vissiin kattava artikkeli. Jos jollakin on ko artikkeli niin sen voi lähettää skannattuna jouni.u ( a) gmail.com tai sitten jos jollakin on tampereen seudulla ko lehti
niin voisin lainata ja ite skannata sen.

videolinkki aiheesta vielä:
http://www.youtube.com/watch?v=ld4uXs_4R3Q" onclick="window.open(this.href);return false;
500SL -90
500whp.net
jens-72
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 15.01.2014 15:03

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja jens-72 »

Tuleeko tuohon myös Mäntän rengas ?

Mulla ei ainakaan vuoda öljyä ulos nuo sylinterit, mutta ovat vain menettäneet voiman.
Tai sitten jossain muualla hämminkiä, kunhan tietäis missä. :crazy:
jouniu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 16.07.2013 09:12
Paikkakunta: Kangasala

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja jouniu »

jens-72 kirjoitti:Tuleeko tuohon myös Mäntän rengas ?

Mulla ei ainakaan vuoda öljyä ulos nuo sylinterit, mutta ovat vain menettäneet voiman.
Tai sitten jossain muualla hämminkiä, kunhan tietäis missä. :crazy:
http://www.benzworld.org/forums/r129-sl ... ost4834930" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolla vielä lisää asiasta.

"The interesting continuation of this case was, that even with the fixed cylinders the roof was still lifting slowly. The individual cylinders for RST operation are activated by solenoids in the valve blocks. Every solenoid has a fine filter mesh to keep particles from compromising its function. Since the main lift cylinders have the most fluid going through them, it would stand to reason that their solenoid's filter gets plugged first by remnants of crumbling seals
"
Eli ne tiivisteen tähteet saattaa vielä olla tukkeena muutenki.. vaikka ei helposti näkyvää vuotoo oliskaan niin kyllä nuo tiivisteet on syytä vaihtaa.
500SL -90
500whp.net
jens-72
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 15.01.2014 15:03

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja jens-72 »

Tuollainen vika paljastui,=
männyn rengas palasina.( käytännössä murusia )
Onkohan kenelläkään tietoa mistä noita saisi uusia ?
jouniu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 16.07.2013 09:12
Paikkakunta: Kangasala

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja jouniu »

jens-72 kirjoitti:Tuollainen vika paljastui,=
männyn rengas palasina.( käytännössä murusia )
Onkohan kenelläkään tietoa mistä noita saisi uusia ?
http://mbseals.com/" onclick="window.open(this.href);return false; Tilasin tuolta pari. Tuota top hydraulcsia jaksetaan hehkuttaa jenkkifoorumeilla parhaana korjaajana, olisi kiinnostava tietää mahdolliinen kotimainen/eurooppalainen vastine, ei huvittas alkaa lähetteleen mitään jenkkipettereille.
500SL -90
500whp.net
jens-72
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 15.01.2014 15:03

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja jens-72 »

Tuollakaan ei taida löytyä tuota männän tiivistettä / rengasta.

Mulla oli tuo aivan haperona jolloin sylinterissä ei tehoja, jostain kun löytäsi tuohon uudet.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 613
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Raportoikaa sitten ihmeessä miten meni. Jenkit tosiaan hehkuttavat Top Hydraulicsia, ja monessa paikassa annetaan ymmärtää, että vaihtoehdot ovat lähes huijausta, mutta otapa noista nyt sitten selvää. Sanovat muuten myös, että kannattaisi hoitaa kaikki sylinterit kerralla kun hommaan ryhtyy, koska luultavasti jostain muualta laukeaa seuraavaksi.

Top Hydraulicsillahan homma toimii niin, että sylinterit pitää lähettää sinne korjattaviksi, tai vaihtoehtoisesti lisämaksua ja panttia vastaan he voivat lähettää valmiiksi korjatut sylinterit etukäteen. Mitenhän tulli ja verottaja kohtelevat tällaisia järjestelyjä?
jouniu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 16.07.2013 09:12
Paikkakunta: Kangasala

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja jouniu »

Eipä oo tommosta hajoomista näkyny. Onko tietoo että onko aina käytetty orkkis öljyä?
500SL -90
500whp.net
jens-72
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 15.01.2014 15:03

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja jens-72 »

Vaikea sanoa vuonna 1999-2003 auto sulki kyllä silloinkin vaivanloisesti katon, oli sitten 8v lainassa ja pari vuotta sitten tuli perheeseen takasin jolloin vika oli päällä.
Varmaan tuollaista ei taida helpolla löytyä joten pitää alkaa kokeilemaan eri O-renkaita. :crazy:
jouniu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 16.07.2013 09:12
Paikkakunta: Kangasala

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja jouniu »

http://www.top-osa.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; tuossa putiikissa ois tarkotus käydä jossain vaiheessa kyselemässä oisko mitään kokonaisratkasua noihin.
500SL -90
500whp.net
jens-72
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 15.01.2014 15:03

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja jens-72 »

Saa nähdä miten toimii.
2 - O rengasta , ainakin kivan tiukalta tuntui.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
jens-72
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 15.01.2014 15:03

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja jens-72 »

homma alkoi noilla pelittään, lukot avautuu ja sulkeutuu moiteettomasti
jouniu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 16.07.2013 09:12
Paikkakunta: Kangasala

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja jouniu »

jens-72 kirjoitti:homma alkoi noilla pelittään, lukot avautuu ja sulkeutuu moiteettomasti
Hieno homma. Pitää ite jumpata noi kanssa ku ottaa keväällä auton ajoon.
500SL -90
500whp.net
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 613
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Eilen loppui maltti ja otin auton ajoon. Pistin kovan katon kiinni, ja tänään oli sitten kuskinpenkillä odottamassa läikkä hydrauliikkanestettä. Pitikin käydä näin hyvä tuuri, että hajosi heti ajoon ottamisen jälkeen eikä talven mittaan, kun kävin muutaman viikon välein jumppaamassa autoa, myös kattoa...

Luulen, että pistän itse koko sarjan vaihtoon ja lähetän korjattavaksi Top Hydraulicsille, kunhan tässä jossain vaiheessa saan varmistettua diagnoosin ja otettua sylinterit pois. Onneksi avokeleihin taitaa olla vielä aikaa.
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 613
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Otettiin kaverin irti kanssa 7 sylinteriä 12:sta tänään, kunnes 5h kohdalla aika loppui ja piti jättää kesken. Ei ollut vain se yksi sylinteri, joka vuotaa. Molemmat pääsylinterit ja muutama muukin olivat luovuttaneet. Näyttää vahvasti siltä, että kaikki todellakin kannattaa hoitaa kerralla. Katon nostamiseen liittyvät 4 sylinteriä ovat sitten aika hankalia tapauksia, ja niiden irrotusta ei todellakaan kannata yrittää yksin...
Avatar
pazo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 21.08.2013 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja pazo »

Mm eBay.de listaa eri myyjiltä tiivistesarjoja hintaan 30-80e. Hae vaikkapa "r129 verdeck dichtung". Kenellä on kokemusta noiden tarviketiivisteiden ja ohjeiden laadusta, voisi ystävällisesti laittaa tänne tietoa. Jouniu?

Tietoa tiivisteiden koosta löytyy täältä: http://www.benzworld.org/forums/r129-sl ... ed-12.html" onclick="window.open(this.href);return false;
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 613
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Osaltani tarina jatkui niin, että loputkin tuli purettua pois ja lähetin kaikki korjattaviksi. Lähetin ne maaliskuun toisella viikolla, ja niillä kesti päästä perille Oregoniin melkein 3 viikkoa. Viivästyksen syy paljastui lopulta -- paketti oli perille päästyään hirvittävässä kunnossa, ja siihen oli välissä vedetty reilusti muovia ympärille. Onneksi mitään ei kadonnut. Tästä tuli opittua sen verran, että kannattaa pakata tällaiset mielellään sisäkkäisiin laatikoihin ja teipata kunnolla, eikä ehkä olisi ollut huono idea käyttää vähän jykevämpää pahvilaatikkoa. Osansa tietysti oli myös sillä, että valitsin Postin halvimman lähetystavan, joka taisi maksaa 46 euroa.

Sylinterit lähtivät korjattuina takaisin muutaman päivän kuluttua saapumisesta, ja olivat viikon päästä perillä. Ennen lähettämistä tein varmuuden vuoksi tullille nettivienti-ilmoituksen sylintereistä, mutta eipä sillä tuntunut olevan mitään väliä, kun takaisin päin tullessa tästä ei ollut edes mahdollista kertoa mitenkään nettituontipalvelun puolella, ja päälle sitten rapsahti se 24% alv ja 4,5% tulli.

Kasaaminen meni suhteessa ripeämmin kuin purkaminen, koska tehtiin saman apumiehen kanssa ja systeemin rakenne oli tuttu. Meni noin 5h, että saatiin katto toimimaan, mutta sitten oli vielä verhoilun paikalleenlaittoa yms, jonka jälkeen katto sitten ei enää toiminutkaan. Ensin se liikkui osan matkaa, mutta lopulta pumppu ei enää inahtanutkaan. Päätettiin pistää katto kiinni käsipelillä ja jatkaa myöhemmin, koska kello läheni jo yhtä yöllä, arkipäivänä. Sulkemisen jälkeenkin katon kytkimen valo paloi koko ajan, vaikka kaikki lukot olivat varmasti lukossa, ja vilkkui kun kattoa yritti käyttää.

Eilen illalla kävin sitten tutkimassa lisää, ja paljastui että katon kuskinpuoleisen etulukon mikrokytkin oli edelleen säätöä vailla, ja myös tuulilasin päällä olevassa paneelissa keskellä oleva magneettitunnistin oli jotenkin irronnut paikaltaan paneelia asentaessa. Tätä jälkimmäistähän ei taida vanhimmissa vuosimalleissa ollakaan. Noh, nyt punainen valo sammui, mutta pumppu ei edelleenkään tehnyt mitään ja valo vilkkui kun kattokatkaisijaa käytti. Parempi silti näin, koska nyt autolla pystyi ajamaan ilman jatkuvaa varoitussireenin kiljuntaa. Tein tässä kohtaa hyvän päätöksen (harvinaista väsyneenä!) ja jätin auton lepäämään yöksi akku irti. Tänään odottikin sitten positiivinen yllätys, kun katto toimi yllättäen moitteetta. Sitten puuttuvat enää ne avokelit...

12 sylinterin ja etulukkojen välissä olevan jakajan korjaamisen hinnaksi posteineen, veroineen ja tulleineen tuli nykyvaluuttakursseilla vähän reilut 700 euroa. Ei se toisaalta ihan ilmaista ole, mutta laadun pitäisi olla alkuperäistä parempaa ja Top Hydraulicsilta saa paitsi erittäin hyvät ohjeet myös apua ja vinkkejä jos tulee ongelmia.
Avatar
pazo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 21.08.2013 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja pazo »

Kiitos kokemustesi jakamisesta Juusmo! Omien havaintojenikin mukaan vikakoodien nollaus saattaa saada katon toimimaan, kun viat on korjattu - tai myös akun irrotus nollaa niitä parhaimmillaan ison liudan. Käsin kattoa nostaessa/laskiessa salvat helposti jäävät vähän auki, mikä myös sytyttää vikavalon ja sumerin. Mainiota, että kattosi alkoi pelittää eikä sentään aivan tolkuttomaan hintaan ;-)

Katon hydrauliikan korjauksesta löytyy mukava ruotsalaisen SL-harrastajan kuvitettu tarina osoitteessa http://longway.to/mbsl600/" onclick="window.open(this.href);return false;.
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 613
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja juusmo »

pazo kirjoitti:Katon hydrauliikan korjauksesta löytyy mukava ruotsalaisen SL-harrastajan kuvitettu tarina osoitteessa http://longway.to/mbsl600/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Kannattaa sitten huomioida, että tuo kuten muutkaan näkemäni asiasta tehdyt ohjeet eivät yleensä huomioi kaikkia tiivisteitä, kuten esim. tuota Jensin tapausta eli männän tiivistettä.

Pelkkä O-rengassarja ei riitä, koska sylintereissä on muunkinlaisia gummeja eli tuossa ruotsalaisartikkelissa vaihdetut sylinterivarren tiivisteet sekä männän ja letkuliitäntöjen tiivisteet.

Itse lähetin sylinterit rapakon taa korjattavaksi lähinnä siksi, että kokonaisratkaisua ei tuntunut mistään muualta löytyvän, enkä ollut kiinnostunut metsästämään kaikkia mahdollisia tiivistetyyppejä jokaiseen sylinteriin.

Edit: Niin, ja en varsinkaan ole kiinnostunut tekemään samaa urakkaa uudestaan sitten kun se seuraava tiivistetyyppi alkaa lahota :)
Avatar
pazo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 21.08.2013 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja pazo »

Ainakin Juusmon kokemuksen perusteella jenkkien hehkuttaman oregonilaisen Top Hydraulicsin palvelu siis toimii. He eivät kuitenkaan myy käyttämiään tiivisteitä. Tietääkö kukaan, mistä voisi hankkia hyvälaatuisia tiivisteitä sarjana, jos tahtoo tehdä vaihtotyön itse? eBayssa on (kuvien perusteella) myynnissä vain pyöreitä o-renkata - jotka kenties tosin toimivat nekin.
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 613
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Lukemani perusteella Top Hydraulics on joskus aiemmin myynyt tiivisteitään sarjoina, mutta nykyään ei. Syyksi sanotaan, että liian monet onnistuivat tyrimään asennustyönsä ja rikkomaan sylintereitä tai tiivisteitä tavalla tai toisella, joten ilmeisesti huonon PR:n takia lopettivat sarjojen myynnin ja hoitavat nykyään työt itse. Tiedä häntä, liekö kyseessä maine vai parempien katteiden hakeminen. Varmaan yhdistelmä molemmista.
Avatar
pazo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 21.08.2013 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja pazo »

Vastaanpa omaan kysymykseeni - osittain. Kovakaton takalukko suorastaan suihkutti öljyä. Niinpä parempien neuvojen puuttuessa tilasin eBay.de:stä o-rengassarjan ja kyllä sillä sylinterin varren öljysuihkun sai loppumaan ainakin toistaiseksi. Aikaa meni parisen tuntia lukon irrotukseen, kun en heti hoksannut, kumpaa kautta se irtoaa: eteenpäin. Itse tiivisteiden vaihto on helppoa. Työmännän tiiviste oli onneksi ok. Alkuperäisessä vihreässä tiivisterenkaassa on merkintä "PDF B3/9x14,5x5" enkä semmoista tosiaan löydä ainakaan netistä. Varmaankin aika moni muukin haeskellut ennen minua...
Avatar
pazo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 21.08.2013 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja pazo »

Ainakin tamperelainen Top-osa Nekalassa tekee tiivisteitä mittojen mukaan. Ei halpaa, mutta asiallinen ja toimiva palvelu...
vmoi73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 10.05.2015 21:11

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja vmoi73 »

Lainataan vanhaa keskustelua.

Irroitin autostani (89 500 SL) tänään kaikki 12 sylinteriä. Aikaa meni kahteen mieheen kaverini kanssa 4-tuntia, noudattaen Top Hydraulics:n sivuilta löytyviä ohjeita.
Ainoa hanlakuus oli oikealla puolella olevan pääsylinterin alapultin kanssa. Se ei auennut, vaan kanta murtui. Joten sylinteriä ei saa sieltä pois.
Onneksi se mahtui taittumaan sen verran, että sen sai avattua yläpäästä. Näin ollen siihen voi vaihtaa pelkän o-renkaan.
Paketoin sylinterit viikonlopun aikana ja lähetän ne korjattavaksi.
R129 500SL 1989 (MR)
vmoi73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 10.05.2015 21:11

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja vmoi73 »

No niin, sylinterit tulivat tänään korjattuina Yhdysvalloista. Kun lähetin ne korjattavaksi, tein Tullille maastavienti-ilmoituksen, ja se kannatti.
Kun paketti paketti palautui, ja tein tullausilmoituksen, päätös oli että tullia ja arvonlisäveroa ei kanneta. Näin ollen sylinterit jäivät maksamaan postikuluineen n.620€. Postikulut Yhdysvaltoihin olivat n.65€ ja korjatut sylinterit postikuluineen 630$.

Parin viikon päästä ehdin alkaa kasamaan niitä paikoilleen, kerron sitten miten se onnistui.
R129 500SL 1989 (MR)
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 613
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja juusmo »

vmoi73 kirjoitti:No niin, sylinterit tulivat tänään korjattuina Yhdysvalloista. Kun lähetin ne korjattavaksi, tein Tullille maastavienti-ilmoituksen, ja se kannatti.
Kun paketti paketti palautui, ja tein tullausilmoituksen, päätös oli että tullia ja arvonlisäveroa ei kanneta. Näin ollen sylinterit jäivät maksamaan postikuluineen n.620€. Postikulut Yhdysvaltoihin olivat n.65€ ja korjatut sylinterit postikuluineen 630$.
Oho! Tein varmaan jotain väärin 1,5v sitten, koska tein samat temput ja jouduin maksamaan tullin ja alvin.
vmoi73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 10.05.2015 21:11

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja vmoi73 »

juusmo kirjoitti:
vmoi73 kirjoitti:No niin, sylinterit tulivat tänään korjattuina Yhdysvalloista. Kun lähetin ne korjattavaksi, tein Tullille maastavienti-ilmoituksen, ja se kannatti.
Kun paketti paketti palautui, ja tein tullausilmoituksen, päätös oli että tullia ja arvonlisäveroa ei kanneta. Näin ollen sylinterit jäivät maksamaan postikuluineen n.620€. Postikulut Yhdysvaltoihin olivat n.65€ ja korjatut sylinterit postikuluineen 630$.
Oho! Tein varmaan jotain väärin 1,5v sitten, koska tein samat temput ja jouduin maksamaan tullin ja alvin.
Ongelmana minulla oli sama kuin sinullakin, eli Tullin nettipalvelussa ei voi suoraan ilmoittaa maasta vietyjä, korjattavaksi lähetettyjä osia.
Sain puhelinpalvelusta ohjeet, miten tällaisessa tilanteessa pitää menetellä, ja niiden ohjeiden mukaan ilmoituksen sai tehtyä.
R129 500SL 1989 (MR)
vmoi73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 10.05.2015 21:11

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja vmoi73 »

Sylinterit asennettu, ja katto toimii taas.

Muutama ongelma/huomio :

-yksi uusista sylintereistä näyttää vuotavan, eli se menee vaihtoon.

-katto toimii, mutta vain yhden syklin kerrallaan. Eli sen voi ajaa joko auki tai kiinni, mutta sen jälkeen ei tapahdu mitään. Jos kääntää
avaimesta virran pois ja heti takaisin päälle, katto toimii taas yhden syklin. Kummallista..

-kovakatto lukittuu edestä ja takaa kuten pitääkin, mutta katkaisijan punainen valo palaa edelleen. Ilmeisesti mikrokytkimiä edessä pitää säätää?

Mutta toivottavasti täältä tai Top Hydraulicsilta löytyy noihin ongelmiin ratkaisu. Ja onneksi avoautokeleihin on vielä aikaa.
R129 500SL 1989 (MR)
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 613
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: SL R129 katon etuosan lukot

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Itselläni meinasi palaa käpy etulukkojen mikrokytkimien säätämiseen, kun tuntui ettei oikein mitenkään menneet ihan kohdalleen. Maltti oli kuitenkin valttia, yllättäen.
Vastaa Viestiin