W163 avain ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
j-a-n-n-e
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 23.01.2014 10:24

W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja j-a-n-n-e »

Moro moro
Auto ml 320 -98 ja käy vaan sekunnin tai kaks
Veholta käyty kattoon että avainvika ja se oli se viimenen kahdeksas avain
Miten tai kuka voisi ohittaa tai resetoida ajoneston ?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

j-a-n-n-e kirjoitti:Moro moro
Auto ml 320 -98 ja käy vaan sekunnin tai kaks
Veholta käyty kattoon että avainvika ja se oli se viimenen kahdeksas avain
Miten tai kuka voisi ohittaa tai resetoida ajoneston ?
Siis kaikki 8 avainta rikki ?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
j-a-n-n-e
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 23.01.2014 10:24

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja j-a-n-n-e »

Ei vaan ostin auton 2v sitten ja mukana tuli 2 avainta
Ensimmäinen avain hajosi vuosi sitten pensapumppu korjaamossa ja toinen nyt
Vehon asentaja sanoi että tässä on vaan kahdeksan avainpaikkaa ja kun ne on koodattu lisää ei saa muuten kun vaihtamalla jonkun törkeen kalliin boxin :clap:
Ny ilmeisesti ajonesto päällä ja . . .
Ei saa kuulemma ohitettua eikä purettua ? Mitä v...ua ihminen sen on rakentanu niin varmaan löytyy joku joka osaa .... :thumbup:
Viimeksi muokannut j-a-n-n-e, To 23.01.2014 16:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Eikös niitä saa kahdeksan avainta koodattua. Jos sen jälkeen pitää vielä hommata uusi avain. En tiedä itse kuinka se tapahtuu.
Yhteys kuusen alle vai miten. Ei oo itelle tullut vastaan yhtään tommoista missä olisi koodit loppu.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
j-a-n-n-e
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 23.01.2014 10:24

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja j-a-n-n-e »

Vanhana BMW fanaatikkona en ymmärrä kaikkia mb termejä . . .Vannoutunut mersumies ollu vasta 5v ja päässy tähän asti helpolla...

Kuusen alle ? :oops:

No googlettamalla aukes sekin . . . :clap:
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Tuohan on nimimerkki CDI203 slogan hän on aika pätevä noitten juttujen kanssa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Laitetaan tähänkin hiukan tillanne tietoa,
Auto toimii, tulli siihen se "9" avain koodatuna kuusenalta... ;)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja karra »

Itse ostin ML:n hiljattain. Voiko joku tiivistää lyhyesti miten tuon ajonesto toimii? Aktivoituu kait kaukosäätimestä? Sehän on kai radiolla pelaava?

En ole autollani oikeastaan ajanut kun kotiin, täällä varmaan parina-kolmena päivänä ennen kun laitoin seisomaan. Käyttöohjekirja on ruotsinkielinen ja sen lukuasentokin on varmaan juuri ruotsalaisille suunniteltu, eli päin persettä :lol:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja karra »

Oma teki tänään sen. Starttasi ja kävi sekunnin, muutaman kerran kokeilin. Sitten lähti vara-avaimella käyntiin, ja sen jälkeen toimi taas pääavaimella.

Vara-avaimessa ei toimi radio-ohjattu keskuslukko, viime viikolla vaihdoin paristot ja "paritin" käyttöohjeen mukaan, ei auttanut. Eli sitä ei voi käyttää. Onko tämä vara-avaimella tehty kokeilu sotkenut jotain avaimen koodauksia? Ei kannattaisi näköjään puuttua mihinkään miin kauan kun vehkeet pelaa :evil:

Minkänlainen tuo avain on siis mikä pitää hommata ja koodata? Onko se pelkkä rautatikku vai se radio-osa eli linkkumötikkä?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja karra »

Kävin tänään merkkiliikkeessä. Työnvastaanoton lomasijaisen vapaapäivän sijainen oli pois tiskiltä ja hirveä jono siinä.

Viddu kun en ymmärrä noita kahdeksan avaimen systeemeitä, onko se niinku kissalla on yhdeksän henkeä: niistä ymmärrän kun skottikissoja kasvatetaan.

Pitäs lähteä Riikaan ja sitten Petroskoihin tuolla autolla, ois kiva kun sais avain asiaan selvennystä ennen matkoja :evil:

Teki tenän taas eilen, vara-avainta näyttämällä homma taas onnistui ja pääavain pelaa jälleen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
läyhy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 09.10.2013 01:32

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja läyhy »

Kokeileppa googlettaa elehuolto.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

karra kirjoitti:Oma teki tänään sen. Starttasi ja kävi sekunnin, muutaman kerran kokeilin. Sitten lähti vara-avaimella käyntiin, ja sen jälkeen toimi taas pääavaimella.

Vara-avaimessa ei toimi radio-ohjattu keskuslukko, viime viikolla vaihdoin paristot ja "paritin" käyttöohjeen mukaan, ei auttanut. Eli sitä ei voi käyttää. Onko tämä vara-avaimella tehty kokeilu sotkenut jotain avaimen koodauksia? Ei kannattaisi näköjään puuttua mihinkään miin kauan kun vehkeet pelaa :evil:

Minkänlainen tuo avain on siis mikä pitää hommata ja koodata? Onko se pelkkä rautatikku vai se radio-osa eli linkkumötikkä?
Ikävä juttu että en turhaan jossan muussa ketjussa varoitelut tulevista onkelmista näiden bensa vekotimien kohdalla
(olisi ollut kiva olla väärässä)

karra kirjoitti:Kävin tänään merkkiliikkeessä. Työnvastaanoton lomasijaisen vapaapäivän sijainen oli pois tiskiltä ja hirveä jono siinä.

Viddu kun en ymmärrä noita kahdeksan avaimen systeemeitä, onko se niinku kissalla on yhdeksän henkeä: niistä ymmärrän kun skottikissoja kasvatetaan.

Pitäs lähteä Riikaan ja sitten Petroskoihin tuolla autolla, ois kiva kun sais avain asiaan selvennystä ennen matkoja :evil:

Teki tenän taas eilen, vara-avainta näyttämällä homma taas onnistui ja pääavain pelaa jälleen.
Ei tämän ikäisellä/mallisella bensa vekotimella ole henkiä niin montaa kuin kissalla, bensa vekotimella on vaan 8 henkeä=avainta
ja sitten kun ne on käytetty niin jos vielä haluua jatkaa seuraavin onkelmiin niin vehon tarjoma kokonais edulinen ratkaissu tais olla tässä ketjussa olleesen tapaukseen
missä ne 8 henkeä oli käytetty ~2800€+ työt(onneksi sinne saatiin kuusenalla... ;) vielä se 9henki moneen muuhun uudenpaan lisäavaimen teko on helpompaa samoin näihin jos vielä ei ole kaikkia 8 käytetty

mutta ensimäisenä jos virran syötöt on kunnossa
ja niistä 8 elämästä on vasta jokunen käytetty
(tosin jos auto on alkupään"niisäkin muuttuu osa systemeistä" niin ihme on jos niitä ei vielä ole käytetty kuin 3-4)
niin kannattaa se varaavain hommatta nyt

Juttu mitä ei näillä KO vekotimilla pidä koskaan tehdä(siis jos ei halua avain onkelmia) akkua ei saa päästtää tyhjäksi jos/kun niin kuitenkin käy joskus
niin starttausta ei pidä edes yrittää ja kun akua laatille, avainta ei virta lukkoon enne kuin virtaa on varmasti niin paljon että startti pyörittää kunnolla,
sama juttu apuvirran annon kanssa jos apu virralla käyntiin niin aviain lukkoon vasta kun virtaa tulee varmasti tarpeeks
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja karra »

No hyvä. Eli kun se lukkopatruuna takertelee jo niin kannattaisi suosiolla tilata vara-avain radioperineen ja uusi lukkopatruuna. Vai tarviiko sitä radio-osaa tilata, pelkkä avaintikku?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

karra kirjoitti:No hyvä. Eli kun se lukkopatruuna takertelee jo niin kannattaisi suosiolla tilata vara-avain radioperineen ja uusi lukkopatruuna. Vai tarviiko sitä radio-osaa tilata, pelkkä avaintikku?
Eli väärää vaivaa ymmärsin olevan
Vaivana oli siis että rauta ei käänny lukossa koska on kulunut
Jos niin sitten vaan sen rauta "tikun"
teetää vaikka suutarilla
Se on helppo vaihtaa on kiinni siinä paksumassa raudassa pienellä
Sokkatapilla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja karra »

CDI203 kirjoitti:
karra kirjoitti:No hyvä. Eli kun se lukkopatruuna takertelee jo niin kannattaisi suosiolla tilata vara-avain radioperineen ja uusi lukkopatruuna. Vai tarviiko sitä radio-osaa tilata, pelkkä avaintikku?
Eli väärää vaivaa ymmärsin olevan
Vaivana oli siis että rauta ei käänny lukossa koska on kulunut
Jos niin sitten vaan sen rauta "tikun"
teetää vaikka suutarilla
Se on helppo vaihtaa on kiinni siinä paksumassa raudassa pienellä
Sokkatapilla
Juu samaa sanoivat merkkiliikkeen varaosatiskillä.

Mutta minulla on kaksi vaivaa:
1. avaimen takkuaminen
2. se että joskus ei jää käyntiin, onnistuu sitten vara-avaimella ja sen jälkeen taas omalla pelaa jonkin aikaa

Onko se "koodaus" eli "kissanhenki" siinä tikussa vaiko mustassa avaimenperässä?

Haluaisin tilata lukkopatruunan ja tikun merkkiliikkeestä jotta avain ei takkuaisi enää. Poistaako nuo uudet osat sen käyntivaivan mikä liittyy niihin kissanhenkiin :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja karra »

Nyt alkaa selviämään. Otin puhelimen ja soitin varaosamyyjälle jolla on kokemusta näistä, kaveri on siellä korjaamon puolen sisäisellä varaosatiskillä.

Jos ajonesto pätkii niin avaimenperässä oleva siru ei enää kommunikoi virtalukon ympärillä olevan kehän muotoisen antennin kanssa. Avaimen mokkulaosa menee siis vaihtoon, hinta 280 euroa ja se sisältää sen piikin eli tikun eli rauta-avaimen.

Samalla kannattaa vaihtaa lukkosylinteri, se maksaa 140 euroa. Myös se sylinteri kuluu, ei pelkästään avain ja haitat.

Sain onneksi heiltä käyttämättä jääneen ML:n sylinterin joka sarjoitetaan minun avaimelleni uusilla haitoilla heidän mikkeliläisen alihankkijan toimesta. Hinta 90 euroa.

Ensi viikon alussa pitäisi olla kaikki rojut siellä marmoritiskillä ja avaimen koodaus maksaa vielä 60 euroa; ei kannata ajella kuusen alle sitä tekemään, toivon että siihen hintaan asentaja vaihtaa myös tuon sylinterin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

karra kirjoitti:Nyt alkaa selviämään. Otin puhelimen ja soitin varaosamyyjälle jolla on kokemusta näistä, kaveri on siellä korjaamon puolen sisäisellä varaosatiskillä.

Jos ajonesto pätkii niin avaimenperässä oleva siru ei enää kommunikoi virtalukon ympärillä olevan kehän muotoisen antennin kanssa. Avaimen mokkulaosa menee siis vaihtoon, hinta 280 euroa ja se sisältää sen piikin eli tikun eli rauta-avaimen.

Samalla kannattaa vaihtaa lukkosylinteri, se maksaa 140 euroa. Myös se sylinteri kuluu, ei pelkästään avain ja haitat.

Sain onneksi heiltä käyttämättä jääneen ML:n sylinterin joka sarjoitetaan minun avaimelleni uusilla haitoilla heidän mikkeliläisen alihankkijan toimesta. Hinta 90 euroa.

Ensi viikon alussa pitäisi olla kaikki rojut siellä marmoritiskillä ja avaimen koodaus maksaa vielä 60 euroa; ei kannata ajella kuusen alle sitä tekemään, toivon että siihen hintaan asentaja vaihtaa myös tuon sylinterin.
Kai muistivat kertoa että siihen hommaan kuluu yksi "henki"
ja onnistuminen edellytyää että korkeinttan 7 "henkeä" on käytetty

Tuo hinta olikin hyvä tietää... tietää päivittä hintaa
on näköjään aika halvalla(murto osalla) tullut "henkiä" lisättyä,
niihinkin mistä on kaikki henget käyttetty ja
marmorin vaihtoehto on se xxxx € maksava
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja karra »

CDI203 kirjoitti:Kai muistivat kertoa että siihen hommaan kuluu yksi "henki"
ja onnistuminen edellytyää että korkeinttan 7 "henkeä" on käytetty
Kolikko kirstuun kilahtaa ja sielu taivaaseen vilahtaa, vai miten se martti runoili :D . Ei ollut puhetta hengen lähdöstä, uskon että tällä "isolla Milka-kissalla" niitä vielä on mutta kait sen sitten näkee, ens viikolla :P . Käytiin näyttääs vanhoja avaimia ja ne valokuvattiin :shock: lukkosepälle lähetettäväksi; on se maailma mallillaan!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

karra kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Kai muistivat kertoa että siihen hommaan kuluu yksi "henki"
ja onnistuminen edellytyää että korkeinttan 7 "henkeä" on käytetty
Kolikko kirstuun kilahtaa ja sielu taivaaseen vilahtaa, vai miten se martti runoili :D . Ei ollut puhetta hengen lähdöstä, uskon että tällä "isolla Milka-kissalla" niitä vielä on mutta kait sen sitten näkee, ens viikolla :P . Käytiin näyttääs vanhoja avaimia ja ne valokuvattiin :shock: lukkosepälle lähetettäväksi; on se maailma mallillaan!
Toivotaan että on ja tuskin täyttä hintaa veloittavat jos ei onnistu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja karra »

Joo puolitoista tuntia aamulla merkkiliikkeessä. 20 min kesti patruunan vaihto kun neuvoin asentajaa miten se tehdään. Ei ollut ennen ML:n virtalukkopatruunaa vaihtanut. Hän putsasi rätillä sen pesän mutta ei laittanut rasvaa sinne kun niihin ei kuulemma sitä tule laittaa.

En halunnut sitten alkaa neuvomaan että mersulla on siihen oma lukkorasvakin, hän ei sellaisesta tiennyt.

Kannattaisikohan ihan vaikka aseöljyä sinne nyt itse sumuttaa? Mitä olette mieltä, tämä siis ML patruuna ei vanhan liiton patruuna mitä ei saa rasvata.

Tunti sitten meni Staarilla ihmetellessä kahdenkin asentajan voimin ja työnjohto soitteli jonnekin mutta apuja ei saatu. Uusi avain jäi koodaamatta ja seuraava yritys ensi maanantaina aamusta kun osaava asentaja tulee lomilta.

Staari näytti että transponder tunnistettu mutta ei hyväksytty. Oma avain mikä pelaa autossa oli numero 3. Sen verran itse seurasin sitä hommaa sivusta.

Eikä sitä radiokauko-ohjaintakaan pystynyt opettamaan, veikkaan että avain täytyy ensin parittaa auton kanssa.

Ei toistaiseksi maksanut mitään ja tämä aamu menee merkkiliikkeen piikkiin, laskutus sitten ensi kerrasta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

karra kirjoitti:Joo puolitoista tuntia aamulla merkkiliikkeessä. 20 min kesti patruunan vaihto kun neuvoin asentajaa miten se tehdään. Ei ollut ennen ML:n virtalukkopatruunaa vaihtanut. Hän putsasi rätillä sen pesän mutta ei laittanut rasvaa sinne kun niihin ei kuulemma sitä tule laittaa.

En halunnut sitten alkaa neuvomaan että mersulla on siihen oma lukkorasvakin, hän ei sellaisesta tiennyt.

Kannattaisikohan ihan vaikka aseöljyä sinne nyt itse sumuttaa? Mitä olette mieltä, tämä siis ML patruuna ei vanhan liiton patruuna mitä ei saa rasvata.

Tunti sitten meni Staarilla ihmetellessä kahdenkin asentajan voimin ja työnjohto soitteli jonnekin mutta apuja ei saatu. Uusi avain jäi koodaamatta ja seuraava yritys ensi maanantaina aamusta kun osaava asentaja tulee lomilta.

Staari näytti että transponder tunnistettu mutta ei hyväksytty. Oma avain mikä pelaa autossa oli numero 3. Sen verran itse seurasin sitä hommaa sivusta.

Eikä sitä radiokauko-ohjaintakaan pystynyt opettamaan, veikkaan että avain täytyy ensin parittaa auton kanssa.

Ei toistaiseksi maksanut mitään ja tämä aamu menee merkkiliikkeen piikkiin, laskutus sitten ensi kerrasta.
Valitettavan tutun kuuloista juttua... toivotavasti loppu ei mene totutuun tapaan

Öljyn ruiskiminen on kaksijakoinen juttu monesti käy niin että kun öljyä laittaa kuluneet/jumahtaneet haitat alkavat liikumaan kunnolla ja avain ei enään käänny
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja karra »

Miulla oli jotenkin pelko tästä, ja kun lukenut täältä ja vielä CDI203 kommentit niin toteenhan se kävi.

Vein siksi merkkiliikkeeseen että siellä osattaisiin homma. Se alko ihan heti asentajan eka kommentista että en ole ennen tällaista hommaa tehnyt.

Tää osoitti sen että näiden(kin) autojen asiantuntevuus on muualla kun merkkiliiikkeessä. Tai jos se siellä on niin kysyntä ja tarve ei kohtaa kuten tänään tietävän kaverin ollessa vielä lomalla.

Tämä oli siis ensimmäinen ja taisi olla samalla viimeinen kerta kun merkkiliikkeessä autoa laitatin.

Jos sen verran saisi meidän asiantuntijoilta pyytää niin vähän tarkkuutta viesteihin, ja rautalangasta meille jakoavainasentajille vääntämällä ketomalla mistä on kyse niin saattaisin täältä periferiasta tulla vaikka sinne piuhan päähän ainakin näin kesäloma-aikaan :D .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja karra »

CDI203 kirjoitti:Öljyn ruiskiminen on kaksijakoinen juttu monesti käy niin että kun öljyä laittaa kuluneet/jumahtaneet haitat alkavat liikumaan kunnolla ja avain ei enään käänny
Mitäs kun on uusi patruuna ja uusi avain? Onko haittaa jos laittaa aseöljyä sinne avaimenreikään?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja karra »

Nyt on kunnossa. Ei meinannut lomilta palannut asentajakaan osata vaan haki sen viimeviikkoisen siihen kaveriksi ja me yhteen ääneen että on jo kokeiltu vaikka mitä. Puhelinyhteys ilmeisimmin Veholle ja sieltä saatiin vähän apuja. Joka tapauksessa kun se oikea valikko löytyi (vaikka viikko sitten siinäkin seikkailtiin) niin se oli viiden sekunnin homma että klikkaa avainta numero neljä EI tilasta siihen JOO tilaan. Sen jälkeen lähti käyntiin. Radiokakea piti muutaman kerran opettaa ennen kun alkoi pelittään.

Näytin WIS tulostetun ohjeen missä virtalukkorasvan varaosanumero ja löytyhän se spraypullo sieltä. Asentaja rasvasi lukon ja mielestäni se virtalukko toimii nyt herkästi eikä tarvi arpoa eri asentoja, aikaisemmin etenkin vanhalla patruunalla se oli tahmea ja niitä pykäliä ei tuntunut.

410 euroa maksoi uusi avain, uusi patruuna, patruunan vaihto ja avaimen koodaus.

Lainasin sitten automaattilaatikon korjaamotikkua ja totesin öljyn olevan alarajassa, lisäsin hieman Mobil ATF 320 öljyä. Eli sekin tuli hoidettua :D .Yks tuttu asentaja huuteli että onkos se karra tullut tänne töihin kun ite heiluu siellä auton kimpussa :lol:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Hieno homma, että löytivät oikean valikon :)

Mutta, eikös tässä ole 722.6 laatikko, sinne oikeaa olisi Mobililta ATF 134. Toi ATF 320 ei ole 236.10/12/14 hyväksyttyä?
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja karra »

noroljan kirjoitti:Hieno homma, että löytivät oikean valikon :)

Mutta, eikös tässä ole 722.6 laatikko, sinne oikeaa olisi Mobililta ATF 134. Toi ATF 320 ei ole 236.10/12/14 hyväksyttyä?
Joo onhan siinä 722.6 . Olin siinä uskossa että 1998 malliseen autoon kuuluu ATF 320. Sitä meni noin kolme desiä... mikä olisi siis oikea öljy? Tarkoitan niinku tyyppiä. Nuo pienet präntit on niin pientä ettei tahdo enää nähdä niitä :D

Ois tuonkin voinu kysyä siinä hallissa asentajilta. Vieressä just vaihtoi öljyjä C viistoperään ja siitä sain sen idean. Edessä olevasta W211 vaihdettiin asiakkaan itse hommaamaa käytettyä lootaa kun glykolit oli hajottanut siitä laatikon.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Jaa, enpä tiedä, olen ollut siinä käsityksessä, että kaikkiin 722.6 laatikoihin vähintään 236.10 öljyä tai helpompi varmaan saada 236.14 ölbää näinä päivinä:
http://bevo.mercedes-benz.com/bevoliste ... ction=show" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut noroljan, Ma 18.08.2014 17:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja arska10 »

noroljan kirjoitti:Jaa, enpä tiedä, olen ollut siinä käsityksessä, että kaikkiin 722.6 laatikoihin vähintään 236.10 öljyä tai helpompi varmaan saada 236.14 ölbää näinä päivinä:
http://bevo.mercedes-benz.com/bevoliste ... ction=show" onclick="window.open(this.href);return false;
Jep nuo on ainoat luokitukseltaan sopivia tuohon laatikkoon
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W163 avain ongelma

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti:410 euroa maksoi uusi avain, uusi patruuna, patruunan vaihto ja avaimen koodaus.
ML:n elokuussa 2014 ostettu avain alkanut takkuamaan eli alle kaksi vuotta kesti toiminnassa. Onneksi auto ei ole enää minun taloudessa ja vanhalla vara-avaimella nyt kuulemma ajellaan.

Ei taida olla takuuta avaimella, ainakaan kahta vuotta?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin