Moi!
Kaasujouset pitäisi vaihtaa (tilasin jo uudet). Onko kellään "lähimuistissa" miten se helpoiten onnistuu?
Hävettää pitää suksisauvaa takakontissa luukun aukipitäjänä ...
Timo
123 Farmarin takaluukun kaasujouset...
123 Farmarin takaluukun kaasujouset...
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
124:sessa vaatii ainakin aika vähän purkamista, mutta varaa riski kaveri kannattamaan luukkua, painaa nimittäin aivan sairaasti verrattuna mielikuvaan luukun painosta...Yllättävän paljon sorminäppäryyttä vaativa operaatio mutta onnistuu omassa tallissa.
Nim. 2 kertaa pumput vaihtanut...
Nim. 2 kertaa pumput vaihtanut...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti 19.08.2003 13:47
- Paikkakunta: Riihimäki / .................Espoo
Kannattaa vaihdon ajaksi vaihtaa se suksisauva tukevaan lautaan, joka ulottuu maahan asti. Suksisauva katkeaa luukun painosta ja päähän/sormiin alkaa koskea.
Peräpäät noista kaasujousista on kiinni läpipulteilla, joihin pääset kiinni irrottamalla katossa takana olevan verhoilulevyn. Sen levy on aika jämpti reunat tukevasti ikkunatiivisteen alla, mutta kyllä se lähtee varovasti taivuttelemalla.
Ehjiin läpipultteihin käytetään kuusiokoloavainta, pyöreiksi nuljattuihin hakataan useampisakarainen vastaavankokoinen koloavain. Kannattaa passata takaluukku siten, ettei kaasujousi kanita avattavaa pulttia.
Lukkoprikka irti luukun puoleisesta päästä kaasujousta.
Kaasujousi lähtee pois kolostaan ilman voimaa muttei ilman viekkautta. Sovittelemalla pääsee tuloksiin.
Kasaaminen käänteisessä järjestyksessä.
Haastavin vaihe koko projektissa oli minusta verhoilulevyn reunojen ujuttaminen ikkunantiivisteiden alle, mutta kyllä sekin onnistui sinnittelemällä.
Peräpäät noista kaasujousista on kiinni läpipulteilla, joihin pääset kiinni irrottamalla katossa takana olevan verhoilulevyn. Sen levy on aika jämpti reunat tukevasti ikkunatiivisteen alla, mutta kyllä se lähtee varovasti taivuttelemalla.
Ehjiin läpipultteihin käytetään kuusiokoloavainta, pyöreiksi nuljattuihin hakataan useampisakarainen vastaavankokoinen koloavain. Kannattaa passata takaluukku siten, ettei kaasujousi kanita avattavaa pulttia.
Lukkoprikka irti luukun puoleisesta päästä kaasujousta.
Kaasujousi lähtee pois kolostaan ilman voimaa muttei ilman viekkautta. Sovittelemalla pääsee tuloksiin.
Kasaaminen käänteisessä järjestyksessä.
Haastavin vaihe koko projektissa oli minusta verhoilulevyn reunojen ujuttaminen ikkunantiivisteiden alle, mutta kyllä sekin onnistui sinnittelemällä.
C220CDI -13
C220CDI -04
Exät: 200 TD -82/85, 300 TD -84, E250TD -94
-----------------------------------
<Hemu> d__<o.o>__b
<raveli> hemu, miten sä sait tuon b:n väärinpäin?
C220CDI -04
Exät: 200 TD -82/85, 300 TD -84, E250TD -94
-----------------------------------
<Hemu> d__<o.o>__b
<raveli> hemu, miten sä sait tuon b:n väärinpäin?
No näillä eväillä hommiin!
Mutta tietääkö kukaan, kuka p***le on raijannu mun autotallin täyteen kaikenmaailman rojua?
Eihän sinne meinaa edes jalkamies mahtua, saati sitten auto...
Mutta tietääkö kukaan, kuka p***le on raijannu mun autotallin täyteen kaikenmaailman rojua?
Eihän sinne meinaa edes jalkamies mahtua, saati sitten auto...
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)