MM81 kirjoitti:Sama olisi itselläni edessä... Auto ostettu viime kuussa, joten maksaja on onneksi tiedossa.
Harmittavan huonolaatuisia nämä kyllä on.
Ja nyt meni toinen. Ilmeisesti nyt on sitten se toisen puolen ulkokulma, jotka siihen pahimpaan loska/kivi/muu pasha -sateeseen joutuu.
Vajaa kolme viikkoa on siis edellisen vaihdosta.
Tilasin saksasta 4kpl,tta 62 euroa rahteineen ja oli kehittynyt edellisiin nähden on kovamuovitausta ja vanhemmissa reilu vuosi sitten hommatuissa oli vielä se pehmeäkumi/pesusienitäyte imee kaiken suolaliemen takapuskurin alla ja piirilevy hapettuu vihreäksi mössöksi kun yhden veistin puukolla auki uteliaisuuttani.
Reilu vuoden kesti nuo edelliset ulommaiset takana eli aika heikko esitys toivottavasti nämä uudistetut parempia.
E 200 vm 2011 taka parkkitutka vikatilassa ajokilometreillä . n 43 tuhatta. Autossa tehtaan vetokoukku, joka mielestäni niin koteloitu puskurin sisään, että anturin vaihtoon puskuri irroitettava. Korjausaika tilattu kahvimaan autoon, jossa kaikkineen kustannusarvio maalauksineen, starilla vianetsintä, puskurin irroitus tullee maksamaan n. 250 euroa.
Tästä firmasta olen yleensä itse ostellut (tosin tähän mennessä en ole vielä tarvinnut yhtään s212:een, pelkästään s211:een): http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-Pa ... 19fc6b7fa7" onclick="window.open(this.href);return false;
Tehdas asenteinen koukku aiheuttaa takapuskurin irroituksen jos vaihtaa tutkan antureita. Koukun ja puskurin välissä on styroksi joka on homman tiellä. Toki suojaa puskuria pienissä tönäisyissä. Ja suojaa myös antureita kuralta. Puskurin irroituksen hankalin vaihe on sisäpuolella olevat 10mm mutterit. Pihdit ja sormi toimii jos ei ole erikoistyökalua. Paksin verhouksia pitää availla ensin että löytää kulmista yhteensä neljä mutteria reijän pohjalta. Lisäksi kaksi on keskellä muovin alla. Sisälokarin huopa kiinnittyy myös puskuriin. Ja päässä tutusti yksi ruuvi. Alta tämä on myös kiinni joten aika kasan saa availla kiinnikkeitä. Kyllä tuosta korjaamon täytyy jonkinlainen korvaus jo saadakin.
Jos tuon styroksin poistaa on anturien vaihto helppoa.
Vasen sisäparkkianturi vaihdettu äsken kahvimaan autossa ja autossani tehdasasenteinen vetokoukku vaatien puskurin irroituksen. Aikaa meni tunti ja kokonaishinta 197 euroa. Uudessa anturissa tiiviste anturin ympärillä ja ymmärrän nyt, miksi nämä vanhat anturit eivät kestä. Ja vastoin ylläkirjoittamaani ei staria vaan bosch ja joku muu diagnoosilaite. Voin suositella.
Olisiko jollakin parkkitutkamiehellä myydä varmasti rikkinäisiä tunnistimia S212.n etupuskuriin?. Työn alle tulee S212.n kolaripuskuri jossa parkkitutkan reijät ja menee paikoilleen autoon , jossa parkkitutkia ei ole.
Vai tilaisinko sarjan ebaysta? Eivät kovin kalliita näytä interwebin syövereissä olevan. Onko noissa aina se maalattava lätkä kiinni?.
Vai lähdenkö täyttämään nuo reijät abs-hitsaamalla tai lego-palikka-liuoksella? Sitten ei olisi "feikki"-tutkia edessä. Maalaamaan ja pohjia joutuu siis kuitenkin tekemään naarmujen ja värinvaihdon takia.
Hetken interwebbiä selailtuani heräsi kysymys : Mitä kaikkea osia tarvisi? , jos rupeaisi tuon tutkan laittamaan autoon, jossa sitä ei ole ollut aiemmin.
Näyttäis löytyvän käytettynä sensorit, johtosarjaa, koelaudan verhoilu/verkko jossa "näyttö" ja ohjainboxi. Näiden osien toimivuutta ei tiedä , ennenkuin kokeilee.
Kojelaudan "näyttöhän" oli jo löytynyt. Lisäksi tarvitaan takapuskuri antureineen ja takatilan tutkanäyttö, parktronic kytkin ja varmaan jotain muutakin pientä.
Etu- ja Takapuskuri löytyy , molemmissa parkkitutkille paikat. Nyt olisi tarkoitus tehdä korjaus ja maalihommat etupuskuriin ja myöhemmin takapuskin. Star-aikaa ostetaan tarpeen mukaan, koodaaminen onnistuu, jos osat on ehjiä, mikä onkin suuri kysymysmerkki.
Hoh kysely ikä iski:_
Onko noissa erikseen toimivana etu-tutka ja takatutka? Onko kummassakin päässä autoa oma ohjausmoduli? Onko poiskytkentä samasta katkaisijasta molemmille tutkille?
Parktronic kytkin? onko tamä pois/päälle-kytkentä tutkille? Missäkohtaa koelautaa fyysisesti?
Eli voinko rakentaa ensin etu-tutkan kaikkine osineen ja saada toimimaan ja sitten erikseen takaosasto?
Katkaisin on muistaakseni penkilämmittimien kanssa samassa rivissä ja pimentää molemmat tutkat. Minun mielestäni esim. takatutka voi olla pimeenä vaikka lumisohjon takia mutta etututka toimii edelleen. Valitettavasti siitä miten noita ohjataan, minulla ei ole mitään hajua
Uusi tällä foorumilla ja uusi myös Mersujen kanssa.
Ensimmäinen MB siis tuli hommattua kolmisen viikkoa sitten.
Parkkitutkien toiminnasta kysymys. Ledit toimii ilmeisesti niin kuin pitää, mutta äänimerkeistä olen ihmeissäni.
Kuuluuko ensimmäinen piipitys tulla vasta kun ensimmäinen punainen ledi syttyy, toisella punaisella sitten jatkuva ääni? Keltaisiako pitäisi tuijjottaa silmä kovana ilman mitään vihiä piippausten perusteella?
Onko kenelläkään kokemuksia noista Kiinan tutka-antureista? Kyselin hintaa ja 10 kpl DHL-rahteineen jäisi 116$. Hieman kiinnostaisi ottaa riski ja kokeilla kestääkö edes pilvetöntä päivää eli toimiiko ollenkaan?
Tuli itselle tilattua noita Kiinan antureita, vaihdoin taakse kaikki kerralla kun olivat halpoja, kaikista kuuluu vastaavanlainen "siritys" kuin alkuperäisistäkin. Jostain syystä takatutkat ovat edelleen pois pelistä, en tiedä tarviiko koodata starilla kun on vaihdettu. Alkuperäisissä oli takapyörien takana olevat tutkat saaneet kosteutta sisäänsä.
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Minulla on menossa Eemeli taas kahvimaan autoon ylihuomenna 3 takatutkan vaihtoon ja puskurin irroitukseen. Hntaa tullee 475 euroa operaatiolle. Merkkiliike olisi tehnyt 665 euroon, alkuperäinen anturi kuulemma 140 euroa kappele.
Peruutustutka oli kiukutellut jo pidemmän aikaa omassa mersussani (W212 E250cdi 2011). Oulun M-B osassa vaihtoivat anturin, ja taas toimii. Ainakin tuo kuskinpuoleisen laidan anturin vaihto oli onnistunut puskuria irrottamatta, vaikka tuossa on irrotettava (tehdas?)vetokoukku. Taitaa olla kovastikin koukun ja auton mallista kiinni tuo puskurin irrottamisen tarve?
Tuli käytettyä autoa tänään starin perässä, 1kpl taka-antureista ilmoittaa viasta. Otin kaikki irti ja se mikä antoi vikakoodia oli imenyt vettä (kuskinpuolen takarenkaan takana). Myös hantin puoleinen oli hieman jo turvonnut. Koitin noita Kiinasta tilattuja antureita paikalle, anturit pitävät "tikitystä" kun pakin kytkee päälle, mutta on hieman vaimeampi ja Peruutustutka näyttää vaan ne kaksi punaista valoa. Ja ei ollut merkitystä vaihtoiko viallisen tai kaikki. Joko noi kiinalaiset on täysiä susia tai eri spekseillä, ne on identtiset Mersun ja boschin varaosanumeron kanssa noihin alkuperäisiin. Itse vaihto onnistui ilman puskurin irroitusta mutta ahdasta on, ikävä tuli edellistä s211 kulkinetta jossa ei tarvinnut kuin kumartua niin oli melkein anturi kädessä.
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Sama vika täälläkin, ei kinkkiläinen korjannut tilannetta. Vaihtohan ei vie kun jonkun minuutin ja onnistuu ihan parkkipaikallakin. Pitää vielä lukea vikakoodit uudelleen ja kokeilla jotain sähköspraytä josko olisikin pelkästään kontaktissa ongelmia kun anturi näyttää ulkoisesti olevan ihan ok. Herjasi "takana oikean puoleista" anturia joten eikös se ole matkustajan puoleinen uloin anturi?
Minulle vaihdettiin kolme anturia viikko sitten. Viime toukokuussa vaihdettu oli jo yllättäen rikki ja meni takuuseen, joten kustannuksia 270 euroa puskurin irroituksineen ja vikakoodilukuineen.
Kinkkiversiossa koodi A212542 00 18 003...ja orkkiksessa näytti olevan A212542 00 18 004?
Onko tää 220 CDI jotenkin "erilainen nuori" kun juuri mistään ei tunnu löytyvän tähän sopivaa halpisanturia?
Nyt star herjailee jo alkuperäiselläkin (toimimattomalla) että on asennettu väärä komponentti....hyvin meni tääkin remontti