CE 300, 1991 ei toimi lämpimänä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
TerryNation
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 08.08.2008 08:38
Paikkakunta: Joensuu

CE 300, 1991 ei toimi lämpimänä

Viesti Kirjoittaja TerryNation »

MIkähän lie kun tuo 1991 coupe tekee nyt sellasta, että kylmänä toimii ihan hyvin, mutta kun lämpenee niin loppu ajaminen. Alkaa esiintymään tehohävikkiä sitten kun kaasua painaa tärisee hetken ja sitten löytyy taas voimia. Ja tuolla tavalla pääsee vielä 5 kilometriä pitempään mutta jos erehtyy pysähtymään niin siihen se sitten sammuu eikä lähde käyntiin ennen kuin kylmänä taas. Jos sen jättää käyntiin se käy ihan normaalisti siihen asti kun moottorin lämpo on noussu siihen mihin se yleensäkkin. Sitten alkaa kuulostamaan käynti todella vaikealta, tärisee tuntuu ettei kävis kaikilla pytyillä. Ja sitten vähitellen se "kuolee". Kierroksia jos pitää päällä ennen kun se sammuu niin kestää käynnissä, sammuu samantien jos yrittää liikkeelle lähteä eikä sitten taas lähde käyntiin ennen kuin on kylmä kone. Alipaineletkut tsekattu, samoin tyhjäkäyntimoottori. Joka lämmötunnistusanturiin (mitä oon löytänyt) on suihkuteltu asiaankuuluvaa ainetta hapettumisien varalta. Ihan hyviltä ne näytti. Polttoainepumppu toimii normaalisti.

Mikä lie? Onko kellään kokemuksia tai ihan raakaa tietoa.
Auto on CE300 W124, 1991
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: CE 300, 1991 ei toimi lämpimänä

Viesti Kirjoittaja atlas »

Katsopa virranjakajan sisään koska ongelma on nyt siellä.
Toinen paikka joka kuumana temppuilee on kampiakselin asento tunnistin vaikka sen vikaantuminen sammuttaa auton täysin.
Sitten tuli vielä mieleen että sytty yksikkö lämpenee ja alkaa pätkimään eli ota sytty irti sisälokarista ja sinne jotain lämpöä johtavaa tahnaa mitä siellä nyt käytetään..oliko sinkki tahna?...siis se tahna tulee sytty yksikön ja sisälokarin väliin että lämpösiirtyy peltiin.
Joillakin ollut tälläistä ja se orkkis tahna on kuivunut ja rapissut pois.

Tämä on kaiketi 12-venttiilinen versio?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
TerryNation
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 08.08.2008 08:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: CE 300, 1991 ei toimi lämpimänä

Viesti Kirjoittaja TerryNation »

Kyllä 12-venttiilinen on. Pitää seuraavaksi kokeilla noita konsteja. Kiitos tuosta.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: CE 300, 1991 ei toimi lämpimänä

Viesti Kirjoittaja atlas »

Joo..kokeile onsin noita ja jos ei auta niin pähkäillään lisää.
Toivon vaan että en turhaan ostata osia jotka ei olekaan viallisia.
Toi kampuran asento antura niin joillakin ollut rautahilettä siinä kärjessä joka häiritsee singnaalia...tällöin voisi putsaus auttaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
näätä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 20.10.2010 19:32

Re: CE 300, 1991 ei toimi lämpimänä

Viesti Kirjoittaja näätä »

Itse olen saman vaivan kans paininut koko pitkän talven. Välillä oireillut paljon, toisinaan toiminut moitteettomasti useamman päivän. Lyhyttä ajoa ollut kokoajan, max 30km yhtäsoittoa. En tiiä onko sillä vaikutusta asiaan.
Listataampa vielä osat mitä olen vaihtanut. Mulla siis -88 m103.
-kampiakselin asentotunnistin
-YJ-rele
-virranjakaja ja pyörrin BOSCH
-nokka-akseli ja keinut (nokka oli huomattavasti kulunut)
-sytytysjohtosarja BOSCH
-tulpat
-määränjakajan pohja
-suuttimien tiivisteet
-bensansuodatin
-ilmanputsari
-lambda-anturi
Ja tänään vielä pykälsin uuet öljyt moottoriin, ja tietysti suodattimen.

Kylmänä toimii. Lämpimänä saa sahata käyntiin ja herkutella kaasulla käymään. Välillä vetää niin maukkaasti koko kierrosalueen läpi, seuraavana päivänä ei sitten vähääkään. Kummallinen malli.
s205 250d 4-matic
s211 220cdi
s124 220te
c124 300cd
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: CE 300, 1991 ei toimi lämpimänä

Viesti Kirjoittaja atlas »

Näätä...meneekö alipaine mittari tappiinsa tyhjäkäynnillä?..alipaineletkuston kunnon olet kai tutkinut...venttiilivarrenkumit.
Potentio metri tutkimuksen alle koska jos se vaikuttaa likaisuudessaan pätkimiseen ja toi imuvuoto jos alipainetta ei tule tarpeeksi niin lautanen ei painu ollenkaan ja käynnistyminen etenkin kuumana on hankalaa.
Onhan tossa vielä muitakin kohteita esim. katti...rojut poikittain...toimiikos lambda?..bensareleen kautta saa lambda lämmityksen ja jos se ei toimi ei lambda lähde toiminta alueelle ja on laiska....termari oltava kunnossa että ecu älyää oikean lämmön.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 856
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: CE 300, 1991 ei toimi lämpimänä

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Minulla on myös -88 M103 Coupe. Nyt on vuoden verran ollut oireena sellaista, että kun kun käynnistää niin rykii alussa, ikäänkuin sytyttää imusarjassa ja kun antaa kierroksia niin alkaa pelaamaan oikein. Hieman tyhjäkäynnin yläpuolella tietyllä kierrsoluvulla täristää kietenkin aina kuumana ja kylmänä. Olen vaihtanut hiljattain virranjakajan kannen ja pyörijän ( Bremi ) ja tulpat. Myös YJ-rele on vaihdettu. YJ-releen vika sammutti moottorin kokonaan ja 10 minuutin odotuksen jälkeen lähti käyntiin. Ennen sammunista huomasin kuinka mittariston valot rupesi vilkkumaan ja arvasin, että YJ-releessä on vika.

Arvelen, että vuotaako kylmäkäynnistyssuutin ? Suuttimen takana on paine ja jos suutin vuotaa niin laskee bensanpaineen imusarjaan ajon jälkeen ja sitten esiintyy tuota rykimistä. Voisiko kylmäkäynnistyssuuttimen vuoto ajaessa aiheuttaa ajossa myös tuon täristyksen ?

Miten nokan kuluminen vaikuttaa ? Entä sylinterien suuttimien vuoto ?
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: CE 300, 1991 ei toimi lämpimänä

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tyhjiksen alueella ja heti sen jälkeen oleva turina viittaa potentiometrin likaisuuteen ja kulumaan joka tekee tuota ja vaikuttaa se käynnistykseenkin.
Suuttimet voi laskea paineet tai tyhjiksellä kusta ja palaminen on epä tasaista.
Ota ryyppy suutin irti ja laita se putkeen kiinni irtaallaan ja paineet päälle ilman pistoketta näät sen vuodon ja suutttimet irtaallaan putkiin ja suora virta pumpulle ja painelet lautasta niin näet miten suihku muotoutuu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
TerryNation
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 08.08.2008 08:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: CE 300, 1991 ei toimi lämpimänä

Viesti Kirjoittaja TerryNation »

Itsellä nyt vaikuttaa siltä, että auto "kuolee" aineeseen. Eli liikaa tulee polttoainetta verrattuna siihen mitä se kerkee sytytellä. Kun ottaa tulpan irti ja laittaa maihin ja käynnistää niin ei anna ihan parasta kipinää. Vähän kellertävä on. Ikävästi viittaa siihen sytkäriin. Virranjakaja on vielä purkamatta kun on rajallinen määrä tunteja vuorokaudessa. Tahnat on levitelty sytkärin alle ja koneen asentotunnistin on tsekattu. Siinä oli johdossa paljas kohta, mutta en usko että se siinä oli se vika koska se on sellainen joko toimii tai ei toimi ollenkaan osa. Eli kun se oli otettu pois ei antanut mitään kipinää enää, eli laittoi jonkin käynnistykseneston päälle. Samalla tavalla kuin tekis jos esim. tyhjäkäyntimoottoriin tuleva alipaineletku olisi irti. Aikasemmin unohdin kirjoittaa ehkä sen tärkeimmän faktan tuosta autosta. Se on mulla kesäautona. Eli se on seisonut tallissa koko talven. Toimi kun ajoin sisään. Ei toiminut (eikä toimi vieläkään) kun ajoin ulos. Perin ärsyttävää. Miten voi tutkia lämpöantureiden toimivuutta muuten kun vaihtamalla niitä, pystyykö niitä mittaamaan jotenkin tms... en ole mekaanikko. Tiedän aina mitä tehdä jos sama vika tulee esiin uudestaan minkä on aiemmin korjannut mutta kun näissä vanhoissa autoissa tulee aina vaan uusia vikoja vastaan. Labdan pitäisi periaatteessa olla ehjä koska vaihdoin sen reilu vuosi sitten. Älyttömintä tässä hommassa on se, että auton saa pidettyä käynnissä vaikka miten pitkään koneen lämpeämisen jälkeen kun pitää kierroksia eikä yritä liikkeelle lähteä. Tyhjäkäynnillä ja liikkeelle lähtiessä se sammuu... ja ei lähde käyntiin ennen kuin on viilennyt. tyhjäkäyntimoottorikin on kunnossa. Ei äly riitä mulla
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: CE 300, 1991 ei toimi lämpimänä

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tutkipa kumikaukalo ruiskun alta...meneekö alipaine mittari tyhjiksellä tappiinsa?
Nyky bensakin on paskaa niin voi seistessä tehdä jäynää järjestelmälle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
TerryNation
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 08.08.2008 08:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: CE 300, 1991 ei toimi lämpimänä

Viesti Kirjoittaja TerryNation »

No se bensahan/seisominen on varmaankin syynä tähän. Ensi viikolla tulee yksi tyyppi kattomaan. Se epäilee vian olevan polttoaineen syötössä. Ite en usko siihen koska polttoainetta tulee enemmän kun se kerkee polttaa. auto alkaa haisemaan aika pahalle kun se alkaa vittuilemaan (kun lämpenee). Mutta kun tää ns. spesialisti on käynyt palaan asiaan, ja kerron jos vika löytyi. Hyvää pääsiäisen aikaa Mersufoorumin hyville ihmisille.
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 856
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: CE 300, 1991 ei toimi lämpimänä

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Tulppasin kylmäkäynnistyssuuttimen putken, niin nyt näyttää käynnistyvän paremmin. Seurataan tilannetta.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
akilampi22
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 14.01.2014 16:05

Re: CE 300, 1991 ei toimi lämpimänä

Viesti Kirjoittaja akilampi22 »

Omassa vaihdoin kaikki lämpötila anturit. Automaatti laatikon releen yj releen kampiakselin asentotunnistimen sytytysmoduulin tulpat johdot virranjakajan bensa paineen säätimen bensa suodattimen ja vika ei ollut niissä, mutta toinen bensapumppu tuotti 2,5 bar ja ei ole riittävä. Molemmat pumput vaihdettuani uusiin bochilaisiin johan on pelannut moitteetta 10000 tkm
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 856
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: CE 300, 1991 ei toimi lämpimänä

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Tyhjäkäynnin tärinä hävisi kun vaihdoin Bremin kopio virranjakajan kannen alkuperäiseen Boschin kanteen.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
TerryNation
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 08.08.2008 08:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: CE 300, 1991 ei toimi lämpimänä

Viesti Kirjoittaja TerryNation »

Nyt itse oon tarkistanut virrajakajan kannen. Siellä oli jotain kosteutta. Vettä se ei ollut jäähdytinestettä kenties... en tiedä. Ei se hyvälle maistunut... No putsasin sen laitoin paikalleen. Sama tivoli jatkuu. Mistä sinne tuota ns. kosteutta kertyy. Johtuuko sen tavaran sinne kertyminen jostain muusta viasta.
Avatar
TerryNation
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 08.08.2008 08:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: CE 300, 1991 ei toimi lämpimänä

Viesti Kirjoittaja TerryNation »

Voiko olla niin, että kaksi vuotta sitten vaihdettu virranjakajan kansi (vaikka olikin tarvikeosa) tekee sen, että kylmänä käy mutta ei lämpimänä. Paitsi tietty jos pitää kierroksia päällä. Ja montako lämpötila-anturia tuossa mallissa on, jos niitä nyt pitää alkaa vaihtamaan.
Avatar
Mäcciz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Ke 16.03.2005 13:54
Paikkakunta: Oulu

Re: CE 300, 1991 ei toimi lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

Omassakin oli satunnaisesti tuota vikaa että lämpinä ei oikein tahtonut kaydä. Tänään käytin virranjakajankannen auki ja putsasin pinnat sekä pyörijän. Lämpimänä ei enää ollut havittavissa ontumista käynnissä.

Mitä noita on tullu roplattua niin kyllä se Boschin kansi on paras.
Avatar
TerryNation
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 08.08.2008 08:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: CE 300, 1991 ei toimi lämpimänä

Viesti Kirjoittaja TerryNation »

Alipainevuotoja siellä ei ole seki on tullu jo katottua.
Avatar
rons
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 11.05.2013 19:24
Paikkakunta: Espoo

Re: CE 300, 1991 ei toimi lämpimänä

Viesti Kirjoittaja rons »

Ajattelin laittaa kysymyksen tänne mersufoorumille taas kun tuo CE300 mulla taas keljuilee mutta näin tämän topikin joten tänne laitan infoa.

Eli mulla ihan sama ongelma että lämpimänä alkaa temppuilemaan, mutta tosiaan mulla ei aina, mutta kun alkaa niin usein semmosen rauhallisen 0-50 kiihdytyksen jälkeen loppuu vedot täysin ja erittäin vaivasesti moottori pysyy käynnissä, ECO mittari punasen puolelle ja kone jossain 500 kierrosta ja meinaa sammua, liikkelle kun lähtee niin ei paljoa auta kaasu, PAITSI jos iskee täyden kaasun niin herää usein. Parkkipaikalle kerran tulin ja aattelin ihan seurata mitä tapahtuu, P vaihde päälle ja siinä se kone höpötti 500rpm kunnes yhtäkkiä heräs normaaliksi taas.

Kone ei mitenkään tuntuis käyvän vajailla pytyillä vaan jotenkin saa liikaa bensaa tai voisko olla joku ilma määrämittari jumissa?

Kun moottori pelaa niin toimii tosi nätisti, ei mitään ongelmaa eikä sivuääniä. Autolla ajettu 250tkm, ruiskun puhdistajaakin kokeiltu (höpöhöpö juttuja voi olla?) ei auttanut.

Myös ihan moottoritie ajossa alkaa loppumaan meno, sitten kun kaasun päästää ja taas kaasuttaa niin usein herää taas, mutta kun alkaa temppuilemaan niin sitä saa veivaa ees taas että pääsee mihinkään.
Avatar
TerryNation
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 08.08.2008 08:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: CE 300, 1991 ei toimi lämpimänä

Viesti Kirjoittaja TerryNation »

Rons. Sulla vika on Lamdassa, eli vaihda se lamda-anturi. Se mulla itelä oli pari vuotta sitten samoilla oireilla. Sillä se lähti. Oma vika vaan jatkuu. Lämmöt kun nousee se ei vaan KÄY ollenkaan (paitsi jos paikalla ollessa pitää kaasua antamalla sen käynnissä)ja sammuu. EIKÄ käynnisty ennen kun kone on taas kylmä. Kun kone on kylmä pelaa kuin enkeli.. Itellä joku eri vika
Avatar
TerryNation
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 08.08.2008 08:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: CE 300, 1991 ei toimi lämpimänä

Viesti Kirjoittaja TerryNation »

Rons. Käy vaikka mittauttamassa lamda. Siihen pääsee käsiksi apumiehen jalkatilan maton alla olevan piuhan kautta. Melko varmasti vika on siinä. AIVAN SAMAT OIREET oli mulla.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: CE 300, 1991 ei toimi lämpimänä

Viesti Kirjoittaja atlas »

TerryNation kirjoitti:Nyt itse oon tarkistanut virrajakajan kannen. Siellä oli jotain kosteutta. Vettä se ei ollut jäähdytinestettä kenties... en tiedä. Ei se hyvälle maistunut... No putsasin sen laitoin paikalleen. Sama tivoli jatkuu. Mistä sinne tuota ns. kosteutta kertyy. Johtuuko sen tavaran sinne kertyminen jostain muusta viasta.
Siinä kopan alla on iso o-rengas...vaihdapa se ..käy hydrauli liikkeestä niin voisi kosteus ongelmat hävitä.

Muutenkin perus asiat kuntoon ...lämpimänä ecu menee yli 80asteen laiha seos tilaan ja nyt sen säätö tuntuisi olevan jotenkin pielessä..joko seos säätö on ehalta ihan huti ettei se pysty enää säätämään.
Voikohan nokan anturi sekoittaa asennon niin että se suorastaan tukehtuu..näppääpä se pistoke irti nokan päästä.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=109172" onclick="window.open(this.href);return false;

Oisiko tuolla jotain...muutenkin hakuja niin voisi tärpätä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
TerryNation
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 08.08.2008 08:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: CE 300, 1991 ei toimi lämpimänä

Viesti Kirjoittaja TerryNation »

JEE!!
Vika selvisi. Toinen bensapumpuista meni mykäksi lämmetessään. Eli vika oli releessä. Releen sain tinattua "kuntoon", mutta kysyisin onko kellään jäänyt nurkkiin relettä kuutoskoneella olevalle Meselle.
Seuraavat koodit käyvät:
003 545 2405 (paikallaan oleva)
003 545 3805
003 545 1705
003 545 0005
002 545 9205
002 545 5205
002 545 9305
003 354 5240
Vastaa Viestiin