W124 300CE outo oire?
Re: W124 300CE outo oire?
24- venaisessa varmaan samalla tavalla toi tuki niin puolan otin pois edestä ja määränjakaja pois ja kättä vaan sinne alle..kun näkee imusarjan välistä sinne niin kyllä se sieltä lähtee...itse otin sen imusarjan puolelta..en lohkosta.
Vaikea se sieltä on ottaa ja laittaa mutta kyllä sen saa.
Vaikea se sieltä on ottaa ja laittaa mutta kyllä sen saa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 300CE outo oire?
Kiitokset ja lauantai ehtoota!
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 300CE outo oire?
ja tänään irrotin sen potikan. Siinä oli kulunut metallille juuri ne kohdat joka säätää tyhjäkäyntiä. Olihan siinä purkamisessa vähän tiellä tavaraa, se polttoaineputki mikä menee määräjakajaan piti ottaa pois että sai oikean alanurkan ruuvin auki. Myös ne kaarevat suojat minkä alla ne neljä ruuvia on, oli v-mäinen ottaa pois.atlas kirjoitti:Eli säätelit potikkaa..no se olisi kannattanut ottaa irti ja puhdistaa jos se katkoo sitä tyhjis aluetta ja voi olla että se on puhdas mutta liukupinta kulunut puhki eli volttiluku on mitä sattuu kun vastus ehjällä ja pinnatulla alueella on eri.
Eli kyllä se pois oli ja on myös putsattu.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 300CE outo oire?
Puhki oleva pinta niin ei oikein pelaa.Voit ottaa säätö ruuvien soikeista reiistä metalli reunukset pois,porata hieman keski reikää jonka varassa potikkaa kääntyy niin saat muutaman millin kieliä uudelle pinnalle ja ecu taas lukee oikein asentoa.
Kiinan potikat toimii myös ja 25-70e saa ebay.de tai uk.
Kiinan potikat toimii myös ja 25-70e saa ebay.de tai uk.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 300CE outo oire?
Tuota samaa mietin mutta ajatelin että se potero siinä kopassa toimii ikäänkuin laakeripesänä. Mene ja tiedä mutta en siksi uskaltanut siihen koskea...atlas kirjoitti:Puhki oleva pinta niin ei oikein pelaa.Voit ottaa säätö ruuvien soikeista reiistä metalli reunukset pois,porata hieman keski reikää jonka varassa potikkaa kääntyy niin saat muutaman millin kieliä uudelle pinnalle ja ecu taas lukee oikein asentoa.
Kiinan potikat toimii myös ja 25-70e saa ebay.de tai uk.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 300CE outo oire?
Itse olen monesti ton tehnyt tai porannut ja tavallaan laakeripesähän se on, niin pari milliä poralla suuerentanut ja sitten ne metalli soikeat ottanut pois ja toiseen laitaan säätänyt ehjälle pinnalle.
niitä itse liuku lankoja ei kannata sväännellä kun seos säätö muuttuu ja ei ole lineaarinen..kokemuksesta.
Tavallaan riittää ihan millikin sivu suunnassa ...mutta tieten ehjä potikka olisi aina paras.
niitä itse liuku lankoja ei kannata sväännellä kun seos säätö muuttuu ja ei ole lineaarinen..kokemuksesta.
Tavallaan riittää ihan millikin sivu suunnassa ...mutta tieten ehjä potikka olisi aina paras.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 300CE outo oire?
Mistä ootte hommannu näitä potikoita. Alkuperäinen vs. Kiinakopio?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: W124 300CE outo oire?
Orkkis on kyllä hinnoissaan mutta ebay.de ostin joku 25-35 e kiinalaisen ja on toiminut hyvin.
Eli ebay.de ja potikan numero sinne niin löytyy vaihtoehdot...osat varmaan samat mutta hinta eri.
Eli ebay.de ja potikan numero sinne niin löytyy vaihtoehdot...osat varmaan samat mutta hinta eri.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 300CE outo oire?
Kyllä se ehjä potikka pitää hankkia jostain, ei oikein toimi kunnolla. Välillä menee ihan sekaisin, tyhjäkäynti 1500rpm. Välillä taas sammuilee, toisinaan pelaa hyvin. Olisiko sitä sarjanumeroa tiedossa, vai pitääkö vakoilla omasta. Vaihdoin tänään etukallistuksen vakaajan kumipuslat. Sisemmät oli jo siinä kunnossa että reikä oli kananmunan muotoinen. Muuttui keula aika paljon pehmeämmäksi, ja loppui kolahdukset. Kustannus 7€ ja 0,5h töitä
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 300CE outo oire?
Mitenkäs tuo potikka muuten oireilee kuin korkea tai seilaava tyhjäkäynti? Voiko olla erittäin matala tyhjäkäynti?
W124 300 E -87 Aut.
Re: W124 300CE outo oire?
Sitten jatketaan edellisen kysymystä. voiko potikka aiheuttaa tämän että kovan vedon jälkeen jää käymään korkeempaa tyhjäkäyntiä. Ja mootorijarrulla paukuttaa putkeen. kun sammuttaa auton ja starttaa uudestaan niin taas on normaali käynti.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 300CE outo oire?
Voiko olla erittäin matala tyhjäkäynti?
Kyllä voi ja myös sammuilee käynnistyksen jälkeen. Se sammuilu tosin saattaa johtua myös liian laihasta seoksesta. Mulla oireili juuri korkea tyhjäkäynti, matala tyhjäkäynti, epätasainen.
voiko potikka aiheuttaa tämän että kovan vedon jälkeen jää käymään korkeempaa tyhjäkäyntiä. Ja mootorijarrulla paukuttaa putkeen. kun sammuttaa auton ja starttaa uudestaan niin taas on normaali käynti.
Voi aiheuttaa, mulla toimi juuri niin mutta ei paukuttanut moottorijarrutuksessa koska on automaatti. Uudelleen käynnistyksessä potikka hakee taas oman kohtansa. Eli säätämään vaan, hyvä kohta saattaa löytyä.
Mulla on taas koko päivän toiminut normaalisti. Kylmänä kierrokset n.1500rpm ja laskee koneen lämmetessä n.900rpm. Alemmas en saanut tyhjäkäyntiä että kävisi tasaisesti, tuo saa olla koska toimii. Mikä saatö siinä potikassa on sen kumin alla, mihin se vaikuttaa?
Kyllä voi ja myös sammuilee käynnistyksen jälkeen. Se sammuilu tosin saattaa johtua myös liian laihasta seoksesta. Mulla oireili juuri korkea tyhjäkäynti, matala tyhjäkäynti, epätasainen.
voiko potikka aiheuttaa tämän että kovan vedon jälkeen jää käymään korkeempaa tyhjäkäyntiä. Ja mootorijarrulla paukuttaa putkeen. kun sammuttaa auton ja starttaa uudestaan niin taas on normaali käynti.
Voi aiheuttaa, mulla toimi juuri niin mutta ei paukuttanut moottorijarrutuksessa koska on automaatti. Uudelleen käynnistyksessä potikka hakee taas oman kohtansa. Eli säätämään vaan, hyvä kohta saattaa löytyä.
Mulla on taas koko päivän toiminut normaalisti. Kylmänä kierrokset n.1500rpm ja laskee koneen lämmetessä n.900rpm. Alemmas en saanut tyhjäkäyntiä että kävisi tasaisesti, tuo saa olla koska toimii. Mikä saatö siinä potikassa on sen kumin alla, mihin se vaikuttaa?
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 300CE outo oire?
Ehtoota kaikille....minun projektini on edennyt vaiheeseen, jossa liitämän piti enää ilmanputsari et erivärisiä et kokoisia letkuja sinne sun tänne. Lopputulos oli, että kaikki muoviletkut tuppasivat hajoamaan käsiin tai vähintäänkin katkeamaan. Eli kymysys kuuluu, oletteko hankkineet alkuperäisiä vai kävelleet/ajaneet lähimmälle Etola/Etera pisteelle ostamaan uusia yhteyksiä?
Etukäteen kiittäen infosta Maunuko mit zwei linke hände.
Etukäteen kiittäen infosta Maunuko mit zwei linke hände.
Re: W124 300CE outo oire?
Alipaineletkut imusarjan läheisyyteen niin parhaaksi olen katsonut ihan orkkis kamaa niin käy ja on siistin näköistä...kl-varaosien kautta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 300CE outo oire?
Kiitokset kaikille neuvoista ja vinkeistä...eritoten Atlakselle.
Nyt "katiska" pelittää. Viimeinen vaihe oli KLR TWIN-TEC systeemi, jonka johdot oli katkottu ja sotkettu totaalisesti. Toki rikkana rokassa olivat kovettuneet muovi-, kumiletkut ja tiivarit. Ko. vimpaimen liitäntä ohjeet löytyvät netistä heittämällä ja ovat hyvät + kuvat värillisiä.
Varmastikin suuttimien ja tivareiden vaihto, kuten myös lisäilmamoottorin vaihtokin toisivat vakautta moottorin käyntiin, mutta hyvä näinkin. Autosta on tarkoitus päästä eroon ilman tappiota eli tuonti ja korjauskuluja lisättynä autoverolla.
Alkanutta kesää kaikille johtotähtimiehille ja vielä kerran kiitokset kaikille.
Maunko mit zwei linke Hände
PS kaikki letkut metritavarana ja T -kappaleet löytyivät Turun Etrasta kertaheitolla. Malli kappaleet olin leikannut (olemaan jääneistä) mukaan+ kuva netistä.
Nyt "katiska" pelittää. Viimeinen vaihe oli KLR TWIN-TEC systeemi, jonka johdot oli katkottu ja sotkettu totaalisesti. Toki rikkana rokassa olivat kovettuneet muovi-, kumiletkut ja tiivarit. Ko. vimpaimen liitäntä ohjeet löytyvät netistä heittämällä ja ovat hyvät + kuvat värillisiä.
Varmastikin suuttimien ja tivareiden vaihto, kuten myös lisäilmamoottorin vaihtokin toisivat vakautta moottorin käyntiin, mutta hyvä näinkin. Autosta on tarkoitus päästä eroon ilman tappiota eli tuonti ja korjauskuluja lisättynä autoverolla.
Alkanutta kesää kaikille johtotähtimiehille ja vielä kerran kiitokset kaikille.
Maunko mit zwei linke Hände
PS kaikki letkut metritavarana ja T -kappaleet löytyivät Turun Etrasta kertaheitolla. Malli kappaleet olin leikannut (olemaan jääneistä) mukaan+ kuva netistä.
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 300CE outo oire?
Vaikka lupasin itselleni että en koske siihen hiilipontentiometriin, niin otin sen irti kuitenkin. poistin ne ruuvien metallivahvikkeet siitä kannesta, ja sorvasin sitä kannessa olevaa laakerikuppia niin että sain kantta liikkumaan pari milliä. Paketti kasaan ja auto käyntiin. Heti kävi paremmin mutta seokset olivat liian rikkaalla. Kun oikea säätö löytyi potentiometrin ja seoksen välillä, niin käy aika tasaisesti. Tyhjäkäynti vapaalla +700rpm ja vaihde päällä 600rpm. 15min testiajon jälkeen kävi vielä talliin ajettaessa hyvin. Aamulla näkee miten lähtee tulille...
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 300CE outo oire?
Olisiko tästä projektista jonkin moista dokumentaatiota kuvallisessa muodossa?jupasierra kirjoitti:Vaikka lupasin itselleni että en koske siihen hiilipontentiometriin, niin otin sen irti kuitenkin. poistin ne ruuvien metallivahvikkeet siitä kannesta, ja sorvasin sitä kannessa olevaa laakerikuppia niin että sain kantta liikkumaan pari milliä. Paketti kasaan ja auto käyntiin. Heti kävi paremmin mutta seokset olivat liian rikkaalla. Kun oikea säätö löytyi potentiometrin ja seoksen välillä, niin käy aika tasaisesti. Tyhjäkäynti vapaalla +700rpm ja vaihde päällä 600rpm. 15min testiajon jälkeen kävi vielä talliin ajettaessa hyvin. Aamulla näkee miten lähtee tulille...
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 300CE outo oire?
Ei valitettavasti...Mr300 kirjoitti:Olisiko tästä projektista jonkin moista dokumentaatiota kuvallisessa muodossa?jupasierra kirjoitti:Vaikka lupasin itselleni että en koske siihen hiilipontentiometriin, niin otin sen irti kuitenkin. poistin ne ruuvien metallivahvikkeet siitä kannesta, ja sorvasin sitä kannessa olevaa laakerikuppia niin että sain kantta liikkumaan pari milliä. Paketti kasaan ja auto käyntiin. Heti kävi paremmin mutta seokset olivat liian rikkaalla. Kun oikea säätö löytyi potentiometrin ja seoksen välillä, niin käy aika tasaisesti. Tyhjäkäynti vapaalla +700rpm ja vaihde päällä 600rpm. 15min testiajon jälkeen kävi vielä talliin ajettaessa hyvin. Aamulla näkee miten lähtee tulille...
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 300CE outo oire?
Voi olla että toiseen reunaan seos hieman laihalla ja toiseen rikkaalla mutta kyllä siitä jokin kompromissi löytyy.
Kuutoskoneisessa vaan vähän vaikeampi löytää sellainen selvä käynti mitä neloskoneinen antaa helposti korva kuulolla.
Kuutoskoneisessa vaan vähän vaikeampi löytää sellainen selvä käynti mitä neloskoneinen antaa helposti korva kuulolla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 300CE outo oire?
Nyt pitäisi löytää se kompromissi. Auto käy hyvin mutta aamulla ja pienen seisomisen jälkeen vaatii sahauksen että lähtee käyntiin. Onko seokset pielessä vai aiheuttiko se potentiometrin siirtäminen nyt sen että joutuu sahaamaan...?atlas kirjoitti:Voi olla että toiseen reunaan seos hieman laihalla ja toiseen rikkaalla mutta kyllä siitä jokin kompromissi löytyy.
Kuutoskoneisessa vaan vähän vaikeampi löytää sellainen selvä käynti mitä neloskoneinen antaa helposti korva kuulolla.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 300CE outo oire?
Tervehdys saarelta kaikille!
Olin enemmänkin kuin ....isti. Kyllä vaikuttaa sille, että tuo em. potikka on irroitettava, ja katsottava mitä se on syönyt. ....Taitaa mennä kymysys Atlakselle Turkulaisittain, että kui se potentiometri on irroitettavis jakaja kyljest?
Itse en huomannut mitään koloa tai muuta vipstaakia mihin "vääntövarsi" tai muu "työkalu" olisi suunnattavissa?
T. maunuko mit zwei linke hände
Olin enemmänkin kuin ....isti. Kyllä vaikuttaa sille, että tuo em. potikka on irroitettava, ja katsottava mitä se on syönyt. ....Taitaa mennä kymysys Atlakselle Turkulaisittain, että kui se potentiometri on irroitettavis jakaja kyljest?
Itse en huomannut mitään koloa tai muuta vipstaakia mihin "vääntövarsi" tai muu "työkalu" olisi suunnattavissa?
T. maunuko mit zwei linke hände
Re: W124 300CE outo oire?
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 27573/6/15" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla kuva..suurenna se ja ruuvien paikalla voi olla sinetti päällä ja kun tarkkaan katsot niin revit vaan ne päältä pois..sellainen kaareva läpyskä ja sitten bensapaineen säätäjä tai lisäilmaluisti pois edestä mallista riippuen.
Tuolla kuva..suurenna se ja ruuvien paikalla voi olla sinetti päällä ja kun tarkkaan katsot niin revit vaan ne päältä pois..sellainen kaareva läpyskä ja sitten bensapaineen säätäjä tai lisäilmaluisti pois edestä mallista riippuen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 300CE outo oire?
Tervehdys ja kiitokset!!!!
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 300CE outo oire?
Joo ilmanputsari irti, Tyhjäkäyntimoottoria ei tarvinnut kuin löysätä kaksi pulttia ja siirtää vähän. Se musta muovinen kaareva kaukalo missä kulkee johtoja, kolmella 6mm pultilla kiinni. Menee siitä tyhjäkäyntimoottorin ja potentiometrin välissä, pultit irti ja siirtää vähän keulaan päin. Bensapaineen säätäjä irti pois oikean alimmaisen ruuvin tieltä, eli siirretään sen mikä putket antaa periksi. Sitten ne kaarevat suojamuovit pois terävällä ruuvimeisselillä, ja pienellä torx avaimella ruuvit irti. Ei kovin vaikea homma, helpottaa jos on oikein pieni räikkä.maunuko kirjoitti:Tervehdys ja kiitokset!!!!
Yritin etsiä ebaysta sitä potentiometriä, en keksinyt oikeaa hakusanaa?
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 300CE outo oire?
Ebaysta saat sen bosch ja numerosarja niin löytyy.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 300CE outo oire?
Äh pitää olla joku helv.Pay pal tili että pystyy tilaamaan. Eli se siitä, kielitaito ei riitä...atlas kirjoitti:Ebaysta saat sen bosch ja numerosarja niin löytyy.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 300CE outo oire?
Mielestäni se paypalin avaaminen oli ihan helppo juttu...kokeiles ebay.fi kautta tehdä sinne se tili.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 300CE outo oire?
Kokeilin mutta liian vaikeaa kun en osaa englantia...atlas kirjoitti:Mielestäni se paypalin avaaminen oli ihan helppo juttu...kokeiles ebay.fi kautta tehdä sinne se tili.
Ei päivää ilman ongelmia :)
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 300CE outo oire?
Miten se lisäryyppyn toiminta testattiin? Epäilen että se vuotaa seisoessaan, kun käynnistäminen on niin hankalaa jos auto seisoo vaikka 15min. Lähtee käyntiin kun painaa kaasua startatessa, mutta röpeltää vähän aikaa kun kävisi vajailla. Jos ei paina kaasua saa startata pitkän startin ja putputtaa aikansa ennen kuin käynti tasaantuu. Jos tulee uuden hankinta niin mistä kannattaa hankkia ja paljon kustantaa?
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 300CE outo oire?
Sain testattua ryypyn suuttimen siten, että sain hommattua Paineteholta samanlaisen mutteri, millä suutinputki kiristyy määränjakajaan. Tein siihen kumista tulpan ja kiristin määränjakajan suutinlähtöön eli suomeksi tulppasin sen.
Oireet oli samat kuin sinulla ja heti korjaantui.
Ryypyn puutteen huomaa kun kylmänä ei heti käynnisty vaan pitää painaa kaasua.
Oireet oli samat kuin sinulla ja heti korjaantui.
Ryypyn puutteen huomaa kun kylmänä ei heti käynnisty vaan pitää painaa kaasua.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75