W124 300CE outo oire?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

kttopar kirjoitti:Sain testattua ryypyn suuttimen siten, että sain hommattua Paineteholta samanlaisen mutteri, millä suutinputki kiristyy määränjakajaan. Tein siihen kumista tulpan ja kiristin määränjakajan suutinlähtöön eli suomeksi tulppasin sen.
Oireet oli samat kuin sinulla ja heti korjaantui.
Ryypyn puutteen huomaa kun kylmänä ei heti käynnisty vaan pitää painaa kaasua.
Muistatko kierteen siitä mutterista, näyttää 1/4" mutta en tiedä varmasti...?
Otin n.0,5h sammutuksen jälkeen määräjakajasta sen lisäryypyn putken irti, ja painetta siinä oli eli ei ollut ainakaan siinä ajassa vuotanut. Kun irroitin loput suuttimille menevistä putkista, ei painetta ollut juurikaan. Eli kun irroitin sen lisäryypyn putken, niin vaikuttiko se niin että paineet katosivat myös muista putkista. Jos ei niin vuotaako mulla sitten muut suuttimet...?
Käynnistin auton niin että en painanut kaasua, lähti käyntiin mutta putputti ikäänkuin vajailla. Kun haistelin pakokaasua niin rikkaalle haisi eli jostain vuotaa sylintereihin bensaa?!
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Samasta linjastosta lähtee paine ryyppysuuttimelle ja suuttimille.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 856
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja kttopar »

En osaa sanoa mutterin kokoa mutta jos pääsee valkkaamaan niin ei ole montaa vaihtoehtoa.
Voihan se olla,että painetta pääsee enimmät vuotamaan ja jäljelle jää pienempi paine. Painetta on muistaakseni käydessä 4-5 kiloa.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
raapuus547
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 10.06.2014 23:30

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja raapuus547 »

Itsellä oli kans samaa propleemaa w124 200e:ssä kun oli seissyt kauan aikaa. Oireet olivat aivan samat. Vika ei ollut suuri, nimittäin polttoainelinjoihin oli päässyt vettä ja pakkasella jäädyttäny polttoaineputken halki.. Uusi putki ja pelas ku uus :)
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

raapuus547 kirjoitti:Itsellä oli kans samaa propleemaa w124 200e:ssä kun oli seissyt kauan aikaa. Oireet olivat aivan samat. Vika ei ollut suuri, nimittäin polttoainelinjoihin oli päässyt vettä ja pakkasella jäädyttäny polttoaineputken halki.. Uusi putki ja pelas ku uus :)
Mistä oli halki, luulisi että jos bensaputki on halki niin ei kyllä saa tarpeeksi soppaa?! Nyt on pahentunut niin että jos seisoo vaikka minuutin ja käynnistää, niin haisee bensa ja käy huonosti. Kun antaa kierroksia vähän aikaa niin käynti tasaantuu. Kohta menee pinna tämän kanssa, taas kun hankin pitkästä aikaa 124 koppasen mersun niin alkoi samat ongelmat kuin muissakin !!!! :evil:

Kun tulee vaikka motarilta liittymään ja jää valoihin seisomaan, käy hyvin mutta tyhjäkäynti putoaa pikkuhiljaa ja jää n.500rpm ja käy epätasaisesti. Voiko saada tyhjäkäynnillä liikaa bensaa jos joku/jotkut suuttimet vuotaa, vai voiko käyttäytyä noin jos bensalinja onkin jostain halki/puhki. Eli soppa ei riitä ja rupeaa rykimään siksi?

Miten testataan vuotaako suuttimet, ja onko tietoa mistä hommaisi kaikki alipaineletkut kovettuneiden tilalle?
Onko kukaan tilaamassa ebaysta sitä potentiometriä, lähden mukaan tilaukseen jos joku on tilaamassa. http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=Bo ... r&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Voin kyllä jeesata ..ostaa sen potikan kun etsit minkälaisen haluat..eli linkki tähän ja sitten tilaan sen itselleni ja lähetän sulle sitten.

Siis siksi kun sulla ei ole sitä paypalia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

atlas kirjoitti:Voin kyllä jeesata ..ostaa sen potikan kun etsit minkälaisen haluat..eli linkki tähän ja sitten tilaan sen itselleni ja lähetän sulle sitten.

Siis siksi kun sulla ei ole sitä paypalia.
Tuossa edelleisessä viestissäni oli linkki ebayhin jossa niitä oli muutama. Jos vaan viitsit jelpata niin olisin tosi kiitollinen. Katsonko itse sellaisen minkä haluaisin ostaa, vai katsotko itse. Parempi olisi jos katsoisit, kun en itse näistä kauheasti ymmärrä...

Tulppasin äsken sen lisäryypyn lähdön määräjakajasta, mutta siitä ei ollut mitään apua. Jo minuutin seisomisen jälkeen pitää käynnistää kaasua painamalla, ja jos ei pidä kierroksia korkealla vähintään 15sek niin ei meinaa käydä kunnolla.
Jos käynnistää ilman kaasua niin käy muutaman sekunnin ja sammuu, tätä jatkuu muutaman starttauksen ajan kunnes pysyy käynnissä vaivoin. Kierrokset nousee pikkuhiljaa ja käynti tasaantuu.
Eli vaikuttaisi siltä että jostain vuotaa sylintereihin bensaa joka palaa pikkuhiljaa pois.
Kun sammutan auton ja avaan vaikka ykköspyttyyn menevän putken määräjakajasta, ei painetta ole juurikaan. Bensaa valuu hiljaa putken ja mutterin juuresta. Kokeilin jokaisen putken vuorotelleen välillä käynnistäen auton, mutta painetta ei ole yhdessäkään suuttimille menevissä putkissa. Ainoastaan lisäryyppy suuttimelle menevässä linjassa on kova paine. Eli vuotaako kaikki suuttimet vai miksi sitä painetta ei niissä linjoissa ole...?

Laitatko mulle vaikka privana tilinumerosi kun tilauksen summa on selvinnyt, hoidan sen heti pois kuleksimasta.
Ei päivää ilman ongelmia :)
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

jupasierra kirjoitti:
raapuus547 kirjoitti:Itsellä oli kans samaa propleemaa w124 200e:ssä kun oli seissyt kauan aikaa. Oireet olivat aivan samat. Vika ei ollut suuri, nimittäin polttoainelinjoihin oli päässyt vettä ja pakkasella jäädyttäny polttoaineputken halki.. Uusi putki ja pelas ku uus :)
Mistä oli halki, luulisi että jos bensaputki on halki niin ei kyllä saa tarpeeksi soppaa?! Nyt on pahentunut niin että jos seisoo vaikka minuutin ja käynnistää, niin haisee bensa ja käy huonosti. Kun antaa kierroksia vähän aikaa niin käynti tasaantuu. Kohta menee pinna tämän kanssa, taas kun hankin pitkästä aikaa 124 koppasen mersun niin alkoi samat ongelmat kuin muissakin !!!! :evil:

Kun tulee vaikka motarilta liittymään ja jää valoihin seisomaan, käy hyvin mutta tyhjäkäynti putoaa pikkuhiljaa ja jää n.500rpm ja käy epätasaisesti. Voiko saada tyhjäkäynnillä liikaa bensaa jos joku/jotkut suuttimet vuotaa, vai voiko käyttäytyä noin jos bensalinja onkin jostain halki/puhki. Eli soppa ei riitä ja rupeaa rykimään siksi?

Miten testataan vuotaako suuttimet, ja onko tietoa mistä hommaisi kaikki alipaineletkut kovettuneiden tilalle?
Onko kukaan tilaamassa ebaysta sitä potentiometriä, lähden mukaan tilaukseen jos joku on tilaamassa. http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=Bo ... r&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuon suuttimien vuotamisen voisi testata mittaamalla polttoaine paineen, samalla tietty näkisi tuottaako pumput riittävän käyntipaineen.
Painemittari määränjakajaan kiinni kone tulille paineen mittaus, pysäytetään moottori ja seurataan lähteekö paine laskemaan. Ei saisi juurikaan käyttöpaineesta kovinkaan paljoa pudota paineet, jos niin joko linjasto vuotaa taaksepäin tahi suuttimet vuotavat...
Niin ja saahan ne suuttimetkin paine testattua!
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

jaakko.putkisaari kirjoitti:
jupasierra kirjoitti:
raapuus547 kirjoitti:Itsellä oli kans samaa propleemaa w124 200e:ssä kun oli seissyt kauan aikaa. Oireet olivat aivan samat. Vika ei ollut suuri, nimittäin polttoainelinjoihin oli päässyt vettä ja pakkasella jäädyttäny polttoaineputken halki.. Uusi putki ja pelas ku uus :)
Mistä oli halki, luulisi että jos bensaputki on halki niin ei kyllä saa tarpeeksi soppaa?! Nyt on pahentunut niin että jos seisoo vaikka minuutin ja käynnistää, niin haisee bensa ja käy huonosti. Kun antaa kierroksia vähän aikaa niin käynti tasaantuu. Kohta menee pinna tämän kanssa, taas kun hankin pitkästä aikaa 124 koppasen mersun niin alkoi samat ongelmat kuin muissakin !!!! :evil:

Kun tulee vaikka motarilta liittymään ja jää valoihin seisomaan, käy hyvin mutta tyhjäkäynti putoaa pikkuhiljaa ja jää n.500rpm ja käy epätasaisesti. Voiko saada tyhjäkäynnillä liikaa bensaa jos joku/jotkut suuttimet vuotaa, vai voiko käyttäytyä noin jos bensalinja onkin jostain halki/puhki. Eli soppa ei riitä ja rupeaa rykimään siksi?

Miten testataan vuotaako suuttimet, ja onko tietoa mistä hommaisi kaikki alipaineletkut kovettuneiden tilalle?
Onko kukaan tilaamassa ebaysta sitä potentiometriä, lähden mukaan tilaukseen jos joku on tilaamassa. http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=Bo ... r&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuon suuttimien vuotamisen voisi testata mittaamalla polttoaine paineen, samalla tietty näkisi tuottaako pumput riittävän käyntipaineen.
Painemittari määränjakajaan kiinni kone tulille paineen mittaus, pysäytetään moottori ja seurataan lähteekö paine laskemaan. Ei saisi juurikaan käyttöpaineesta kovinkaan paljoa pudota paineet, jos niin joko linjasto vuotaa taaksepäin tahi suuttimet vuotavat...
Niin ja saahan ne suuttimetkin paine testattua!
No kerro nyt sitten miten suuttimien paine testataan. Siinä määräjakajassa on yksi tulpattu lähtö, siihenkö se mittari laitetaan. Ja mikä on kierre, kun kävin hakemassa paikallisesta hydrauliliikkeestä sen tulpan siihen lisäryypyn lähtöön ei se ollutkaan 1/8" koska se ei mennyt kierteelle kuin pari kierrosta, eli millinen varmaan mutta mikä? Eli mikähän mahtaa olla sen ylimääräisen lähdön kierre...
Ei päivää ilman ongelmia :)
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Sorry kierteestä en osaa sanoa, kun ei ole tullut vielä hankittua paineen mittaus sarjaa, Biiltemallahan tuo sarja olisi en vaan vielä ole raatsinut tuota hommata. Tähän asti asioinut mittaus puuhissa Boscin huollon kanssa..

Järjestelmä paine mitataan siitä määränjakajan sulkuruuvin näkyy selvästi ja kylmäkäynnistys venttiilin välistä, eli se kylmäkäynnistyksen putki irti määrän jakajasta.. Ohjearvo tuolle mittaukselle pitäisi olla 5.25-5.60 bar. Tiiviys kun moottori lämmin järjestelmäpaineen saavuttamisen jälkeen, 10 min väh 2,7bar ja tuosta uusi mittaus 10 min väh 2,6 bar...

Suihkutus venttiilit avautumispaineet 3.0....4,1 bar . Tiiviys, 0,5 bar alle todellisen avautumispaineen, eli 1 tippa/15 s...
Kylmäkäynnistys suuttimen vuoto noin alle yksi tippa/min...
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

jaakko.putkisaari kirjoitti:Sorry kierteestä en osaa sanoa, kun ei ole tullut vielä hankittua paineen mittaus sarjaa, Biiltemallahan tuo sarja olisi en vaan vielä ole raatsinut tuota hommata. Tähän asti asioinut mittaus puuhissa Boscin huollon kanssa..

Järjestelmä paine mitataan siitä määränjakajan sulkuruuvin näkyy selvästi ja kylmäkäynnistys venttiilin välistä, eli se kylmäkäynnistyksen putki irti määrän jakajasta.. Ohjearvo tuolle mittaukselle pitäisi olla 5.25-5.60 bar. Tiiviys kun moottori lämmin järjestelmäpaineen saavuttamisen jälkeen, 10 min väh 2,7bar ja tuosta uusi mittaus 10 min väh 2,6 bar...

Suihkutus venttiilit avautumispaineet 3.0....4,1 bar . Tiiviys, 0,5 bar alle todellisen avautumispaineen, eli 1 tippa/15 s...
Kylmäkäynnistys suuttimen vuoto noin alle yksi tippa/min...
Joo sori en ymmärtänyt tuosta mitään...
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Toi paineen mittaus arvoissa ja tosiaan sammuksiin ja 10 minuutin päästä oltava tietty paine vielä sisällä ja toisen 10 minuutin päästä tietty arvo.
Eli yleisesti suuttimethan ne laskee ton paine arvon..itse paineen säätimen ohivuotoon en usko kun onkohan kellään siitä särkynyt.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Harvemmin tosiaan paineen säädin kai mennyt sököksi, vaan usein kun kaksi pa pumppua toinen takertelee tai menee yllättäen pimeäksi ja siinä astuu kuvioon järjestelmän paine mittaus, saapi ainakin varmuuden pumppujen riittävästä paineen tuotosta!?

Aina silloin tällöin tietty sattuu tulvivat määränjakajat ja tai jäykkäliikkeiset määränjakajat jotka yleensä eivät ole korjattavissa! Päätelmä Boschin vian etsintä kaaviosta tämä!

Tuo Boschin vihkonen KE-Jetistä on ihan hyvä opus, kun vain olisi vielä selvällä kotomaan kielellä aina parempi, vuosi sitten oli Lahdessa CMSsässä myynnissä noita! Löytyisiköhän noita jostain vielä Order Number 1 987 722 101
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Avatar
maunuko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 17.11.2010 20:49
Paikkakunta: Satava

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja maunuko »

Tervehdys kaikille. Tilasin viime sunnuntaiehtoona tuolta Hollantilaiselta toimijalta sen halvan potikan. Hinnaksi tuli 44 € postituskuluineen. Tähän iltaan mennessä ei potikka ole vielä saapunut.
Laitan heti kokemukset tiedoksi, kun potikka on paikallaan.
Minulla ei ollut jakajan kyljestä irroitetussa potikassa Boschin logoa, joten olikohan kiinni jo klooni potikka. Myöskään hiilipinnat eivät isonnuslasilla katsottuna olleet "puhki" kuluneet.
Saattaapi hyvinkin olla, että suuttimia vielä vaihdellaan...ja...tai...ans kattoo. Kaiken kaikkiaan mielenkiintoista....keskustelusta on ollut iso apu.
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

jaakko.putkisaari kirjoitti:Harvemmin tosiaan paineen säädin kai mennyt sököksi, vaan usein kun kaksi pa pumppua toinen takertelee tai menee yllättäen pimeäksi ja siinä astuu kuvioon järjestelmän paine mittaus, saapi ainakin varmuuden pumppujen riittävästä paineen tuotosta!?

Aina silloin tällöin tietty sattuu tulvivat määränjakajat ja tai jäykkäliikkeiset määränjakajat jotka yleensä eivät ole korjattavissa! Päätelmä Boschin vian etsintä kaaviosta tämä!

Tuo Boschin vihkonen KE-Jetistä on ihan hyvä opus, kun vain olisi vielä selvällä kotomaan kielellä aina parempi, vuosi sitten oli Lahdessa CMSsässä myynnissä noita! Löytyisiköhän noita jostain vielä Order Number 1 987 722 101
Jaahas ei löydy netistä tuolla Boschin numerolla, mutta ISBN numeroilla löytyy, eli KE-Jetti 3-86522-052-5 ja K-Jetti 3-934584-27-6. Näkyisi löytyvän noilta sivustoilta kaikkiin muihinkin Boschin valmistamiin ruiskutus järjestelmiin vihkosia! Eihän noissa mitään korjausohjeita varsinaisesti ole, mutta esitellään kuvin,kaaviokuvin ja sanoin koko systeemi ja sen osat ja miten järjestelmä toimii...
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Avatar
maunuko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 17.11.2010 20:49
Paikkakunta: Satava

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja maunuko »

Hieman asian viereen, mutta lähelle. Saksan W 123 Club julkaisee uuden painoksen "Ostajanopas" MB W 124. Motor Klassik Youngtimer 3/2014 "mainostaa" sitä sivullaan Mercedes-W-124-Raamattu. kirja on myynnissä http://www.w" onclick="window.open(this.href);return false; 123-club.de sivulla.
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Alan olla 100% varma että vika on siinä potikassa. Kun otin tänään sen irti että näin sen sarjanumeron, niin säädin sitä vielä uudelleen. Auto toimi vähän aikaa hyvin, lähti seisomisen jälkeen käyntiin ilman kaasua ja kävi vähän ajan päästä hyvin. Pikku ajelun jälkeen alkoi tehdä taas samaa, ei tosin niin pahana. Eli kyllä kaikki taitaa nyt kaatua siihen potikkaan. No se nähdään sitten kun saan jossain vaiheessa uuden paikalleen.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
maunuko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 17.11.2010 20:49
Paikkakunta: Satava

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja maunuko »

Juhannus alkaa olla täällä saarella ohi, mutta potikkaa ei vielä näy. Taitaa hollantilainen tavaran toimittaja jännätä futiskisoja.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja atlas »

maunuko kirjoitti:Juhannus alkaa olla täällä saarella ohi, mutta potikkaa ei vielä näy. Taitaa hollantilainen tavaran toimittaja jännätä futiskisoja.
Sama täällää..jupasierralle odottelen lähetystä missä viipyy ja hollannista piti tämäkin tulla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
maunuko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 17.11.2010 20:49
Paikkakunta: Satava

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja maunuko »

Edellä mainitsemani kirja saapui heti alkuviikosta. Hollantilainen tavarantoimittaja hermostui Ebay:ssä, kun kyselin potikan toimitusajasta. Hän peräänkuulutti "lukutaitoani", kun en ollut muka huomioinut hänen luotettavuuslukuaan ebay:n ilmoituksessa. En saanut siltikään ihan käsitystä siitä, milloin potikka tulisi oleman postilaatikossani.
Tuossa edellä mainitsemassani opuksessa mainitaan tuo potikka kulutusosaksi, ja "kiitellään" Boschia siitä, että he ovat ottaneet tuon potikan taas tuotantoon.
Opus on ihan mielenkiintoinen ja "omistamisen" arvoinen, mikäli tykkää w 124:sta.
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 856
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Ostin käytetyn ryyppyysuuttimen MB-purkaamosta 30 €:lla. En saanut yhtä suuttimen 6-kanta ruuvia auki vaan pyörähti. Mitenhän tuon saisi auki vai vienkö korjaamolle. Toinen juttu: mittasin potikan jännitteen ja antoi tyhjäkäynnillä 0,93 V tasaisesti. Ei näyttänyt olevan katkoksia. Tuossa potikassa ei kuitenkaan ole säätöruuveja millä potikka olisi kiinni määräjakajassa.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Potikassa on päissä kuun muotoiset suojalevyt..kampea ne pois ja alla on ruuvit.
kokeile papukaija pihdeillä se putki mutterit auki.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 856
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Kiitos ohjeesta potikan säätöön.
Löysin tälläisen yleispätevän keinon minkä tahansa pultin aukaisemiseen. Sattumalta ostinkin juuri tuollaisen Huyndai sähkötaltan makasiinin alennusmyynnistä kympillä.

https://www.youtube.com/watch?v=POkYiizpE0Q" onclick="window.open(this.href);return false;
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

jupasierra kirjoitti:Alan olla 100% varma että vika on siinä potikassa. Kun otin tänään sen irti että näin sen sarjanumeron, niin säädin sitä vielä uudelleen. Auto toimi vähän aikaa hyvin, lähti seisomisen jälkeen käyntiin ilman kaasua ja kävi vähän ajan päästä hyvin. Pikku ajelun jälkeen alkoi tehdä taas samaa, ei tosin niin pahana. Eli kyllä kaikki taitaa nyt kaatua siihen potikkaan. No se nähdään sitten kun saan jossain vaiheessa uuden paikalleen.
Uusi potikka paikallaan (kitos atlas) ja nyt toimii. Vaatii vielä pientä hienosäätöä ja eiköhän se siitä. Kiinan versiossa ei voltteja saa 0,7v säädettyä, eli ei ihan ole vinosilmät onnistuneet. Kaikki rykimiset ja sekoilut kuitenkin katosivat eli siinä se vika oli.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
maunuko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 17.11.2010 20:49
Paikkakunta: Satava

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja maunuko »

Käviköhän asiassa niin, että "hollantilainen" tavarantoimittaja herpaantui kyselyyni, ja jätti minut väliin tuossa potikan toimittamisessa. Jupasierralle potikka jo saapui.
Taisipa löytyä tuon halvan potikan alkuperäinen toimittaja. Tilausmäärä on vain hieman suurenlainen. Hinta ihan kohillaan 5-10$ per kipale. Firma tuntuu toimittavan kaikenkarvaisia hilavitkuttimia niin Mersuihin kuin muihinkin merkkeihin.
Alla osoite:
http://ch-parts.en.alibaba.com/product/ ... 24035.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Nyt on potikka vaihdettu ja säädetty, säädelty myös seoksia. Oire on edelleen seuraava: Seisomisen jälkeen kun käynnistää ei meinaa käydä, rytkyttää pienillä kierroksilla. Jos antaa olla tyhjäkäynnillä tasaantuu pikkuhiljaa, mutta jos antaa kierroksia vähän aikaa käy paremmin nopeammin. Tätä tekee lähes aina käynnistäessä.
Kun pysähtyy ajosta saattaa tyhjäkäynti olla 1000-1500rpm, tätä tekee joskus. Kun antaa kunnolla kierroksia eli polkaisee kerran pohjaan käy taas hyvin.
Sama juttu kun antaa auton käydä tyhjäkäynnillä, joskus tyhjäkäynti saattaa nousta 1000rpm. Tämän saattaa tehdä kun auto on käynyt 10-15min.
Pesty tyhjäkäyntimoottori ja tutkittu ilmavuotoja. Vaihdettu tulpat, tulpanjohdot, jakajan kansi ja pyörijä ja säätöpotikka. Ja kaasu palauttaa 100% varmasti, eikä se siitä voisikaan johtua. Jos olisi ilmavuoto miksi oireilisi joskus joskus ei.

Mitä pitää purkaa että saa esiin ruiskun alla olevan kumikaukalon?

Video: https://www.youtube.com/watch?v=CCUfZn8 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Suuttimita putket iri määris 3 mutterilla kumityynyistä bensa linjasto letkut irti sähköliittimet ja määriksen ja kaasuläpän välinen klemmari.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

atlas kirjoitti:Suuttimita putket iri määris 3 mutterilla kumityynyistä bensa linjasto letkut irti sähköliittimet ja määriksen ja kaasuläpän välinen klemmari.
Ok kiitos.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

jupasierra kirjoitti:
atlas kirjoitti:Suuttimita putket iri määris 3 mutterilla kumityynyistä bensa linjasto letkut irti sähköliittimet ja määriksen ja kaasuläpän välinen klemmari.
Ok kiitos.
Auto menee viikon päästä maanantaina liikkeeseen, maksoi mitä maksoi mutta kuntoon on saatava. V....ttaa nuo K-jetit !!!!!!!!!!!
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Hei..pitäisikö se potikka laittaa takaisin ja vaihdattaa?
Toisekseen joku täällä oli kiinalaisesta ottanut sen sillan /liukupinnan ja tinaillut sen orkkis runkoon...tällöin voisi saada säätö alueen kohdilleen mutta jos ne ei ole kohdillaan toisiinsa nähden niin ei se tule kyllä toimimaan ikinä.
Lähden keikalle eli vastailen jonkun päivän päästä tai soita..sulla on numero.

Hai ..toisekseen jos auto oli tollanen tullessasi sulle ja oli viitteitä että potikka on ollut irti niin oisiko joku väännellyt niitä kontaktipintaan ottavia peltejä...tällöin nimittäin sekoaa ruisku ja se ei enää lineaarisesti ruiskuta..menee ihan sekaisin koko paska.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin