W124 300CE outo oire?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1065
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

atlas kirjoitti:Hei..pitäisikö se potikka laittaa takaisin ja vaihdattaa?
Toisekseen joku täällä oli kiinalaisesta ottanut sen sillan /liukupinnan ja tinaillut sen orkkis runkoon...tällöin voisi saada säätö alueen kohdilleen mutta jos ne ei ole kohdillaan toisiinsa nähden niin ei se tule kyllä toimimaan ikinä.
Lähden keikalle eli vastailen jonkun päivän päästä tai soita..sulla on numero.

Hai ..toisekseen jos auto oli tollanen tullessasi sulle ja oli viitteitä että potikka on ollut irti niin oisiko joku väännellyt niitä kontaktipintaan ottavia peltejä...tällöin nimittäin sekoaa ruisku ja se ei enää lineaarisesti ruiskuta..menee ihan sekaisin koko paska.
Oire tuli vasta mulla. Tänään kävi niin että ei vastannut kaasuun, toimi taas muutaman sekunnin päästä?
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
maunuko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 17.11.2010 20:49
Paikkakunta: Satava

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja maunuko »

No vihdoin on jotain kerrottavaa. Ensin Ebaystä....älkää ostako yksityismyyjältä MDeijkers Hollanti mitään. Menin hyväuskoisuutani oikein vipuun, kun halvalla tarjottiin. Meni 44 ekee kuin kankkulan kaivoon.
Christoff Horneff De toimitti tilatun osan 4 työpäivässä, ja lähetys sisälsi koneella käännetyn tekstin=asennusohje Suomeksi. Asennusohjeen mukainen potikan säätö ei onnistunut "mit zwei linke händeltä"....potikka vaakasuoraan kiinni. ja oheislaitteet perään ja apropo käynnistyi laakista.
Tyhjäkäynti ei ollut heti ihan normaali, mutta asettui hetken odottelun jälkeen n. 600 - 700 rpm.
Olen tehnyt pari lenkkiä ja Ce pelittää ja käynnistyy.
Mikä hankalinta.... vanhasta potikasta täytyy irroittaa tuossa Horneffin toimituksessa vanhasta potikasta "reiän vahvistimet" ja siirtää uuteen. Tämä ei sinänsä paha rasti, mutta kun nuo vanhat reiän vahvistimet eivät toisesta tai kolmannesta siirrosta hyvää tykänneet niin yksi hajosi. Meni hieman räpeltämiseksi, mutta onnistuin taulukoukun messingistä vääntämään uuden "reiän vahvistajan". No mikä on reiän vahvistin, niin ainakin vanhat jäärät, jotka ovat mapittaneet asiakirjoja tietävät, että paperiset asiakirjat vaativat reijttämisen jälkeen reiän vahvistajan. Tuo metallilenkki vahvistaa muovisen potikan reiän niin, että se kestää ruuvin paineen metallia vasten.
Se mitä vielä tuon asian yhteydessä tein tai käytin oli, Liquid Molyn oktaaninparantaja/ruiskun putsauslisäaine....voisin kuvitella, että saan vanhoilta jääriltä enemmänkin sääliviä tuntoja, mutta perustelunani on, että vuonna yksi ja kaksi hankin Saksasta Sindelfingenin naapurikylästä, eräältä 107:ska harrastajalta valkoisen 350 Coupeen ja kauppaan sisältyi "vanhaa" Liquid Molyn" oktaaninparantajaa viitisen purkkia. Hänen mukaansa ainetta kannatti käyttää säännöllisesti.
Uskottavuutta lisäsi, että hänellä oli lato täynnä 107:ja avoja ja kovakattokupeita, joka lähtöön eri vuosilta.'Ans kattoo miten "linke händen" käy. Laitan tekstiä.
Kiinnostaisi myös miten Jupasierralle on pelinsä kanssa käynyt.
Atlas voisi jos muistaisi, laittaa viestiä, mistä hän hankki Jupasierralle tuon potikan.
Laitoin/olin yhteydessä ebay:n tuon iiskotin toiminnan johdosta, eniten ketuttaa se, että jouduin odottelemaan potikkaa useita viikkoja, ja samalla projektissa suma seisoi.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Säädä se ihan sen 0.70 v arvoihin mikä sen kuuluu ollakin..luulen että siinä ei ole rakenteellisisa muutoksia.
Jupalle mennyt potikka ei toimi täysin eli se pelittää vaan toisessa ääripäässä..lisäsäätö varaa ei ole..outoa.
Sinällään vahvistuksien puute ei ole ongelma jos ruisku alkaa pelaamaan kun säädät sen ton 0.70v tyhjis kuumana...kokeile.
Mites se antoi sen oman säätö ohjeensa..kiinnostaisi?
Vielä lisäksi että eletroniikka asentaja voi siirtää sen piirilevyn siihen vanhaan orkkis potikka runkoon jos se auttaisi...liimaus vain pitää saada nätisti irti...voihan sitä näyttää alanmiehelle.
Joku täällä kertoi tehneen niin
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
maunuko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 17.11.2010 20:49
Paikkakunta: Satava

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja maunuko »

Otan siitä pdf:n ja koetan laittaa sen tähän näkyville.
Siitä ohjeesta ymmärsin, että auton pitäisi käynnistymän ilman oheislaitteita (lisäilmasäädin etc...). Tämä meikäläisen yksilö ei siihen yhteistyöhön suostunut.
Yleismittari kiinni ja potikkaa kääntämällä arvon pitäisi asettuman tuohon mainitsemaasi07v alueelle +- 10 %.
Luen aamun Turkkarin koneelta ja sen jälkeen.
Avatar
maunuko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 17.11.2010 20:49
Paikkakunta: Satava

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja maunuko »

Tervehdys kaikille asian seuraajille. Enpä onnistu liittämään ohjeita PDF:inä tähän.
Enkä saanut liitettyä niitä yksityisviestipuolellakaan.
Joten saanen ne Atlakselle hänen omaan osoitteeseensa. Mikähän se on.
t. Maunuko "mit zwei linke hände"
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos potikka on säädelty ja autosi sammuu jos otat yj-releen irti tai molemmat sulakkeet on eha säätö alueeltaan pois ja rajusti.
Mietin vain kun kerroit että ilman lisälaitteita pitäisi käynnistyä...ehkä mutta kylmästä koneesta en sanoisi..lämpimänä kylläkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
maunuko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 17.11.2010 20:49
Paikkakunta: Satava

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja maunuko »

Tervehdys....vaan, tänään oli halkosouvin vuoro. Huomenna siirrymme pikku Mittelspitzin kera takaisin tähdellisiin projekteihin.
Koetamme tuota Atlaksen ilmoittamaa polkua edetä.
Tänä(kin) ehtoona auto käynnistyi toisella. Hieman epämääräisen tyhjäkäynnin jälkeen joutokäynti asettui600 - 700 rpm.
Tässä 300 Ce:ssä ei ole rajoitinta se kiekaisee polkimentarjonnan mukaan kierroksia. Tuossa 200:sessa ei onnistu tyhjäkäynnillä siellä katkoo heti 3500 - 4000 rpm välissä.
300 Ce:ssä paluu tapahtuu vilpoisella koneella yhden portaan kautta tuohon edellä mainittuun. Porras on n. 2500 rpm kohdalla.
Palataan.......mielenkiintoista?
Avatar
maunuko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 17.11.2010 20:49
Paikkakunta: Satava

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja maunuko »

Vierähti tuo viikonloppu ja päivä tuota Mersun ja koiran kotomaan fudispelejä jännittäessä. Tuli hankittu oikein fanitustrikoot tuolta Lidl:stä.
No tänään pääsi tuohon tähdelliseen projektiin.
Kylmästarrtti on edelleen tuskainen tie kohti käyntiä.
Moottorin käyntilämpötila n. 80 asteeseen ja YJ-releestä sulake irti ei tapahtunut tyhjäkäynnissä muutosta.
Edellyttääkö kokeilu myös koko releen irroittamisen?
Lämpöisenä auto lähtee hyvin käyntiin. Käynnistettäessä kierrokset nousevat hetkellisesti n. 1500 - 1800 rpm:iin ja sitten laskevat luokkaan 700 - 800 rpm.
Putsasin myös YJ-releen viereisten releiden kannat.
Bensiinipumppu käynnistyy ennen starttia sirahtamalla, elikkä voinen olettaa, että se puoli olisi kunnossa?
Tulisiko katseeni kääntyä pumpun puolelle vai suuttimiin? Vai....?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos rele sulakkeiden,releen irroitus ei muuta käyntiä on sähköinen ruisku pois pelistä..siksi huonokäynnistyminen.
Eli joko yj on rikki vaikka tinattu,lämpötila anturi rikki tai joku sähköisen rusikun komponentti...lambda,lisäilmaluisti,eha..jossakin katkos tai itse ecu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
maunuko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 17.11.2010 20:49
Paikkakunta: Satava

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja maunuko »

Kiitokset pikaisesta vastauksesta.
Täällä päin ruvetaan sitten huomenissa fundeeraamaan missä vika piilee annettujen vihjeiden mukaisesti.
Tuon YJ-releen kanta näytti osin hapettuneelta, että siitä voisi lähteä.
Tuo lämpötila-anturi voisi olla katsomisen väärtti.
Näin se matka kohti 124:n syvintä olemusta jatkuu.
Avatar
maunuko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 17.11.2010 20:49
Paikkakunta: Satava

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja maunuko »

Carawane zieht weiter und der Sultan hat durst.....wie immer
Niinhän se menee....jano tarkoittaa tässä tapauksessa tietoa. Tylsäähän se on, kun oma päättelykyky on puutteellinen, ja tiedoissa on aukkoja kuin von Döbelnillä Juuttaalla.
Toisiin on turvauduttava. Toki luin De. Youngteimerista, että De:ssä järjestetään ihan kursseja ja koulutusta Jetronicin sielunelämään tutustumista varten...No ehkä jonain päivänä, kun saan hankittua talon Moselilta.
Asiaa..... YJ-releen vaihto auttoi asiaa. Käynnistettävyys parani huomattavasti "kylmällä koneella". Kierrokset ensin 1500 - 2000 rpm alas ja sammui. Tekee sen pari kolme kertaa, sen jälkeen pysyy käynnissä ja lämmön mukana asettuu noihin 600 - 800 rpm.
Onko edelleen niin, että sähköinen ruisku on poissa pelistä? Pitäisikö koe uudistaa YJ-releestä "varokkeet" pois...ja mitä tapahtuu?
Vai olisiko seuraava vaihe lämpötunnistin?
Aion huomenna, kun moottori on kylmä, ottaa pois ja putsata lämpötunnistimet.
Maunuko mit zwei linke Hände.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja atlas »

No jos käynnistettävyys parani niin yj pelaa ja sitten vaan potikan säätöön..uudeleenn jos sitä oli ronkittu.
Mutta kuitenkin ..potikan säätö,seoksen säätö tyhjiksellä ja ehan säätöalueen tarkistus ja hienosäätö tarvittaessa.
Siihen kierrosten heittelyyn vaikuttaa nyt se potikka.
Älä tee mitään yj-releeseen virityksiä....pelkkä tinaus riittää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
maunuko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 17.11.2010 20:49
Paikkakunta: Satava

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja maunuko »

Tänään oli taas sen verran joutilasta aikaa, että palasin 300 Ce:n oireen hienosäätöön.
En kuitenkaan tehnyt säätöä tuon potikan mukana tulleen ohjeen mukaan (oli sen verran Abby's maidia), vaan otin putsarin pois, liitin yleismittarin potikan nastoihin kiinni....väänsin virta-avaimesta auton käyntiin.
Pysyi tyhjäkäynnillä toisen yrittämän jälkeen. Mittari näytti jännitteen vaihtelevan 0,8 - 0,94 välillä. Käväisi joskus alle 0,8.
Moottorin saavutettua käyntilämmön, ryhdyin säätämään pikkuisella ruuvimeisselillä potikan "hienosäätöruuvia". En ryhtynyt veivaamaan potikkaa itseään mihinkään suuntaan.
Sain näin säädetyksi ja vakioiduksi arvon 0,71 v. En ryhtynyt hakemaan tuota 0,70, koska....ainahan se on mahdollista säätää asia ihan poskelleen. Tuohonkaan arvoon pääsy ei suurta liikettä ruuviin tarvinnut. Asteissa arvioisin n. +30 mutta alle 40, vasemmalta oikealle kääntäen..
Sammutin moottorin, irroitin yleismittarin potikan nastoista, työnsin liittimen kokonaan kiinni, putsari paikoilleen. Avaimesta autokäyntiin ja apropo lämmin moottori starttasi nätisti.
Huomenna kun moottori on varmasti "kylmänä" yön jäljiltä totuus paljastunee.
Tuo ohjeen potikan vääntely tuntuu näin "linke händestä" hieman oudolta, koska ohjeessa käsketään vääntelyn jälkeen lukitsemaan tuo ruuvi esim. silikoonilla?
Miten vääntely vaikuttaa tuohon ruuviin, ei mene ihan heti jakeluun?
Huomenna ehtoona voinen palata "viisaampana" asiaan....kokemusperäisenä?
Avatar
maunuko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 17.11.2010 20:49
Paikkakunta: Satava

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja maunuko »

Aamu oli iltaa viisaampi....ei mennyt ihan putkeen. "Kylmä" kone ei käynnistynyt tai paremminkin ei pysynyt käynnissä.
Täytynee lähestyä asiaa lämpötunnistimen kautta.
Avatar
maunuko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 17.11.2010 20:49
Paikkakunta: Satava

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja maunuko »

No enpä ole saanut "oikaisustani" tai väärin ymmärryksestäni palautetta. En ole asiassa vielä edennyt, koska tuo 300Ce suostuu kuitenkin käymään kylmänä kovin vähällä starttimoottorin laulattamisella.
Mitenkäs oireen aloittajan eli Jupasierran ongelma on selvinnyt?
Avatar
maunuko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 17.11.2010 20:49
Paikkakunta: Satava

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja maunuko »

Tuon ongelman kanssa pyöriessäni....vastauksia netistä etsien...törmäsin ositteeseen http://www.ecu.de" onclick="window.open(this.href);return false;. Sieltä saattaisi löytyä jotain ratkaisua liittyen itse ecu:n. Halvempi kuin uuden hankkiminen...oletan.
Joskus tässä sivustolla asiat jäävät ikään kuin ilmaan....tuo varhempi Kryptonite selvitys tähän asiaan on ihan "peruskivi"....mutta sen Brittiosan toimivuus jäi ilmaan.
Voi olla, että kun tämä oma "kovalevy" on halki, niin kaikkea ei välttämättä huomaa.
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1065
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Ei ole oire vieläkään selvinnyt. Nyt tekee sellaista että joskus kun käynnistää aamulla niin lähtee heti hyvin käyntiin, ja kun kierrokset laskee koneen lämmetessä käy normaalisti. Saattaa toimia koko päivän ihan hyvin, sitten kun taikaiskusta rupeaa taas käynnistäessä röp röp röp ennen kuin tasaantuu, aivan kuin saisi liikaa. Bensa ei kuitenkaan haise eli what? Jos suuttimet vuotaisi niin miten ne korjaantuisi itsestään vähäksi aikaa. Sähkövikako, koko k-jet paskana vai mikä... Yj-rele tinattu, tulpat jakajan kansi pyörijä ja tulpanjohdot vaihdettu. Tyhjäkäyntimoottori pesty kahteen kertaan, säätöpotikka ruiskun edestä vaihdettu. Mitattu kaasuläpän potikka... Ei helv... Paska... :( :(
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eli mites se olikaan eli ei ollut vaikutusta paljonko on bensaa tankissa??
Ja pitäisi kyllä tietää sekin että molemmat pumput toimii ja sihdit ja suotimet on kunnossa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 856
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Tutki vielä ryyppysuutin. Minulla ei enää röpötä käynnistettäessä kun vaihdoin sen. Venetmäeltä hinta 30 €.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja atlas »

kttopar kirjoitti:Tutki vielä ryyppysuutin. Minulla ei enää röpötä käynnistettäessä kun vaihdoin sen. Venetmäeltä hinta 30 €.
Siis käytettykö?
Eikai uutta tolla hinnalla saa?...antaako ne vielä toiminta takuunkin?
Itse olen testannut niin että suutin irti ja putkeen takas ja käyntiin ja tiputtaako.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 856
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Ryyppysuutin on tuolla hintaa käytetty. Venetmäen kanssa tehdään luottokauppaa, osan mukana tuli lasku.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
maunuko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 17.11.2010 20:49
Paikkakunta: Satava

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja maunuko »

Ehtoota....tilasin Autoteile etc.... kaksi tunnistinta eli imuilmanlämpötilantunnistimen ja nelinapatunnistimen. Ovat tulossa....odottelen perjantaiksi tänne saarelle.
"Ongelmia" kun ei muka elämässä ole tarpeeksi, niin niitä täytyy ostaa on ollut vaimon näkemys viime hankinnastani.....ihan kuin Strömsöstä tänään "helppasi" vesiletku kannen ja termarin välistä. Olisihan se pitänyt vaihtaa samalla, kun tuli uusittua vesipumppu...mutta kun unohtui tilata tuo letku....
Nettikaupassa 2,89 € ja täällä tähtiliikkeessä 10,60 €....haen perjantaina tähtiliikkeestä.
Laitan kokemuksia antureiden vaihdon vaikutuksista, kunhan saan ne kiinni.
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1065
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

atlas kirjoitti:Eli mites se olikaan eli ei ollut vaikutusta paljonko on bensaa tankissa??
Ja pitäisi kyllä tietää sekin että molemmat pumput toimii ja sihdit ja suotimet on kunnossa.
Ei vaikutusta tankissa olevalla bensan määrällä. Pumppujen toimintaa en ole vielä kerennyt kokeilla, ja suodattimen ja sihtien pitää olla kunnossa jos joskus toimii päivän tai kaksi normaalisti. Ryyppysuutin on ollut tulpattuna, ei vaikutusta.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 856
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Bensapumpun rele toimii katkonaisesti. Pinnit 87 ja 30 yhteen niin pumput saa varmasti virtaa.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
maunuko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 17.11.2010 20:49
Paikkakunta: Satava

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja maunuko »

En tohdi avata uutta topikkia tähän...."uskonvahvistus" vaivaan. Se ei liity ihan "kausaalisesti tämän topikin vaivaan, mutta asia täytyy ratkaista ennen kuin etenen taas itse asiaan. Eli M 103:n tuulettajan siipi....irtoaako kuusiokolo vasurikierteella vai...sillä oikealla. Etzoldin "raamatun" mukaan 4 pyttyisessä on vasurikierre....on oikein "HUMAUTUKSENA". 6 mukisesta kaksventtiiliversiosta ei vastaavaa huomautusta kirjasta ei löydy.
Olen tehnyt jo rosterista aputyökalun, jolla "keskiö" lukitaan siipipyörän takaa.
Olen jo lukinnut, ja koettanut vääntää mutta usko loppui...hajoaako paikat ja väännä väärään suuntaan vai?
PS anturit saapuivat ja asennan ne heti kun olen saanut haljennen vesiletkun tilalle uuden.
Niistä raporttia heti perään.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kuusiokolopultti siinä keskellä siivikkoa keulaanpäin joku 8mm niin on normi kierre mutta jos on visco joka on mutterilla siinä siiven ja kiilahihnapyötän välissä...iso noin joku yli 30mm niin se on vasuri kierre.
Toisekseen jos se on jo perääntynyt vähän ja epäilet vasuria niin käännä toiseen suuntaa ainakin samanverran ja jos löysääntyy niin vasuri.
Jos se ei ole hievahtanut yhtään niin siin on liima ja ei voi sanoa mikä siellä on kunnes saat sen edes vähän liikahtamaan..toi niin kuin yleis ohje.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
nykki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 718
Liittynyt: To 15.02.2007 19:31
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja nykki »

kttopar kirjoitti:Tutki vielä ryyppysuutin. Minulla ei enää röpötä käynnistettäessä kun vaihdoin sen. Venetmäeltä hinta 30 €.
Ääni tälle. Omassa 300te.ssä ollut samankaltainen oire jo jonkinaikaa, ei ole vaan jaksanut syventyä. Tänään kuitenkin kokeilin toista ryyppysuutinta ja röpötys poistui samantien. Se suutin toimi sähköllä ihan normaalisti, tuntui naksutus, kun laittoi virtaa. Mutta paineessa ilmeisesti kusi jonkinverran ja näillä keleillä se oli liikaa
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Surffailin taas ja huomasin että topautoosat sivustolla monivenan suuttimet 39 egee kappale. Pitää varmaa laittaa tilaukseen.
Samalla vois ihmetellä tota ryyppysuutinta. Koska mullakin käynnistäessä röpöttää ja käy vajailla. Ja bensa haisee sen jälkeen.
Joskus kun ajaa parkkiin niin on semmoinen lievä bensan tuoksu auton keulilla. Vuotoa en ole löytännyt mistään olisikohan joku alipaine letku hajalla, tai toi kumikaukalo.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 856
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Kannattaa säätää ilmamäärämittarin potikan jännite 0,7 Volttiin tyhjäkäynnillä. . Sillä on tyhjäkäynnille aika iso merkitys.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
maunuko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 17.11.2010 20:49
Paikkakunta: Satava

Re: W124 300CE outo oire?

Viesti Kirjoittaja maunuko »

Taitaa "onni" kiertää meikäläistä, vaikka nimi onkin appiukon etunimi.
Kiertäessäni muovista tyhjennysproppua paikalleen, niin käteen sattui ylikokoa oleva ruuvimeisseli. Lopputulos oli ilman voimankäyttöäkin kannasta korkannut tyhjennysproppu.
Parallaksi teki pinteen ennen kuin kiristysvaihe alkoi.
Nyt on uusi proppu paikallaan. Paikallaan ovat myös uudet ilman- ja moottorilämpötilaa mittaavat anturit. Ei muutosta aiempaan eli kylmäkäynnistys on edelleenkin hakusessa.
Lämpöisen kone käynnistyy iloisesti. Tyhjäkäynti asettuu heti n. >800< rpm.
Auton paikallaan ollessa kierrokset palaavat tuohon tyhjäkäynti alueelle portaan kautta. Porras on 1500 - 2000 rpm alueella. Kierrokset jäävät hetkeksi siihen ennen kuin asettuvat edellä mainittuun lukemaan. Ajossa se tuntuu moottorijarrutuksessa nykäyksenä, kun kierrokset putoavat tyhjäkäyntialueelle. Aivan kuin tyhjäkäynti "suutin" toimisi yhteistyössä muun alueen kanssa on/off kytkimenä.
Voisiko ECU toimia niin epämääräisesti, että lämpöisellä koneella kaikki pelaa, mutta ei kylmänä?
Poissuljettuahan ei ole myöskään johdotuksen kunto. Eli kulkeeko info vai ei.
Toki tämänkin "omituisuuden" kanssa voi elää, kun auto on ns. kesäauto.
Mutta mieli tekisi edelleenkin asiaa lähestyä.
Vastaa Viestiin