Täällä tarvitaan STAR apuja topic

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Cdi88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 20.09.2020 18:23

Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic

Viesti Kirjoittaja Cdi88 »

Juu tosiaan laatikon nollausta starilla kaipaisin. Jos vantaa helsinki kerava alueelta löytyis joku osaava joka haluaisi maksua vastaan tuon nollata. Voi laittaa yv tai textari
0402537411
Kiitos.
Viimeksi muokannut Cdi88, La 15.01.2022 11:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cdi88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 20.09.2020 18:23

Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic

Viesti Kirjoittaja Cdi88 »

Juu tosiaan laatikon nollausta starilla kaipaisin. Jos vantaa helsinki kerava alueelta löytyis joku osaava joka haluaisi maksua vastaan tuon nollata. Voi laittaa yv tai textari.
0402537411
Kiitos
Cdi88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 20.09.2020 18:23

Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic

Viesti Kirjoittaja Cdi88 »

Vaihteiston öljypohjasta löytyi tälläisiä ja metallihilettä asentajanmukaan ? Mistä nuo irronneet? Asentaja epäili momentinmuunninta. Tekeekö tommonen mekaaninen rikko vikatilan ? Vikakoodin p2200 antoi. Asentaja epäili heti vaihteiston venttiilikoneiston muovista johdinlevyä. Osaisiko joku kertoa tarkemmin? Onko tyypillistä tommonen mekaaninen hajoaminen ? Tosin huoltokirjan mukaan vaihteistö öljyn vaihdosta yli 200tkm.
Autolla vanhan omistajan mukaan ajettu vain vaihteiston "C modella" eikä S modea ole käytetty ollenkaan tänä aikana.
Voiko olla yksi syy mekaaniselle hajoamiselle?

Kuva
Kuva
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3982
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Cdi88 kirjoitti: Su 16.01.2022 22:34 Vaihteiston öljypohjasta löytyi tälläisiä ja metallihilettä asentajanmukaan ? Mistä nuo irronneet? Asentaja epäili momentinmuunninta. Tekeekö tommonen mekaaninen rikko vikatilan ? Vikakoodin p2200 antoi. Asentaja epäili heti vaihteiston venttiilikoneiston muovista johdinlevyä. Osaisiko joku kertoa tarkemmin? Onko tyypillistä tommonen mekaaninen hajoaminen ? Tosin huoltokirjan mukaan vaihteistö öljyn vaihdosta yli 200tkm.
Autolla vanhan omistajan mukaan ajettu vain vaihteiston "C modella" eikä S modea ole käytetty ollenkaan tänä aikana.
Voiko olla yksi syy mekaaniselle hajoamiselle?

Kuva
Kuva
C/S moden käyttämisellä ei mitään vaikutusta kestoon
sen voi sanoa että nuo Ei ole johdinlevystä
Mökkillä
'
Cdi88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 20.09.2020 18:23

Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic

Viesti Kirjoittaja Cdi88 »

FinlandMerceds kirjoitti: Ma 17.01.2022 13:17
Cdi88 kirjoitti: Su 16.01.2022 22:34 Vaihteiston öljypohjasta löytyi tälläisiä ja metallihilettä asentajanmukaan ? Mistä nuo irronneet? Asentaja epäili momentinmuunninta. Tekeekö tommonen mekaaninen rikko vikatilan ? Vikakoodin p2200 antoi. Asentaja epäili heti vaihteiston venttiilikoneiston muovista johdinlevyä. Osaisiko joku kertoa tarkemmin? Onko tyypillistä tommonen mekaaninen hajoaminen ? Tosin huoltokirjan mukaan vaihteistö öljyn vaihdosta yli 200tkm.
Autolla vanhan omistajan mukaan ajettu vain vaihteiston "C modella" eikä S modea ole käytetty ollenkaan tänä aikana.
Voiko olla yksi syy mekaaniselle hajoamiselle?

Kuva
Kuva
C/S moden käyttämisellä ei mitään vaikutusta kestoon
sen voi sanoa että nuo Ei ole johdinlevystä
Olisko nää voinut irrota parkkilukko rattaasta jos sorvattu vauhdissa sisään ? Vaihteisto kuitenkin toiminut muuten normaalisti, löi vikatilan kaupan pihassa. Jos olis hilut rikkoneet johdinlevyn/tarttuneet nopeustunnistimeen (magneettinen)

Kuva
Viimeksi muokannut Cdi88, Ke 19.01.2022 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 545
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Tuo nyt vähän näyttäis siltä, että siellä on hampaita ja pyöriä jossain. Kun ennen oli hammaspyöriä.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 545
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Se on nyt hyvin mielenkiintoista nähdä mitä mun laatikon öljypohjasta mahtaa löytyä seuraavassa öljynvaihdossa. Olen tässä hakenut omituisen jurinan tai ulinan syytä, eikä sitä oikeastaan ole löytynyt. Oli nimittäin kova ääni. Moottoritien rampista ylös ja vauhdin hidastuessa sellainen ääni, aivan kuin loota olisi yrittänyt P:tä päälle vauhdissa. Lämpötila oli pahimmillaan -27.5 sillä reissulla, en tiedä voisiko siitä seota noin, mutta siltä se kuulosti.

Nyt on oikeastaan kaikki muu katsottu, takalevyt käytetty irti, ei mitään, ei pyöränlaakerit, ei vetonivelet. Kardaanin tukilaakerin kumi paskana, mutta ei sekään tuota selitä. Joku otti kiinni johonkin ja lujaa, sen voin sanoa.
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3982
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

TPLtre kirjoitti: Ma 17.01.2022 22:50 Se on nyt hyvin mielenkiintoista nähdä mitä mun laatikon öljypohjasta mahtaa löytyä seuraavassa öljynvaihdossa. Olen tässä hakenut omituisen jurinan tai ulinan syytä, eikä sitä oikeastaan ole löytynyt. Oli nimittäin kova ääni. Moottoritien rampista ylös ja vauhdin hidastuessa sellainen ääni, aivan kuin loota olisi yrittänyt P:tä päälle vauhdissa. Lämpötila oli pahimmillaan -27.5 sillä reissulla, en tiedä voisiko siitä seota noin, mutta siltä se kuulosti.

Nyt on oikeastaan kaikki muu katsottu, takalevyt käytetty irti, ei mitään, ei pyöränlaakerit, ei vetonivelet. Kardaanin tukilaakerin kumi paskana, mutta ei sekään tuota selitä. Joku otti kiinni johonkin ja lujaa, sen voin sanoa.
Ei liity enän oikeestan otsikon aiheesen mutta

Mitenkäs se laakeri siellä kumin sisällä oliko missä kunnossa,
muuten arvaus turbini tai sitten löi pakki lukkoa päälle,

tuolla aiemmin olessa kuvass jos palat on pakki lukkust niin pitäis näkyä jo sen toiminnas
Mökkillä
'
Henkar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 07.12.2017 10:03
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic

Viesti Kirjoittaja Henkar »

Laitetaan tännekin avunpyyntö mikäli joku tätä topicia aktiivisemmin seuraa kuin uusia.

Eli apuja kaivattaisiin S204 ESP vaivojen diagnosoinnin kanssa. Mouhijärvi, Nokia, Pirkkala (Vammala, Ylöjärvi, Tampere, Hämeenkyrö) joista suluttamattomat ovat vain kätevimmin omalla työreitillä, mutta ei tuota väliä tietysti välttämättä kiskoilla kuljeta.

Jos ei tiloja missä mukavasti tutkia, mutta liikkuvakalusto ja halua liikkua niin Häijäässä on tilat missä voidaan katsoa ja ihmetellä lähes lämpimässä.

viewtopic.php?f=2&t=213957

YV. tekstari tai whatsapp -> 04OO758 neljä neljä kolome.
-Henri
Cdi88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 20.09.2020 18:23

Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic

Viesti Kirjoittaja Cdi88 »

Löytyykö sitä star osaajaa vantaan alueelta ? Eli vikakoodin luku ja nollaus tarpeen. Voi antaa vinkkejä myös missä kannattaa diagnoosi tehdä.
Ponton
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 307
Liittynyt: Ti 04.11.2003 15:25

Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic

Viesti Kirjoittaja Ponton »

Cdi88 kirjoitti: Ti 18.01.2022 18:41 Löytyykö sitä star osaajaa vantaan alueelta ? Eli vikakoodin luku ja nollaus tarpeen. Voi antaa vinkkejä myös missä kannattaa diagnoosi tehdä.
Momentinmuuntimen staattorin vapaakytkin hajonnut:
Stator clutch breakage: A very abrupt application of power can cause shock loading of the stator clutch, resulting in breakage. If this occurs, the stator will freely counter-rotate in the direction opposite to that of the pump and almost no power transmission will take place. In an automobile, the effect is similar to a severe case of transmission slippage and the vehicle is all but incapable of moving under its own power.
https://en.wikipedia.org/wiki/Torque_converter
Cdi88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 20.09.2020 18:23

Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic

Viesti Kirjoittaja Cdi88 »

Ponton kirjoitti: Ti 18.01.2022 23:14
Cdi88 kirjoitti: Ti 18.01.2022 18:41 Löytyykö sitä star osaajaa vantaan alueelta ? Eli vikakoodin luku ja nollaus tarpeen. Voi antaa vinkkejä myös missä kannattaa diagnoosi tehdä.
Momentinmuuntimen staattorin vapaakytkin hajonnut:
Stator clutch breakage: A very abrupt application of power can cause shock loading of the stator clutch, resulting in breakage. If this occurs, the stator will freely counter-rotate in the direction opposite to that of the pump and almost no power transmission will take place. In an automobile, the effect is similar to a severe case of transmission slippage and the vehicle is all but incapable of moving under its own power.
https://en.wikipedia.org/wiki/Torque_converter
Kiitos, onko laatikko siis vaihtokunnossa? Turha vaihdella mitään johdinlevyjä tai boxeja ?

Nämä vikakoodit antoi. Jälkimmäinen halpa mokkulalla kännykällä saatu koodi.

Laatikko ei myöskään luista mielestäni mitenkään.
Vikakoodien nollauksen jälkeen auto vaihtoi (S mode) päällä vaihteet 1-3 jonka jälkeen jäi kolmoselle, lähtee liikkeelle kolmosella luistattaen. Kun auton sammuttaa ja starttaa niin taas toimii 1-3 vaihteet ja jää myös kolmoselle.

Kuva

Kuva
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3982
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Cdi88 kirjoitti: Ke 19.01.2022 16:59
Ponton kirjoitti: Ti 18.01.2022 23:14
Cdi88 kirjoitti: Ti 18.01.2022 18:41 Löytyykö sitä star osaajaa vantaan alueelta ? Eli vikakoodin luku ja nollaus tarpeen. Voi antaa vinkkejä myös missä kannattaa diagnoosi tehdä.
Momentinmuuntimen staattorin vapaakytkin hajonnut:
Stator clutch breakage: A very abrupt application of power can cause shock loading of the stator clutch, resulting in breakage. If this occurs, the stator will freely counter-rotate in the direction opposite to that of the pump and almost no power transmission will take place. In an automobile, the effect is similar to a severe case of transmission slippage and the vehicle is all but incapable of moving under its own power.
https://en.wikipedia.org/wiki/Torque_converter
Kiitos, onko laatikko siis vaihtokunnossa? Turha vaihdella mitään johdinlevyjä tai boxeja ?
Jos tuolla ylempänä vastuksessa oleva pitää paikkansa niin
laatikko on ehjä, turbin rikki
Mökkillä
'
Cdi88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 20.09.2020 18:23

Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic

Viesti Kirjoittaja Cdi88 »

FinlandMerceds kirjoitti: Ke 19.01.2022 18:23
Cdi88 kirjoitti: Ke 19.01.2022 16:59
Ponton kirjoitti: Ti 18.01.2022 23:14
Cdi88 kirjoitti: Ti 18.01.2022 18:41 Löytyykö sitä star osaajaa vantaan alueelta ? Eli vikakoodin luku ja nollaus tarpeen. Voi antaa vinkkejä myös missä kannattaa diagnoosi tehdä.
Momentinmuuntimen staattorin vapaakytkin hajonnut:
Stator clutch breakage: A very abrupt application of power can cause shock loading of the stator clutch, resulting in breakage. If this occurs, the stator will freely counter-rotate in the direction opposite to that of the pump and almost no power transmission will take place. In an automobile, the effect is similar to a severe case of transmission slippage and the vehicle is all but incapable of moving under its own power.
https://en.wikipedia.org/wiki/Torque_converter
Kiitos, onko laatikko siis vaihtokunnossa? Turha vaihdella mitään johdinlevyjä tai boxeja ?
Jos tuolla ylempänä vastuksessa oleva pitää paikkansa niin
laatikko on ehjä, turbin rikki
Juu, laatikko toimii kyllä luistamatta. Tuskin vika vapaakytkimessä. Pääseekö hilut muuntimen sisältä edes mitenkään öljypohjaan ? Eikös se ole yhteen hitsattu se momentinmuuntimen koppa ?
Cdi88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 20.09.2020 18:23

Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic

Viesti Kirjoittaja Cdi88 »

Ponton kirjoitti: Ti 18.01.2022 23:14
Cdi88 kirjoitti: Ti 18.01.2022 18:41 Löytyykö sitä star osaajaa vantaan alueelta ? Eli vikakoodin luku ja nollaus tarpeen. Voi antaa vinkkejä myös missä kannattaa diagnoosi tehdä.
Momentinmuuntimen staattorin vapaakytkin hajonnut:
Stator clutch breakage: A very abrupt application of power can cause shock loading of the stator clutch, resulting in breakage. If this occurs, the stator will freely counter-rotate in the direction opposite to that of the pump and almost no power transmission will take place. In an automobile, the effect is similar to a severe case of transmission slippage and the vehicle is all but incapable of moving under its own power.
https://en.wikipedia.org/wiki/Torque_converter
Tälle perusteluja kaupaisi. Onko hilut sen näköisiä että olisi momentinmuuntimen sisältä ? Mitä kautta ne pääsevät öljypohjaan?
zukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: To 25.04.2019 22:55
Paikkakunta: Tuusula

Re: Täällä tarvitaan STAR apuja topic

Viesti Kirjoittaja zukka »

Starillako ne hileiden päätymiset öljypohjaan selvitetään vai miksi tätä ketjua sotketaan jollain lahonneella vaihteistolla?

Oman ketjunsa voisi tehdä ja jatkaa siellä.
Dodge Dart -66
MB C200 CDI A -06
David Brown 950 -58
MB Vito 115CDI -06
Kubota KH60 -90
Bobcat 631 -79
Ford Fiesta -04
VW UP! -19

Vastaa Viestiin