Auton osto MB c280 sport 4d -95
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 72
- Liittynyt: Ke 02.07.2014 19:09
Auton osto MB c280 sport 4d -95
Elikkä tuommosta varmaa lähettävä kattoon. Ajettu ~360tkm ja ulkosesti näyttäs olevan aika nätti ja sisältä lähes priima kunnossa! Onko kyseinen moottori, siis bensa peli kuinka laadukas? Onko heikko tai kestävä? "Ohut kantinen"? Mitä pitäs tsekkailla tuosta tekniikan puolesta ettei ihan roju tartu käteen. Kertokaa toki jos jollain ollut aikoinaan samanlainen pirssi käytössä nii vähä kokemuksia, heikkoja kohtia, kulutusta ynm tietoa ois mukava kuulla. Kiitos!
Re: Auton osto MB c280 sport 4d -95
eniten noissa huolestuttaa johtosarja ja ruoste... laitappa foorumin hakukenttään "M104 johtosarja", ja luet niitä topicceja, niin tiedät sitten minkälaisesta savotasta on kyse jos ja KUN se johtosarja hajoaa.
M104 moottori on hyvä moottori. mutta tosiaan, johtosarja... se saattaa lahota ja sitten alkaa kalliit oireet. Kolmella tuttavalla ko. temppu on jo käynyt. w140, w124 ja w202:ssa
M104 moottori on hyvä moottori. mutta tosiaan, johtosarja... se saattaa lahota ja sitten alkaa kalliit oireet. Kolmella tuttavalla ko. temppu on jo käynyt. w140, w124 ja w202:ssa
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Auton osto MB c280 sport 4d -95
tuosta johtosarjasta aikoinaan peloteltiin minuakin kun c280:sta olin ostelemassa. Ostin sitten yksilön johon tuo johtosarja oli vaihdettu kertaalleen.
Autona C280 oli mulla n. 6 vuotta ja tähänastisista vehkeistä on ollut ehdottomasti luotettavin. Perushuolloilla ja hyvällä korin ylläpidolla ajelin n. 90 tkm. Myydessä tais olla joku 260tkm lasissa.
Ruoste on melkeen suurin ongelma mitä noissa on ainakin omien kokemuksien perusteella.
Autona C280 oli mulla n. 6 vuotta ja tähänastisista vehkeistä on ollut ehdottomasti luotettavin. Perushuolloilla ja hyvällä korin ylläpidolla ajelin n. 90 tkm. Myydessä tais olla joku 260tkm lasissa.
Ruoste on melkeen suurin ongelma mitä noissa on ainakin omien kokemuksien perusteella.
SLK 230 kompressor R170
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 72
- Liittynyt: Ke 02.07.2014 19:09
Re: Auton osto MB c280 sport 4d -95
Puhuitte tuosta m104 koneesta, mutta tää näyttäs olevan m112 eli v6. Onko parempi kone ja kestävämpi vai löytyykö tästä vielä enemmän vikoja?
E: Eihä noi vanhassa voi olla m104 kun on tullut vasta -98 Näytti myyjä laittaneen m112 tehoja esille niin ajattelin suoraan että olisi se kone kiinni. Kuinkas paljon tuolla m104 sitten oikeen rullailee ennen suurempia moottorin/tekniikan huoltoja vai onko ne kyseiset johdot ainut laho paikka joka tulisi vaihtaa heti lämmittelyksi?
E: Eihä noi vanhassa voi olla m104 kun on tullut vasta -98 Näytti myyjä laittaneen m112 tehoja esille niin ajattelin suoraan että olisi se kone kiinni. Kuinkas paljon tuolla m104 sitten oikeen rullailee ennen suurempia moottorin/tekniikan huoltoja vai onko ne kyseiset johdot ainut laho paikka joka tulisi vaihtaa heti lämmittelyksi?
Re: Auton osto MB c280 sport 4d -95
Eikun -98 on tullut se V6 ja toi m104 on tullut tuotantoon jo -93.
Johtosarja vaan särkee puolia ja lopulta polttaa ecun..uudet 2500e mutta niitä voi korjata tai hankkiin käytetyn..jossakin malleissa neloskoneisissa on esim. 2.0 koneisen ecu tosivaikea löydettävä koko maailmasta ja hinnat sen mukaisia.
parempi laitella se johtosarja uusiksi ennen kuin mitään särkyy.
Moottorin tosi hyvä ja voimaa piisaa...kulutuskin sen mukainen mutta kevyt koppahan toi c- on ja suhteutettuna pikkukoneisiin ja kun on uudemmalla ruiskulla niin kulutus on varmasti kohtuullinen voimaan nähden.
Milläs askilla tää on?
Johtosarja vaan särkee puolia ja lopulta polttaa ecun..uudet 2500e mutta niitä voi korjata tai hankkiin käytetyn..jossakin malleissa neloskoneisissa on esim. 2.0 koneisen ecu tosivaikea löydettävä koko maailmasta ja hinnat sen mukaisia.
parempi laitella se johtosarja uusiksi ennen kuin mitään särkyy.
Moottorin tosi hyvä ja voimaa piisaa...kulutuskin sen mukainen mutta kevyt koppahan toi c- on ja suhteutettuna pikkukoneisiin ja kun on uudemmalla ruiskulla niin kulutus on varmasti kohtuullinen voimaan nähden.
Milläs askilla tää on?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Auton osto MB c280 sport 4d -95
Tuosta kulutuksesta sen verran, että itellä oli automaatti ja vei kaupungissa n.14l ja matkassa 8-8,5l satkulle. Ei ihan tyhjällä kulje mutta jotain sentään tapahtui kun kaasua polki..
SLK 230 kompressor R170
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 72
- Liittynyt: Ke 02.07.2014 19:09
Re: Auton osto MB c280 sport 4d -95
Manuaali lootalla ois.
Re: Auton osto MB c280 sport 4d -95
Sitten ei tartte selitelläkään automaatin katsomisesta tai mitä kuuluu katsoa.bensapumppu kirjoitti:Manuaali lootalla ois.
Kunhan vaihteet menee hyvin päälle eikä aski äännä.
Oikeastaan automaatti olisi ehdoton mutta räväkkiin lähtöihin ja revittelyyn toi manu käy..kesät talvet.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 72
- Liittynyt: Ke 02.07.2014 19:09
Re: Auton osto MB c280 sport 4d -95
Onko toi manuaali sit kui kestävä kyseisessä autossa?
Re: Auton osto MB c280 sport 4d -95
Kaikkihan saa rikki mutta sen koneen väännön mukaan se on suunniteltu .
En suosittele ainakaan kesällä revittelemään tai yleensä autoilla kun ei siinä ole järkeä.
Missä kohdin on pakki ja ykkönen askissa?
Joku kyllä osaa sanoa millainen ero on käänteisellä kaaviolla olevalla askilla tavalliseen ja haullakin löytyy.
En suosittele ainakaan kesällä revittelemään tai yleensä autoilla kun ei siinä ole järkeä.
Missä kohdin on pakki ja ykkönen askissa?
Joku kyllä osaa sanoa millainen ero on käänteisellä kaaviolla olevalla askilla tavalliseen ja haullakin löytyy.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 72
- Liittynyt: Ke 02.07.2014 19:09
Re: Auton osto MB c280 sport 4d -95
http://gyazo.com/486038f198148978b7e230b6d5f4525c" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuommoinen. 368tkm vaikuttaisi ainakin omaan korvaan aika paljolta, mutta kun on kyse mersusta niin onko se sittenkään niin paljoa?
Tuommoinen. 368tkm vaikuttaisi ainakin omaan korvaan aika paljolta, mutta kun on kyse mersusta niin onko se sittenkään niin paljoa?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 72
- Liittynyt: Ke 02.07.2014 19:09
Re: Auton osto MB c280 sport 4d -95
Ja onkos tuo kulutus iha realistinen 7 matkajossa ja ~10 yhdistetty?
Re: Auton osto MB c280 sport 4d -95
Jos ajaa aina nopeusrajoitusten tuntumassa tai vähän yli ja kiihdyttää normaalisti nopeutta muutettaessa, ei noihin normikulutuksiin pääse millään autolla. Hidastelevalla tai ennakoivalla ajolla sen sijaan voi päästä lähelle niitä. Toisaalta auton kulutus vaikuttaa melko vähän autoilun kokonaiskustannuksiin. Yhden litran muutos kulutuksessa sataa kilometriä kohti tekee alle kaksi senttiä kilometrille.bensapumppu kirjoitti:Ja onkos tuo kulutus iha realistinen 7 matkajossa ja ~10 yhdistetty?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Auton osto MB c280 sport 4d -95
No eräs sivusto väittää että matka-ajossa 6 litraa sekä manuaalilla että automaatilla, mutta vähän kyllä epäilen. Yhdistetty 10,6 ja siihen suhteutettuna pitäis kyllä matkassa mennä 7-8 väliin. Kestävä moottori se on, ja tuo johtosarja maksaa suomessa 1200-1500. Ulkomailta voi saada alle tonnilla. No aika kallis tuon hintaiseen autoon. Mulla oli joskus c36 joka tuosta 280 tehty, 325tkm mittarissa ja hyvin raksutti. Kenkääkin oli saanut ja sai koska sillä oli tympeä ajaa ihmisiksi. Nykyinen omistaja oli vaihtanut kannentiivisteen öljyvuodon takia(ei ollut uskonut että se ei ole kansi vaan jakopään kotelo joka vuotaa) Ja kannentiivisteessä ei vuodon merkkejä ja kansi muutenkin ehjä. Onhan tuo m104 vähän sellanen siirtymäajan moottori, moottorinohjaus on ikäisekseen vähän turhan hieno ja aiheuttaa usein ongelmia. Tuohonkaan ei oltu päästöjä saatu kuntoon varmaan 4 vuoteen, ja loppuviimein kaasuläppäkotelo oli ollut rikki.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Auton osto MB c280 sport 4d -95
Niinku muutki on sanonut kone luja johtosarja paska kaverilla oli kyseinen peli johon oli jo johtosarja vaihettu kone ja laatikko luja eikä mikään perso aineelle ruoste ongelma niinku monessa muussaki mesessä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 72
- Liittynyt: Ke 02.07.2014 19:09
Re: Auton osto MB c280 sport 4d -95
Jep! Auto pihassa ja ensimmäiseksi vaihankin nuo johdot ja korjailen ruosteen alut poies.