W211 lämmityslaitteen kennon vaihto
W211 lämmityslaitteen kennon vaihto
Onko kokemuksia lämppärin kennon vaihdosta. Kenno on tukossa eikä vesi kierrä. Ilmeisesti joutuu purkamaan kojelaudan pois, ennen kuin vaihto onnistuu? Mistä löytyisi kuvat?
W212 220
W 903 316 cdi
W108 280 SEL
W110 200
W 903 316 cdi
W108 280 SEL
W110 200
Re: W211 lämmityslaitteen kennon vaihto
Onko nyt ihan varma että on tukossa???
Ettei olisi vaan vesiventtiili tai sen ohjaus rikki?
Ettei olisi vaan vesiventtiili tai sen ohjaus rikki?
Re: W211 lämmityslaitteen kennon vaihto
Veikkaisin kanssa tuota sorsson ehdotusta kanssa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 lämmityslaitteen kennon vaihto
Nykäset vesiventtiilistä liittimen irti. Tällä vesiventtiili VOI aueta. Ja tällä ainakin suljetaan ohjainlaitteen vika pois (etusam)
Lasinpyyhkijät irti ja koko auton levyinen muovipaneeli irti. Alta löytyy venttiili.
Star näytti vikakoodin suoraan rikkinäisestä venttiilistä. Ja pystyi kokeilemaan ilmaläppien ja lämmönsäätönuppien toiminnan.
Kennon vaihto on joka tapauksessa sen mittainen savotta että muut vaihtoehdot kannattaa ensin tutkia tarkkaan!
Nuo edellämainitut ehdotukset ovat kuitenkin Helppoja varmistaa ja PALJON helpompia laittaa kuntoon!
Lasinpyyhkijät irti ja koko auton levyinen muovipaneeli irti. Alta löytyy venttiili.
Star näytti vikakoodin suoraan rikkinäisestä venttiilistä. Ja pystyi kokeilemaan ilmaläppien ja lämmönsäätönuppien toiminnan.
Kennon vaihto on joka tapauksessa sen mittainen savotta että muut vaihtoehdot kannattaa ensin tutkia tarkkaan!
Nuo edellämainitut ehdotukset ovat kuitenkin Helppoja varmistaa ja PALJON helpompia laittaa kuntoon!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: W211 lämmityslaitteen kennon vaihto
Kiitos neuvoista.
Homma lähti liikkeelle jo viime kevättalvella, kun lämmityslaite ei jaksanut pitää kapiinia lämpimänä. Auto kävi Veholla, venttiili vaihdettiin ja auto asiakkaalle, vika jatkui. Kesän jälkeen vika tuli esiin, kun lämpöä alkoi tarvitsemaan. Auto meni uudelleen Veholle, vian selvitykseen ja tulos oli että, paisuntasäiliössä oleva "liukasteainekapseli oli puhjennut ja ko. mömmö tukkinut lämppärinkennon ja mahdollisesti myös syylärin. Kustannusarvio korjauksesta oli päätähuimaava.
Homma lähti liikkeelle jo viime kevättalvella, kun lämmityslaite ei jaksanut pitää kapiinia lämpimänä. Auto kävi Veholla, venttiili vaihdettiin ja auto asiakkaalle, vika jatkui. Kesän jälkeen vika tuli esiin, kun lämpöä alkoi tarvitsemaan. Auto meni uudelleen Veholle, vian selvitykseen ja tulos oli että, paisuntasäiliössä oleva "liukasteainekapseli oli puhjennut ja ko. mömmö tukkinut lämppärinkennon ja mahdollisesti myös syylärin. Kustannusarvio korjauksesta oli päätähuimaava.
W212 220
W 903 316 cdi
W108 280 SEL
W110 200
W 903 316 cdi
W108 280 SEL
W110 200
Re: W211 lämmityslaitteen kennon vaihto
Mikä helkutan liukasteainekapseli?!?!?!?Volmari kirjoitti:Kiitos neuvoista.
Homma lähti liikkeelle jo viime kevättalvella, kun lämmityslaite ei jaksanut pitää kapiinia lämpimänä. Auto kävi Veholla, venttiili vaihdettiin ja auto asiakkaalle, vika jatkui. Kesän jälkeen vika tuli esiin, kun lämpöä alkoi tarvitsemaan. Auto meni uudelleen Veholle, vian selvitykseen ja tulos oli että, paisuntasäiliössä oleva "liukasteainekapseli oli puhjennut ja ko. mömmö tukkinut lämppärinkennon ja mahdollisesti myös syylärin. Kustannusarvio korjauksesta oli päätähuimaava.
Onko tässä nyt joku suuremman luokan kusetus vai onko mulla mennyt jotain ohi?
Re: W211 lämmityslaitteen kennon vaihto
Aina opii jotakin uutta, että mersu tarvitsee liukastus ainetta, että vesi kiertää. Taitaa mersuissa olla vesi todella kuivaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 lämmityslaitteen kennon vaihto
Tässä nyt myöhemmin selvisi että vesiventtiili on vaihdettu mutta potentiaaliseksi viaksi jää edelleen tuo toinen, SAM:ista lähtevä ohjaus.Sorsso kirjoitti:Onko nyt ihan varma että on tukossa???
Ettei olisi vaan vesiventtiili tai sen ohjaus rikki?
Re: W211 lämmityslaitteen kennon vaihto
No niin, irroitin lämppärin letkut ja laitoin paineenalentajalla 0.5 bar painetta, vesi virtasi hyvin läpi. (toivottavasti oli oikeat letkut) Kysyin kysyin korjaamolta, jossa auto oli käynnyt, että olivatko aivan varmoja kennon tukkeutumisesta? He olivat katsoneet endoskooppilla ja nähneet geelimäistä ainetta kennon putkistossa. Aine on peräisin paisuntasäiliössä olevasta revenneestä "silikaartti" pussista. Silikaartin tehtävänä on voidella pumppua. Ovat edelleenkin sitä mieltä, että vika on tukkeutuneessa kennossa.
Oliko se edellä mainittu vesiventtiili helposti nähtävissä, jotta voisi tuota liittimen irroitusta kokeilla? Venttiilin pitäisi olla kunnossa, kun ovat sen pajalla viime keväänä vaihtaneet.
Oliko se edellä mainittu vesiventtiili helposti nähtävissä, jotta voisi tuota liittimen irroitusta kokeilla? Venttiilin pitäisi olla kunnossa, kun ovat sen pajalla viime keväänä vaihtaneet.
W212 220
W 903 316 cdi
W108 280 SEL
W110 200
W 903 316 cdi
W108 280 SEL
W110 200
Re: W211 lämmityslaitteen kennon vaihto
Volmari kirjoitti:No niin, irroitin lämppärin letkut ja laitoin paineenalentajalla 0.5 bar painetta, vesi virtasi hyvin läpi. (toivottavasti oli oikeat letkut) Kysyin kysyin korjaamolta, jossa auto oli käynnyt, että olivatko aivan varmoja kennon tukkeutumisesta? He olivat katsoneet endoskooppilla ja nähneet geelimäistä ainetta kennon putkistossa. Aine on peräisin paisuntasäiliössä olevasta revenneestä "silikaartti" pussista. Silikaartin tehtävänä on voidella pumppua. Ovat edelleenkin sitä mieltä, että vika on tukkeutuneessa kennossa.
Oliko se edellä mainittu vesiventtiili helposti nähtävissä, jotta voisi tuota liittimen irroitusta kokeilla? Venttiilin pitäisi olla kunnossa, kun ovat sen pajalla viime keväänä vaihtaneet.
Jos on jotain"geeliä" kennossa eikö sitä pysty liuottamaan pois millään? Vaihtohomma sen verran isotöinen.
MB W-210 200cdi vm 99
Re: W211 lämmityslaitteen kennon vaihto
Lasinpyyhkiät irti, muovipaneeli niiden alta irtiVolmari kirjoitti:No niin, irroitin lämppärin letkut ja laitoin paineenalentajalla 0.5 bar painetta, vesi virtasi hyvin läpi. (toivottavasti oli oikeat letkut) Kysyin kysyin korjaamolta, jossa auto oli käynnyt, että olivatko aivan varmoja kennon tukkeutumisesta? He olivat katsoneet endoskooppilla ja nähneet geelimäistä ainetta kennon putkistossa. Aine on peräisin paisuntasäiliössä olevasta revenneestä "silikaartti" pussista. Silikaartin tehtävänä on voidella pumppua. Ovat edelleenkin sitä mieltä, että vika on tukkeutuneessa kennossa.
Oliko se edellä mainittu vesiventtiili helposti nähtävissä, jotta voisi tuota liittimen irroitusta kokeilla? Venttiilin pitäisi olla kunnossa, kun ovat sen pajalla viime keväänä vaihtaneet.
Sitten ainakin mulla oli semmonen tupakkiaskin kokoinen kumisuoja, vain yläreunasta kiinni. Kääntää vähän sivuun niin venttiili näkyy.
Pyyhkijöiden vivustoa vähän kääntelee niin saa kädelle paremmin tilaa.
Johtoliitin tulee venttiiliin ylhäältä päin. Lukon painaa auki ja vetää liitintä ylöspäin.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: W211 lämmityslaitteen kennon vaihto
Aivan uutta minulle.Aine on peräisin paisuntasäiliössä olevasta revenneestä "silikaartti" pussista. Silikaartin tehtävänä on voidella pumppua.
Kenno tuskin on tukossa ellei joku järjen jättiläinen ole laittanut järjestelmään paikkausainetta.
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 lämmityslaitteen kennon vaihto
Omassa w211 kenno on mennyt pari kertaa tukkoon, olen ottanut vesiventtiilin pois ja laittanut puutarhaletkun suoraan kennon ylempään putkeen kiinni ja kierrättänyt vettä kennon läpi.Tällä konstilla olen saanut kennon tukon poistettua, en ymmärrä kylläkään mikä kennon on tukkinut, nesteet on puhtaat eikä kennostakaan mitään töhnää ole ulos tullut.
Re: W211 lämmityslaitteen kennon vaihto
Ja varmistit ennen operaatiota että se vesiventtiili ei ollut jumissa kiinni (SAM-vian takia tai itse venttiili rikki)?TPI kirjoitti:Omassa w211 kenno on mennyt pari kertaa tukkoon, olen ottanut vesiventtiilin pois ja laittanut puutarhaletkun suoraan kennon ylempään putkeen kiinni ja kierrättänyt vettä kennon läpi.Tällä konstilla olen saanut kennon tukon poistettua, en ymmärrä kylläkään mikä kennon on tukkinut, nesteet on puhtaat eikä kennostakaan mitään töhnää ole ulos tullut.
Re: W211 lämmityslaitteen kennon vaihto
Kyllä varmistin, venttiili toimi niinkuin pitikin mutta vesi ei mennyt kennon alemmasta putkesta edes vesiverkon paineella läpi, sen jälkeen vaihdoin letkun kennon ylempään putkeen ja sitä kautta sain veden kiertämään kennossa ja tämä homma on nyt pitänyt tehdä kahdesti vuodenaikana.
Re: W211 lämmityslaitteen kennon vaihto
Mielenkiintoinen tapaus. Tällaista en ole huomannut aiemmin, tällä tai ulkomaisillakaan MB foorumeille ellei tuo Volmarin tapaus sitten ole toinen samanlainen. Pitääkin katsoa jos aiheesta olisi joku tekninen tiedote.TPI kirjoitti:Kyllä varmistin, venttiili toimi niinkuin pitikin mutta vesi ei mennyt kennon alemmasta putkesta edes vesiverkon paineella läpi, sen jälkeen vaihdoin letkun kennon ylempään putkeen ja sitä kautta sain veden kiertämään kennossa ja tämä homma on nyt pitänyt tehdä kahdesti vuodenaikana.
Re: W211 lämmityslaitteen kennon vaihto
Moro kaikille,täällä sama homma ollu kuin TPI:llä. Eli jos venttiili vaihdettu,etusam korjattu ja ei jaksa lämmintä pukata. Ei oo kallis remontti käyttää vesiventtiili pois,klemmarilla vesiletku ylempään kennon lähtöön ja juoksutusta päälle. Ennenku alkaa purkaa kojetaulun puolelta ni kannattaa kokeilla!
Re: W211 lämmityslaitteen kennon vaihto
Tämä on vitsi ja kenenkään ei pidä pahoittaa mieltään:
Tiedättekö, että Mersun valmistusvaiheessa laitetaan kepin nokkaan lämppärin lämmönvaihdin ja sitten sen ympärille rakennetaan hiljalleen tehtaassa koko auto. Eli vaihtimen vaihto on aika työläs homma.
Tiedättekö, että Mersun valmistusvaiheessa laitetaan kepin nokkaan lämppärin lämmönvaihdin ja sitten sen ympärille rakennetaan hiljalleen tehtaassa koko auto. Eli vaihtimen vaihto on aika työläs homma.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: W211 lämmityslaitteen kennon vaihto
Nyt oli UK:ssa yks tapaus, missä vaihdettu venttiili, etuSam, lämpöanturi, kiertopumppu ja ymmärsin että itse lämmityskennokin. Kerroin että kokeilee huuhtelua, saa nähdä mitä tapahtuu, ilmiö kuitenkin oli tuolla 'intermittent'.DBFI kirjoitti:Mielenkiintoinen tapaus. Tällaista en ole huomannut aiemmin, tällä tai ulkomaisillakaan MB foorumeille ellei tuo Volmarin tapaus sitten ole toinen samanlainen. Pitääkin katsoa jos aiheesta olisi joku tekninen tiedote.TPI kirjoitti:Kyllä varmistin, venttiili toimi niinkuin pitikin mutta vesi ei mennyt kennon alemmasta putkesta edes vesiverkon paineella läpi, sen jälkeen vaihdoin letkun kennon ylempään putkeen ja sitä kautta sain veden kiertämään kennossa ja tämä homma on nyt pitänyt tehdä kahdesti vuodenaikana.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 lämmityslaitteen kennon vaihto
Minkä vuoden W211 220 on kyseessä ja paljonko ajettu? Onko tässä autossa se iso 1200W sähkövastus kuitenkin edelleen kunnossa ja tuottaa lämpöä? Sekin voi mennä osittain rikki, mutta vikakoodi pitäis aina tulla jos on vain osa vastuselementeistä rikki.Volmari kirjoitti:No niin, irroitin lämppärin letkut ja laitoin paineenalentajalla 0.5 bar painetta, vesi virtasi hyvin läpi. (toivottavasti oli oikeat letkut) Kysyin kysyin korjaamolta, jossa auto oli käynnyt, että olivatko aivan varmoja kennon tukkeutumisesta? He olivat katsoneet endoskooppilla ja nähneet geelimäistä ainetta kennon putkistossa. Aine on peräisin paisuntasäiliössä olevasta revenneestä "silikaartti" pussista. Silikaartin tehtävänä on voidella pumppua. Ovat edelleenkin sitä mieltä, että vika on tukkeutuneessa kennossa.
Oliko se edellä mainittu vesiventtiili helposti nähtävissä, jotta voisi tuota liittimen irroitusta kokeilla? Venttiilin pitäisi olla kunnossa, kun ovat sen pajalla viime keväänä vaihtaneet.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79