clk 320 -99 öljyvuodon korjaaminen
clk 320 -99 öljyvuodon korjaaminen
Otsikon mukainen moottori vuotaa edestä öljyä luultavasti öljynjäähdyttimen o-renkaista. Mutta mietin, että onko tässä moottorissa öljynsuodattimen "kipossa" vielä kolmas o-rengas, mistä öljyvuoto voisi johtua?
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Clk 320 -99 fox muffler
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ti 03.09.2019 10:44
Re: clk 320 -99 öljyvuodon korjaaminen
field29 kirjoitti:Otsikon mukainen moottori vuotaa edestä öljyä luultavasti öljynjäähdyttimen o-renkaista. Mutta mietin, että onko tässä moottorissa öljynsuodattimen "kipossa" vielä kolmas o-rengas, mistä öljyvuoto voisi johtua?
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Löysin tämän haulla, mikä liittyy ehken omaankin CLK:hon. Osaisiko joku asiantuntija kertoa, että mikä se vuotelee CLK:ssa. Eli ostin jo öljynlauhduttimen valmiiksi, kun epäilen, jotta sieltä vuotelee. Öljynvaihdon yhteydessä meinasin vaihtaa. Eli kuluttaa öljyä (vuotelee) +1000km välein saanut lisätä 2l ööliä. Kun on ajanut tulee palaneen öljyn kärsyä ja se varmaan siitä, että kun öljyä näkyy vuotelevan pakoputken pääle. Eli alhaalla siinä liitoskohdan lähellä' edessä, missä on se CLK:n tyypillinen "S":n muotoinen liitoskohta. Siihen tienoolle tulee öljyvaluman jälkeä. Öljynlauhdutinko siis syypää vai mikäkö? LAuhduttimen o-rengas? Mikä? Onko isokin pulma vaihttoo?
yt.
Re: clk 320 -99 öljyvuodon korjaaminen
Ilmeisesti kyseessä V-6 kone?
Siinä yksi vuotokohta on siinä suodatinjalan alapuolella, jakopäänkopassa oleva suorakaiteen muotoinen kansi.
Siinä yksi vuotokohta on siinä suodatinjalan alapuolella, jakopäänkopassa oleva suorakaiteen muotoinen kansi.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ti 03.09.2019 10:44
Re: clk 320 -99 öljyvuodon korjaaminen
sompio kirjoitti:Ilmeisesti kyseessä V-6 kone?
Siinä yksi vuotokohta on siinä suodatinjalan alapuolella, jakopäänkopassa oleva suorakaiteen muotoinen kansi.
Joo kyllä. V6 nimenomaan. Juu se tosiaan näyttää, kun katsoin alhaalta, vuotavan (rai tipauttavan ei se ihan valtoimenaan sentään vuotele) siihen pakoputkelle. Hävittää tosiaan siinä 1000km molemmin puolin parisen litraa ökjyä. Ja palaneen öljyn katku tietysti kun se putkelle tulee. Vai että tuo saattaisi mene tiiä olla vika... ja se kansi on se yleensä se syypää siellä? Mitenhän minimutkainen näprättävä on?
Re: clk 320 -99 öljyvuodon korjaaminen
Kerralla kannattaa vaihtaa:
- öljynJÄÄHDYTTIMEN tiivisteet
- öljynsuodattimen iso o-rangas
- avata ja tiivistää uudelleen se pikkukansi suodattimen/jäähdyttimen alapuolella
Nuo kaikki on ihan koppuroita, ja jos vaihdat vain yhden, muut vuotaa jo tai hetken päästä.
Sitäpaitsi yhdellä purkamisella parhaiten tilaakin tehdä kaikki.
Työnä ei ole iso, osat suht. halvat tuohon.
Tiivisteet merkkiliike tai KL-varaosat.
Jos oikein on intoa, niin vaihtaa samalla ohjaustehostimen säiliön tiivisteen jos vuotanut vähänkään...
- öljynJÄÄHDYTTIMEN tiivisteet
- öljynsuodattimen iso o-rangas
- avata ja tiivistää uudelleen se pikkukansi suodattimen/jäähdyttimen alapuolella
Nuo kaikki on ihan koppuroita, ja jos vaihdat vain yhden, muut vuotaa jo tai hetken päästä.
Sitäpaitsi yhdellä purkamisella parhaiten tilaakin tehdä kaikki.
Työnä ei ole iso, osat suht. halvat tuohon.
Tiivisteet merkkiliike tai KL-varaosat.
Jos oikein on intoa, niin vaihtaa samalla ohjaustehostimen säiliön tiivisteen jos vuotanut vähänkään...
Re: clk 320 -99 öljyvuodon korjaaminen
Ristopa tuossa edellä jo kertoikin oikean toimintamallin eikä ole vaikea tai aikaaviepä korjaus tämä.
oulaistenliikenne.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ti 03.09.2019 10:44
Re: clk 320 -99 öljyvuodon korjaaminen
Risto113 kirjoitti:Kerralla kannattaa vaihtaa:
- öljynJÄÄHDYTTIMEN tiivisteet
- öljynsuodattimen iso o-rangas
- avata ja tiivistää uudelleen se pikkukansi suodattimen/jäähdyttimen alapuolella
Nuo kaikki on ihan koppuroita, ja jos vaihdat vain yhden, muut vuotaa jo tai hetken päästä.
Sitäpaitsi yhdellä purkamisella parhaiten tilaakin tehdä kaikki.
Työnä ei ole iso, osat suht. halvat tuohon.
Tiivisteet merkkiliike tai KL-varaosat.
Jos oikein on intoa, niin vaihtaa samalla ohjaustehostimen säiliön tiivisteen jos vuotanut vähänkään...
Ok. Tämäpä selvä. Minäpä keräilen tarvikkeet kasaan, siinähän nuo seuraavan öljynvaihdon yhteydessä menee sitten kaikki, kiitokset!
Re: clk 320 -99 öljyvuodon korjaaminen
Varaile valmiiksi hylsy (osta halpa tai lainaa) millä saat öljynsuodatinkotelon purettua.
46mm, ei ole ihan joka setissä!
...Muistaakseni, en ole satavarma. Ei ole ihan äskettäin tehnyt hommaa. ISO se on.
46mm, ei ole ihan joka setissä!
...Muistaakseni, en ole satavarma. Ei ole ihan äskettäin tehnyt hommaa. ISO se on.
Re: clk 320 -99 öljyvuodon korjaaminen
Joo se on tosiaan iso. En minäkään muista kokoa enkä nyt voi tarkistaa kun olen kotoa poissa, mutta raskaankaluston 3/4 satsista minulta löytyi sopivankokoinen jolla sai sen suodatinkotelon pohjamutterin avattua.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: clk 320 -99 öljyvuodon korjaaminen
Kyllä se on 46mm, kun sellaisen itsellenikin puuilosta tms. hankin. Työ on tosiaan hyvin suoraviivainen. Jarrucleaneria menee reilusti/pullollinen, jos se on aivan töhnässä, kuten todennäköistä on. Siitä pohjaksi luettavaa kuvineen: https://www.benzworld.org/threads/oil-f ... y.1495120/" onclick="window.open(this.href);return false;
ML 320CDI 2008 (W164)
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
Ex - CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
Ex - CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)