w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Absinthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 21.11.2007 18:16

w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

Hei,

2-vaihteella kiihdyttäessä noin 2000 kierroksen kohdalla laatikko nykäisee ja lukitsee turbiinin voimakkaasti ikäänkuin vaihtaisi vaihdetta (kierrokset laskee).
Nollausta en ole vielä kokeillut ja star ei anna mitään vikakoodeja.
Onko mitään tehtävissä?

Laatikkoon vaihdettu joskus kyb-venttiili.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuinka pitkään ajettu edellisestä öljynvaihdosta?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Oletko seurannut staarilla, että lukitsee turbiinin, eikä vaan vaihda vaihdetta kuitenkin ?
Normaalilla vaihto-ohjelmalla tuo laatikko lukitsee turbiinin vain nelosella ja vitosella, muistelen jotain tällaista.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Absinthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 21.11.2007 18:16

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

Öljyt on kirkkaat vaihdettu 25000km sitten.

En ole seurannut starilla ajossa, koska läppäri vaatii virtajohdon...

Kysymys ei ole vaihteenvaihdosta, koska muuten vaihteita täytyisi olla 6 nykäisyistä päätellen.

Se meinaa laittaa turbiiniin lukitusta enemmän mutta ei sitten laitakkaan.
mkos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Ke 10.08.2011 23:11
Paikkakunta: kurikka

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja mkos »

samaa oiretta täällä. lukituksen oppineisuus tuntuu seilaavan laidasta laitaan. joskus niinkin paljon että jyristää, toisinaan taas ei meinaa laittaa lukkoon ollenkaan ja kun menee niin nyppää.

Tuntuu kyllä lukitsevan kakkosesta eteenpäin ( mutu )
S211.216
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Tästä valikostako pitäisi nähdä tuo turbiinilukon toiminta? Minulla tuo näyttää AUKI ja sitten kun vähän vedättää niin muuttuu tilaan LUISTAA. Ja vaikka miten tuolla vedättelee niin ei muutu tilaan LUKITTU, mikähän mättää?

Kuva
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Lainaan topikkia lisää ja lisää kysymyksiä..

Kun tuon versiokoodauksen lukee, niin kuuluisiko tuossa lukea OLEMASSA? Eikö näissä pitäisi olla joku itse oppiva vaihteisto, vai mitä tuo tarkoittaa? (kyseessä siis C32 AMG 722.6 loota)

Kuva

Edelliseen viestiin lisätäkseni, että vaihteistoöljyt juuri vaihdettu ja ei ainakaan liian vähää pitäisi olla, kun 72asteisena näytti <80> asteikon puoliväliin. Myös KYB vaihdettu jokunen tonni sitten. Aamulla kylmänä kierrokset humppasi pienellä kaasulla, kuten se KYB oireilee, mutta voiko se uusi olla jo rikki, vai jokin muu mikä tuon aiheuttaa. Koneen lämmittyä ei nyt Starilla rassatessa enää humpannut, pitää aamulla kokeilla uusiksi. Koitin tuota lukitusta adaptoida uudelleen, mutta liekkö se ei onnistunut, tai sitten jotain vain lootasta paskana.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Viallinen johdinlevy on yksi mikä voi aiheuttaa kierrosten humppaamista kylmänä. Sitten kun kone/vaihteisto on lämmin niin humppaaminen häipyy.

Laatikon nykäisystä sen verran, että ulkomaan foorumeilta luettuna ainakin yksi solenoidi on uusittu tähän laatikkoon. Alkuperäinen aiheutti nykäisyn 1 -> 2 ja 2 -> 3. Tai sitten juuri kakkosella noin 1500 - 2000 kierrosta teki tuon lukituksen.

Täällä oli tuosta solenoidista lisää juttua ja varaosanumerotkin:

http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... olved.html
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Joo johdinlevy oli vähän itselläkin mielessä, mutta usein vain kuullut että KYB aiheuttaa tuon humppaamisen. Ja nyt sitten ei vissii turbiininlukko mene ollenkaan päälle. Järki menee kohta tuon Starin ja laatikon kanssa :lol:

Miettinyt tässä että mikä se olis edes fiksuin tapa korjata tuota, että jos tehojen takia alkaa jo luistaa vanha loota. Mistä sen tietää milloin selviis turbiinin vaihdolla, venttiilikoneiston täydellisellä uusimisella, vaiko koko lootan hilut uusittava :crazy: Ostaako saksasta käytetty loota mikä on samassa jamassa kuitenkin, vai peräti heivattava koko automaagi pellolle ja sovitettava manuaalilootaa tilalle :crazy:
Mikäs siinä jos olis massia taskussa marssia marmorille ja tilata kokonaan uusi loota turbiineineen :|
220CDI2005
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 07.10.2014 17:03

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja 220CDI2005 »

Juurikin itse painin samanlaisten oireiden kanssa. Kylmänä humppaa välillä 2-3 vaihto rytkäyttää kerralla luistot pois ja rupeaa jyristää perästä. Lämpinä toimii paremmin joskin tärinää esiintyy satunnaisesti matalilla kierroksilla.

Vaihdoin viikonloppuna tein omaan lootaan rempan ja vaihdoin seuraavat: kyb venttiilin, uuden johdinlevyn, tein täydellisen puhdistuksen venttiilipyödälle, vaihdoin 2-3 ja 1-2&4-5 vaihteiden solenoidien paikkaa, vaihdoin nuo 2-3, 1-2&4-5 ja 3-4 solenoidien karoihin nuo sonnaxin huolto-osat sekä huuhtelin lootan huolella 15ltr.
Sunnuntai iltana koeajo ja laatikkoon ei muutosta.

Tänään ajelin myös illalla starin kanssa ja kattelin samaa testiä. loota ei mee lukkoon missään vaiheessa edes isoilla vaihteilla tasasella. ainoastaan auki ja luistaa asennot. Starin käyttö vasta opetteluasteella.

Jotenkin tuntuu, että noinko vika onkaan laatikon puolella ollenkaan. vikakoodeja ei ole.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Itsellä olis hyllyssä vanha kyb ja yksi käytetty johdinlevy, mutta tiedä sitten auttaako noidenkaan vaihto. Kyllähän tuolla Starilla vois päätellä vaikka mitä, kun ymmärtäis kaiken päälle mutta itsekään kun ei oo näihin aiemmin tarvinnu juuri perehtyy :|

Lootaakaan viittis moneen kertaan purkaa ja öljyjen kanssa lotrata.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Pansu kirjoitti:Lainaan topikkia lisää ja lisää kysymyksiä..

Kun tuon versiokoodauksen lukee, niin kuuluisiko tuossa lukea OLEMASSA? Eikö näissä pitäisi olla joku itse oppiva vaihteisto, vai mitä tuo tarkoittaa? (kyseessä siis C32 AMG 722.6 loota)

[ http://imageshack.com/a/img540/3792/tRMpMl.jpg ]
Eiks tähän versiokoodaukseen osaa kukaan sanoa mitää? Tuo löytyy siis moottoriohjauksen( ME2.8 ) alta ja lue koodaus.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Jatketaan lähes monologia. Eli aamulla koodasin tuon voimansiirtodynamiikan päälle, mitä se lie tarkoittaakaan ja nollasin taas kerran adaptaatiot. Ei nypyttänyt kylmänä ja vaihteisto toimi taas kuten ennenkin, saas nähdä kuinka pitkään.
Edelleenkin tuossa on sellainen pieni asia mikä on häirinnyt, eli joskus tietyllä kaasulla tuntuu kuin hieman luistattaisi kytkintä ennen kuin lukittuu. Eli vaihde saisi minusta kytkeytyä täsmällisemmin ja tähän ei kyllä auttanut öljyjen vaihto. Kai tuo venttiilikoneisto pitäisi ottaa työnalle.

Ja jos laatikko alkaa luistamaan woiman takia korkeilla kierroksilla, niin mikä siellä luistaa? Turbiini? Lootan kytkinpakat mitkä lie? Vai voiko noikin oireet johtua venttiilikoneistosta?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Pansu kirjoitti:
Ja jos laatikko alkaa luistamaan woiman takia korkeilla kierroksilla, niin mikä siellä luistaa? Turbiini? Lootan kytkinpakat mitkä lie? Vai voiko noikin oireet johtua venttiilikoneistosta?
Jos yhtään helpotta pohdiskelua niin
jos itse laatiko luistaa niin siitä tule laatikon vikatila
(siis ilman että sitä pyydettään luistamaan)

E: amg:en laatikon ohjailu on hiuka eroavaa otsikon 211 mallin verratuna
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja Pansu »

CDI203 kirjoitti:
Pansu kirjoitti:
Ja jos laatikko alkaa luistamaan woiman takia korkeilla kierroksilla, niin mikä siellä luistaa? Turbiini? Lootan kytkinpakat mitkä lie? Vai voiko noikin oireet johtua venttiilikoneistosta?
Jos yhtään helpotta pohdiskelua niin
jos itse laatiko luistaa niin siitä tule laatikon vikatila
(siis ilman että sitä pyydettään luistamaan)

E: amg:en laatikon ohjailu on hiuka eroavaa otsikon 211 mallin verratuna
Ok, eli ilmeisesti kaipais sitten uuden turbiinin, kun ei tuo mihinkään vikatilaan ole mennyt.

Vieläkö kunnostettuja venttiilipöytiä sai jostain Saksasta kohtuu hintaan? Vai oliko ne kokonaan uusia..
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Pansu kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Pansu kirjoitti:
Ja jos laatikko alkaa luistamaan woiman takia korkeilla kierroksilla, niin mikä siellä luistaa? Turbiini? Lootan kytkinpakat mitkä lie? Vai voiko noikin oireet johtua venttiilikoneistosta?
Jos yhtään helpotta pohdiskelua niin
jos itse laatiko luistaa niin siitä tule laatikon vikatila
(siis ilman että sitä pyydettään luistamaan)

E: amg:en laatikon ohjailu on hiuka eroavaa otsikon 211 mallin verratuna
Ok, eli ilmeisesti kaipais sitten uuden turbiinin, kun ei tuo mihinkään vikatilaan ole mennyt.

Vieläkö kunnostettuja venttiilipöytiä sai jostain Saksasta kohtuu hintaan? Vai oliko ne kokonaan uusia..
Eikös tuo CDI203 korjaile noita venttilipöytiä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja S202 »

No mulla oli 32:sessa se typerä nykäisy, kun turbiini meni kerralla lukkoon. Paska laatikko tuollaiseen autoon. Tai no eikai siinä kestävyydessä mitään ongelmaa ole, päinvastoin muttakun sen toiminta oli jotenkin levotonta normaalissa ajossa. Dieselien perässä noi sähkölaatikot toimii paljon mukavemmin.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

S202 kirjoitti:No mulla oli 32:sessa se typerä nykäisy, kun turbiini meni kerralla lukkoon. Paska laatikko tuollaiseen autoon. Tai no eikai siinä kestävyydessä mitään ongelmaa ole, päinvastoin muttakun sen toiminta oli jotenkin levotonta normaalissa ajossa. Dieselien perässä noi sähkölaatikot toimii paljon mukavemmin.
Ihan yhtä hyvin ne toimii bensa koneissakin
(Viimeksi pari päivää sitten tuli todettua
v12 bi turbon jatkona olevan laatikon
vaihtavan hienosti ja
remontin onnistuneen)
kunhan kaikki on ihan oikeasti
Kunnossa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Absinthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 21.11.2007 18:16

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

tuikku kirjoitti:.
Oletko seurannut staarilla, että lukitsee turbiinin, eikä vaan vaihda vaihdetta kuitenkin ?
Normaalilla vaihto-ohjelmalla tuo laatikko lukitsee turbiinin vain nelosella ja vitosella, muistelen jotain tällaista.
Nyt, kun pääsin paneutumaan asiaan vähän tarkemmin niin tein seuraavia huomioita.

-Pakkoykkösellä nykäisee samallalailla kuin vaihtaisi vaihdetta kiihdyttäessä.
-Jos kiihdyttää reilusti nykäisyä ei tapahdu.
-Laatikko winter eli comfort asennossa sama nykäisy tapahtuu vaikka lähtee kakkosella

Suuremmilla vaihteilla ja reilusti kiihdyttäessä tätä ei tapahdu tai en ainakaan huomaa.

Starilla olen nollannut adaptaatiot. Ei mitään vaikutusta. Star antaa myös turbiininlukituksen adaptointiin kaksi vaihtoehtoa. Vaihteisto, joka on varustettu turbiinin lukituksella ykkösvaihteesta lähtien ja vaihteisto, joka on varustettu turbiinin lukituksella kolmosvaihteelta lähtien.

Auttaakohan nuo adaptaatiot mitään. Ehkä ei.

Voisiko uusi tcc eli kyb venttiili olla valmiiksi viallinen?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Voi se uusi KÜB solenoidi olla rikki(kovin yleistä se ei ole)
Opetusta kannattaa kokeilla ja jos sillä muttuu hetkeksi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja S202 »

Absinthe kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
Oletko seurannut staarilla, että lukitsee turbiinin, eikä vaan vaihda vaihdetta kuitenkin ?
Normaalilla vaihto-ohjelmalla tuo laatikko lukitsee turbiinin vain nelosella ja vitosella, muistelen jotain tällaista.
Nyt, kun pääsin paneutumaan asiaan vähän tarkemmin niin tein seuraavia huomioita.

-Pakkoykkösellä nykäisee samallalailla kuin vaihtaisi vaihdetta kiihdyttäessä.
-Jos kiihdyttää reilusti nykäisyä ei tapahdu.
-Laatikko winter eli comfort asennossa sama nykäisy tapahtuu vaikka lähtee kakkosella

Suuremmilla vaihteilla ja reilusti kiihdyttäessä tätä ei tapahdu tai en ainakaan huomaa.

Starilla olen nollannut adaptaatiot. Ei mitään vaikutusta. Star antaa myös turbiininlukituksen adaptointiin kaksi vaihtoehtoa. Vaihteisto, joka on varustettu turbiinin lukituksella ykkösvaihteesta lähtien ja vaihteisto, joka on varustettu turbiinin lukituksella kolmosvaihteelta lähtien.

Auttaakohan nuo adaptaatiot mitään. Ehkä ei.

Voisiko uusi tcc eli kyb venttiili olla valmiiksi viallinen?
Hmm, onko se laatikon ohjelmassa tuo lukitus, joko ykköseltä lähtien tai kolmoselta? Vai voisko sen koodata starilla?
S124 300TE
S211 E500
--Make78--
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Su 27.10.2013 15:19
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja --Make78-- »

Pansu kirjoitti:Tästä valikostako pitäisi nähdä tuo turbiinilukon toiminta? Minulla tuo näyttää AUKI ja sitten kun vähän vedättää niin muuttuu tilaan LUISTAA. Ja vaikka miten tuolla vedättelee niin ei muutu tilaan LUKITTU, mikähän mättää?

[ http://imageshack.com/a/img538/4129/BL8gQ9.jpg ]
Tutkin starilla omasta -07 W211 200cdi 722.6 vaihteiston elämää.. ongelmaa on edelleen, kun hitaassa vauhdissa 50-60km/h putoaa kierrokset ~1200-1300 jolloin moottorin ääni muuttuu jyreämmäksi ja samalla menee voimattomaksi. Esimerkiksi mäkeen tultaessa kyseinen tilanne päällä saa kaasua lisätä aika runsaasti jolloin kierrokset ensin nousee ja samalla tempaisee ikäänkuin pienempää pesään.
Onko normaalia, että kuvassa näkyvä Momentinmuuntimen lukituskytkimen kierroslukuerotus näyttää tyhjäkäynnillä paikallaan arvoa -10 joka hieman elää?
Turbiinilukkoko renaa?
Vikakoodeja ei ole ja adaptaation nollausta on kokeiltu ja egr poistettu käytöstä ja on kiinni.
MB W211 200cdi Avantgarde -07
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja MiHe »

--Make78-- kirjoitti: Onko normaalia, että kuvassa näkyvä Momentinmuuntimen lukituskytkimen kierroslukuerotus näyttää tyhjäkäynnillä paikallaan arvoa -10 joka hieman elää?
Turbiinilukkoko renaa?
Tarkistin tänään tuon omastani, siinä lukema pyörii +20 paikkeilla P:llä... onko sillä sitten merkitystä, en tiedä...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja Markus »

Onkohan tähän tullut mitään läpimurtoa?

Kyselee nimimerkki: nykäisevä kolmonen.
Absinthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 21.11.2007 18:16

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

nyhtää edelleen. vois kokeilla joskus vaihtaa kybin jos se olisi siinä se vika
Avatar
Korjaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 26.09.2005 12:44

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja Korjaaja »

Terve. Mitä ehtoja pitää olla päällä, että turbiini menee lukkoon? Kierrokset? Nopeus? Onko 210:ssä sama kuin 211:ssa?
Absinthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 21.11.2007 18:16

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

vaihoin nyt öljyn ja kyb venttiilin uuden. samallatavalla nykäisee edelleen. Kaasua reilummin niin toimii normaalisti
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Absinthe kirjoitti:vaihoin nyt öljyn ja kyb venttiilin uuden. samallatavalla nykäisee edelleen. Kaasua reilummin niin toimii normaalisti
Jos kyb on vaihdettu, niin laatikon adapataatio kannattaa tehdä starilla.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
eepinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 16.10.2012 08:05

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja eepinen »

:!:
Absinthe kirjoitti:vaihoin nyt öljyn ja kyb venttiilin uuden. samallatavalla nykäisee edelleen. Kaasua reilummin niin toimii normaalisti


Onko tähän vikaan löyty ratkasua,itellä on samanlaisia oireita,öljyt vaihettu useamman kerran kuten myös KYB parikertaa ja johdinlevy opetukset myös tehty mut ei vaikutusta,lisäksi se luistattaa vaihdot 1-2 ja 2-3 lämpimällä koneella jos kierrokset on alle 2000rpm,jos kierrokset menee yli 2000rpm niin vaihtaa nätisti ilman luistoa.auto on w211 270cdi -04
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 722.6 turbiinin outo käyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

eepinen kirjoitti::!:
Absinthe kirjoitti:vaihoin nyt öljyn ja kyb venttiilin uuden. samallatavalla nykäisee edelleen. Kaasua reilummin niin toimii normaalisti


Onko tähän vikaan löyty ratkasua,itellä on samanlaisia oireita,öljyt vaihettu useamman kerran kuten myös KYB parikertaa ja johdinlevy opetukset myös tehty mut ei vaikutusta,lisäksi se luistattaa vaihdot 1-2 ja 2-3 lämpimällä koneella jos kierrokset on alle 2000rpm,jos kierrokset menee yli 2000rpm niin vaihtaa nätisti ilman luistoa.auto on w211 270cdi -04
Paine vuotoon sopii kuvaus
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin