S212 talvisia pulmia
S212 talvisia pulmia
Kiusallisia ominaisuuksia:
- Miten deaktivoin automaattisen takalasin pyyhkäisyn? Koodaushommaa?
Ongelma se että viiksi on aina automaattiasennossa valmiudessa. Eikä jäisellä autolla lähdettäessä IKINÄ muista kääntää viikseä nollaan.
- Miten traction controlin saa deaktivoitua loskakuovittamista varten? Googlettelu puhuu jostain dyno moodista, mutta ainakaan mun mittaristovalokoissa ei moista ole.
Kiitos!
- Miten deaktivoin automaattisen takalasin pyyhkäisyn? Koodaushommaa?
Ongelma se että viiksi on aina automaattiasennossa valmiudessa. Eikä jäisellä autolla lähdettäessä IKINÄ muista kääntää viikseä nollaan.
- Miten traction controlin saa deaktivoitua loskakuovittamista varten? Googlettelu puhuu jostain dyno moodista, mutta ainakaan mun mittaristovalokoissa ei moista ole.
Kiitos!
2013 facelift S212 220 CDI
Ex 2011 S212 250CDI
Ex 2011 S212 250CDI
Re: S212 talvisia pulmia
DYNO-mode tulee mittariston piilovalikoista, sieltä mistä huoltotyötkin kuitataan. Ei sitä ole tarkoitettu käytettäväksi normiliikenteessä eikä se ole tässä tarkoituksessa hyväkään kun myös perälukkotoiminto häviää. Eikö riitä että painat ESP:n pois päältä?
Re: S212 talvisia pulmia
En ole löytänyt vielä nappia...
2013 facelift S212 220 CDI
Ex 2011 S212 250CDI
Ex 2011 S212 250CDI
Re: S212 talvisia pulmia
Ymmärsinkö oikein US ohjekirjasta että 212-korisessa ESP:n saa pois mittariston valikoista vain AMG-malleissa? Hiekkasäkki sitten vaan takaluukkuun, Vehon varaosatiskiltä tivaamaan.
Re: S212 talvisia pulmia
Adaptiivi HIDit ei ole huonot, vaan kävi silti mielessä että mitenhän saisi kaapattua ohjauksen lisäpitkille.
Noissa kun ei ole varsinaista pitkä-lyhyt erottelua, valojen suuntaus vaan seilaa ylös-alas automaattisesti.
Noissa kun ei ole varsinaista pitkä-lyhyt erottelua, valojen suuntaus vaan seilaa ylös-alas automaattisesti.
2013 facelift S212 220 CDI
Ex 2011 S212 250CDI
Ex 2011 S212 250CDI
Re: S212 talvisia pulmia
Naapurifoorumilla lisäpitkistä oli ainakin juttua: http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=48989" onclick="window.open(this.href);return false;338LM kirjoitti:Adaptiivi HIDit ei ole huonot, vaan kävi silti mielessä että mitenhän saisi kaapattua ohjauksen lisäpitkille.
Noissa kun ei ole varsinaista pitkä-lyhyt erottelua, valojen suuntaus vaan seilaa ylös-alas automaattisesti.
En usko että lampuilta saa mitään ohjausta lisäpitkille. Uudemmat LED:it on vielä hankalampia kun niissä on erilliset keilat ja mittaristossa palaa pitkien merkkivalo vaikka vastaantulijan takia vasen puoli olisi lyhyillä jos oikealle puolelle käytetään pitkiä. Ei näitä oikein jälkiasennetuille lisäpitkille ole suunniteltu.
Re: S212 talvisia pulmia
Onko tosiaan menty siihen pisteeseen, että edes ESP:tä ei saa näistä uusista mersuista pois päältä? Järkyttävää touhua
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: S212 talvisia pulmia
Ei kai sittenkään. Ohjekirja sanoo:noroljan kirjoitti:Onko tosiaan menty siihen pisteeseen, että edes ESP:tä ei saa näistä uusista mersuista pois päältä? Järkyttävää touhua
ESP®:n kytkeminen pois päältä tai päälle (lukuun ottamatta AMG-autoja)
Tärkeitä turvallisuusohjeita
Voit valita seuraavien ESP:n tilojen välillä:
ESP® on kytketty päälle
ESP® on kytketty pois päältä
Erillinen nappi on 212:ssa vain AMG-autoissa eli Suomen oloissa käyttö vähän hankalaa kun sitä lumihangessa etenemistä edistävää asentoa tarvitaan enemmän kuin muualla.
Voisko 338LM tarkistaa tuon omasta autostaan.
Re: S212 talvisia pulmia
ESP otetaan pois mittarivalikon kautta Assist.-valikosta.
Sen verran lähtee pois, että eteneminen hangessa onnistuu ja satunnaiset lapsellisuuspuuskat saa hoidettua.
Sen verran lähtee pois, että eteneminen hangessa onnistuu ja satunnaiset lapsellisuuspuuskat saa hoidettua.
S212 E350CDI
Re: S212 talvisia pulmia
Minun auto on mallin alkupäätä ja siinä on nappi jolla luistonesto ainakin menee pois päältä. Edit.. Esp off nappi on joka hätävilkkukytkimen alapuolella. Tämä on 6/2009 auto.
Viimeksi muokannut markoala, Pe 31.10.2014 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: S212 talvisia pulmia
Erillstä nappia ei kyllä näy konsolissa- enkä äkkiseltään bongannut asiaa mittariston valikoissakaan.
Pitää tutkia mittaristoa uudelleen.
Toinen ärsyttävyys mikä pitäisi saada talveksi kuntoon ovat etuovien sähkölasit. Sateella/märkänä toimii oikein ja ajaa automaattisesti ylös asti, kuivalla jumisuoja estää normikäytön.
Jos kuivaa sivulasia ajaa vain vähän alas, ei menekään suoraan ylös vaan nytkähtää alaspäin. Nousee kyllä kahden alasnytkäytyksen jälkeen- mutta sittenkään ei automatiikalla
vaan nappulaa täytyy pitää ylösasennossa koko ajan. Kokeillut opettaa lasien asennot uusiksi, ei auta.
Yritin jo liukastaa lasien "reunahuulta" sisäpuolelta ja ulkopuolelta PTFE kuivavoiteluaineella. Ei auttanut. Silikoonia seuraavaksi?
Pitää tutkia mittaristoa uudelleen.
Toinen ärsyttävyys mikä pitäisi saada talveksi kuntoon ovat etuovien sähkölasit. Sateella/märkänä toimii oikein ja ajaa automaattisesti ylös asti, kuivalla jumisuoja estää normikäytön.
Jos kuivaa sivulasia ajaa vain vähän alas, ei menekään suoraan ylös vaan nytkähtää alaspäin. Nousee kyllä kahden alasnytkäytyksen jälkeen- mutta sittenkään ei automatiikalla
vaan nappulaa täytyy pitää ylösasennossa koko ajan. Kokeillut opettaa lasien asennot uusiksi, ei auta.
Yritin jo liukastaa lasien "reunahuulta" sisäpuolelta ja ulkopuolelta PTFE kuivavoiteluaineella. Ei auttanut. Silikoonia seuraavaksi?
2013 facelift S212 220 CDI
Ex 2011 S212 250CDI
Ex 2011 S212 250CDI
Re: S212 talvisia pulmia
Jep- olihan se ESP mittariston valikossa.
taisin katsella sitä ekan kerran dynodisabloinnin ohjeella, taisi olla eri päävalikossa kun tämä.
Harmi vaan että sutimiseneston takia tehtävä disablointi vaikuttaa myös ESP:tä huonontavasti.
taisin katsella sitä ekan kerran dynodisabloinnin ohjeella, taisi olla eri päävalikossa kun tämä.
Harmi vaan että sutimiseneston takia tehtävä disablointi vaikuttaa myös ESP:tä huonontavasti.
2013 facelift S212 220 CDI
Ex 2011 S212 250CDI
Ex 2011 S212 250CDI
Re: S212 talvisia pulmia
Maskin tukkimista suunnitellessa hoksasin että autossa on varustekoodi "2U1 RADIATOR SHUTTER".
En kuitenkaan bongannut mitään mekanismiä maskin takana? Eli pitäisköhän tämän olla vastaava kuin esimerkiksi Bemarin?
Vakuumilla yms sulkeutuva säleikkö tms viimaa vastaan?
Ihme koodi myös tuo "M014 ENGINE INCREASED PERFORMANCE"
En kuitenkaan bongannut mitään mekanismiä maskin takana? Eli pitäisköhän tämän olla vastaava kuin esimerkiksi Bemarin?
Vakuumilla yms sulkeutuva säleikkö tms viimaa vastaan?
Ihme koodi myös tuo "M014 ENGINE INCREASED PERFORMANCE"
2013 facelift S212 220 CDI
Ex 2011 S212 250CDI
Ex 2011 S212 250CDI
Re: S212 talvisia pulmia
Tämä shutter on jäähdyttimen takana moottoritilassa. Vaihdoin tuon jäähdyttäjän sähkötuulettimen koko pakettina. Kehys neliön muotoinen, muovia, helppo irroittaa (mutta lämmintä pitää olla, ettei muovi klipsejä tuhoa) , jossa ohjauksella aukeava pyöreä siivekkeistö. Siivekkeiden keskellä moottori kiinni. Moottori ilmeisesti elektronisesti ohjattu ja perinteistä vapaakytkintä siitä ei löytynyt.338LM kirjoitti:Maskin tukkimista suunnitellessa hoksasin että autossa on varustekoodi "2U1 RADIATOR SHUTTER".
En kuitenkaan bongannut mitään mekanismiä maskin takana? Eli pitäisköhän tämän olla vastaava kuin esimerkiksi Bemarin?
Vakuumilla yms sulkeutuva säleikkö tms viimaa vastaan?
Ihme koodi myös tuo "M014 ENGINE INCREASED PERFORMANCE"
Jäädyttäjänpuhaltimen moottorinakseli laakeri tuli tiensä päähän ja siivekkeet rupesi "räpsimään" tähän muoviseen shutteriin. Purkaamosta täydellisenä settinä ja "heittämällä" paikoilleen. Tarvikkeesta moottoria ei löytynyt ja Pelotti mennä marmorilta kyseleen.
Itsekkin miettinyt keulan peittämistä, mutta mistä anturilta tämä shutter saa tiedon aueta ja sulkeutua? Ei huvittais tehdä kiehumis olosuhteita. Alaosan puskurista kait voisi turvallisesti peittää?
Re: S212 talvisia pulmia
Kyllä sulla on joku vika niissä etulaseissa. Saako tuota vaihteistomodia koodattua niin, että se on oletuksena S:llä? Laatikko on vielä 5 vaihteinen.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: S212 talvisia pulmia
Kappas- löytyihän sieltä sulkukaihtimet multakin flektin syylarinpuolelta. Eli eipä taida hyödyttää tukkia maskia talveksi- ihmetellytkin vähän kun olevinaan lämpenee niin nopeasti ajossa.
Jännä juttu muuten sekin että auto haisee kuumalle kumille ajon jälkeen. Nytkin 5km ajo -12C kelillä, rouvakin huomautti heti kun kömpi autosta ulos.
Ei tosiaan haise palaneelle kärtylle lainkaan vaan "kuumalle". konehuoneessa ei näy mitään. Olevinansa haisee paljon selvemmin vasemman eturenkaan takaa kuin oikean, siisnkun ajon jälkeen koittaa paikallistaa lähdettä.
Jännä juttu muuten sekin että auto haisee kuumalle kumille ajon jälkeen. Nytkin 5km ajo -12C kelillä, rouvakin huomautti heti kun kömpi autosta ulos.
Ei tosiaan haise palaneelle kärtylle lainkaan vaan "kuumalle". konehuoneessa ei näy mitään. Olevinansa haisee paljon selvemmin vasemman eturenkaan takaa kuin oikean, siisnkun ajon jälkeen koittaa paikallistaa lähdettä.
2013 facelift S212 220 CDI
Ex 2011 S212 250CDI
Ex 2011 S212 250CDI
Re: S212 talvisia pulmia
Katalysaattori se siellä haisee polton jälkeen.
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
Re: S212 talvisia pulmia
Mä en tajunnut, eikö sutimisenesto ole yhtäkuin ESP? Vai minkälaista muutosta olisit halunnut autoon tehdä?338LM kirjoitti:Harmi vaan että sutimiseneston takia tehtävä disablointi vaikuttaa myös ESP:tä huonontavasti.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: S212 talvisia pulmia
Tai ehkäpä kuitenkin partikkelifiltterin poltto päällä.CDI320CLS kirjoitti:Katalysaattori se siellä haisee polton jälkeen.
Itsellä huomaa hyvin tuosta hajusta, kun poltto on päällä.
Ja jos poltto on päällä talliin peruutettaessa, niin saa olla jalka liki jarrupoljinta, ettei mene takaseinästä läpi, kun sen verran kovaa menee
...mutta liikenteessä laiskempi polton ajan.
S212 E350CDI
Re: S212 talvisia pulmia
Ymmärsin aikaisemmasta kommentista "saa myös satunnaiset lapsellisuudenpuuskat hoidettua", että sutimiseneston lisäksi tiputtaa vakautuksen huomattavastinoroljan kirjoitti:Mä en tajunnut, eikö sutimisenesto ole yhtäkuin ESP? Vai minkälaista muutosta olisit halunnut autoon tehdä?338LM kirjoitti:Harmi vaan että sutimiseneston takia tehtävä disablointi vaikuttaa myös ESP:tä huonontavasti.
löyhempään moodiin. Ei toivottavaa esim peilijäällä yms 100kmh nopeudessa.
Ja kiitos DPF tiedosta. Enpäs hoksannut että haisee kumille. Edelliset DPF- dieselit eivät ole haisseet samalle!
2013 facelift S212 220 CDI
Ex 2011 S212 250CDI
Ex 2011 S212 250CDI
Re: S212 talvisia pulmia
Joo täytyy myöntää ettei mulla ole hajuakaan miten noissa uudemmissa on luistonesto ja "ajonvakautus" jaettu osiin millekkin nimelle. Itsellä on näissä romuissa vain ESP ja jos sitä ei saisi tarvittaessa otettua pois helposti katkeaisi meno kesken silloin tällöin. Omalla päivittäisellä reitillä on pari mäkeä, joita ennen joutuu vähän vauhtia ottamaan, jos on lunta reilusti tai jäätä. Ongelmahan on lähinnä se, että tämä vanha ESP lyö jarrut pohjaan, kun keula vähän luistelee ja auto käytännössä pysähtyy siihen mäkeen. Yritä siitä sitten lähteä melkein paikaltaan lumihangessa etenemään ylöspäin, ei tule mitään
Mutta saa sen sentäs napista pois hetkeksi, eikä tarvi sitten ajaa ilman, kun sen aikaa kun tietää, että on ongelmia edessä.
Onhan noi järjestelmät nyt varmaan kehittyneet aikojen saatossa, mutta jarruja nekin lienee käyttää ja onhan se aika mahdotonta pitää auton persettä oikeassa suunnassa ja silti antaa sen sutia.
Mutta saa sen sentäs napista pois hetkeksi, eikä tarvi sitten ajaa ilman, kun sen aikaa kun tietää, että on ongelmia edessä.
Onhan noi järjestelmät nyt varmaan kehittyneet aikojen saatossa, mutta jarruja nekin lienee käyttää ja onhan se aika mahdotonta pitää auton persettä oikeassa suunnassa ja silti antaa sen sutia.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: S212 talvisia pulmia
Noniin. Aika tyypillinen lähtötilanne autokatoksesta -11C.
- Takaovitiiviste taas jäässä kun kävi plussalla, huuli yläreunasta. Pelotti oikeasti että jääkö ripa kouraan. Yritin spreijata näihin silikoonia ennen talvea. Sulatinkin auton tallissa jo kerran.
- 15min Eberi päällä. Lähtee käyntiin kyllä mutta kun pakin laittaa päälle niin auto ryntää raakasti. Ja saattaa silti sammua koska lokareista irronnut solske jäätynynyt pahkuroiksi heti renkaiden taakse. Aina ei muista laittaa jarrua vastaan tarpeeksi. 5G loota.
- Samalla kun auto ryntää, alkaa tutkat huutamaan. Pukkaa usein pakkasella turhaa hälyä vaikka sensorit puhtaat. Kun lauhtuu, toimii taas
- Ja tutkapiipauksen kaverina, etu-ja takalasinpyyhkijä jääköntteineen tekee normin turhan pyyhkäisyn. Koska etusetkin haluavat usein pyyhkäistä kerran turhaan vaikka lasi on puhdas. Kun se nappi on aina jäänyt automaatille loskakelien jäljiltä.
- Mittaristossa tuntuu myös viihtyvän monesti "check washer fluid" herja turhaan kun pakkaset alkoi. Säiliö täynnä, eikä ole jäässä. Nytkin tuli heti kun autoon virta päälle.
Muuten ollut huoletonta...
Paitsi että Eberin pakoputki tuppaa jäätymään umpeen. Virallinen eber- liike asensi pakoputken orggispaikalle, oikean eturenkaan etupuolelle?
- Takaovitiiviste taas jäässä kun kävi plussalla, huuli yläreunasta. Pelotti oikeasti että jääkö ripa kouraan. Yritin spreijata näihin silikoonia ennen talvea. Sulatinkin auton tallissa jo kerran.
- 15min Eberi päällä. Lähtee käyntiin kyllä mutta kun pakin laittaa päälle niin auto ryntää raakasti. Ja saattaa silti sammua koska lokareista irronnut solske jäätynynyt pahkuroiksi heti renkaiden taakse. Aina ei muista laittaa jarrua vastaan tarpeeksi. 5G loota.
- Samalla kun auto ryntää, alkaa tutkat huutamaan. Pukkaa usein pakkasella turhaa hälyä vaikka sensorit puhtaat. Kun lauhtuu, toimii taas
- Ja tutkapiipauksen kaverina, etu-ja takalasinpyyhkijä jääköntteineen tekee normin turhan pyyhkäisyn. Koska etusetkin haluavat usein pyyhkäistä kerran turhaan vaikka lasi on puhdas. Kun se nappi on aina jäänyt automaatille loskakelien jäljiltä.
- Mittaristossa tuntuu myös viihtyvän monesti "check washer fluid" herja turhaan kun pakkaset alkoi. Säiliö täynnä, eikä ole jäässä. Nytkin tuli heti kun autoon virta päälle.
Muuten ollut huoletonta...
Paitsi että Eberin pakoputki tuppaa jäätymään umpeen. Virallinen eber- liike asensi pakoputken orggispaikalle, oikean eturenkaan etupuolelle?
2013 facelift S212 220 CDI
Ex 2011 S212 250CDI
Ex 2011 S212 250CDI
Re: S212 talvisia pulmia
Ei pitäisi saada sammumaan automaatilla. Kerran oon saanu vastaavassa tilanteessa -99 cdi:n sammumaan. Opettele laittamaan pyyhkijät pois päältä kun sammutat auton
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: S212 talvisia pulmia
Kyselenpä vielä mieki S202 opastuksesta huolimatta
Saako takalasin pyyhkijän näppärästi staarilla pois käytöstä??? Ei jaksais näin tuoreesta alkaa johtoja irti repimään.... itte niinki muistaa pyyhkijän kääntää 0-asentoon, mutta muut käyttäjät ei. Ja takalasi on vielä priima.
Saako takalasin pyyhkijän näppärästi staarilla pois käytöstä??? Ei jaksais näin tuoreesta alkaa johtoja irti repimään.... itte niinki muistaa pyyhkijän kääntää 0-asentoon, mutta muut käyttäjät ei. Ja takalasi on vielä priima.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: S212 talvisia pulmia
Ilmeisesti saa kun omassa se ei pyyhi ollenkaan itekseen. Pitänee tutustua mistä se lähtee pois.
Löytyykö mittaristosta jotain automaatti pyyhkäisy valikkoa?
Löytyykö mittaristosta jotain automaatti pyyhkäisy valikkoa?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: S212 talvisia pulmia
"- Mittaristossa tuntuu myös viihtyvän monesti "check washer fluid" herja turhaan kun pakkaset alkoi. Säiliö täynnä, eikä ole jäässä. Nytkin tuli heti kun autoon virta päälle."
monien pesuaineiden resistanssi on niin korkea että se hälyttää vaikka nestettä on. jos lorauttaa vähän kraanavettä niin se laskee arvoa ja häly poistuu mutta myös jäätyy helpommin, eipä siitä hälytyksestä kannata välittää.
mersun oma neste on hälytysarvolle sopivampaa.
sopivaa saisi myös jos ostaa tiivistettä ja sekoittaa siihen kraanavettä. ilmeisesti valmiit sekoitukset on tehty tislattuun veteen jolloin resistanssi arvo liian korkea.
monien pesuaineiden resistanssi on niin korkea että se hälyttää vaikka nestettä on. jos lorauttaa vähän kraanavettä niin se laskee arvoa ja häly poistuu mutta myös jäätyy helpommin, eipä siitä hälytyksestä kannata välittää.
mersun oma neste on hälytysarvolle sopivampaa.
sopivaa saisi myös jos ostaa tiivistettä ja sekoittaa siihen kraanavettä. ilmeisesti valmiit sekoitukset on tehty tislattuun veteen jolloin resistanssi arvo liian korkea.
W212 E350cdi
Re: S212 talvisia pulmia
Jaa siitäkö tuo johtui, kiitos!
Re: S212 talvisia pulmia
Rouva valitti että meidän W212 antaa ihan samaa virheettä pakkasilla, luulin etät oli jäässä... no hyvä tietää tämäkin!
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: S212 talvisia pulmia
Mulla kans herjaa, lasol+hanavesi-mixistä huolimatta. Yö tallissa poisti herjan päivän ajaks.
Re: S212 talvisia pulmia
Anteeksi vain paluu threadin juurille, mutta minulle ei selvinnyt minkä vuoksi vetoluistonesto (ASR) pitäisi saada pois päältä "loskakuovittamista" varten? Ainoa peruste jonka osaan keksiä on halu kuovittaa loskassa paikallaan ilman että auto lähtee etenemään, minkä se ASR päällä tekee?
Ainakin 2012 W212 ajoavustimet on koodattu toimimaan siten, että oletusarvoisesti kaikki on päällä. Kimi-näppäintä (leave me alone, I know what I am doing) ei enää ole, vaan uhkaavan aliohjaavan nokkaluisun havaitessaan kuljettaja napsuttaa refleksinomaisesti neljä vasenta-alas-OK-OK ja korjaa tilanteen ilman että Suojelusenkeli (ESP) hyppää jarrulle seisomaan. Mutta tässä tilanteessa jo tuon ikäisen Mersun erittäin hyvin toimiva ASR (vetoluistonesto) jää tietenkin päälle. Harjoitustehtävänä seuraavana jäisenä päivänä liikennevaloista lähtiessä takaikkunoita hieman raolleen ja kuunnellaan kun pidon rajoilla maksimikiihtyvyydellä takaset kynsivät tasaista sentin naarmua jäähän kuin taka-akselilla olisi Kempin lukko. Tämä toimii niin hyvin, että en oikeasti käsitä, miksi se pitäisi saada pois päältä missään muualla kuin jonkin dynoajon tai huoltotyön vuoksi? Mitä tahansa tuolle ASR:lle menet tekemään, eteneminen huononee.
Ja vaikka kojetaulussa valehdellaankin "ESP Off", niin eihän se oikeasti ole OFF, vaan Suojelusenkeli ottaa vain liberaalimman asenteen "yritä nyt sitten omin käsin jos arvelet osaavasi". Mutta kyllä se tulee apuun jos homma on menossa pelleilyksi. Minun se ainakin sallii tehdä kaikki osaamani etenemistä nopeuttavat temput liikenneympyröiden vastaheitoista syvälle kaarteeseen ajettuihin myöhäisiin apexeihin ja lift-off oversteeriin ilman rajoituksia. Sallivammassa tilassa ajonhallinta puuttuu menoon vasta sitten kuin auto luistaa nopeaan etenemiseen aivan liikaa.
Edellistä S204 Ceetäni ehdin ajaa toista talvea luullen ESP:n todella olevan OFF silloin kun kojetaulussa niin kerrotaan. Vasta Tekniikan Maailman testijutussa kerrottu ESP:n sallivampi moodi pisti kokeilemaan tahallaan liian leveitä luistoja, jolloin huomasin ettei Suojelusenkeli ottanutkaan vapaapäivää.
Meilläkin on mökillä liiterissä hiekoitussoraa säkki naapurin etuvetoista luisupulkkaa varten. Normaaliin tapaan ratista kääntyvä kardaanivetoinen ei hiekkapussia tarvi kuin kaverien auttamiseen.
Ainakin 2012 W212 ajoavustimet on koodattu toimimaan siten, että oletusarvoisesti kaikki on päällä. Kimi-näppäintä (leave me alone, I know what I am doing) ei enää ole, vaan uhkaavan aliohjaavan nokkaluisun havaitessaan kuljettaja napsuttaa refleksinomaisesti neljä vasenta-alas-OK-OK ja korjaa tilanteen ilman että Suojelusenkeli (ESP) hyppää jarrulle seisomaan. Mutta tässä tilanteessa jo tuon ikäisen Mersun erittäin hyvin toimiva ASR (vetoluistonesto) jää tietenkin päälle. Harjoitustehtävänä seuraavana jäisenä päivänä liikennevaloista lähtiessä takaikkunoita hieman raolleen ja kuunnellaan kun pidon rajoilla maksimikiihtyvyydellä takaset kynsivät tasaista sentin naarmua jäähän kuin taka-akselilla olisi Kempin lukko. Tämä toimii niin hyvin, että en oikeasti käsitä, miksi se pitäisi saada pois päältä missään muualla kuin jonkin dynoajon tai huoltotyön vuoksi? Mitä tahansa tuolle ASR:lle menet tekemään, eteneminen huononee.
Ja vaikka kojetaulussa valehdellaankin "ESP Off", niin eihän se oikeasti ole OFF, vaan Suojelusenkeli ottaa vain liberaalimman asenteen "yritä nyt sitten omin käsin jos arvelet osaavasi". Mutta kyllä se tulee apuun jos homma on menossa pelleilyksi. Minun se ainakin sallii tehdä kaikki osaamani etenemistä nopeuttavat temput liikenneympyröiden vastaheitoista syvälle kaarteeseen ajettuihin myöhäisiin apexeihin ja lift-off oversteeriin ilman rajoituksia. Sallivammassa tilassa ajonhallinta puuttuu menoon vasta sitten kuin auto luistaa nopeaan etenemiseen aivan liikaa.
Edellistä S204 Ceetäni ehdin ajaa toista talvea luullen ESP:n todella olevan OFF silloin kun kojetaulussa niin kerrotaan. Vasta Tekniikan Maailman testijutussa kerrottu ESP:n sallivampi moodi pisti kokeilemaan tahallaan liian leveitä luistoja, jolloin huomasin ettei Suojelusenkeli ottanutkaan vapaapäivää.
Meilläkin on mökillä liiterissä hiekoitussoraa säkki naapurin etuvetoista luisupulkkaa varten. Normaaliin tapaan ratista kääntyvä kardaanivetoinen ei hiekkapussia tarvi kuin kaverien auttamiseen.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä