w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Perän korkeutta pystyy säätämään myös huijaamalla taka anturin varren pituudella eli laittaa sen tilalle kierretangon ja säätää sillä perän korkeutta. tangon päissä olevat kuula nivelet ovat standardi kamaa jostakin rautakaupasta josta kierretankoakin löytynee
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
AMG-Riku kirjoitti:Perän korkeutta pystyy säätämään myös huijaamalla taka anturin varren pituudella eli laittaa sen tilalle kierretangon ja säätää sillä perän korkeutta. tangon päissä olevat kuula nivelet ovat standardi kamaa jostakin rautakaupasta josta kierretankoakin löytynee
Eli tarkoitatko että hommaan kierretankoa pätkän ja siihen yleismalliset pallonivelet. Kierretankoa lyhentämällä ja pidentämällä korkeutta voi säätää?
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Joo, ja kierretangon keskelle vielä pitkä säätömutteri josta voi sitten helposti säätää tangon pituutta/perän korkeutta. Itsellä siis säädettiin starilla mutta kuulemma onnistuu tuolla tavalla ja netissä tosiaan valmiita settejäkin myynnissä. Tää oli ainut joka tuli mieleen jos siitä olisi sulle apua? Ainakin halvin ja helpoin itse säätää vaikka kesä-talviasentoihin niin usein kuin haluaa...
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Pitkää mutteria kun pyörittää niin se liikkuu muttei tangon pituus muutu. Pitäisi olla toiseen päähän vasenkätisellä kierteellä olevaa tankoa ja mutterissa tietysti molemmat jengat.
Valmiissa seteissä onkin.
Mutta joo, onnistuuhan se hyvin madaltaa / korottaa tuolla lailla, kunhan vaan irrottaa tangon toista päätä säädön ajaksi, siis jos itse kierretangosta ja irtonivelistä rakentaa.
Valmiissa seteissä onkin.
Mutta joo, onnistuuhan se hyvin madaltaa / korottaa tuolla lailla, kunhan vaan irrottaa tangon toista päätä säädön ajaksi, siis jos itse kierretangosta ja irtonivelistä rakentaa.
oulaistenliikenne.fi
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
ei tarvitse edes rakennella mitään vaan siirtää vakaajassa olevan kiinnikkeen uuten asentoon. Jos nyt ei starilla ketään löydy tekemään.
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Tämä taitaa olla helpoin tapa.epk kirjoitti:ei tarvitse edes rakennella mitään vaan siirtää vakaajassa olevan kiinnikkeen uuten asentoon. Jos nyt ei starilla ketään löydy tekemään.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
epk kirjoitti:ei tarvitse edes rakennella mitään vaan siirtää vakaajassa olevan kiinnikkeen uuten asentoon. Jos nyt ei starilla ketään löydy tekemään.
Toimiiko tämä nyt niin, että kun kiinnikettä nostaa ylöspäin niin perä nousee ja alaspäin laskemalla laskee?
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Tossa esim. toi kohtuuhintainen säätömutteri(vanttiruuvi) jota tarkoitin JOS haluaa hifistellä korkeutta tarkasti....
Käyttää tosta vaan siis toin keskiosan jossa kierteet eri suuntiin ja hommaa lisäksi kierretangonpätkät + ja niihin kuulanivelpäät (en muista kokoa)mutta jotka sopii suoraan MB:n orig säätötangon "kiinnityskuuliin". Vanha tanko kauppaan mukaan voi helpottaa elämää.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/885310/Vanttiruuvi-M10" onclick="window.open(this.href);return false;
Käyttää tosta vaan siis toin keskiosan jossa kierteet eri suuntiin ja hommaa lisäksi kierretangonpätkät + ja niihin kuulanivelpäät (en muista kokoa)mutta jotka sopii suoraan MB:n orig säätötangon "kiinnityskuuliin". Vanha tanko kauppaan mukaan voi helpottaa elämää.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/885310/Vanttiruuvi-M10" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Ratkaisin tämän nyt silleen,että otin sen anturin kaksi mutteria auki ja dremelöin reikiä hieman ylöspäin. Huomasin että toiseen päähän tankoa oli tehty ilmeisesti edellisen omistajan toimesta jonkunlainen säätöpalikka, ja kahta pulttia löysäämällä sai anturin vivun asentoa hieman käännettyä.
Kuitenkin perä nousi nyt sen pari senttiä ja asuntovaunu tulee vaaterissa nyt perässä
Kuitenkin perä nousi nyt sen pari senttiä ja asuntovaunu tulee vaaterissa nyt perässä
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: w211 takailmajousien säätö 2-3cm ylemmäs
Vanha kysymys, mutta romessia ei tarvita. Digitaalinen kulmamitta sopii hyvin asiaan. Saa 10-20eur hinnalla. Takaa taitaa olla kaikissa mersuissa vetoakselin kulma ja edessä tukivarren tietyt pistemäiset kohoumat mistä mitataan. Sen olen huomannut että jos koettaa saada tasan ohjearvon rajalle niin ei välttämättä onnistu. Johtuosiko kulman mittausvirheestä ja anturien mitta-arvon näyttö ja laskentatarkkuuden mahdollisesta erosta tai vastaavasta.MiHe kirjoitti:DBFI kirjoitti:
Perä on vaakatasossa jos auto on tasaisella alustalla ja etupää kunnossa ja oikein säädetty. Takapäästä pystyy säätämään palkeita erikseen mutta muistiin saa kalibroitua vain yhden yhteisen anturitiedon (turha huijata itseään säätelemällä puolia erikseen).
Mitäs tuonne kallistuskulma-anturin tietoon kalibroinnin yhteydessä syötetään kun ei Romessia ole? Tavallisen W211 farkkuperän madalluksesta siis kyse...
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.