280 ML ohjaustehostin jäykkä, kierroksilla notkistuu
280 ML ohjaustehostin jäykkä, kierroksilla notkistuu
Naisautoilija pyytää kohteliaasti apua kun merceedes 280 ML ohjaus temppuilee. Ohjaustehostin aloitti mielestäni satunnaisella jäykistelyllä kaupunkiajossa. Meni hetki, ennen kuin yhdistin jäykistymisen kierrosten laskemiseen. Kun painan kaasua, tehostin toimii, kun hiljennän esim. risteystä lähestyttäessä, ohjaus jäykistyy voimakkaasti, asteittain. Kaikki tämä tapahtuu suhteessa vauhtiin, kun moottorin kierrokset nousevat, tehostin toimii hyvin. Samoin kun kierrokset laskevat, tehostimen jäykkyys lisääntyy suhteessa kierroksiin.
Aiemmin oireena oli myös, että kun lähdin kylmällä autolla liikkeelle, tehostin toimi normaalisti, kunnes moottori lämpeni, sitten alkoi jäykistyminen. Nytkin rattia voi pyörittää kylmänä hyvin, mutta korjauksen jälkeen jäykistely alkaa kylmänäkin aiemmin.
Raskoneella vaihdettiin ohjaustehostimen pumppu uuteen, huuhdottiin (?) järjestelmä sekä tehostimen nesteet/öljyt (?) hoidettiin kuntoon. Ajoin korjauksen jälkeen vain lyhyttä kaupunkimatkaa, enkä huomannut mitään, tehostin vaikutti toimivalta. Ensimmäisellä pitemmällä matkalla huomasin, että vaikka pulitin pitkän pennin korjauksesta, jäykistely oli yhä jäljellä.
Kuvailisin vauhdin hidastuessa tapahtuvaa jäykistymistä vielä siten, että tuntuu siltä, kuin koko auto olisi ikäänkuin polkupyöräilijä kettinkien varassa, kun polkee jarrua, kulkupeli jähmentyy, ohjaustehostimesta tulee jäykkä ja kun painauttaa kaasua, ratti tottelee taas.
Korjaaja aikoi tutkia, onko uuden pumpun venttiilli (josta tulee painetta?) säädettävissä. Muuten vika on arvailussa. Osaako joku auttaa? Perjantaina pitäisi auto viedä taas halliin, mutta arvailu ei taida tässä tapauksessa parantaa vaivaa.
Aiemmin oireena oli myös, että kun lähdin kylmällä autolla liikkeelle, tehostin toimi normaalisti, kunnes moottori lämpeni, sitten alkoi jäykistyminen. Nytkin rattia voi pyörittää kylmänä hyvin, mutta korjauksen jälkeen jäykistely alkaa kylmänäkin aiemmin.
Raskoneella vaihdettiin ohjaustehostimen pumppu uuteen, huuhdottiin (?) järjestelmä sekä tehostimen nesteet/öljyt (?) hoidettiin kuntoon. Ajoin korjauksen jälkeen vain lyhyttä kaupunkimatkaa, enkä huomannut mitään, tehostin vaikutti toimivalta. Ensimmäisellä pitemmällä matkalla huomasin, että vaikka pulitin pitkän pennin korjauksesta, jäykistely oli yhä jäljellä.
Kuvailisin vauhdin hidastuessa tapahtuvaa jäykistymistä vielä siten, että tuntuu siltä, kuin koko auto olisi ikäänkuin polkupyöräilijä kettinkien varassa, kun polkee jarrua, kulkupeli jähmentyy, ohjaustehostimesta tulee jäykkä ja kun painauttaa kaasua, ratti tottelee taas.
Korjaaja aikoi tutkia, onko uuden pumpun venttiilli (josta tulee painetta?) säädettävissä. Muuten vika on arvailussa. Osaako joku auttaa? Perjantaina pitäisi auto viedä taas halliin, mutta arvailu ei taida tässä tapauksessa parantaa vaivaa.
Re: 280 ML ohjaustehostin jäykkä, kierroksilla notkistuu
Eikö kellään ole esittää arvoita mistä vikaa voisi alkaa etsiä?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 280 ML ohjaustehostin jäykkä, kierroksilla notkistuu
Onkos minkä ikäinen auto mallia (163 vai uudempi eli runko numeron ensimäiset numerot)TarjaK kirjoitti:Naisautoilija pyytää kohteliaasti apua kun merceedes 280 ML ohjaus temppuilee. Ohjaustehostin aloitti mielestäni satunnaisella jäykistelyllä kaupunkiajossa. Meni hetki, ennen kuin yhdistin jäykistymisen kierrosten laskemiseen. Kun painan kaasua, tehostin toimii, kun hiljennän esim. risteystä lähestyttäessä, ohjaus jäykistyy voimakkaasti, asteittain. Kaikki tämä tapahtuu suhteessa vauhtiin, kun moottorin kierrokset nousevat, tehostin toimii hyvin. Samoin kun kierrokset laskevat, tehostimen jäykkyys lisääntyy suhteessa kierroksiin.
Aiemmin oireena oli myös, että kun lähdin kylmällä autolla liikkeelle, tehostin toimi normaalisti, kunnes moottori lämpeni, sitten alkoi jäykistyminen. Nytkin rattia voi pyörittää kylmänä hyvin, mutta korjauksen jälkeen jäykistely alkaa kylmänäkin aiemmin.
Raskoneella vaihdettiin ohjaustehostimen pumppu uuteen, huuhdottiin (?) järjestelmä sekä tehostimen nesteet/öljyt (?) hoidettiin kuntoon. Ajoin korjauksen jälkeen vain lyhyttä kaupunkimatkaa, enkä huomannut mitään, tehostin vaikutti toimivalta. Ensimmäisellä pitemmällä matkalla huomasin, että vaikka pulitin pitkän pennin korjauksesta, jäykistely oli yhä jäljellä.
Kuvailisin vauhdin hidastuessa tapahtuvaa jäykistymistä vielä siten, että tuntuu siltä, kuin koko auto olisi ikäänkuin polkupyöräilijä kettinkien varassa, kun polkee jarrua, kulkupeli jähmentyy, ohjaustehostimesta tulee jäykkä ja kun painauttaa kaasua, ratti tottelee taas.
Korjaaja aikoi tutkia, onko uuden pumpun venttiilli (josta tulee painetta?) säädettävissä. Muuten vika on arvailussa. Osaako joku auttaa? Perjantaina pitäisi auto viedä taas halliin, mutta arvailu ei taida tässä tapauksessa parantaa vaivaa.
oliko mitään vika koodeja talentunut
varsinkaan abs/esp liityviä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 280 ML ohjaustehostin jäykkä, kierroksilla notkistuu
Auto on vuosimallia 2008, muuta en tiedä.
Yhtään vikakoodia ei ole ilmoittanut, kerran vilahti jarrupalojen viimeinen kulutusraja, mutta ne on varmaan vaihtokunnossa muutenkin seuraavassa huollossa.
Yhtään vikakoodia ei ole ilmoittanut, kerran vilahti jarrupalojen viimeinen kulutusraja, mutta ne on varmaan vaihtokunnossa muutenkin seuraavassa huollossa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 280 ML ohjaustehostin jäykkä, kierroksilla notkistuu
Vika voisi olla sättyvässä tehostuksessa sen antureista,TarjaK kirjoitti:Auto on vuosimallia 2008, muuta en tiedä.
Yhtään vikakoodia ei ole ilmoittanut, kerran vilahti jarrupalojen viimeinen kulutusraja, mutta ne on varmaan vaihtokunnossa muutenkin seuraavassa huollossa.
jonnekin *:rin piuhan päähän ja koe ajolle katsomaan mitä siellä tapahtuu kun tilanen on päällä
ja varoitus oli varmasti jarrupaloista ei muusta jarruihin liittyvästä(jarrut/esp vaikuttaa ohjauspuolelle)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 280 ML ohjaustehostin jäykkä, kierroksilla notkistuu
Juu, vikakoodin tarkistin ohjekirjasta ja se oli nimenomaan jarrupalojen kulutuspinnan huomautus. Ei muuta jarruihin liittyvää. Kiinnostaa tosin, mitä jarruihin liittyvää (abs/esp?) oli mielessäsi?
Re: 280 ML ohjaustehostin jäykkä, kierroksilla notkistuu
Jospa moniurahihna luistaa ?
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 280 ML ohjaustehostin jäykkä, kierroksilla notkistuu
Hyvä ohjekirja on hyvä näissäTarjaK kirjoitti:Juu, vikakoodin tarkistin ohjekirjasta ja se oli nimenomaan jarrupalojen kulutuspinnan huomautus. Ei muuta jarruihin liittyvää. Kiinnostaa tosin, mitä jarruihin liittyvää (abs/esp?) oli mielessäsi?
Tarkenuksena ohjekirjasa ei ole selityksiä vika koodeille,
Sieltä löytty selitykset merkki valoille, ajotietokoneen ilmoituksille
(Tämä siksi että ei seikoitu asiat )
Varsinaiset vika koodit näkyy testerillä joka mersun kohdila on
*:ri
Esp ja abs vioista oli mielestä joku nopeus tieto onkelma/
Ohjaus kulma tieto onkelma tms
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 280 ML ohjaustehostin jäykkä, kierroksilla notkistuu
Lainaanpa ketjua sen verran kysyäkseni, että onko mersuissa normaalia jäykempi ohjaus omassa W203 C270 tuntuu ohjaus olevan jonkunverran jäykempi kuin edellisissä autoissa. Samalla mietin, kun kaveri kertoi oman BMW töötin sulakkeen vaihdon jälkeen alkaneen ohjaustehostimen alkaneen pelittään, että onko mersuissa mitään samanlaista oiretta. Oman auton töötti kun ei kuulosta kuin vikisevän
E: Ja onko om612 ketjukone
E: Ja onko om612 ketjukone
Re: 280 ML ohjaustehostin jäykkä, kierroksilla notkistuu
Itsellä hiukan samaa vikaa esiintynyt W211ssa. Tosin öljyt on 4 vuotta vanhat joten ensin ne huuhteluvaihtoon.
Kierroksilla paranee (tässä on myös parametriohjaus ) ja lujempaa ajettaessa kierrokset nousee esim. motarilla eli rattiakaan ei tarvi liikutella kuten kaupunkipyörityksessä. Kerro Tarja miten kävi jahka selviää vika.
Kierroksilla paranee (tässä on myös parametriohjaus ) ja lujempaa ajettaessa kierrokset nousee esim. motarilla eli rattiakaan ei tarvi liikutella kuten kaupunkipyörityksessä. Kerro Tarja miten kävi jahka selviää vika.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: 280 ML ohjaustehostin jäykkä, kierroksilla notkistuu
Serkku kun on katsuri niin on ihmetellyt kuinka erilaisia ohjaus jäykkyyksiä/herkkiä on paljon noissa w211 malleissa....
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-