300ce 124 virranjakajan kannen vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Makke-84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ke 14.09.2011 16:49

300ce 124 virranjakajan kannen vaihto

Viesti Kirjoittaja Makke-84 »

Ei ole 24v, mahtuuko tuo jakajan kansi ja pyörijä irti, ilman flektin irroitusta?
39 kuumetta niin ei hirveesti kiinnosta erehdyksen kautta kokeilla.

Mainitaan nyt vielä viaksi että käynnistäessä potkii välillä vaan yhdellä pytyllä.
Välillä käynnistyny välillä joutunu tappeleen ja sahaamaan akun tyhjiin.
Ja nyt ei enää käynnisty, kiihdyttäessä reippaammin vähä meinannut ravistella tehottomasti.

Viikon sairausloman aikana pitäis saada kuntoon..
Kiitos vastauksista jo etukäteen, otan panadolin ja jään päivystämään neuvoja.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 300ce 124 virranjakajan kannen vaihto

Viesti Kirjoittaja atlas »

Muistaakseni läksi irti että ei tarvinnut ottaa tuuletinta ...sehän ei ole kovin paksu...kuusiokolo ruuveilla on sitten kiinni.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Makke-84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ke 14.09.2011 16:49

Re: 300ce 124 virranjakajan kannen vaihto

Viesti Kirjoittaja Makke-84 »

No eihän tuota päässy edes kokeilemaan kun ei saanu kuusiokolo-avainta alimpaan ruuviin..
Eli purkuhommiksi näemmä menee, sain vaivoin rotjakkeen käyntiin kun lämmitin virranjakajaa kuumilmalla.
Ja tietenkään mikään liike ei ehdi korjata kun vasta ensiviikolla.. Ristus että taas syö miestä.
Tulkaa joku hakeen tuo paska pois 2200€
Vaihan tojotaan
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 300ce 124 virranjakajan kannen vaihto

Viesti Kirjoittaja atlas »

Suosittelen jos olet kyllästynyt tohon niin älä heti sitä mersua myy vaan osta toyota mersun rinnalle ja jonkin aikaa kun ajat Toyotalla niin sitten päätät kumman jätät taloon.
Riippuen tieten millaisen toyotan ostat.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: 300ce 124 virranjakajan kannen vaihto

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Kyllä se alimmainenkin kuusiokolo lähtee, jos on pieni räikkä, jonka voi laittaa sopivalla varrella tuulettimen siipien välistä. Tuulettimessa on vielä joku isompi väli.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
Makke-84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ke 14.09.2011 16:49

Re: 300ce 124 virranjakajan kannen vaihto

Viesti Kirjoittaja Makke-84 »

Nonni, rojut vaihettu.
Ja nokan stefahan siellä oli vuotanu ja huohotuslämmöstä kondensoinu koko purkin märäksi.
Muillekkin tiedoks joilla jakaja kastuu nii vaihtakee se stefa ja o-rengas nii pysyy kuivana.
Tuohon kiihdytys puutuiluun ei apua tästä ollut, kaverin kanssa päädyttiin alipainevuotoon.
Tähän mielestäni viittaa myös laatikon huono vaihtaminen, korkeilla kierroksilla pykältää isompaa, ja kun kaasun nostaa niin pykältää isompaa.
Jospa sitä sitten alamme joskus selvittämään, jos ja kun vika selviää, laitan infoa muiden onnettomien vastaavan ongelman
kanssa painivien iloksi.

Jos nyt mennään vielä tovi, ennen kuin sen tohotan hommaan :)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 300ce 124 virranjakajan kannen vaihto

Viesti Kirjoittaja atlas »

Siellä on sitä alipaine letkua aika kiitettävästi..eli määränjakajan kun nostat pois niin saat kaikki siitä irti ja nähtyä kunto..kl varaosien kautta ostin ja niissähän on mb-numerot valmiina niin helppo tilata.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Makke-84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ke 14.09.2011 16:49

Re: 300ce 124 virranjakajan kannen vaihto

Viesti Kirjoittaja Makke-84 »

Ja eihän tuo jakajan vaihto sitte mitään auttanutkaan, auto oli ilmeisesti vielä lämmin tallin ja koeajon jäljiltä, kun hain sen pois.
Aamulla sama ketun sahaaminen ja apuvirtaa, starttipilottia ruutasin ilmanottoon, mut ei tuo mitään auttanu.. No onhan siinä putsarikin sen sumun eessä, vois auttaa ku ruutais ilman putsarin kotelon kantta.
Että tämä saksalaisen insinööritaidonnäytteen huipentuma painuu pajalle ja otetaan laina corolla alle.
Infotaan taas JOS vika joskus löytyy....

Ei riemulla rajaa ku mersulla ajaa :clap:
Avatar
Makke-84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ke 14.09.2011 16:49

Re: 300ce 124 virranjakajan kannen vaihto

Viesti Kirjoittaja Makke-84 »

Niin ja sen yj-releen kuorin ja tinasin kaikki uusiksi, vaikka hyvältä näyttikin.
Ei muutosta mihinkään.
Avatar
Makke-84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ke 14.09.2011 16:49

Re: 300ce 124 virranjakajan kannen vaihto

Viesti Kirjoittaja Makke-84 »

No nyt pomppas, vaihdoin kaikki tulpat boschin nelikärkitulppiin, vaikka vanhat näytti ihan hyviltä.
Putsailin tulpanjohdot molemmista päistä.
Otin moottorin lämpötila-anturin (kannessa lähellä tulipeltiä) irti ja mittasin vastuksen, ulko ja sisälämpöisenä.
Vertasin lukemia uuteen anturiin ja olivat lähes identtiset.
Rojut paikoilleen ja aamulla lähti ilman roikkaa käyntiin kuin palmun alta.
Joko vika korjautui noilla toimenpiteillä tai on jälleen tauonnut.

Jokatapauksessa vein auton kaverin pajalle jossa käytiin kaikki sulakkeet ja liittimet konehuoneessa läpi ja öljyttiin.
Vaihdettiin bansansuodatin ja uusittiin alipaineletkujen kumiliitokset.
Tarkastettiin b-pumpun rele, vaihdettiin peräöljyt sekä naputetltiin jotain vaihteiston alipaineventtiiliä.
Aika näyttää onko käynnistysvika kokonaan poissa.
Vaihteisto on nyt hieman tietoisempi tästä maailmasta, vaihtaa edelleen korkeilla kierroksilla tai kaasua nostamalla, mutta
Älyää vaihtaa sopivan vaihteen risteyksissä, eikä lähde venyttämään liian isolla vaihteella pienestä vauhdista.
Kaasua nostaessa vaihto, potkaisee hieman, toisin kuin ennen.
Pidetään peukkuja ja perehdytään lootaan taas joskus lisää, siihen saa heittää vinkkejä jos tietoa löytyy.
Tällä hetkellä hyvin vahva perstuntuma että alipainepuolella tuo vika sijaitsee..
Vastaa Viestiin