MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Onko foorumilaisilla linkkejä, kokemuksia tai faktaa MB bensa-moottoreiden kestävyydesta?
Kiinnostaa erityisesti M112 ja siihen vertaisin M104 moottoria. Miksi M112 olisi huonompi kuin M104?
Mikäli V8 versioista M113 tai M119 löytyy kestävyydessä ylivertaisa tietoja edellämainittuihin kiinnostaa kovasti.
Perax8 hankki Bemarin ja ko. viestittelyssä annettiin ymmärtää, että 300tkm ja MB benskone on valmis, eikä voi korjata?
En ole onnistunut saamaan selkeää faktaa siitä, että näin on. Moottorin sylintereissä on ilmeisesti jokin pinnoite, joka siihen kemiallisesti? pinnoitetaan ja ko. pinnoitteella olevaa sylinteriä ei voi hoonata? Pitääkö paikkansa? Onko ylipäätään mitään syytä hoonailla?
En ole saanut kovin kirkasta kuvaa siitä kuinka pitkälle em. moottoreilla pääsee, kun tekee asianmukaiset huollot. Numeeriset arvot yläpäästä alkavat 320tkm ja jatkuvat 800tkm. Näyttäisi vaihdelaatikko antautuvan huomattavasti ennen ja ylipäätään bensa-autojen dokumentoitu huolto päättyy 300tkm jälkeen. Tosin esim. w210 kori ja 800tkm ei oikein ole uskottava mitenkään, ilman uudelleen rakentamista puolivälissä oli moottori mikä hyvänsä.
En ole erityisen kiinnostunut asentoantureista, ilmamääränmittareista, puolista, sytytystulpista, johtosarjojen hapertumisesta, releistä. Sytytystulppa saa olla vaikka kuinka hankala vaihdettava, mutta jos se on vaihdettu niin ei se varmasti moottoria riko. Johtoja ja letkuja vaihdellaan mutta ei näilläkään ymmärtääkseni voi irroittaa pintaa sylinteristä tai venyttää nokkaketjua. Olen varma että näitä ominaisuuksia on kaikissa vehkeissä. Ostan heti sellaisen missä ei ole.
Apulaitehihnat määrävälein ja niiden kiristimet vaihdettakoon n 200-250tkm, niin voitanee jättää nekin vähemmälle, vai onko parempaa tietoa?
EGR kiinnostaa, koska arvelisin imusarjasta irronneen "köntin" voivan vaikuttaa sylinterin tai männän pintaan. Onko oikeasti tietoa siitä, että 150tkm ja ERG on niin tukossa, että kone hajoaa? Imusarja irti ja likoamaan ja uudet EGR-venttiilit ja letkut on ominaisuus mikä on edessä kaikissa EGR-moottoreissa mutta onko se mönjä oikeasti päätynyt moottoriin itsestään, ilman että on ronkittu, on se vaan niin helvetin sitkeessä?
Onko tiedossa nokka-akseli tai laakerivaurioita? Minulla ei ole.
Miten ketjut? näistä M112 ja M113 en ainakaan ole mitää yleistä ketjuongelmaa tiedostanut.
M104 on jotain kansijuttuja mutta en niitä kovin ylivoimaisina pidä, ketjuista en ole kuullut edes mainittavan?
V8 Aaaaaah! tahtoisi niin kovin mutta . . . .miksi ei?
Oikeastaan tässä haetaan vahvistusta jo varsin vakaaseen mielipiteseen mutta kun nämä autohommat ovat hyvin pitkälle mielipide juttuja, hiukan niin kuin mitä tupakkia poltat tai mitä kaljaa juot, tumma vai vaalee nainen
Kesä-Mese 2015 lähestyy ja w210 Paavot huutavat kutsuen nimeäni Saksan autotalleissa, liikkeissä ja häkkimyymälöissä.
Kiinnostaa erityisesti M112 ja siihen vertaisin M104 moottoria. Miksi M112 olisi huonompi kuin M104?
Mikäli V8 versioista M113 tai M119 löytyy kestävyydessä ylivertaisa tietoja edellämainittuihin kiinnostaa kovasti.
Perax8 hankki Bemarin ja ko. viestittelyssä annettiin ymmärtää, että 300tkm ja MB benskone on valmis, eikä voi korjata?
En ole onnistunut saamaan selkeää faktaa siitä, että näin on. Moottorin sylintereissä on ilmeisesti jokin pinnoite, joka siihen kemiallisesti? pinnoitetaan ja ko. pinnoitteella olevaa sylinteriä ei voi hoonata? Pitääkö paikkansa? Onko ylipäätään mitään syytä hoonailla?
En ole saanut kovin kirkasta kuvaa siitä kuinka pitkälle em. moottoreilla pääsee, kun tekee asianmukaiset huollot. Numeeriset arvot yläpäästä alkavat 320tkm ja jatkuvat 800tkm. Näyttäisi vaihdelaatikko antautuvan huomattavasti ennen ja ylipäätään bensa-autojen dokumentoitu huolto päättyy 300tkm jälkeen. Tosin esim. w210 kori ja 800tkm ei oikein ole uskottava mitenkään, ilman uudelleen rakentamista puolivälissä oli moottori mikä hyvänsä.
En ole erityisen kiinnostunut asentoantureista, ilmamääränmittareista, puolista, sytytystulpista, johtosarjojen hapertumisesta, releistä. Sytytystulppa saa olla vaikka kuinka hankala vaihdettava, mutta jos se on vaihdettu niin ei se varmasti moottoria riko. Johtoja ja letkuja vaihdellaan mutta ei näilläkään ymmärtääkseni voi irroittaa pintaa sylinteristä tai venyttää nokkaketjua. Olen varma että näitä ominaisuuksia on kaikissa vehkeissä. Ostan heti sellaisen missä ei ole.
Apulaitehihnat määrävälein ja niiden kiristimet vaihdettakoon n 200-250tkm, niin voitanee jättää nekin vähemmälle, vai onko parempaa tietoa?
EGR kiinnostaa, koska arvelisin imusarjasta irronneen "köntin" voivan vaikuttaa sylinterin tai männän pintaan. Onko oikeasti tietoa siitä, että 150tkm ja ERG on niin tukossa, että kone hajoaa? Imusarja irti ja likoamaan ja uudet EGR-venttiilit ja letkut on ominaisuus mikä on edessä kaikissa EGR-moottoreissa mutta onko se mönjä oikeasti päätynyt moottoriin itsestään, ilman että on ronkittu, on se vaan niin helvetin sitkeessä?
Onko tiedossa nokka-akseli tai laakerivaurioita? Minulla ei ole.
Miten ketjut? näistä M112 ja M113 en ainakaan ole mitää yleistä ketjuongelmaa tiedostanut.
M104 on jotain kansijuttuja mutta en niitä kovin ylivoimaisina pidä, ketjuista en ole kuullut edes mainittavan?
V8 Aaaaaah! tahtoisi niin kovin mutta . . . .miksi ei?
Oikeastaan tässä haetaan vahvistusta jo varsin vakaaseen mielipiteseen mutta kun nämä autohommat ovat hyvin pitkälle mielipide juttuja, hiukan niin kuin mitä tupakkia poltat tai mitä kaljaa juot, tumma vai vaalee nainen
Kesä-Mese 2015 lähestyy ja w210 Paavot huutavat kutsuen nimeäni Saksan autotalleissa, liikkeissä ja häkkimyymälöissä.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Nettiautossa myynnissä 44kpl yli 400.000km ajettuja b-moottorista mersua ja 34kpl bemaria.
Diesel mersuja 641kpl ja dieselbemareita 96kpl.
Tämähän ei kerro kyllä mitään vastausta, mutta tilaston mukaan bemarin bensa ja dieselkoneet ovat lähes yhtä paskoja
Volvon bensakoneisia on nettiautossa muuten 150kpl....
.
Diesel mersuja 641kpl ja dieselbemareita 96kpl.
Tämähän ei kerro kyllä mitään vastausta, mutta tilaston mukaan bemarin bensa ja dieselkoneet ovat lähes yhtä paskoja
Volvon bensakoneisia on nettiautossa muuten 150kpl....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Uupunut taisi itsekin keretä sillä 119 kasillaan ohittamaan 300tkm rajapyykin komeasti .
Mitään parempaa faktatietoa ei ole kuin puskista hudellut kommentit ainakin 113 olevan kovinkin vahvaa sorttia. Oma 430 oli kyllä varsin huoleton, ja ahh, tosiaan niin kiva paketti paava kuskaamaan . Valitetettavasti ehdin sen jo kaverille myyymään.
Nyt mennään sitten samaa sukua olevan E500 kanssa.
Ja muistaakseni ainakin M111 bensakoneista kirjoitti autobild joskus vuosia taaksepäin, että on vahvempi kuin mersun diisselit
Sillai kai...
Mitään parempaa faktatietoa ei ole kuin puskista hudellut kommentit ainakin 113 olevan kovinkin vahvaa sorttia. Oma 430 oli kyllä varsin huoleton, ja ahh, tosiaan niin kiva paketti paava kuskaamaan . Valitetettavasti ehdin sen jo kaverille myyymään.
Nyt mennään sitten samaa sukua olevan E500 kanssa.
Ja muistaakseni ainakin M111 bensakoneista kirjoitti autobild joskus vuosia taaksepäin, että on vahvempi kuin mersun diisselit
Sillai kai...
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
340tkm ja 8syl paskana......RH kirjoitti:Uupunut taisi itsekin keretä sillä 119 kasillaan ohittamaan 300tkm rajapyykin komeasti .
Mitään parempaa faktatietoa ei ole kuin puskista hudellut kommentit ainakin 113 olevan kovinkin vahvaa sorttia. Oma 430 oli kyllä varsin huoleton, ja ahh, tosiaan niin kiva paketti paava kuskaamaan . Valitetettavasti ehdin sen jo kaverille myyymään.
Nyt mennään sitten samaa sukua olevan E500 kanssa.
Ja muistaakseni ainakin M111 bensakoneista kirjoitti autobild joskus vuosia taaksepäin, että on vahvempi kuin mersun diisselit
Sillai kai...
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
M112 ja 113 moottorit on lujia. Sisältää vähän osia, nokkia on yks per kansi eikä mitään muuttuvia ajoituksia. Sytytystulppia tosin on 2 per sylinteri, ja ovat hankalat vaihdettavat mutta vaihtoväli 100 tai 120tkm. Egr:ää noissa ei taida olla, ilmapumppu on joka puhaltaa pakosarjaan ilmaa kun auton käynnistää. Se tai sen rele voi hajota, sillä ei tosin tee mitään.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Sää ajoit liian pitkään sillä etanolilla...LopenUupunut kirjoitti:340tkm ja 8syl paskana......RH kirjoitti:Uupunut taisi itsekin keretä sillä 119 kasillaan ohittamaan 300tkm rajapyykin komeasti .
Mitään parempaa faktatietoa ei ole kuin puskista hudellut kommentit ainakin 113 olevan kovinkin vahvaa sorttia. Oma 430 oli kyllä varsin huoleton, ja ahh, tosiaan niin kiva paketti paava kuskaamaan . Valitetettavasti ehdin sen jo kaverille myyymään.
Nyt mennään sitten samaa sukua olevan E500 kanssa.
Ja muistaakseni ainakin M111 bensakoneista kirjoitti autobild joskus vuosia taaksepäin, että on vahvempi kuin mersun diisselit
Sillai kai...
.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Niinpä.RH kirjoitti:Sää ajoit liian pitkään sillä etanolilla...LopenUupunut kirjoitti:340tkm ja 8syl paskana......RH kirjoitti:Uupunut taisi itsekin keretä sillä 119 kasillaan ohittamaan 300tkm rajapyykin komeasti .
Mitään parempaa faktatietoa ei ole kuin puskista hudellut kommentit ainakin 113 olevan kovinkin vahvaa sorttia. Oma 430 oli kyllä varsin huoleton, ja ahh, tosiaan niin kiva paketti paava kuskaamaan . Valitetettavasti ehdin sen jo kaverille myyymään.
Nyt mennään sitten samaa sukua olevan E500 kanssa.
Ja muistaakseni ainakin M111 bensakoneista kirjoitti autobild joskus vuosia taaksepäin, että on vahvempi kuin mersun diisselit
Sillai kai...
.
Korjataan lausuntoani sen verran että bensakoneet niin mb kuin bmw on todella hienoja pelejä toimiessaan, vaparit ja isommilla kuutiotilavuuksilla. Mutta jos moisen hankkii, niin alle 100tkm (bmw alle 10tkm) ajettu eikä japanin ruuhkissa seissyttä mersua. Ja kiertoon ennen 300tkm lukemaa....bemari ennen satkua.
Ps. Katsellut tässä Gaymania itselleni, en ota yli 40tkm ajettua ja pistän kiertoon alle satkun ajettuna...ei ole luottoa noihinkaan hirveästi.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Täältä kokemuksia 140tkm matkalta m112 koneesta ja mittarissa pyörähtää kohta 393tkm eikä ylimääräisiä remontteja.Nastamuumio kirjoitti:Onko foorumilaisilla linkkejä, kokemuksia tai faktaa MB bensa-moottoreiden kestävyydesta?
Näyttäisi vaihdelaatikko antautuvan huomattavasti ennen ja ylipäätään bensa-autojen dokumentoitu huolto päättyy 300tkm jälkeen.
Ja autossa on muuten täydellinen huoltokirja, ei varmaan monessa näin paljon ajetussa ole
Vaihdelaatikkoon vaihdettua johdinlevy, kyb-venttiili ja sähköpistoke eli laatikko kestää kyllä jos se vaan asianmukaisesti huollettu ja öljyt vaihdettu huuhteluna noin 60tkm välein. Ja alkuperäisellä jakoketjulla mennään vieläkin
Ilmapumppuja ei ole kaikissa malleissa, omassakaan sitä ei onneksi ole vaivoina. Tulpanvaihtoon kannattaa varata noin pari tuntia, itse tehny sen jo pariin kertaan. Vaihtoväliksi suosittelen 85-95tkm omasta kokemuksesta.S202 kirjoitti:M112 ja 113 moottorit on lujia. Sisältää vähän osia, nokkia on yks per kansi eikä mitään muuttuvia ajoituksia. Sytytystulppia tosin on 2 per sylinteri, ja ovat hankalat vaihdettavat mutta vaihtoväli 100 tai 120tkm. Egr:ää noissa ei taida olla, ilmapumppu on joka puhaltaa pakosarjaan ilmaa kun auton käynnistää. Se tai sen rele voi hajota, sillä ei tosin tee mitään.
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Perax ...ei oikein ole kokemuksia nyt bensakoneisista...esim. m102 2.0 jonka ostin varaosiksi niin 750tkm mittarissa ja huolto kirjassa ja vielä toimi..tosin ei parhaat öljyn paineet mutta reilusti tehtaan ohjeen yli.
Toi niklattu alukasi...ei varmaan ole paras mahdollinen mutta ei se huonokaan ole.
Toi niklattu alukasi...ei varmaan ole paras mahdollinen mutta ei se huonokaan ole.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Kokemukseni rajoittuu lähinnä luettuun tietoon, oma M119:ni kun on vasta alle 100 tkm ajettu...
- M119 on kenties Mercedeksen paras vapari V8. Tehokas, taloudellinen, luotettava ja käy nätisti.
- Moottori on kokonaan alumiinia ("Alusil") eikä siinä ole sylinteriputkia. Alumiinin lämmönjohtavuus on patarautaa paljon parempi ja kun lohko & kannet ovat samaa metallia, riski lämpölaajenemisesta johtuviin kannentiivisterikkoihin on pieni. Tekniikka perustuu alumiinin sekaan liuotettuun piihin; erikoispinnoitetut männät ja sylinteriseinien pinnassa kovat piikiteet. Lisäksi pinta on huokoinen, joten öljy antaa siinä hyvän voitelun. Näitä moottoreita voi sekä porata että putkittaa. Joka moottoripaja ei kunnostustyötä tee. Puoli miljoonaa kilometriä ilman peruskorjausta ei ole mikään harvinaisuus. Harvoja kiinnileikkautumisia tunnetaan, mutta ei niiden syitä. Ylikuumeneminen, kenties tukkoiset katit...?
- Kannen muoviset öljyputket saattavat rikkoutua, jolloin venttiilinnostin ei saa öljyä ja alkaa nakuttaa. Korjaus ei kuitenkaan ole kallis tai työläs.
- Matkan jatkuessa jakoketju kuluu. Noin kolmen asteen venymä kampiakselilla on vielä ok. Viisi astetta tai enemmän alkaa jo tuntua heikentyvänä tehona. Ketjun vaihto ei ole juuri kummempi työ kuin muissakaan moottoreissa. M119 jakoketjun venyminen ei ole mitenkään nopeaa tai tyyppivika.
- Liki kaikissa 1990-luvun alkupuolen Mersuissa esiintyi murentumista moottoritilan johdinten eristeissä. Montaakaan toimivaa autoa ei enää liene, jossa ongelmaa ei olisi jo korjattu.
- Ylivertainen osa käyntiongelmista liittyy virranjakajiin ja sytytysjohtoihin. Osat ovat melko kalliit ja jakajiahan on kaksi. Myöhemmin jakajat vaihtuivat suorasytytykseen.
BMW:n alumiinilohkoissa on/oli kova pinnoite, joka ei kuitenkaan sietänyt rikkipitoista bensaa. Pinnoite petti joskus hyvinkin nopeasti. Ongelman laajuuden ja vakavuuden selvittyä BMW luopui pinnoitteesta. Sikäli kun tiedän, Mercedes ei samaa miinaa polkaissut. Aihe on keskustelupalstoilla haastava, kun monesti jää epäselväksi paitsi vaurion syy, myös mikä sylinterilohkon monista rakenteista on kyseessä.
- M119 on kenties Mercedeksen paras vapari V8. Tehokas, taloudellinen, luotettava ja käy nätisti.
- Moottori on kokonaan alumiinia ("Alusil") eikä siinä ole sylinteriputkia. Alumiinin lämmönjohtavuus on patarautaa paljon parempi ja kun lohko & kannet ovat samaa metallia, riski lämpölaajenemisesta johtuviin kannentiivisterikkoihin on pieni. Tekniikka perustuu alumiinin sekaan liuotettuun piihin; erikoispinnoitetut männät ja sylinteriseinien pinnassa kovat piikiteet. Lisäksi pinta on huokoinen, joten öljy antaa siinä hyvän voitelun. Näitä moottoreita voi sekä porata että putkittaa. Joka moottoripaja ei kunnostustyötä tee. Puoli miljoonaa kilometriä ilman peruskorjausta ei ole mikään harvinaisuus. Harvoja kiinnileikkautumisia tunnetaan, mutta ei niiden syitä. Ylikuumeneminen, kenties tukkoiset katit...?
- Kannen muoviset öljyputket saattavat rikkoutua, jolloin venttiilinnostin ei saa öljyä ja alkaa nakuttaa. Korjaus ei kuitenkaan ole kallis tai työläs.
- Matkan jatkuessa jakoketju kuluu. Noin kolmen asteen venymä kampiakselilla on vielä ok. Viisi astetta tai enemmän alkaa jo tuntua heikentyvänä tehona. Ketjun vaihto ei ole juuri kummempi työ kuin muissakaan moottoreissa. M119 jakoketjun venyminen ei ole mitenkään nopeaa tai tyyppivika.
- Liki kaikissa 1990-luvun alkupuolen Mersuissa esiintyi murentumista moottoritilan johdinten eristeissä. Montaakaan toimivaa autoa ei enää liene, jossa ongelmaa ei olisi jo korjattu.
- Ylivertainen osa käyntiongelmista liittyy virranjakajiin ja sytytysjohtoihin. Osat ovat melko kalliit ja jakajiahan on kaksi. Myöhemmin jakajat vaihtuivat suorasytytykseen.
BMW:n alumiinilohkoissa on/oli kova pinnoite, joka ei kuitenkaan sietänyt rikkipitoista bensaa. Pinnoite petti joskus hyvinkin nopeasti. Ongelman laajuuden ja vakavuuden selvittyä BMW luopui pinnoitteesta. Sikäli kun tiedän, Mercedes ei samaa miinaa polkaissut. Aihe on keskustelupalstoilla haastava, kun monesti jää epäselväksi paitsi vaurion syy, myös mikä sylinterilohkon monista rakenteista on kyseessä.
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Tässä päivän googlettanut ja selanut kaikenlaista tähän liittyvää. Oikeastaan ovat muuten ihan hiton hyviä moottoreita, kun ei meinaa löytää herjaa mistään. Oli se sitten EGR tai jotain vastaavaa, niin siinä on jotain paskottumista mutta korjattavissa. Pieniä öjyvuotoja mutta ei mitään fataalia ongelmaa.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=97971" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa topicissa noista pinnoitteista tietoa ja putkituksestakin.
Omassani oli 8 sylinterille käynyt samoin...
.
Tuossa topicissa noista pinnoitteista tietoa ja putkituksestakin.
Omassani oli 8 sylinterille käynyt samoin...
.
Opel, "weird lieben autos"....
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Kuuntelin kilkatuksen ja lueskelin läpi. Varsin pitkäkestoinen remontti, jota ilman ainakin itse voisin elää.LopenUupunut kirjoitti:http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=97971
Tuossa topicissa noista pinnoitteista tietoa ja putkituksestakin.
Omassani oli 8 sylinterille käynyt samoin...
.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Tuossa taannoin purin mielenkiinnosta yhden M112 (E32) koneen, kun se oli kuulemma loppu. Kilsoja oli silloin ainakin 320 tkm, sen verran siis mittarissa. Syykin selvisi, öljynvaihto oli laiminlyöty oikein urakalla about viimeiset 60 tkm. Kiertokangen laakerit loppu, runkolaakereissa metallisilppua, toinen nokka-akseli oli kavanut uraa kanteen ja nostajat jumissa. Mutta suurin ylläri oli se kun Nikasil-pytyt oli kunnossa. Toisen kannen ja laakerit vaihtamalla, olis ollu taas ehjä. Ehjä kone sakemannista 750€, niin ei paljoa jaksa korjata. Vaihtoi omistajaa yli 400 ajettuna.
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
en noita mersun pensakoneen numeroita tunne.. mutta mutta oli joskus w126 koppanen 500 sel. mitä siitä muistan, niin se oli aika tussu iskutilavuuteensa nähden ja kulutti ihan sikana pensaa. mukavan tasanen vääntö kylläkin ja hienot äänet.
muistaakseni jotain 400tkm mittarissa, kun se vaihtoi omistajaa. öljyä sai lisätä vaihtovälillä pariinkin otteeseen ja pakarista tuli välillä polkiessa sinertävää.
sellaset kokemukset mulla.
muistaakseni jotain 400tkm mittarissa, kun se vaihtoi omistajaa. öljyä sai lisätä vaihtovälillä pariinkin otteeseen ja pakarista tuli välillä polkiessa sinertävää.
sellaset kokemukset mulla.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Kyllä moottorit kestää jos on öljyt+suodatin ja ilmansuodatin vaihdettu aina ajallaan. Se on vähän että vaihtaako nuo 30tkm vai 10tkm välein. Tietysti ajotyylikin vaikuttaa.
Tästä esimerkkinä tuo mitä "C280" kirjoitti. Hyvällä pidolla varmasti kestää.
Omat kokemukset M112 2,8 koneesta on hyvät. Taisin ehtiä ajamaan sellaiset 60-70tkm. Myydessäni auton mittarissa oli n.250tkm. Koneessa tuntui ihan olevan pollet tallella ja putkestakaan ei tullun mitään ylimääräistä vaikka kickdownia joskus laitteli.
Jos ostaa 300tkm ajetun ja valmiiksi jo pukkaa sinistäsavua niin ei sitä sitten enään öljyn vaihdolla pelasteta.
Tästä esimerkkinä tuo mitä "C280" kirjoitti. Hyvällä pidolla varmasti kestää.
Omat kokemukset M112 2,8 koneesta on hyvät. Taisin ehtiä ajamaan sellaiset 60-70tkm. Myydessäni auton mittarissa oli n.250tkm. Koneessa tuntui ihan olevan pollet tallella ja putkestakaan ei tullun mitään ylimääräistä vaikka kickdownia joskus laitteli.
Jos ostaa 300tkm ajetun ja valmiiksi jo pukkaa sinistäsavua niin ei sitä sitten enään öljyn vaihdolla pelasteta.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Katalysaattorit katalysaattorit katalysaattorit. ..
Ne kun tukkeutuu niin tuollaisen alumiinilohkoisen saa heittää romukoppaan.
Isossa koneessa tuollaista hitaasti etenevää tukkeutumista ei normaaliajossa edes huomaa kun isoa v8 tai v12 konetta ei tarvi juuri missään tilanteessa "polkea"
Pakopaineet nousee ja sylinterien öljykalvo alkaa antautua lämmön alla ja siinä vaiheessa lohko ja männät menee romuksi.
Olen nyt tehnyt kaksi moottoriremppaa ihan saman vian takia ex s600 ja tuo nykyinen 500coupe.
Ne kun tukkeutuu niin tuollaisen alumiinilohkoisen saa heittää romukoppaan.
Isossa koneessa tuollaista hitaasti etenevää tukkeutumista ei normaaliajossa edes huomaa kun isoa v8 tai v12 konetta ei tarvi juuri missään tilanteessa "polkea"
Pakopaineet nousee ja sylinterien öljykalvo alkaa antautua lämmön alla ja siinä vaiheessa lohko ja männät menee romuksi.
Olen nyt tehnyt kaksi moottoriremppaa ihan saman vian takia ex s600 ja tuo nykyinen 500coupe.
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Millähän ton voisi eliminoitua?...poistaa katit...laittaa pakopaine anturi/mittari...tutkia joka vuosi katit?
Muutenkin jotkut halpis katit hajoo tiheämmin ja orkkis katteja harva ostaa kalleuden takia.
Tosiaan iso koneisessa ei tiedä tota tukkeutumista ja voihan se pikkukonekin ajaa sen öljy kalvon tukkeutumis tilanteessaan ja moniko äkkää sitä tukkoa heti vaan ajetaan pitkään kun ei se tukos sinne hetkessä tule.
Entäs tekisi sinne h-liitoksen putkeen...hajoo tasaisesti koko kone???
Muutenkin jotkut halpis katit hajoo tiheämmin ja orkkis katteja harva ostaa kalleuden takia.
Tosiaan iso koneisessa ei tiedä tota tukkeutumista ja voihan se pikkukonekin ajaa sen öljy kalvon tukkeutumis tilanteessaan ja moniko äkkää sitä tukkoa heti vaan ajetaan pitkään kun ei se tukos sinne hetkessä tule.
Entäs tekisi sinne h-liitoksen putkeen...hajoo tasaisesti koko kone???
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Mitäs oireita tuohon liittyy. Homma voi siis olla karkaamassa käsistä, vaikka pakoputken päästä mitattaisiin päästöinä "kukkasia"?
Mulla ainakin melkein seitsemän vuotta nurkissa olleen E430:n päästöt oli vuosikatsastuksissa enemmän kuin kohdillaan, eikä tuossa mitään muita oireita ollut. Nyt alla olevassa E500:ssa kiusaa tekee lisäilmapumppu sytyttelemällä ajoittain vikavaloa, jota pitää nollata. Pysyy poissa ihan epämääräisen ajan, pidempään tai sitten ei. Asiaan pitäisi vissiin jossain välissä paneutua... Päästömittaus tuottaa pakoputken päästä siinäkin kyllä vissiin puhtaampaa ilmaa kuin mitä imee sisäänsä...
Mulla ainakin melkein seitsemän vuotta nurkissa olleen E430:n päästöt oli vuosikatsastuksissa enemmän kuin kohdillaan, eikä tuossa mitään muita oireita ollut. Nyt alla olevassa E500:ssa kiusaa tekee lisäilmapumppu sytyttelemällä ajoittain vikavaloa, jota pitää nollata. Pysyy poissa ihan epämääräisen ajan, pidempään tai sitten ei. Asiaan pitäisi vissiin jossain välissä paneutua... Päästömittaus tuottaa pakoputken päästä siinäkin kyllä vissiin puhtaampaa ilmaa kuin mitä imee sisäänsä...
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Eli kun katalysaattori on morjens, niin menee lohko . Tuntuisi voivan olla mahdollista mutta kun eihän katalysaattoria pysty rikkomaan omalla toiminnallaan. Anturit (Lampdat ja muut happi-sellaiset) herjaavat ja puolat huutavat vikakoodeja kuin Saturnuksen tulet kojetaulussa. Jos vain jatkaa mistään piittaamatta, niin voihan noin käydä?? Taitaa röpöttää jo kivasti, jos on pytty tai pari poissa? Pitääkö olla ihan pakoputki tukossa?
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Ei tartte kuin palamatonta bensaa mennä kattiin niin sulaa ja ajankanssa voi haurastua ja hapertua että osat kääntyy tukoksi katin sisään...tukos.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Ei ne katit tarvi kuin pitkäaikaisen köröttelevän ajotyylin niin karstoittuvat tukkoon.
Eikä ne lähes hiuksen ohuet kanavat enää avaudu millään.
mitään moottorin pätkimisiä tai nykimisiä tuohon ei tarvita.
Nämä "nykyaikaiset" moottorit osaa katkaista polttoaineen syötön sylinteriltä jos joku sylinteri ei käy kunnolla kipinävian tms takia. Eli katit ei oikeastaan voi saada "raakaa" bensaa missään tilanteessa.
Eikä ne lähes hiuksen ohuet kanavat enää avaudu millään.
mitään moottorin pätkimisiä tai nykimisiä tuohon ei tarvita.
Nämä "nykyaikaiset" moottorit osaa katkaista polttoaineen syötön sylinteriltä jos joku sylinteri ei käy kunnolla kipinävian tms takia. Eli katit ei oikeastaan voi saada "raakaa" bensaa missään tilanteessa.
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Samaa kyselen kuin RH edellä. Miten kattien tukkeutumisen voi huomata, ennen täysituhoa? Onko olemassa 'kotikonsteja'?
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Kaverini pitää 430:n puhtaana ihan kaasua käyttämällä. Kesäkelillä on hyvä käyttää kickdown toimintoa ainakin kerran vuorokaudessa.
Kerran viikkoon muutama kilsa kahtasataa, niin iloisesti napsuu putki kun pihaan pääsee.
Kerran viikkoon muutama kilsa kahtasataa, niin iloisesti napsuu putki kun pihaan pääsee.
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Ma arvaan, ettei katalysaattorin tukkeutumista huomaa, kuin obd-herjoista. Västillä paras ehdotus tähän mennessä (ja hauskin). Paukkuvan tulikuuman pakoputken iloista napsuntaa kuuntelee mielellään kesäillan ratoksi. Etenkin, kun hetki aikaisemmin on otettu adredaliiniannos palavia hiilivetyjä polttaen moottoritien kuumana kutsuvana bitumipinnalla.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Jep jep. Putki punaiseksi eli bensalla tämäkin onglema estetään. Mut tuota metodia ei viitsi tehdä joka päivä ainakaan kirkonkyläajossa.
Ei ole kärryssä OBD:tä ja jos olisi niin ei kait sitä purkkia koko aikaa viitsi kiinni pitää.
Näkyykö orastava tukkeutuminen moottorilämpötilassa tai jotenkin käyntiäänessä? Entä pakokaasujen haju/virtaus?
Ei ole kärryssä OBD:tä ja jos olisi niin ei kait sitä purkkia koko aikaa viitsi kiinni pitää.
Näkyykö orastava tukkeutuminen moottorilämpötilassa tai jotenkin käyntiäänessä? Entä pakokaasujen haju/virtaus?
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Itsekin ajan talla pohjassa kun saan auton eläkelläiseltä omaan ajoon. Noi isomoottoriset mersut on kotoisin vapaiden nopeusrajoitusten ja autobaanojen maasta. Suomeen pitäisi sallia ainoastaan max 2 litrasten dieselmoottoriautojen tuominen
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Joo omat riskinsä tuossa puhtaanapito tyylissä on. Toistaiseksi tuuri on ollut myötä. Ainakin W210 E430:ssä on keraamiset katit. Liekkö niiden bensan kestossa mitään eroa normaaliin verrattuna.
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
M113:seshan on ilmapumppu joka pistää putken punaiseksi jos vähän kierroksia antaa sen käydessä. Omasta mielestä katalysaattori on vain katsastusvaruste eikä auto kaipaa moista leimojen välillä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: MB bensiinimoottorin kestävyys R6, V6 ja V8
Juu... Mun toisessa M113 moottorissa ei pumppua ole.