W211 perämaassa ei vikailmoitusta
W211 perämaassa ei vikailmoitusta
W211 farmari mersu ei säädettävä jousitus, huomasin muutamia päiviä sitten, että auton perä on maassa molemmilta puolilta. Olen tässä lueskellu aiheesta ja monille tulee "visit workshop" ilmoitus. Minulle tätä ilmoitusta ei kuitenkaan tule, onko normaalia?. Mistä lähtisi vikaa etsimään? *:ria ei ole käytössä, mutta perä on molemmin puolin maassa olisiko vika kompressorissa?
Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta
Mahdollisia vikapaikkoja on tietysti useita, joten star olisi kyllä hyvä olemassa. Kompressori on yksi vaihtoehto (joko rikki tai ei saa virtaa - sulake, rele, piuhat, liittimet, ....), vuoto jossain on toinen hyvä vaihtoehto. Myös tasoanturin vika voinee aiheuttaa tuollaista (auto siis luulee olevansa oikealla korkeudella, vaikkei olekaan). Jos kyseessä on ilmavuoto, niin luulisi kompressorin käyvän ainakin jossain vaiheessa. Joskus käy niinkin, että ilmavuoto aiheuttaa kompressorille tarpeen käydä (lähes) jatkuvasti ja sitten se lopulta hajoaa.Bose kirjoitti:W211 farmari mersu ei säädettävä jousitus, huomasin muutamia päiviä sitten, että auton perä on maassa molemmilta puolilta. Olen tässä lueskellu aiheesta ja monille tulee "visit workshop" ilmoitus. Minulle tätä ilmoitusta ei kuitenkaan tule, onko normaalia?. Mistä lähtisi vikaa etsimään? *:ria ei ole käytössä, mutta perä on molemmin puolin maassa olisiko vika kompressorissa?
Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta
Millaista ääntä kompressorin kuuluisi pitää? aiemmin välillä ajaessa kuului sisälle pientä sirinää nyt ei kuulu enään. Ohjausboksin sulakkeen olen tarkastanut ja tänään täytyy tarkastastaa matkustajan jalkatilassa oleva 40A sulake sekä rele. Jos olisi ilmavuoto eikö suhinaa pitäisi kuulua, kun kompressori painaa ilmaa järjestelmään? Hämmentää myös tuo vikailmoituksen puutetj86430 kirjoitti:Mahdollisia vikapaikkoja on tietysti useita, joten star olisi kyllä hyvä olemassa. Kompressori on yksi vaihtoehto (joko rikki tai ei saa virtaa - sulake, rele, piuhat, liittimet, ....), vuoto jossain on toinen hyvä vaihtoehto. Myös tasoanturin vika voinee aiheuttaa tuollaista (auto siis luulee olevansa oikealla korkeudella, vaikkei olekaan). Jos kyseessä on ilmavuoto, niin luulisi kompressorin käyvän ainakin jossain vaiheessa. Joskus käy niinkin, että ilmavuoto aiheuttaa kompressorille tarpeen käydä (lähes) jatkuvasti ja sitten se lopulta hajoaa.Bose kirjoitti:W211 farmari mersu ei säädettävä jousitus, huomasin muutamia päiviä sitten, että auton perä on maassa molemmilta puolilta. Olen tässä lueskellu aiheesta ja monille tulee "visit workshop" ilmoitus. Minulle tätä ilmoitusta ei kuitenkaan tule, onko normaalia?. Mistä lähtisi vikaa etsimään? *:ria ei ole käytössä, mutta perä on molemmin puolin maassa olisiko vika kompressorissa?
Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta
En minä ainakaan kuule kompressorin ääntä auton sisälle jos ovet ja ikkunat ovat kiinni, vaikka moottori ei kävisikään, puhumattakaan siitä kun auto on käynnissä ja liikkuu. Jos menet auton ulkopuolelle niin kompuran käyntiäänen erottaa kyllä, ja se kuulostaa - kompuralta.Bose kirjoitti:Millaista ääntä kompressorin kuuluisi pitää? aiemmin välillä ajaessa kuului sisälle pientä sirinää nyt ei kuulu enään. Ohjausboksin sulakkeen olen tarkastanut ja tänään täytyy tarkastastaa matkustajan jalkatilassa oleva 40A sulake sekä rele. Jos olisi ilmavuoto eikö suhinaa pitäisi kuulua, kun kompressori painaa ilmaa järjestelmään? Hämmentää myös tuo vikailmoituksen puutetj86430 kirjoitti:Mahdollisia vikapaikkoja on tietysti useita, joten star olisi kyllä hyvä olemassa. Kompressori on yksi vaihtoehto (joko rikki tai ei saa virtaa - sulake, rele, piuhat, liittimet, ....), vuoto jossain on toinen hyvä vaihtoehto. Myös tasoanturin vika voinee aiheuttaa tuollaista (auto siis luulee olevansa oikealla korkeudella, vaikkei olekaan). Jos kyseessä on ilmavuoto, niin luulisi kompressorin käyvän ainakin jossain vaiheessa. Joskus käy niinkin, että ilmavuoto aiheuttaa kompressorille tarpeen käydä (lähes) jatkuvasti ja sitten se lopulta hajoaa.Bose kirjoitti:W211 farmari mersu ei säädettävä jousitus, huomasin muutamia päiviä sitten, että auton perä on maassa molemmilta puolilta. Olen tässä lueskellu aiheesta ja monille tulee "visit workshop" ilmoitus. Minulle tätä ilmoitusta ei kuitenkaan tule, onko normaalia?. Mistä lähtisi vikaa etsimään? *:ria ei ole käytössä, mutta perä on molemmin puolin maassa olisiko vika kompressorissa?
e: mitä siihen vikailmoitukseen tulee, niin ainakin minulla oli kompuran sähkövian yhteydessä airmatic etupää todella alhaalla ennen kuin sain "car too low" ilmoituksen. Sitä ennen tuli satunnaisia, tiheneviä "malfunction" ilmoituksia, mutten tiedä onko airmaticin ja pelkän takailmajousituksen toimintalogiikka tässä suhteessa samanlainen.
Se star kyllä auttaisi paljon.
Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta
Oletko tarkistanut takapään tasoanturin vivuston. Sehän on tyyppivika ja jos anturi näyttää auton olevan oikealla korkeudella (tai normaalia korkeammalla) niin ei tule sitä vikailmoitusta.
Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta
Onko autossa xenon valot -> automaattinen korkeuden säätö...
Jos on takapään anturista tanko poikki ja anturin vipu valahtanut alas niin auto tosiaan luulee että sillä on perse pystyssä...
Silloin myös valojen korkeussäätö ajaa valot taivasta kohti.
Jos on takapään anturista tanko poikki ja anturin vipu valahtanut alas niin auto tosiaan luulee että sillä on perse pystyssä...
Silloin myös valojen korkeussäätö ajaa valot taivasta kohti.
Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta
Autossa on xenonit ja automaattinen korkeudensäätö. Mielestäni valojen suuntauksessa en ole huomannut mitään, tarkastan tänään kun pääsen kotiin. Eli mikäli valojen suuntaus toimii oikein on taka-anturi ok ja mitä todennäköisemmin vika kompressorissa?Sorsso kirjoitti:Onko autossa xenon valot -> automaattinen korkeuden säätö...
Jos on takapään anturista tanko poikki ja anturin vipu valahtanut alas niin auto tosiaan luulee että sillä on perse pystyssä...
Silloin myös valojen korkeussäätö ajaa valot taivasta kohti.
Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta
Kyllä se näytössä ilmoittelisi visit workshop:ia ainakin jos kompurassa vika. Saati että takapää jo alhaalla niin pitäisi tulla stop car too low:t näytöön punaisena. Tuo peränkorkeuden tunnistin olisi varteen otettava vika kohde. Se nyt ainakin kannattaa kunnolla katsoa. Ja suosittelisin kääntymään *:n omistajan puoleen.
Oheisesta linkistä löytyy kartta tsekkaa sieltä lähin harraste * jos et marmorille halua mennä.
https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... ,47.592773" onclick="window.open(this.href);return false;
Oheisesta linkistä löytyy kartta tsekkaa sieltä lähin harraste * jos et marmorille halua mennä.
https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... ,47.592773" onclick="window.open(this.href);return false;
Star-apuja Rauman/Porin seudulla
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta
Ei tullut itselle mitään ilmoitusta näyttöön kun perä oli aivan lintassa. Syynä oli kompuran heikko teho. Oli ilmanottoputki haljennut ja ottanut ohi suodattimen likaista ilmaa kompuralle. Väljäksi oli mennyt eikä jaksanut nostaa enää painetta pusseille. Uusi arnottin kompura tilalle ja taas toimi. (on muuten puolet halvempi kuin marmorilta vastaava ja vielä wabcon tekemä)
Laita auto käymään, mene kuuntelemaan kuskin puolen sumarin kohdalle lähteekö kompura päälle, siitä sen ainaki erottaa. Syynä voi olla myös ilmavuoto kompuralta lähtevässä paineletkussa, se kun tykkää hangata itsensä puhki kompuran sähköjohtoihin. Onko takapusseja vaihdettu koskaan?
Laita auto käymään, mene kuuntelemaan kuskin puolen sumarin kohdalle lähteekö kompura päälle, siitä sen ainaki erottaa. Syynä voi olla myös ilmavuoto kompuralta lähtevässä paineletkussa, se kun tykkää hangata itsensä puhki kompuran sähköjohtoihin. Onko takapusseja vaihdettu koskaan?
Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta
käytä auto piuhan päässä niin ei tarvitse täällä arpoa.
Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta
Se kompressori kyllä ääntelee, jos on paljevuoto.
Kun tuut autolle, ovet pois lukosta ja kuskin puolen ovi auki, niin pitäis kyllä 'nakutella'.
Ainakin itsellä yritti tasata perää, kun toinen pussi vuoti. Joskus oli molemmat alhaalla, vaan silti kyllä tuli "car too low" ilmoitus.
Auto siis 07 E ilman airmaticcia, perus tasosäädöllä.
Sitten mites tuo Xenon muka vaikuttaa hommaan ?
Tasosäätö käsittääkseni on kuormaa tunnistava, ei valojen korkeutta säätävä...
Kun tuut autolle, ovet pois lukosta ja kuskin puolen ovi auki, niin pitäis kyllä 'nakutella'.
Ainakin itsellä yritti tasata perää, kun toinen pussi vuoti. Joskus oli molemmat alhaalla, vaan silti kyllä tuli "car too low" ilmoitus.
Auto siis 07 E ilman airmaticcia, perus tasosäädöllä.
Sitten mites tuo Xenon muka vaikuttaa hommaan ?
Tasosäätö käsittääkseni on kuormaa tunnistava, ei valojen korkeutta säätävä...
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta
Huomenna käyn piuhan päässä niin selvinnee ongelma
Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta
Takakallistuksen vakaajalta menee tanko potikalle josta auto saa tiedon perän korkeudesta... jos välitanko irtoaa tai rikkoutuu... valahtaa ko potikan varsi alas ja auto kuvittelee että perä on liian korkealla... Perän tasosäätöhän luonnollisesti laskee palkeista ilmaa koittaen saada perää alas mutta kun tanko on irti niin muutosta ei tule auton mielestä... joten perä on lintassa mutta auto näkee sen silti liian olevan koholla.TLP kirjoitti:Se kompressori kyllä ääntelee, jos on paljevuoto.
Kun tuut autolle, ovet pois lukosta ja kuskin puolen ovi auki, niin pitäis kyllä 'nakutella'.
Ainakin itsellä yritti tasata perää, kun toinen pussi vuoti. Joskus oli molemmat alhaalla, vaan silti kyllä tuli "car too low" ilmoitus.
Auto siis 07 E ilman airmaticcia, perus tasosäädöllä.
Sitten mites tuo Xenon muka vaikuttaa hommaan ?
Tasosäätö käsittääkseni on kuormaa tunnistava, ei valojen korkeutta säätävä...
Xenonien korkeussäätö taas koittaa nostaa valokuviota ylemmäksi jos perse on pystyssä koska autohan luulee että valot näyttää liian alas.
Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta
Mulla syynä sama kuin yllä. Väljä kompura ei jaksanut nostaa painetta. Nyt on uusi kompura asennettuqrko kirjoitti:Ei tullut itselle mitään ilmoitusta näyttöön kun perä oli aivan lintassa. Syynä oli kompuran heikko teho. Oli ilmanottoputki haljennut ja ottanut ohi suodattimen likaista ilmaa kompuralle. Väljäksi oli mennyt eikä jaksanut nostaa enää painetta pusseille. Uusi arnottin kompura tilalle ja taas toimi. (on muuten puolet halvempi kuin marmorilta vastaava ja vielä wabcon tekemä)
Laita auto käymään, mene kuuntelemaan kuskin puolen sumarin kohdalle lähteekö kompura päälle, siitä sen ainaki erottaa. Syynä voi olla myös ilmavuoto kompuralta lähtevässä paineletkussa, se kun tykkää hangata itsensä puhki kompuran sähköjohtoihin. Onko takapusseja vaihdettu koskaan?
Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta
hyvä että selvisi! Mistä muuten hankit kompuran jos saa tiedustella?Bose kirjoitti:Mulla syynä sama kuin yllä. Väljä kompura ei jaksanut nostaa painetta. Nyt on uusi kompura asennettuqrko kirjoitti:Ei tullut itselle mitään ilmoitusta näyttöön kun perä oli aivan lintassa. Syynä oli kompuran heikko teho. Oli ilmanottoputki haljennut ja ottanut ohi suodattimen likaista ilmaa kompuralle. Väljäksi oli mennyt eikä jaksanut nostaa enää painetta pusseille. Uusi arnottin kompura tilalle ja taas toimi. (on muuten puolet halvempi kuin marmorilta vastaava ja vielä wabcon tekemä)
Laita auto käymään, mene kuuntelemaan kuskin puolen sumarin kohdalle lähteekö kompura päälle, siitä sen ainaki erottaa. Syynä voi olla myös ilmavuoto kompuralta lähtevässä paineletkussa, se kun tykkää hangata itsensä puhki kompuran sähköjohtoihin. Onko takapusseja vaihdettu koskaan?
Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta
Perä maassa kokoajan eikä mitään ilmoitusta. Kompressori ei pyöri. Releeltä kun laittaa hyppyjohdolla 30-87 niin kompressori lähtee käyntiin. Releen heräte napaan 85 tulee vain 4 volttia. Kuuluisiko tulla 12? Mistä vikaa kannattaisi alkaa etsimään?
Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta
Eli kompuralle ei tule ohjausta koska joku ohjainlaite ei sitä anna=helpoiten vika esiin Mersun omalla Starilla-testerillä=* kuten ed mainittu. Eikö säätövivustot/tasoanturit voi tarkastaa/testata nosturilla kun ottaa vivun irti moott käynnissä niin kompuran pitäisi reagoida kun kääntää säädintä käsin.
Kysymys tietäjille:
Minulla (w211 -06 farm vain takana ilmapussit) ILS-säädin edessä pelkääjän puolen pyöräkotelossa jousen rungossa joten onko näitä w211 eri versioita ja jotkut ottavat takapään asennosta myös valojen suuntauksen???
BTW.
Harva on tajunnut vaihtaa kompressorin kuivaimen rakeet jotka ennen pitkään vettyessään aiheuttaa kosteuden siirtymisen putkistoon+venttiileille ja varsinkin talvella perä laskee jos venttiilit jäätyy. Ei ole huolto-ohjelmassa joten saadaan myytyä koko kompura sitten...
Kysymys tietäjille:
Minulla (w211 -06 farm vain takana ilmapussit) ILS-säädin edessä pelkääjän puolen pyöräkotelossa jousen rungossa joten onko näitä w211 eri versioita ja jotkut ottavat takapään asennosta myös valojen suuntauksen???
BTW.
Harva on tajunnut vaihtaa kompressorin kuivaimen rakeet jotka ennen pitkään vettyessään aiheuttaa kosteuden siirtymisen putkistoon+venttiileille ja varsinkin talvella perä laskee jos venttiilit jäätyy. Ei ole huolto-ohjelmassa joten saadaan myytyä koko kompura sitten...
hosee16 kirjoitti:Perä maassa kokoajan eikä mitään ilmoitusta. Kompressori ei pyöri. Releeltä kun laittaa hyppyjohdolla 30-87 niin kompressori lähtee käyntiin. Releen heräte napaan 85 tulee vain 4 volttia. Kuuluisiko tulla 12? Mistä vikaa kannattaisi alkaa etsimään?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 164
- Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
- Paikkakunta: Mli
Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta
Xenonien ohjaus tarvitsee korkeustiedon sekä etu- että taka-akselilta jotta se osaa säätää valojen korkeuden suhteessa auton asentoon. Jos etu- (tai taka-)päässä on rautajouset, riittää akselia kohti yksi korkeusanturi, sillä normaalitilanteessa kori on kuitenkin sivusuunnassa samalla tasolla riittävän tarkasti.AMG-Riku kirjoitti: Kysymys tietäjille:
Minulla (w211 -06 farm vain takana ilmapussit) ILS-säädin edessä pelkääjän puolen pyöräkotelossa jousen rungossa joten onko näitä w211 eri versioita ja jotkut ottavat takapään asennosta myös valojen suuntauksen???
BTW.
Harva on tajunnut vaihtaa kompressorin kuivaimen rakeet jotka ennen pitkään vettyessään aiheuttaa kosteuden siirtymisen putkistoon+venttiileille ja varsinkin talvella perä laskee jos venttiilit jäätyy. Ei ole huolto-ohjelmassa joten saadaan myytyä koko kompura sitten...
Tuo kompuran huolto on kyllä erittäin hyvää ennakoivaa kunnossapitoa etenkin hintansa puolesta. Korjaussarja (ryynit, tiiviste ja männänrengas) reilut 50e, tällä siirtyy kalliit ongelmat usein kummasti kauemmas tulevaisuuteen. Lisäksi, jos kuivaimen läpi pääsee vesi, ei pelkkä kompuran vaihto enää välttämättä auta, vaan vesi on putkista ja pusseistakin saatava pois ja tämä vaatiikin sitten suurempaa jumppaa..
Star @ Mikkeli
S213 -17 220d
W163 -05 270 CDI
Ex: S212 -10 350 CDI
Ex: S204 -08 200 CDI
Ex: W203 -05 220 CDI
Ex: W203 -01 200 CDI
S213 -17 220d
W163 -05 270 CDI
Ex: S212 -10 350 CDI
Ex: S204 -08 200 CDI
Ex: W203 -05 220 CDI
Ex: W203 -01 200 CDI
Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta
Kuinkas näihin st..n omistajiin saa yhteyttä ?Mese-220 kirjoitti:Kyllä se näytössä ilmoittelisi visit workshop:ia ainakin jos kompurassa vika. Saati että takapää jo alhaalla niin pitäisi tulla stop car too low:t näytöön punaisena. Tuo peränkorkeuden tunnistin olisi varteen otettava vika kohde. Se nyt ainakin kannattaa kunnolla katsoa. Ja suosittelisin kääntymään *:n omistajan puoleen.
Oheisesta linkistä löytyy kartta tsekkaa sieltä lähin harraste * jos et marmorille halua mennä.
https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... ,47.592773" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 perämaassa ei vikailmoitusta
Yksityisviestillä, tai sitten tuolla threadissa missä huudellaan stariapuja.miskap kirjoitti: Kuinkas näihin st..n omistajiin saa yhteyttä ?
Edit: siis tämä (mikä ei ole sticky ja siksi hukkuu/valuu joidenkin löytymättömiin)
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=152468" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit2: se oma sijainti kannattaa myös ilmaista vaikkapa ihan signaturessa tai avatarissa (missä sille on oma paikkakin) niin helpottaa yhteydenottoja kun tietää ettei ole 600km päässä
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01