ML 270 CDI kannen suuttimen kiristyspultin kierteet

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
anttispede
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 27.02.2015 22:52

ML 270 CDI kannen suuttimen kiristyspultin kierteet

Viesti Kirjoittaja anttispede »

Moi!
Ongelmana on se, että kakkos pytyn suuttimen kiristyspultin kierre on aikoinaan ryssitty ihan "osaavalla korjaamolla" ja nykyään siellä on helicoil. Olen itse vaihtanut sen jälkeen em. tiivisteen toisiin suuttimiin hyvällä menestyksellä, mutta tuo kakkonene alkoi taas puskeman pakokaasua hyttiin ja alkaa keinot olla vähissä... Tämä on siis ollut sellainen jatkuvan huollon kohde noin puolen vuoden välein sen jälkeen, mutta nyt edellisestä tiivisterempasta on vasta noin 2 kk. Ja taas tupruttaa... Olen käyttänyt suuttimen ympärillä sitä kuuluisaa valaanrasvaa ja mielestäni putsannut kierrteetkin kunnolla. Jostain foorumilta muistan lukeneeni, että joku olisi tehnyt uudet m8:n kiertet kanteet. Onko kokemusta? Riittääkö seinämät kannessa? Entä nestemäinen metalli? Onko siitä kokemusta palstalaisilla?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: ML 270 CDI kannen suuttimen kiristyspultin kierteet

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no ota se helicoil pois ja laita sinne holkki niiku kuuluuki. Mun autos oli kans helicoililla paskottu se mutta otettii se pois ja porattiin sinne holkki johon sopii alkuperäinen pultti.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: ML 270 CDI kannen suuttimen kiristyspultin kierteet

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jospa se vika nyt ei ole kierteessä kuitenkaan vaan pohjaa pitäisi kalvata.
Heli on kuitenkin ulkopuoleltaan iso jolloin se kantaa paremmin kuormaa ja itse kierre on hyvä laatuinen...pitäisi kestää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin