Moi!
Ongelmana on se, että kakkos pytyn suuttimen kiristyspultin kierre on aikoinaan ryssitty ihan "osaavalla korjaamolla" ja nykyään siellä on helicoil. Olen itse vaihtanut sen jälkeen em. tiivisteen toisiin suuttimiin hyvällä menestyksellä, mutta tuo kakkonene alkoi taas puskeman pakokaasua hyttiin ja alkaa keinot olla vähissä... Tämä on siis ollut sellainen jatkuvan huollon kohde noin puolen vuoden välein sen jälkeen, mutta nyt edellisestä tiivisterempasta on vasta noin 2 kk. Ja taas tupruttaa... Olen käyttänyt suuttimen ympärillä sitä kuuluisaa valaanrasvaa ja mielestäni putsannut kierrteetkin kunnolla. Jostain foorumilta muistan lukeneeni, että joku olisi tehnyt uudet m8:n kiertet kanteet. Onko kokemusta? Riittääkö seinämät kannessa? Entä nestemäinen metalli? Onko siitä kokemusta palstalaisilla?
ML 270 CDI kannen suuttimen kiristyspultin kierteet
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Pe 27.02.2015 22:52
Re: ML 270 CDI kannen suuttimen kiristyspultin kierteet
no ota se helicoil pois ja laita sinne holkki niiku kuuluuki. Mun autos oli kans helicoililla paskottu se mutta otettii se pois ja porattiin sinne holkki johon sopii alkuperäinen pultti.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: ML 270 CDI kannen suuttimen kiristyspultin kierteet
Jospa se vika nyt ei ole kierteessä kuitenkaan vaan pohjaa pitäisi kalvata.
Heli on kuitenkin ulkopuoleltaan iso jolloin se kantaa paremmin kuormaa ja itse kierre on hyvä laatuinen...pitäisi kestää.
Heli on kuitenkin ulkopuoleltaan iso jolloin se kantaa paremmin kuormaa ja itse kierre on hyvä laatuinen...pitäisi kestää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-