Morjes,
Kävin tuossa tutkimassa Vitoa ja ongelmana oli ettei kierrä yli 3000. No autocom oli antanut p1470 -korkeapainesäädin. Autocom ei pystynyt kuittaamaan vikaa.
Starin kun iski kiinni niin p1470 -charge pressure failure (HHT-WIN) lähti pois. Edelleen paikallaan jenka 3000 mutta ajossa menee hienosti.
Oli siellä alla nippu vikoja, mm.hehkut (1pytty hehku pimeä) ja ilmamassan kuumafilmi. Nämä viat on kuulemma maanut koneremontin jälkeen 2 vuotta sitten ja hyvin on liikkunut.
Aloin tuota kierrosrajotusta miettimään omassa pienessä mielessä.
Mikäli yllämainitut eivät rajoitusta aiheuta (* ei vikaa lukenut huudatteluiden ja ajojen jälkeen) niin onko tämä ominaisuus
Vai säätimessä sattumakauppahäikkää? Alipainevuoto luulisi olevan jatkuva (tai ainakin jo lämpimäksi ajo ja 15km aikana tullut) tai ahtovuoto mutta liimaa penkkiin niinhyvin kuin noilla tehoilla voi
Ohjainpäässä häikkää vai painemittaus -vikaa (vikakoodia ei tule?)
Pahoittelen pitkää tarinaa
Onko muilla ollut moisia murheita?
Vito W638 -220cdi ei kierrä yli 3000.
Vito W638 -220cdi ei kierrä yli 3000.
-S202 200CDI -01
-313 Sprinter (Itella AMG) Sprintshift -00
-211 Sprinter (kiimaliiteri) Sprintshift -01
-280 SEL -1978
-S211 220CDI A -08
-313 Sprinter (Itella AMG) Sprintshift -00
-211 Sprinter (kiimaliiteri) Sprintshift -01
-280 SEL -1978
-S211 220CDI A -08
Re: Vito W638 -220cdi ei kierrä yli 3000.
Omassa vitossa ihan sama homma että ei kierrä paikallaan yli 3000rpm mutta ajossa menee normaalisti ja kierrokset nousee hyvin. Star ei anna mitään vikakoodeja eli kai tuo on suojattu noin.
Star-apuja Rauman/Porin seudulla
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vito W638 -220cdi ei kierrä yli 3000.
Kas "kumma" kun koodi pysyy saman mutta selite tekstin mukaan osa vaihtuu...Riparale kirjoitti:Morjes,
Kävin tuossa tutkimassa Vitoa ja ongelmana oli ettei kierrä yli 3000. No autocom oli antanut p1470 -korkeapainesäädin. Autocom ei pystynyt kuittaamaan vikaa.
Starin kun iski kiinni niin p1470 -charge pressure failure (HHT-WIN) lähti pois. Edelleen paikallaan jenka 3000 mutta ajossa menee hienosti.
Oli siellä alla nippu vikoja, mm.hehkut (1pytty hehku pimeä) ja ilmamassan kuumafilmi. Nämä viat on kuulemma maanut koneremontin jälkeen 2 vuotta sitten ja hyvin on liikkunut.
Aloin tuota kierrosrajotusta miettimään omassa pienessä mielessä.
Mikäli yllämainitut eivät rajoitusta aiheuta (* ei vikaa lukenut huudatteluiden ja ajojen jälkeen) niin onko tämä ominaisuus
Vai säätimessä sattumakauppahäikkää? Alipainevuoto luulisi olevan jatkuva (tai ainakin jo lämpimäksi ajo ja 15km aikana tullut) tai ahtovuoto mutta liimaa penkkiin niinhyvin kuin noilla tehoilla voi
Ohjainpäässä häikkää vai painemittaus -vikaa (vikakoodia ei tule?)
Pahoittelen pitkää tarinaa
Onko muilla ollut moisia murheita?
Korkeapaineen säätimestä ahtopaineen säätimeksi
Eli ihan eri osaksi... Selitänee pitkälti miksi joissain
paikoissa vikojen löytäminen
Kestää ja ehjiäosia vaihdellaan toisiin ehjiin ja hintaa tulee...
Auton tietoja ja kun ei ole kerrottu(taas kerran...)
niin oletetaan että on manuaali minkä ei kuulkaan kiertää
Paikallaan enne kuin on kytkin käytetty pohjassa
(Eikä ole kyllä mitään syytäkään miksi kieräätää jos vikan on ollut
Ahtopaineen säädin niin vian poistuminen selviää vasta kun ahtopaineen pitäis nousta eli ajossa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Vito W638 -220cdi ei kierrä yli 3000.
Aivan, ( kirjoita mitä itse näet.älä mitä sinulle sanotaan.)
Manuaaliaski ja vikakoodihan *:lla kp säätimeltä.
Ahtomurheethan johtuivat kun kone oli vikatilassa..
Tämä paikallaan huudattaminen kiinnosti.
My bad.
Manuaaliaski ja vikakoodihan *:lla kp säätimeltä.
Ahtomurheethan johtuivat kun kone oli vikatilassa..
Tämä paikallaan huudattaminen kiinnosti.
My bad.
-S202 200CDI -01
-313 Sprinter (Itella AMG) Sprintshift -00
-211 Sprinter (kiimaliiteri) Sprintshift -01
-280 SEL -1978
-S211 220CDI A -08
-313 Sprinter (Itella AMG) Sprintshift -00
-211 Sprinter (kiimaliiteri) Sprintshift -01
-280 SEL -1978
-S211 220CDI A -08
Re: Vito W638 -220cdi ei kierrä yli 3000.
Itellä nyt pari viikkoa ollut 110cdi vito vm2002 ja alkuun oli vetoja kohtuullisesti mutta nyt on ilmeisesti jossain vikatilassa kun on työn ja tuskan takana päästä 80kmh ja ei kierrä 3000 enempää...
Pallosalama 2.8T
V*tunVito 110cdi
V*tunVito 110cdi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5261
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Vito W638 -220cdi ei kierrä yli 3000.
Sitähän se on,cgv kirjoitti:Itellä nyt pari viikkoa ollut 110cdi vito vm2002 ja alkuun oli vetoja kohtuullisesti mutta nyt on ilmeisesti jossain vikatilassa kun on työn ja tuskan takana päästä 80kmh ja ei kierrä 3000 enempää...
jos pellin alle kurkkimalla ei mitä ilmeistä vikaa rikinäistä/iralista johto/letkua näy ja sulkeet on ehjät niin
testerillä saa suuntaa mistä vikaa hakea mahdolisi syitä on useita
Mökkillä
'
'
Re: Vito W638 -220cdi ei kierrä yli 3000.
Miun piti käyä piuhan päässä kuulemassa tieto, et ahtopaineanturissa on vika, eli sit ku ties mistä kattoo, ni letkuha oli pykiny päästään, mut oli nii hyvin katveessa, et ei sitä ollu tajunnu. Se anturi on siis konehuoneen yläreunassa (tuulilasin alapuolella) , eli ku avaat konepellin, ja nostat vasemman käden kutakuinki vaateriin.FinlandMerceds kirjoitti:Sitähän se on,cgv kirjoitti:Itellä nyt pari viikkoa ollut 110cdi vito vm2002 ja alkuun oli vetoja kohtuullisesti mutta nyt on ilmeisesti jossain vikatilassa kun on työn ja tuskan takana päästä 80kmh ja ei kierrä 3000 enempää...
jos pellin alle kurkkimalla ei mitä ilmeistä vikaa rikinäistä/iralista johto/letkua näy ja sulkeet on ehjät niin
testerillä saa suuntaa mistä vikaa hakea mahdolisi syitä on useita
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)