w163 Paketti-autoksi (*:ri tietäjiä kaivataan )

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
hukkanen_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 23.01.2010 16:34

w163 Paketti-autoksi (*:ri tietäjiä kaivataan )

Viesti Kirjoittaja hukkanen_ »

Tarkoitus oli ottaa takapenkit pois,mutta siellähän on turvavöitten tunnistin johdot kiinni.Ja jos johdot ottaa irti niin mittaritauluun syttyy varoitusvalo.
Itsellä on *ri jolla pitäisi saada jonkun valikon kautta ruksattua asetuksen pois päältä ,mutta en löytänyt mistä sitä voisi muokata.

Parisen tuntia etin mutta en ymmärtänyt mistä sitä vois vaihtaa. Jos * tietäjiä olis avittamassa hädässä olevaa :oops: tai sitten jos keski-suomi -Tampereen akselilla olis ammattimies avittamassa niin apua otan vastaan ;)
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: w163 Paketti-autoksi (*:ri tietäjiä kaivataan )

Viesti Kirjoittaja joskami »

Tuplat
Viimeksi muokannut joskami, Ti 17.03.2015 18:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: w163 Paketti-autoksi (*:ri tietäjiä kaivataan )

Viesti Kirjoittaja joskami »

Yhteen ml laitettiin muistaakseni 470ohm vastukset niin ei herjaa tunnistimista.
Star kertoo paljon sen vastuksen pitää olla.

edit autosta oli menossa leima vanhaksi ja piti keksiä joku pikaratkaisu.
En muistaakseni löytänyt silloin starista sopivaa versiokoodausta.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
hukkanen_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 23.01.2010 16:34

Re: w163 Paketti-autoksi (*:ri tietäjiä kaivataan )

Viesti Kirjoittaja hukkanen_ »

joskami kirjoitti:Yhteen ml laitettiin muistaakseni 470ohm vastukset niin ei herjaa tunnistimista.
Star kertoo paljon sen vastuksen pitää olla.

edit autosta oli menossa leima vanhaksi ja piti keksiä joku pikaratkaisu.
En muistaakseni löytänyt silloin starista sopivaa versiokoodausta.
Just katsoin jos irroittas penkistä turvavyölukon ,kun se näytti olevan pultilla kiinni istuin osassa.Jos vaan nahkaistuimen päällysiä saa sen verran raotettua ( gynekologin pätevyys ei olisi pahitteeksi ).
Mut jos ei saa auki niin täytyy sitä vastus vaihtoehtoa alkaa kattelee.
Onko muuten väliä kuinka paljon tehon kestoa vastuksesta löytyy ? * ilmoitti vastuksen kokoluokan 320-480 ohmia .kävisikö esim : http://www.partco.biz/verkkokauppa/prod ... s_id=12344" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w163 Paketti-autoksi (*:ri tietäjiä kaivataan )

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

hukkanen_ kirjoitti:Tarkoitus oli ottaa takapenkit pois,mutta siellähän on turvavöitten tunnistin johdot kiinni.Ja jos johdot ottaa irti niin mittaritauluun syttyy varoitusvalo.
Itsellä on *ri jolla pitäisi saada jonkun valikon kautta ruksattua asetuksen pois päältä ,mutta en löytänyt mistä sitä voisi muokata.

Parisen tuntia etin mutta en ymmärtänyt mistä sitä vois vaihtaa. Jos * tietäjiä olis avittamassa hädässä olevaa :oops: tai sitten jos keski-suomi -Tampereen akselilla olis ammattimies avittamassa niin apua otan vastaan ;)
Miksi penkit pois ?
jos paku muutosta meinaa tehdä niin siihenhän riittää kun kaataa ne penkit ja kiinitää jollain
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
hukkanen_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 23.01.2010 16:34

Re: w163 Paketti-autoksi (*:ri tietäjiä kaivataan )

Viesti Kirjoittaja hukkanen_ »

CDI203 kirjoitti:
hukkanen_ kirjoitti:Tarkoitus oli ottaa takapenkit pois,mutta siellähän on turvavöitten tunnistin johdot kiinni.Ja jos johdot ottaa irti niin mittaritauluun syttyy varoitusvalo.
Itsellä on *ri jolla pitäisi saada jonkun valikon kautta ruksattua asetuksen pois päältä ,mutta en löytänyt mistä sitä voisi muokata.

Parisen tuntia etin mutta en ymmärtänyt mistä sitä vois vaihtaa. Jos * tietäjiä olis avittamassa hädässä olevaa :oops: tai sitten jos keski-suomi -Tampereen akselilla olis ammattimies avittamassa niin apua otan vastaan ;)
Miksi penkit pois ?
jos paku muutosta meinaa tehdä niin siihenhän riittää kun kaataa ne penkit ja kiinitää jollain
Kysyin paikalliselta katsastusmieheltä. Sanoi että ostuinosa pois ja selkänoja pannalla kiinni.
Mut tossahan ei taida kovin kätevästi istuin osa lähteä pois.. Sillä koko penkit pois..
Saattaa näissäkin olla paikkakunta kohtaisia eroja :/
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w163 Paketti-autoksi (*:ri tietäjiä kaivataan )

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

hukkanen_ kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
hukkanen_ kirjoitti:Tarkoitus oli ottaa takapenkit pois,mutta siellähän on turvavöitten tunnistin johdot kiinni.Ja jos johdot ottaa irti niin mittaritauluun syttyy varoitusvalo.
Itsellä on *ri jolla pitäisi saada jonkun valikon kautta ruksattua asetuksen pois päältä ,mutta en löytänyt mistä sitä voisi muokata.

Parisen tuntia etin mutta en ymmärtänyt mistä sitä vois vaihtaa. Jos * tietäjiä olis avittamassa hädässä olevaa :oops: tai sitten jos keski-suomi -Tampereen akselilla olis ammattimies avittamassa niin apua otan vastaan ;)
Miksi penkit pois ?
jos paku muutosta meinaa tehdä niin siihenhän riittää kun kaataa ne penkit ja kiinitää jollain
Kysyin paikalliselta katsastusmieheltä. Sanoi että ostuinosa pois ja selkänoja pannalla kiinni.
Mut tossahan ei taida kovin kätevästi istuin osa lähteä pois.. Sillä koko penkit pois..
Saattaa näissäkin olla paikkakunta kohtaisia eroja :/
Penkit kun kääntelee nurin ja latiasta sattuu tulemaan tasainen
niin istuinosan poistaminen ei perustu mihinkän on vain ko kats henkilön henkilökohtainen mielipide...
mikä ei saa vaikuttaa oli sitten sutukunta mikä tahansa
(jos väitää mutta niin pyydä näytämään mitä pykälää tms sovelta)

mutta srs systeemin alta löytyy nuo mainitut
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: w163 Paketti-autoksi (*:ri tietäjiä kaivataan )

Viesti Kirjoittaja G280E »

moi.
penkit ikävä kyllä täytyy ottaa pois,tai just niinkus ne pykäläpaavot sanoo,et istuin osien poisto riittää.riittää se muttei ne ole mitenkään järkevästi irroitettavissa selkänojista.kehtas viel sanoa et tää pykälä on oikeastaan pää osin sorvattu mersuja varten,mäkin toiveikkaana ensin kyseleen ja esitin et ,kun penkit on näin kaadettuna,ni poistan selkänojasta sen takaisin nostamisen mahdollistavan vivun mekanismit ja touhussa siin riuhdoin selkänojaa tositteeks ettei takuul nouse.turhaa energian ja selän haaskausta soli.
-Seuraavassa saattaa tulla paikkakuntakohtaisia eroja:
ei riitä että penkit irroittaa,vaan kiinnityspulttien päälle täytyis tehdä levyt ja kiinnittää poppareilla ettei saa helposti kiinni takaisin.täs kohdin mulla oli takapenkit nipussa tavaratila osastolla ja katsoin inssiä suu auki,silmät ammollaan,(konsonanttien ääntäminen on haastavaa suu auki) et haluaako herra katsastusherra näyttää kuinka helposti tuo lähes satakilonen läjä takapenkkejä näpsäytetään helposti takaisin paikoilleen,siin on jotain+-10 kiinnityspulttia lattiassa.ei auttanut kaveri oli muutoinki takuulla sotkenu omat ja mummunsa aamulääkket töihin lähtiissä,ku esitti mulle vaihtoehdoiks peitelevylle et voisin hitsata pultin reijät umpeen,sanoin fiksusti etten haluu polttaa suoja kerroksia pohjasta,sen jälkeen tuli puutappiesitelmä,minkä jälkeen helpotuksekseni viimein aivosolu johon olin jo hetken aikaa yrittänyt ottaa yhteyttä tuli pois katveesta ja keksin siinä hetkessä kevyemmän version toimintamalliin jolla pääsin helpommalla.esitin että hitsaan pikkunäpyllä molempien laitojen kaksi kiinnityspulttia metalliyhdystangolla kiinni toisiinsa ja se kelpasi ja näin tein.
Kiitos topicista,mullaki palaa jarruvalo nokkaan ja ajatellu josko käyn tos vehon tytäryhtiössä kyseleen tyhmiä,tai kaivelen takapenkeistä ne tunnistimet takaisin johtojen nokkaan,en oo viel tutkinu asiaa ja kun ei tää pilkun nusnus simppa hokannu valoa,laiskuuttani täs siirrelly valon sammuttamista,ku just vuosikatsastus tehty.kiits vastanneille vastus ideast,taitaa ratketa näin:)kän kuiten ensin kyselemäs josko poisohjemointi onnistuis mut sit..
211 farkun pakuksi muutos oli ku nukahtaminensitä ei huomaa,ei sitä oikeesti edes porinoidessa sen neljä minuuttie edes mieltäny katsastustapahtumaksi.istuin osat lähtee ku kissa uunista,selkänoja nurin ja mukavasti kiinnityspanta liukui piiloon selkänojaosan takapuolen yläosan listan alle.
W163 400 cdi
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2260
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: w163 Paketti-autoksi (*:ri tietäjiä kaivataan )

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:) ...toi on niin konttori kohtainen asia :crazy: monesti mennyt vain penkit kaatamalla :wink:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w163 Paketti-autoksi (*:ri tietäjiä kaivataan )

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Niin tiedäsitten...
Onko pykälät/laki jotenkin erilainen eripuolilla suomea
Mutta eteläisessä suomessa linjan pori joensuu etelä puolella
Useita erimalleja mersuja ja muitakin kuljetumia
eri konttoreilla(eriketjujen myös) katsatettu pakuiksi
Ilman mitään penkkien irrotelua yhdessä paikassa oli aluksi jotain
Jupinaa että penkit pitäisi ottaa irti mutta se loppui heti kun
Pyysi näyttämään mihin se perustuu ja leima tuli silläkin kerralla
Ilman osien irrotelua
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: w163 Paketti-autoksi (*:ri tietäjiä kaivataan )

Viesti Kirjoittaja G280E »

CDI203 kirjoitti:Niin tiedäsitten...
Onko pykälät/laki jotenkin erilainen eripuolilla suomea
Mutta eteläisessä suomessa linjan pori joensuu etelä puolella
Useita erimalleja mersuja ja muitakin kuljetumia
eri konttoreilla(eriketjujen myös) katsatettu pakuiksi
Ilman mitään penkkien irrotelua yhdessä paikassa oli aluksi jotain
Jupinaa että penkit pitäisi ottaa irti mutta se loppui heti kun
Pyysi näyttämään mihin se perustuu ja leima tuli silläkin kerralla
Ilman osien irrotelua

juu kyl mä allekirjoitan tän täydellisesti.mulla ku on ollu iänpäivät mania paketoida ajokkejani.aikoinaan ostin pätkä patrollin perä posiolta,lienekkö niin pitkä edestakainen matka,että pakettiautoksi muutoksen pykälät oli tällä välin muuttuneet..no olihan ne tehny sen jo aikaa sit,mutten tullu tarkastaneeksi asiaa vasta ku ajokki oli kirjattu nimiini.kävi ilmi et niihin aikoihin oli pakuttamiseen tullu se 3:n kuution sääntö,ynnä tavaratilan pituus ja muut härdellit.niihin aikoihin muuten katsastus toiminta alkoi myös yksityistyä.kävin ajokkini kanssa kolme konttoria läpi,joista yhdellä oli vissiin pilailuvälinekaupast ostettu mitta,hää mittaili siin aikansa ja sano et ku teet parikyt senttii korkeen korotuksen ajokin takaosan päälle ni raapaistaan sulle siit paku.tiesinhän itse ettei siitä pakua oikeesti saa millään..yön tein töitä toivoen ettei inssille jääny hampaankoloon mitään mikä oliis saanu hänet tarkistamaan uusia säädöksiä,tahi ymmärtämään lukemaansa oikein.sain aamulla auton pakuksi ja laitoin heti myyntiin..sain ajokin nopeesti myydyksikin.se vain et kahden kuun päästä oli laitteen vuosi katsastus,minkä jälkeen alko sit puhelin kutiaan taskus.jne.tästä sen enempää.ku et uusi omistaja kävi yrittään ajokkii leimalle,mistä seuraamuksena oli jättäny kilvet konttorille ja heittäytyny byrokratiamme rattaisiin...eli joskus näin käy.toisella konttorilla syötetään mehujädee,toisella viedään kilvet autosta..
en käy kiisteleen enkä väitä tietäväni pykälistä,omakohtainen kokemus on vain opettanu et mitä enemmän asioista tiedät,sen vähemmän niistä tiedät..uskon et sulla on kans käyny jossain vaihees näin,ku eittämättä oot näis tekniikka asioissa aika tietäjä(lukenu jokusen juttusi)hatun nosto!ei tällane muinais muisto joka on eläny parasta aikaansa sillon ku suihkuissa itessään oli avautumispaine sen toiminnan määrittävä tekijä pysyny kehityksen rattaissa,miksikö..mul oli tuos se vajaan kymmenkunta vuoden aikana niin huikean hyviä mersuja ettei niit tarvinnu ropaa ollenkaa..asiat meni persoonattomiks..tylsiä ajokkeja..ei ikinä mitään..siitä suivaantuneena,luin kaikkialta mistä mersusta kuuluis eniten pahaa..mb ml 163 400cdi sellasen ny laitoin ja ihan hekumaallisessa jännässä odotan niitä kaikkii jakopää,nivel,laatikko,sähkö ja vissiin ihan kaikkia mahdollisis vikoja joiden sekaan oliis sit pitkästä aikaa heittäytyy.vois kerranki sit vuosien rypemisen jälkeen sanoo,ku joku kysyy et mikän mul on vikana ku tekee sitä ja tätä..aikasemmist ajokeist ku ei ikinään oikeen mitään ollu,tarvi aina sanoo et ku ei voi tietää ku ei ole kokemusta,ei mitään mielen kiintoo;)
eli näin.laki tarviis olla näin pienes paikas ku suomi, sama läpeensä,kaikki me kuiten tiedetään ettei asia todellisuudes ole näin..koira ei koiraa pure kuulu ihan h...etin vanha sanonta,eli jos ei ihan törkeitä poikkeamia ole,ni kyl nää katsastus inssit antaa toisilleen tilaa,vaikkei lain pykälät aina piirulleen toteutuisikaan.Sit jonain vuosikatsastuksena vastaasi tuleekin uusi vastavalmistunut kiiltävänappinen inssi,jonka on ansaittava kannuksensa,näytettävä työyhteisöllensä nuoresta iästään riippumatta,pätevyytensä yli kaikkien muiden..sillon tulee ympäristölle hengitysvaikeuksia;)
eip mittä,tällast tää on eik ole yhtä oikeaa vastausta,ku on niin monta kokkia soppaa vääntämäs..lopuksi,eräänä ajan jaksona haastateltiin telvisioonissa kaveria joka istu ylimpänä komiteassa jotka sorvailee tieliikennelakeja.kamu tuli kuviin risteys alueella missä oli suoja tie....kypärä päässä,polku pyörällä ja kertoi leveästi hymyillen,pari itikkaa hampaiden välis viel raajoja ojennellen , ettei hänellä ole ajokorrtia koskaan ollutkaan!!!mietitääs tätä...tällasta ja sit saunaan:)))

Sen verra viel edittiä(ku jäi näi lyhkäseks)et tällasten foorumien merkityksellisyys ajoneuvolainsäädäntöjen mielivaltaisuuksiin vaikuttamisessa on todella suuri.Täälä olen vuosien varrella huomannut et asiat mihin halutaan muutosta,niistä purkaudutaan eniten,ku on näin moninainen katras tietäjiä ja ne kun veivaavat tiettyjä ikäviä asioita porukalla,joku saa yhteyden aivorakenteensa reunaan ja löytää sen porsaanreijän,esittää asian eteenpäi ja sit onkin jo ympäri suomen asiaa ajamassa tietäviä kavereita,mistä seuraamuksena tulee sit myönnytyksiä joksikin aikaa meille käyttäjille.mm moninaisia autovero asioita on tääl laitettu uuteen uskoon ku joku on vain ensin hoksannu jotain.sit yhtenä rintamana on asiaan käyty käsiksi joka puolel suomea,siitä on seuraamuksena ollut et valtio on hoksannu toimivansa väärin,eihän ne sitä myönnä,mut muiden tekosyiden puitteissa loiventavat sitten käyttäjäystävällisemmäksi säädäntöjään etteivät vain jotuis takautuvaiseen vastuuseen asioist..itkumuurit on tärkeitä just tällasien takia..monikohan tavan kansalainen ymmärtää oikeesti tällaisten foorumeiden merkityksellisyyttä omaankin elämään..hyvin harvalukuinen on tää kaarti:)
pyydän viel nöyrimmästi anteeksi topiikin alkuperäiseltä kirjoittajalta ku meni näin asian viereen,pyyhkeitä vastaanotetaan:)
W163 400 cdi
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w163 Paketti-autoksi (*:ri tietäjiä kaivataan )

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

G280E kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Niin tiedäsitten...
Onko pykälät/laki jotenkin erilainen eripuolilla suomea
Mutta eteläisessä suomessa linjan pori joensuu etelä puolella
Useita erimalleja mersuja ja muitakin kuljetumia
eri konttoreilla(eriketjujen myös) katsatettu pakuiksi
Ilman mitään penkkien irrotelua yhdessä paikassa oli aluksi jotain
Jupinaa että penkit pitäisi ottaa irti mutta se loppui heti kun
Pyysi näyttämään mihin se perustuu ja leima tuli silläkin kerralla
Ilman osien irrotelua

juu kyl mä allekirjoitan tän täydellisesti.mulla ku on ollu iänpäivät mania paketoida ajokkejani.aikoinaan ostin pätkä patrollin perä posiolta,lienekkö niin pitkä edestakainen matka,että pakettiautoksi muutoksen pykälät oli tällä välin muuttuneet..no olihan ne tehny sen jo aikaa sit,mutten tullu tarkastaneeksi asiaa vasta ku ajokki oli kirjattu nimiini.kävi ilmi et niihin aikoihin oli pakuttamiseen tullu se 3:n kuution sääntö,ynnä tavaratilan pituus ja muut härdellit.niihin aikoihin muuten katsastus toiminta alkoi myös yksityistyä.kävin ajokkini kanssa kolme konttoria läpi,joista yhdellä oli vissiin pilailuvälinekaupast ostettu mitta,hää mittaili siin aikansa ja sano et ku teet parikyt senttii korkeen korotuksen ajokin takaosan päälle ni raapaistaan sulle siit paku.tiesinhän itse ettei siitä pakua oikeesti saa millään..yön tein töitä toivoen ettei inssille jääny hampaankoloon mitään mikä oliis saanu hänet tarkistamaan uusia säädöksiä,tahi ymmärtämään lukemaansa oikein.sain aamulla auton pakuksi ja laitoin heti myyntiin..sain ajokin nopeesti myydyksikin.se vain et kahden kuun päästä oli laitteen vuosi katsastus,minkä jälkeen alko sit puhelin kutiaan taskus.jne.tästä sen enempää.ku et uusi omistaja kävi yrittään ajokkii leimalle,mistä seuraamuksena oli jättäny kilvet konttorille ja heittäytyny byrokratiamme rattaisiin...eli joskus näin käy.toisella konttorilla syötetään mehujädee,toisella viedään kilvet autosta..
en käy kiisteleen enkä väitä tietäväni pykälistä,omakohtainen kokemus on vain opettanu et mitä enemmän asioista tiedät,sen vähemmän niistä tiedät..uskon et sulla on kans käyny jossain vaihees näin,ku eittämättä oot näis tekniikka asioissa aika tietäjä(lukenu jokusen juttusi)hatun nosto!ei tällane muinais muisto joka on eläny parasta aikaansa sillon ku suihkuissa itessään oli avautumispaine sen toiminnan määrittävä tekijä pysyny kehityksen rattaissa,miksikö..mul oli tuos se vajaan kymmenkunta vuoden aikana niin huikean hyviä mersuja ettei niit tarvinnu ropaa ollenkaa..asiat meni persoonattomiks..tylsiä ajokkeja..ei ikinä mitään..siitä suivaantuneena,luin kaikkialta mistä mersusta kuuluis eniten pahaa..mb ml 163 400cdi sellasen ny laitoin ja ihan hekumaallisessa jännässä odotan niitä kaikkii jakopää,nivel,laatikko,sähkö ja vissiin ihan kaikkia mahdollisis vikoja joiden sekaan oliis sit pitkästä aikaa heittäytyy.vois kerranki sit vuosien rypemisen jälkeen sanoo,ku joku kysyy et mikän mul on vikana ku tekee sitä ja tätä..aikasemmist ajokeist ku ei ikinään oikeen mitään ollu,tarvi aina sanoo et ku ei voi tietää ku ei ole kokemusta,ei mitään mielen kiintoo;)
eli näin.laki tarviis olla näin pienes paikas ku suomi, sama läpeensä,kaikki me kuiten tiedetään ettei asia todellisuudes ole näin..koira ei koiraa pure kuulu ihan h...etin vanha sanonta,eli jos ei ihan törkeitä poikkeamia ole,ni kyl nää katsastus inssit antaa toisilleen tilaa,vaikkei lain pykälät aina piirulleen toteutuisikaan.Sit jonain vuosikatsastuksena vastaasi tuleekin uusi vastavalmistunut kiiltävänappinen inssi,jonka on ansaittava kannuksensa,näytettävä työyhteisöllensä nuoresta iästään riippumatta,pätevyytensä yli kaikkien muiden..sillon tulee ympäristölle hengitysvaikeuksia;)
eip mittä,tällast tää on eik ole yhtä oikeaa vastausta,ku on niin monta kokkia soppaa vääntämäs..lopuksi,eräänä ajan jaksona haastateltiin telvisioonissa kaveria joka istu ylimpänä komiteassa jotka sorvailee tieliikennelakeja.kamu tuli kuviin risteys alueella missä oli suoja tie....kypärä päässä,polku pyörällä ja kertoi leveästi hymyillen,pari itikkaa hampaiden välis viel raajoja ojennellen , ettei hänellä ole ajokorrtia koskaan ollutkaan!!!mietitääs tätä...tällasta ja sit saunaan:)))

Sen verra viel edittiä(ku jäi näi lyhkäseks)et tällasten foorumien merkityksellisyys ajoneuvolainsäädäntöjen mielivaltaisuuksiin vaikuttamisessa on todella suuri.Täälä olen vuosien varrella huomannut et asiat mihin halutaan muutosta,niistä purkaudutaan eniten,ku on näin moninainen katras tietäjiä ja ne kun veivaavat tiettyjä ikäviä asioita porukalla,joku saa yhteyden aivorakenteensa reunaan ja löytää sen porsaanreijän,esittää asian eteenpäi ja sit onkin jo ympäri suomen asiaa ajamassa tietäviä kavereita,mistä seuraamuksena tulee sit myönnytyksiä joksikin aikaa meille käyttäjille.mm moninaisia autovero asioita on tääl laitettu uuteen uskoon ku joku on vain ensin hoksannu jotain.sit yhtenä rintamana on asiaan käyty käsiksi joka puolel suomea,siitä on seuraamuksena ollut et valtio on hoksannu toimivansa väärin,eihän ne sitä myönnä,mut muiden tekosyiden puitteissa loiventavat sitten käyttäjäystävällisemmäksi säädäntöjään etteivät vain jotuis takautuvaiseen vastuuseen asioist..itkumuurit on tärkeitä just tällasien takia..monikohan tavan kansalainen ymmärtää oikeesti tällaisten foorumeiden merkityksellisyyttä omaankin elämään..hyvin harvalukuinen on tää kaarti:)
pyydän viel nöyrimmästi anteeksi topiikin alkuperäiseltä kirjoittajalta ku meni näin asian viereen,pyyhkeitä vastaanotetaan:)
Niin mitä tulee niihin aikohin missä suutin aukeili painella...
Aika kultaa muisto jos muistaa että niissä ei vikoja ollut
Millon suutin"kusi" oli jumissa koska taas pumppu kaipaili remontia,
Kammio oli halki/irti hehkut rikki, kuplia paisunta säilössä, lämpötilan säädössä vika jne

Huona "tuuria" jos on tietentahtoen tehnnyt asetusten vastaisen muutoksen ja sen vielä
Läpi jotenkin saanut niin on ihan selvä että se "kärähtää" jossain kohdin
Ja seuraumuksia siitä tulee oli sitten sen huomannut nuori tai vanha kats henkilö

Mutta sepä siitä
Aloitaja sai onneksi jo tuolla aikaa sitten vastauksen :)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: w163 Paketti-autoksi (*:ri tietäjiä kaivataan )

Viesti Kirjoittaja G280E »

:thumbup: näillä mennään..
W163 400 cdi
gaz169
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ma 24.08.2009 09:20
Paikkakunta: jämsänkoski

Re: w163 Paketti-autoksi (*:ri tietäjiä kaivataan )

Viesti Kirjoittaja gaz169 »

Onkohan uusia kikkoja sen srs valon sammuttamisen takapenkin poiston jälkeen?
w115,w123, 609d. lp913.w163. BJ,RJ. 2cv.GS. Dax ,Tula,XT, Dnepr x2, GSA bmw.
jm90
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Pe 16.09.2011 17:07

Re: w163 Paketti-autoksi (*:ri tietäjiä kaivataan )

Viesti Kirjoittaja jm90 »

Itse vein turvavöiden vastakappaleet vain piiloon taakse sivukoteloihin kun niissä on johdotki niin pitkät, että yltää hyvin. Eipähän pala mittarissa mitkään valot ja voi olla varma, että kaikki toimii niin kuin pitää.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w163 Paketti-autoksi (*:ri tietäjiä kaivataan )

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

gaz169 kirjoitti: Ke 09.12.2020 02:25 Onkohan uusia kikkoja sen srs valon sammuttamisen takapenkin poiston jälkeen?
Mikisi pitäis olla ?
vanha hyvä poistetujen osien mukainen koodaus muutos on hyvä
systeemikin toimii kuten on tarkoitus
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
vumart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Su 18.10.2015 20:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: w163 Paketti-autoksi (*:ri tietäjiä kaivataan )

Viesti Kirjoittaja vumart »

Istuin osan kiinnitys on kiinni pohjassa(läpipultit) oli aika vaikea irroittaa kun pyöriläpi on sopivasti äänenvaimentimen kohdalla, itse otin koko penkin pois ja kats.as:lle, aikaraskas yksin nostaa autosta, siis 1/4 se on kevyt, mutta 3/4 on jo raskaampi siellä on kaasujouset keventämässsä selkänojan käyttöä. W163:ssa lähtee koko pakettina. Starilla katsottiin ettei ollut turvavyön kiristäjiä, jotain johtoja meni, mutta ei syttynyt mitään varoitus valoja. Toivottavasti selvensi. Varkaudessa hyvä st*** tietäjä.
gaz169
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ma 24.08.2009 09:20
Paikkakunta: jämsänkoski

Re: w163 Paketti-autoksi (*:ri tietäjiä kaivataan )

Viesti Kirjoittaja gaz169 »

Joo nyt pakuna, penkeistä otin turvavyön soljet ja laitoin takasin piuhoihin kiinni niin sammu ylimääräiset valot. Vakuutus maksukin maltillinen 127e pakuna.
w115,w123, 609d. lp913.w163. BJ,RJ. 2cv.GS. Dax ,Tula,XT, Dnepr x2, GSA bmw.
Vastaa Viestiin