w211 pakoputken hitsaus, mitä akkukaapeleita irti?
w211 pakoputken hitsaus, mitä akkukaapeleita irti?
Eli -04 211 korisesta tarttis takaa muutama putken kannake hitsata ennenku ne katkeaa. rosteri syövyttänyt rautaa pois.
Eli Isosta akusta kumpi vai kummatki akunkengät pois? entäs pikkuakku? ja tartteeko odotella väylien sammumista ennen? Ovet lukossa vai auki?
vältyttäis sähkö ongelmilta...
Eli Isosta akusta kumpi vai kummatki akunkengät pois? entäs pikkuakku? ja tartteeko odotella väylien sammumista ennen? Ovet lukossa vai auki?
vältyttäis sähkö ongelmilta...
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: w211 pakoputken hitsaus, mitä akkukaapeleita irti?
Ota ainakin akun -napa irti ja avaime pois virta lukosta ovet kiinni niin eiköhän onnistu. Odota noin 5 min ennen kuin aloitat työt.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w211 pakoputken hitsaus, mitä akkukaapeleita irti?
Miksi ?
hitsauksen maa johto pakoputkken siihen hitsaus kohdan lähelle,
Eneminkin niitä ongelmia tulee akunjohtojen irrotamisesta
hitsauksen maa johto pakoputkken siihen hitsaus kohdan lähelle,
Eneminkin niitä ongelmia tulee akunjohtojen irrotamisesta
Mökkillä
'
'
Re: w211 pakoputken hitsaus, mitä akkukaapeleita irti?
Ei akkujohtojen irrotuksesta tule mitään ongelmia. Hitsauksen ajaksi kannattaa ison ja pienen akun maa irrottaa.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: w211 pakoputken hitsaus, mitä akkukaapeleita irti?
kiitos vastauksista
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: w211 pakoputken hitsaus, mitä akkukaapeleita irti?
No kyllä minäkin olen aina pyrkiny irroittaan maat ennen hitsauksia,monesti on kyllä jääny irroittamattakin,eikä mitään ole koskaan vaurioitunut.
Onko kenelläkään ihan fyysistä kokemusta et olis jotain menny rikki ilman kaapeleiden irroitusta??
voin sanoa hitsanneeni paljon kaikenlaisia ajokkeja.
En silti kehoita ketään olemaan iroittamatta maita ennen hitsauksia..
Onko kenelläkään ihan fyysistä kokemusta et olis jotain menny rikki ilman kaapeleiden irroitusta??
voin sanoa hitsanneeni paljon kaikenlaisia ajokkeja.
En silti kehoita ketään olemaan iroittamatta maita ennen hitsauksia..
W163 400 cdi
Re: w211 pakoputken hitsaus, mitä akkukaapeleita irti?
Nimenomaan näinFinlandMerceds kirjoitti:Miksi ?
hitsauksen maa johto pakoputkken siihen hitsaus kohdan lähelle,
Eneminkin niitä ongelmia tulee akunjohtojen irrotamisesta
oulaistenliikenne.fi
Re: w211 pakoputken hitsaus, mitä akkukaapeleita irti?
Siksi suosittelin tuota -navan irroitusta, kun tiedän joitain tapauksia jossa lyöty maadoitus sopivaan kohtaan ja ollutkin ruunkoon yhteydessä.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w211 pakoputken hitsaus, mitä akkukaapeleita irti?
'kttopar kirjoitti:Ei akkujohtojen irrotuksesta tule mitään ongelmia.
Niin eihän se mikään ongelma ole vaihtaa vaikapa uusi sami tai command sen jälkeen
niitähän on ihan yleisesti myynnissä vielä
Mökkillä
'
'
Re: w211 pakoputken hitsaus, mitä akkukaapeleita irti?
Lukekaapas E-mallin W211 käyttäjän käsikirjasta ( Sivu 411 saksankielinen versio ) miten akku irrotetaan ja taas kytketään takaisin.
Sivulla 412 kerrotaan mitä joutuu tekemään takaisin asennuksen jälkeen eli ESP:n , kellon , sähköikkunoitten ja kattoikkunan
kalibroinnin. Ei puhuta mitään apuakun tarpeesta irrotuksen ja takaisin asennuksen aikana.
Jos käyttäjän käsikirjassa akun irrotus neuvotaan näin niin ei siinä ole mitään riskiä.
Olen irrottanut akun useammasta W211 mallin mersusta eikä ilmennyt mitään ongelmia.
Sivulla 412 kerrotaan mitä joutuu tekemään takaisin asennuksen jälkeen eli ESP:n , kellon , sähköikkunoitten ja kattoikkunan
kalibroinnin. Ei puhuta mitään apuakun tarpeesta irrotuksen ja takaisin asennuksen aikana.
Jos käyttäjän käsikirjassa akun irrotus neuvotaan näin niin ei siinä ole mitään riskiä.
Olen irrottanut akun useammasta W211 mallin mersusta eikä ilmennyt mitään ongelmia.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: w211 pakoputken hitsaus, mitä akkukaapeleita irti?
JustJos käyttäjän käsikirjassa akun irrotus neuvotaan näin niin ei siinä ole mitään riskiä.
Muistaakseni niissä opuksissa sanottiin myös ettei vaihteistoöljyjä tarvitse vaihtaa kuin kerran 60tkm kohdalla eikä koskaan enää sen jälkeen.
oulaistenliikenne.fi
Re: w211 pakoputken hitsaus, mitä akkukaapeleita irti?
Justdealer kirjoitti:
Muistaakseni niissä opuksissa sanottiin myös ettei vaihteistoöljyjä tarvitse vaihtaa kuin kerran 60tkm kohdalla eikä koskaan enää sen jälkeen.[/quote]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tällasta kaikilla ei ole varaa/järki haraa vastaan, vaihtaa kolmen vuoden välein uuteen,mihin mitä ilmeisimmin em.käsikirja on väsätty vastuu siirtyy takuu ajan loputtua lukijalle ...
W163 400 cdi
Re: w211 pakoputken hitsaus, mitä akkukaapeleita irti?
onkohan kenelläkään kokemusta, että jotain olisi särkynyt hitsauksen takia, kun akunkaapeleita ei ole irrotettu? onko koko homma vaan urbaania legendaa, vai onko noissa jotain perää? minä olen aina hitsannu kaikki romuni ja muidenkin romut akut paikoillaan ja piuhat kiinni, eikä koskaan ole mitään hajonnut. paitsi kerran yhden nissanin takapenkki paloi, kun pyäränkaaria hitsailin, mutta se nyt ei liittynyt mitenkään akunkaapeleihin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w211 pakoputken hitsaus, mitä akkukaapeleita irti?
Kyllähän sitä vaurioita saadaan aikaan jos esim. pakoputkea hitsattaessa sähköllä pistetään maapuristin takapyörännapaan ja moottorin maakaapeli on rikki. Kaikki hitsausvirta kiertää tällöin moottorin antureitten ja apulaitteitten kautta voimansiirto mukaanluettuna(pyörännapa) ja siinä saa siipeensä moni elektroniikkalaite ja voimansiirron laakerit. Mutta jos hitsari on maalaisjärjellä varustettu niin hän pistää sen maakaapelin siihen kohti josta on mahdollisimman lyhyt ja suora matka lisäainetta sulattavaan valokaaren kohtaan. Jos homma epäilyttää niin hitsaa kaasulla ja eipä synny jännitepiikkejä eikä vuotovirtoja.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: w211 pakoputken hitsaus, mitä akkukaapeleita irti?
Työkaveri hitsasi joskus Escortin pohjasta reikää umpeen, maakaapeli tukevasti vetokoukun nupissa kiinni. Kärysi takavalojen johdot ja takavaloumpiot.
oulaistenliikenne.fi
Re: w211 pakoputken hitsaus, mitä akkukaapeleita irti?
Mä olen hitsannut w211:en pakoputkea mitään irrottamatta. Maakaapeli vaan kiinni mahd. lähelle. Omalla vastuulla...
Re: w211 pakoputken hitsaus, mitä akkukaapeleita irti?
Täällä hitsattu 203sta akku kiinni, pakoputkea.