Epätoivoinen paavon kanssa.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
henkkao
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 27.08.2015 17:25

Epätoivoinen paavon kanssa.

Viesti Kirjoittaja henkkao »

Apua arvon foorumilaiset nyt loppuu mielikuvitus ja järki -96 W210 290tdt:n kanssa :evil: . Sahuuttaa käyntiin tolkuttoman kauan aamuisin ja myös ajon jälkeen, mutta ei niin kauan. Viime talvena lähti -32 pakkasesta kerrasta käyntiin ,mutta jos oli roikassa niin akusta virta loppui ennen kuin lähti käyntiin. Olen laittanut kevään ja kesän aikaan syöttöpumpun ylemmän kannen tiivisteen, polttoaine putkien o-renkaat, paluupuolen letkut, lisä siirtopumpun, paluupuolelle takaiskun, imuilman lämpötunnistimen, hehkun lämpötunnistimen, kampiakselin asentotunnistimen. Ensin teki satunnaisesti kyseistä vikaa jo viime kesänä, mutta nyt jokapäiväinen riesa. Starissa en ole käyttänyt mutta autocomissa kolmesti eikä mitään kyseiseen vikaan viittaavaa ole löytynyt. Etukäteen viisaampien avusta kiittäen. Anteeksi jos on epäselvää tekstiä kun eka kertaa tänne kirjoitan, lueskellut näitä juttuja kylläkin jo useamman vuoden.
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: Epätoivoinen paavon kanssa.

Viesti Kirjoittaja etrade »

Kaikenlaiset pumput ja takaiskut mitä ei ole tehtaalla laitettu ei kuulu sinne ja ne kannattaa ottaa pois ettei riko paikkoja.
mese.JPG
mese1.JPG
henkkao
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 27.08.2015 17:25

Re: Epätoivoinen paavon kanssa.

Viesti Kirjoittaja henkkao »

Löytyneekö kyseinen takaisku syöttöpumpun takaosasta?
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: Epätoivoinen paavon kanssa.

Viesti Kirjoittaja etrade »

Jep. Pumpun ja suuttimien paluuletkun välis. Pirun kallis uutena.
henkkao
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 27.08.2015 17:25

Re: Epätoivoinen paavon kanssa.

Viesti Kirjoittaja henkkao »

liekkö KL:llä kans pirun kallis.
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: Epätoivoinen paavon kanssa.

Viesti Kirjoittaja G280E »

Lähtisin täs kohdin auton kans nosturille/rasvamontulle ja alkais käymään läpi tankilta lähteviä pa putkia.mulla oli ihan tuhannen haperoja kaikki metalliyhteet,vebaston pa linja oli haaroitettu päälinjasta..muistankohan oikein et oli jonkinpituinen pätkä taka akselin takapuolella ihan metalliputkea(ohutta pilliä) joka oli tosiaan ihan haperoa ja veteli sieltä ilmoja järjestelmään.luonnollisesti ihan samat oireet.
Kuten aina,vianmahdollisuuksia on moninaisia ja tämä on yksi varteenotettava niistä.
ilmoja vetelee,eikä ilma tule järjestelmään paluupuolelta,vaan väliltä tankki ja jakajapumppu syöttölinjasta,arvelen ma.
Viimeksi muokannut G280E, To 27.08.2015 22:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W163 400 cdi
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: Epätoivoinen paavon kanssa.

Viesti Kirjoittaja etrade »

henkkao kirjoitti:liekkö KL:llä kans pirun kallis.
Ei mitään hajua, mutta netistä yritin päiviä etsiä kyseistä osaa ja kalliita olivat.

Sain ilmaiseksi tuollaisen purkaamolta ja huomas heti eron kun puhalti ja imi tuota takaiskua. Toimii kuitenkin hyvin tuo romikselta saatu... ainakin vielä kun ollut vuoden käytös...
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: Epätoivoinen paavon kanssa.

Viesti Kirjoittaja etrade »

G280E kirjoitti:eikä ilma tule järjestelmään paluupuolelta,vaan väliltä tankki ja jakajapumppu syöttölinjasta,arvelen ma.
Voisitko siirtyä johonkin toiseen viestiketjuun trollaamaan.
henkkao
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 27.08.2015 17:25

Re: Epätoivoinen paavon kanssa.

Viesti Kirjoittaja henkkao »

Jos tuo venttiili on sökö niin pääseekö pumppu tyhjenemään paluuputken kautta. Pitänee ottaa se lisä pumppu pois kun eipä siitä hyötyäkään ole ollut.
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: Epätoivoinen paavon kanssa.

Viesti Kirjoittaja etrade »

henkkao kirjoitti:Jos tuo venttiili on sökö niin pääseekö pumppu tyhjenemään paluuputken kautta.
Kun tuo takaisku sulkeutuu saa paluuputki tyhjentyä jos haluaa, mutta sinnekin tulee sulku jos ei esim suuttimien paluuletkut vuoda.

Toinen venttiili pumpun päällä joka saattaa tehdä samaa, mutta itellä ei vaikutusta. Kuvas vasemmalla alhaalla mikä tarvii erikoisavaimen.

Videot kuvan venttiili:
https://www.youtube.com/watch?v=oDHxNZcSPZo" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.youtube.com/watch?v=6PW0Z5b ... re=channel" onclick="window.open(this.href);return false;
mese3.JPG
henkkao
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 27.08.2015 17:25

Re: Epätoivoinen paavon kanssa.

Viesti Kirjoittaja henkkao »

Yritetään näillä vinkeillä lähtee ratkomaan tätä erittäin ärsyttävää ongelmaa. Jos jostain muualta löytäis tuon venttiilin kun marmoritiskiltä niin ois hyvä... Kiitos näistä vinkeistä ja lisää saa laittaa jos muuta tulee mieleen. Ilmottelen kun saan uuden venttiilin ja pääsen testaamaan et miten kävi.
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: Epätoivoinen paavon kanssa.

Viesti Kirjoittaja G280E »

etrade kirjoitti:
G280E kirjoitti:eikä ilma tule järjestelmään paluupuolelta,vaan väliltä tankki ja jakajapumppu syöttölinjasta,arvelen ma.
Voisitko siirtyä johonkin toiseen viestiketjuun trollaamaan.
Heh, Voin kyllä,kun noin kauniisti pyydät :thumbup:
W163 400 cdi
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: Epätoivoinen paavon kanssa.

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Hei
Etrade elä ota tätä selvittelyä noin vakavasti !
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
henkkao
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 27.08.2015 17:25

Re: Epätoivoinen paavon kanssa.

Viesti Kirjoittaja henkkao »

Nyt ois venttiili tilattu KL:ltä 100€. En kehannu veholta ees kysyä. Voikohan tämä oire tehä jonku vikatilan kun välillä ei kierrä kun 3000rpm ja muutenki ku 200D W123, vikatila häviää kun sammuttaa ja käynnistää uudestaan.
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: Epätoivoinen paavon kanssa.

Viesti Kirjoittaja etrade »

Ei nuo ilmavaivat mitään vikatilaa tee. Auto pitäis saada Star testeriin jos sellaista esiintyy.

Olet varmaan tarkistanu että pumpun kiinnitys ruuvit 3kpl on kiinni. Joskus lukenu että niitä on ollu löysällä.
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: Epätoivoinen paavon kanssa.

Viesti Kirjoittaja etrade »

henkkao kirjoitti:Nyt ois venttiili tilattu KL:ltä 100€.
Ei mulla ollu tarkoitus ostattaa sulla uutta takaiskuventtiiliä vaan oletin että lainaat joltakin testiin kyseistä osaa tai otat ensin oman irti ja kokeilet puhaltaa ja imeä sitä.
Tuskin kenelläkään täällä foorumilla on kristallipalloa mistä näkee toisen ongelmat, vaikka olis melko varma viasta.

Niin pirun moni asia vaikuttaa vikoihin mitä ei voi tietysti vaatiakkaan toiselta että se kaiken osaa kertoa. Esimerkiksi jos auto seissy pitkään, kolaroitu, tai mitä ihmeellisimpiä. Tuo vikatila juttu on harmittava ja se saattaa pahimmas tapaukses viitata siihen pumpun kanteen mihin menee sähköt :evil: .
henkkao
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 27.08.2015 17:25

Re: Epätoivoinen paavon kanssa.

Viesti Kirjoittaja henkkao »

Nou panic! Tuleepahan nyt ainaki varmistettua onko se vika siellä, ei tämä paavoilu aina muutenkaan niin edullista ole kun ainoastaan polttoaineen syönnin puolesta. En oottanutkaan että joku osaisi sanoa suoraa ja 100% varmasti missä vika, on nuo niin henkimaailman vehkeitä aina välillä. Taidan laittaa pihasta -81 taunuksen liikenteeseen niin ei oo liikaa sähköö ja ns. älyä! Onhan se paljon mahdollista että vika vois olla tuossa kun miettii niin sehän pääsee laskemaan pumpulta paineet pois jos se venttiili ei pidä, eiköhän lie pumpun ylipaine venttiili. Mut sepä selviää ens viikolla. Liekköhän kajaanissa tai iisalmessa kellään staria?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17207
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Epätoivoinen paavon kanssa.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Muoviset polttoaineputket oli vaihdettu ? Ettei pelkästään O-renkaat ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: Epätoivoinen paavon kanssa.

Viesti Kirjoittaja G280E »

etrade kirjoitti:
henkkao kirjoitti:Nyt ois venttiili tilattu KL:ltä 100€.
Ei mulla ollu tarkoitus ostattaa sulla uutta takaiskuventtiiliä vaan oletin että lainaat joltakin testiin kyseistä osaa tai otat ensin oman irti ja kokeilet puhaltaa ja imeä sitä.
Tuskin kenelläkään täällä foorumilla on kristallipalloa mistä näkee toisen ongelmat, vaikka olis melko varma viasta.

Niin pirun moni asia vaikuttaa vikoihin mitä ei voi tietysti vaatiakkaan toiselta että se kaiken osaa kertoa. Esimerkiksi jos auto seissy pitkään, kolaroitu, tai mitä ihmeellisimpiä. Tuo vikatila juttu on harmittava ja se saattaa pahimmas tapaukses viitata siihen pumpun kanteen mihin menee sähköt :evil: .
Yritähän nyt olla jämeränä kun nii hanakasti omit threadin itsellesi,tää kaikki on nyt vain ja ainoastaan sinun vastuullasi!!!
T:Trolli oulusta :thumbup:
W163 400 cdi
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Epätoivoinen paavon kanssa.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kyllä tuossa G280E:n selostuksessa mun mielestä ainakin oli ihan selvä pointti, enkä nähny siinä mitään trollia. mulla meinaan oli joskus kanssa polttoaineputkessa tankilta pumpulle kulkevassa linjassa pienehkö vuoto. ei se ulospäin mitään vuotanut, mutta hörppi ilmaa järjestelmään ja kovemmassa kiihdytyksessä lakkas vetämästä ja välillä ihan sammukin. tämä oli vanhemmassa rivipumpullisessa, mutta jos väykässä on siirtopumppu samaan tapaan keulalla, eikä tankissa, niin tuolla tankilta pumpulle kulkevassa linjassa on alipainetta, eikä ylipainetta, jolloinka vuoto ei välttämättä näy ulospäin. ja jos vuotaa, niin voipi hyvinkin olla siellä vikaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: Epätoivoinen paavon kanssa.

Viesti Kirjoittaja etrade »

tuossa on jakajapumppu mikä imee itse tankista

Jos viestiketjun aloittaja muokkais viestiketjun otsikkoa niin olis helpompi trolleille :)
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: Epätoivoinen paavon kanssa.

Viesti Kirjoittaja G280E »

etrade kirjoitti:tuossa on jakajapumppu mikä imee itse tankista

Jos viestiketjun aloittaja muokkais viestiketjun otsikkoa niin olis helpompi trolleille :)

Oot ihan aikuisten oikeesti pimee tyyppi.kaikenlaisia.hoitolaitoksestako kirjoittelet?
Älä jätä enää yhtään lääkettä ottamatta,kyl ne hoitotädit tietää mitä tarvitset pysyäksesi nipussa.
Tsekkaa ne ilmavuodot ennenku ostat puol autoa uutta osaa.ihan sama millä periaatteella IMEE löpön tankista jos ottaa ilmaa mukaan neropatti.
W163 400 cdi
Vastaa Viestiin