Epätoivoinen paavon kanssa.
Epätoivoinen paavon kanssa.
Apua arvon foorumilaiset nyt loppuu mielikuvitus ja järki -96 W210 290tdt:n kanssa . Sahuuttaa käyntiin tolkuttoman kauan aamuisin ja myös ajon jälkeen, mutta ei niin kauan. Viime talvena lähti -32 pakkasesta kerrasta käyntiin ,mutta jos oli roikassa niin akusta virta loppui ennen kuin lähti käyntiin. Olen laittanut kevään ja kesän aikaan syöttöpumpun ylemmän kannen tiivisteen, polttoaine putkien o-renkaat, paluupuolen letkut, lisä siirtopumpun, paluupuolelle takaiskun, imuilman lämpötunnistimen, hehkun lämpötunnistimen, kampiakselin asentotunnistimen. Ensin teki satunnaisesti kyseistä vikaa jo viime kesänä, mutta nyt jokapäiväinen riesa. Starissa en ole käyttänyt mutta autocomissa kolmesti eikä mitään kyseiseen vikaan viittaavaa ole löytynyt. Etukäteen viisaampien avusta kiittäen. Anteeksi jos on epäselvää tekstiä kun eka kertaa tänne kirjoitan, lueskellut näitä juttuja kylläkin jo useamman vuoden.
Re: Epätoivoinen paavon kanssa.
Kaikenlaiset pumput ja takaiskut mitä ei ole tehtaalla laitettu ei kuulu sinne ja ne kannattaa ottaa pois ettei riko paikkoja.
Re: Epätoivoinen paavon kanssa.
Löytyneekö kyseinen takaisku syöttöpumpun takaosasta?
Re: Epätoivoinen paavon kanssa.
Jep. Pumpun ja suuttimien paluuletkun välis. Pirun kallis uutena.
Re: Epätoivoinen paavon kanssa.
liekkö KL:llä kans pirun kallis.
Re: Epätoivoinen paavon kanssa.
Lähtisin täs kohdin auton kans nosturille/rasvamontulle ja alkais käymään läpi tankilta lähteviä pa putkia.mulla oli ihan tuhannen haperoja kaikki metalliyhteet,vebaston pa linja oli haaroitettu päälinjasta..muistankohan oikein et oli jonkinpituinen pätkä taka akselin takapuolella ihan metalliputkea(ohutta pilliä) joka oli tosiaan ihan haperoa ja veteli sieltä ilmoja järjestelmään.luonnollisesti ihan samat oireet.
Kuten aina,vianmahdollisuuksia on moninaisia ja tämä on yksi varteenotettava niistä.
ilmoja vetelee,eikä ilma tule järjestelmään paluupuolelta,vaan väliltä tankki ja jakajapumppu syöttölinjasta,arvelen ma.
Kuten aina,vianmahdollisuuksia on moninaisia ja tämä on yksi varteenotettava niistä.
ilmoja vetelee,eikä ilma tule järjestelmään paluupuolelta,vaan väliltä tankki ja jakajapumppu syöttölinjasta,arvelen ma.
Viimeksi muokannut G280E, To 27.08.2015 22:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W163 400 cdi
Re: Epätoivoinen paavon kanssa.
Ei mitään hajua, mutta netistä yritin päiviä etsiä kyseistä osaa ja kalliita olivat.henkkao kirjoitti:liekkö KL:llä kans pirun kallis.
Sain ilmaiseksi tuollaisen purkaamolta ja huomas heti eron kun puhalti ja imi tuota takaiskua. Toimii kuitenkin hyvin tuo romikselta saatu... ainakin vielä kun ollut vuoden käytös...
Re: Epätoivoinen paavon kanssa.
Voisitko siirtyä johonkin toiseen viestiketjuun trollaamaan.G280E kirjoitti:eikä ilma tule järjestelmään paluupuolelta,vaan väliltä tankki ja jakajapumppu syöttölinjasta,arvelen ma.
Re: Epätoivoinen paavon kanssa.
Jos tuo venttiili on sökö niin pääseekö pumppu tyhjenemään paluuputken kautta. Pitänee ottaa se lisä pumppu pois kun eipä siitä hyötyäkään ole ollut.
Re: Epätoivoinen paavon kanssa.
Kun tuo takaisku sulkeutuu saa paluuputki tyhjentyä jos haluaa, mutta sinnekin tulee sulku jos ei esim suuttimien paluuletkut vuoda.henkkao kirjoitti:Jos tuo venttiili on sökö niin pääseekö pumppu tyhjenemään paluuputken kautta.
Toinen venttiili pumpun päällä joka saattaa tehdä samaa, mutta itellä ei vaikutusta. Kuvas vasemmalla alhaalla mikä tarvii erikoisavaimen.
Videot kuvan venttiili:
https://www.youtube.com/watch?v=oDHxNZcSPZo" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=6PW0Z5b ... re=channel" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Epätoivoinen paavon kanssa.
Yritetään näillä vinkeillä lähtee ratkomaan tätä erittäin ärsyttävää ongelmaa. Jos jostain muualta löytäis tuon venttiilin kun marmoritiskiltä niin ois hyvä... Kiitos näistä vinkeistä ja lisää saa laittaa jos muuta tulee mieleen. Ilmottelen kun saan uuden venttiilin ja pääsen testaamaan et miten kävi.
Re: Epätoivoinen paavon kanssa.
Heh, Voin kyllä,kun noin kauniisti pyydätetrade kirjoitti:Voisitko siirtyä johonkin toiseen viestiketjuun trollaamaan.G280E kirjoitti:eikä ilma tule järjestelmään paluupuolelta,vaan väliltä tankki ja jakajapumppu syöttölinjasta,arvelen ma.
W163 400 cdi
Re: Epätoivoinen paavon kanssa.
Hei
Etrade elä ota tätä selvittelyä noin vakavasti !
Etrade elä ota tätä selvittelyä noin vakavasti !
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: Epätoivoinen paavon kanssa.
Nyt ois venttiili tilattu KL:ltä 100€. En kehannu veholta ees kysyä. Voikohan tämä oire tehä jonku vikatilan kun välillä ei kierrä kun 3000rpm ja muutenki ku 200D W123, vikatila häviää kun sammuttaa ja käynnistää uudestaan.
Re: Epätoivoinen paavon kanssa.
Ei nuo ilmavaivat mitään vikatilaa tee. Auto pitäis saada Star testeriin jos sellaista esiintyy.
Olet varmaan tarkistanu että pumpun kiinnitys ruuvit 3kpl on kiinni. Joskus lukenu että niitä on ollu löysällä.
Olet varmaan tarkistanu että pumpun kiinnitys ruuvit 3kpl on kiinni. Joskus lukenu että niitä on ollu löysällä.
Re: Epätoivoinen paavon kanssa.
Ei mulla ollu tarkoitus ostattaa sulla uutta takaiskuventtiiliä vaan oletin että lainaat joltakin testiin kyseistä osaa tai otat ensin oman irti ja kokeilet puhaltaa ja imeä sitä.henkkao kirjoitti:Nyt ois venttiili tilattu KL:ltä 100€.
Tuskin kenelläkään täällä foorumilla on kristallipalloa mistä näkee toisen ongelmat, vaikka olis melko varma viasta.
Niin pirun moni asia vaikuttaa vikoihin mitä ei voi tietysti vaatiakkaan toiselta että se kaiken osaa kertoa. Esimerkiksi jos auto seissy pitkään, kolaroitu, tai mitä ihmeellisimpiä. Tuo vikatila juttu on harmittava ja se saattaa pahimmas tapaukses viitata siihen pumpun kanteen mihin menee sähköt .
Re: Epätoivoinen paavon kanssa.
Nou panic! Tuleepahan nyt ainaki varmistettua onko se vika siellä, ei tämä paavoilu aina muutenkaan niin edullista ole kun ainoastaan polttoaineen syönnin puolesta. En oottanutkaan että joku osaisi sanoa suoraa ja 100% varmasti missä vika, on nuo niin henkimaailman vehkeitä aina välillä. Taidan laittaa pihasta -81 taunuksen liikenteeseen niin ei oo liikaa sähköö ja ns. älyä! Onhan se paljon mahdollista että vika vois olla tuossa kun miettii niin sehän pääsee laskemaan pumpulta paineet pois jos se venttiili ei pidä, eiköhän lie pumpun ylipaine venttiili. Mut sepä selviää ens viikolla. Liekköhän kajaanissa tai iisalmessa kellään staria?
Re: Epätoivoinen paavon kanssa.
Muoviset polttoaineputket oli vaihdettu ? Ettei pelkästään O-renkaat ?
oulaistenliikenne.fi
Re: Epätoivoinen paavon kanssa.
Yritähän nyt olla jämeränä kun nii hanakasti omit threadin itsellesi,tää kaikki on nyt vain ja ainoastaan sinun vastuullasi!!!etrade kirjoitti:Ei mulla ollu tarkoitus ostattaa sulla uutta takaiskuventtiiliä vaan oletin että lainaat joltakin testiin kyseistä osaa tai otat ensin oman irti ja kokeilet puhaltaa ja imeä sitä.henkkao kirjoitti:Nyt ois venttiili tilattu KL:ltä 100€.
Tuskin kenelläkään täällä foorumilla on kristallipalloa mistä näkee toisen ongelmat, vaikka olis melko varma viasta.
Niin pirun moni asia vaikuttaa vikoihin mitä ei voi tietysti vaatiakkaan toiselta että se kaiken osaa kertoa. Esimerkiksi jos auto seissy pitkään, kolaroitu, tai mitä ihmeellisimpiä. Tuo vikatila juttu on harmittava ja se saattaa pahimmas tapaukses viitata siihen pumpun kanteen mihin menee sähköt .
T:Trolli oulusta
W163 400 cdi
Re: Epätoivoinen paavon kanssa.
kyllä tuossa G280E:n selostuksessa mun mielestä ainakin oli ihan selvä pointti, enkä nähny siinä mitään trollia. mulla meinaan oli joskus kanssa polttoaineputkessa tankilta pumpulle kulkevassa linjassa pienehkö vuoto. ei se ulospäin mitään vuotanut, mutta hörppi ilmaa järjestelmään ja kovemmassa kiihdytyksessä lakkas vetämästä ja välillä ihan sammukin. tämä oli vanhemmassa rivipumpullisessa, mutta jos väykässä on siirtopumppu samaan tapaan keulalla, eikä tankissa, niin tuolla tankilta pumpulle kulkevassa linjassa on alipainetta, eikä ylipainetta, jolloinka vuoto ei välttämättä näy ulospäin. ja jos vuotaa, niin voipi hyvinkin olla siellä vikaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Epätoivoinen paavon kanssa.
tuossa on jakajapumppu mikä imee itse tankista
Jos viestiketjun aloittaja muokkais viestiketjun otsikkoa niin olis helpompi trolleille
Jos viestiketjun aloittaja muokkais viestiketjun otsikkoa niin olis helpompi trolleille
Re: Epätoivoinen paavon kanssa.
etrade kirjoitti:tuossa on jakajapumppu mikä imee itse tankista
Jos viestiketjun aloittaja muokkais viestiketjun otsikkoa niin olis helpompi trolleille
Oot ihan aikuisten oikeesti pimee tyyppi.kaikenlaisia.hoitolaitoksestako kirjoittelet?
Älä jätä enää yhtään lääkettä ottamatta,kyl ne hoitotädit tietää mitä tarvitset pysyäksesi nipussa.
Tsekkaa ne ilmavuodot ennenku ostat puol autoa uutta osaa.ihan sama millä periaatteella IMEE löpön tankista jos ottaa ilmaa mukaan neropatti.
W163 400 cdi