S124 280TE M104 automaatti vm-93
S124 280TE M104 automaatti vm-93
Eli käyntihäiriö vaivaa kyseistä merkkeedestä. Liikkeelle lähtiessä "nyökkää" eli käyttää kierroksia jossain 400-500rpm tietämillä, satunnaisesti ihan sammuukin. Käyntiin lähtee hyvin kylmänä ja lämpimänä mutta häiriöö esintyy silloin kun moottorin lämpötila nousee 60 asteen seudulle. Kaasuläppäkoteloko siellä kiukuttelee? Johtosarja ilmamassalle ja puolille on uusittu sekä puolat, ilmamassamittari, tulpat, lambda ja tulpanjohdot uusittu... Kaasuläppä putsattu, ilmamassamittari putsattu jne... Paikallaan mielestäni ottaa kierroksia heikosti, ainakin kaverin W210 320 on paljon kierrosherkempi. Onkos 2,8 ja 3,2 periaatteessa sama mylly? Onko kaasuläppäkotelot, ilmamassat jne samoja? Youtubesta katellu videoita missä joku äijä nuita koteloita korjailee ja sen saanu niistä selville että johdot hapertuu samalailla kun muutkin moottorin sähköt. Kannattaako siis ottaa kaasuläppäkotelo pöydälle ja rueta johtoja uusimaan vai kerralla uusi kotelo? Autossahan ei ole ASR:ää eli sellainen missä ASR on ei käy tuohon? Mikäs se systeemi keskellä imusarjaa on? Youtubessa se äijä purkaa kotelon irti tollasesta m104 ja irroittaa samalla sellasen mokkulan sieltä imusarjasta? Missäs sijaitsee kaasuläppäkotelon ohjainboxi?
Näihin "pariin" kysymykseen kun joku viisas osaisi vasta niin olisin kiitollinen
Näihin "pariin" kysymykseen kun joku viisas osaisi vasta niin olisin kiitollinen
Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
Bensapaine kannattaisi mitata ..ainakin m111 koneissa on noita mennyt.tämäkin samaa sarjaa mutta pitempi..onko tässä muuten kaksi pumppua?...kuuntele pyöriikö molemmat..tankissa on sihti ja suodinkin siinä pumpun lähellä..onko vaihdettu?Sitten jos nokka akselin ennakon säädin ei pelaa niin ei ole voimaa tarjolla niin kuin pitäisi .
Kaasuläppäkoteloita taitaa olla varsin monella numerolla..kannattaa tieten kurkata sinne sisään ne johdot kun ovat ihan ruuvien irroituksen päässä..tutki myös kumilaippa imusarjan ja kotelon välistä.
Kaasuläppäkoteloita taitaa olla varsin monella numerolla..kannattaa tieten kurkata sinne sisään ne johdot kun ovat ihan ruuvien irroituksen päässä..tutki myös kumilaippa imusarjan ja kotelon välistä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
Bensanpaineet mitattu ja olivat muistaaksen 4bar luokkaa. Ja jos bensanpaineet ois matalat nii sillohan meno loppus korkeilla kierroksilla. Tässä ongelma juuri tuo tyhjäkäynti ja alaväännöt. Liikkeessä on alhaalliki voimaa mutta paikallaan ei ota kierroksia silleensä kuin kuuluisi. Onko se kaasuläppä miten purettavissa? Onko se pistoke purettavissa että saako tehtyä johot sinne pistokkeeseen asti? Päästöthän tuossa oli kierroksilla ok mutta tyhjäkäynnillä co arvo taivaissa eli rikkaalla käy
Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
Bensapumppu tai joku vänkärin puolella takaoven kohalla pitää sellasta ihme suhinaa. Asentaja tuumas vaan että ei vaikuta mihinkää ja että bensapumppu(t) toimii. Mites ton nokan ennakon säätimen testaa? Onko se se mokkula kannen päässä mihin menee alipaineletkuja?
-
- Mersumies
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
Onko siinä 280 muuttuva imusarja minulla 320 on alipainekalvo liikuttaa läppää imusarjassa. alipainetta ohjataan sähköisesti ventiilillä.xreit kirjoitti:Eli käyntihäiriö vaivaa kyseistä merkkeedestä. Liikkeelle lähtiessä "nyökkää" eli käyttää kierroksia jossain 400-500rpm tietämillä, satunnaisesti ihan sammuukin. Käyntiin lähtee hyvin kylmänä ja lämpimänä mutta häiriöö esintyy silloin kun moottorin lämpötila nousee 60 asteen seudulle. Kaasuläppäkoteloko siellä kiukuttelee? Johtosarja ilmamassalle ja puolille on uusittu sekä puolat, ilmamassamittari, tulpat, lambda ja tulpanjohdot uusittu... Kaasuläppä putsattu, ilmamassamittari putsattu jne... Paikallaan mielestäni ottaa kierroksia heikosti, ainakin kaverin W210 320 on paljon kierrosherkempi. Onkos 2,8 ja 3,2 periaatteessa sama mylly? Onko kaasuläppäkotelot, ilmamassat jne samoja? Youtubesta katellu videoita missä joku äijä nuita koteloita korjailee ja sen saanu niistä selville että johdot hapertuu samalailla kun muutkin moottorin sähköt. Kannattaako siis ottaa kaasuläppäkotelo pöydälle ja rueta johtoja uusimaan vai kerralla uusi kotelo? Autossahan ei ole ASR:ää eli sellainen missä ASR on ei käy tuohon? Mikäs se systeemi keskellä imusarjaa on? Youtubessa se äijä purkaa kotelon irti tollasesta m104 ja irroittaa samalla sellasen mokkulan sieltä imusarjasta? Missäs sijaitsee kaasuläppäkotelon ohjainboxi?
Näihin "pariin" kysymykseen kun joku viisas osaisi vasta niin olisin kiitollinen
Tutki onko kalvo ehjä ja onko venttiilin kela ehjä / johto /liittimet. Myös kaikki alipainne letku liitokset / letkut ettei vuotoja ole.

Meseillään
Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
Onko se just se mokkula keskellä imusarjaa? On neljällä kuuskolo pultila kiinni. Onkos se miten purettavissa ja mitä se ohjaa? Tyhjäkäyntiä? Voisiko siitä johtua tyhjäkäynnillä korkeet päästöt?
-
- Mersumies
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
Hei ! Se juuri siihen menee alipaineletkun pätkä ja johto. Ota varovasti kuusiokolo pultit auki ettei kierteet mene voi olla jumissa CRC ensin kunnolla pulteihin ja kotelon saumoihin ja anna liota. Se liikkuva portti säätää imusarjaa ja antaa vääntöä alakierroksille.xreit kirjoitti:Onko se just se mokkula keskellä imusarjaa? On neljällä kuuskolo pultila kiinni. Onkos se miten purettavissa ja mitä se ohjaa? Tyhjäkäyntiä? Voisiko siitä johtua tyhjäkäynnillä korkeet päästöt?
Voit kokeilla imulla avautuuko portti ja liikkuu esteettömästi auki ja kiinni. Tarkista myös irti otto vaiheessa on tuo sähköliitin ollut kunnolla kiinni paikoillaan CRC myös liittimeen.

Meseillään
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
"Mese 320 TE" tietää mistä puhuu
Pari muuta kommenttia...
Non-ASR autoon ei käy ASR -läppäkotelo. Älä hanki mitään toista kaasuläppäkoteloa ennenkuin olet tsekannut ko. resonanssiventtiilin. Jos vika ei ole siinä (esim. likainen) niin tämän jälkeen kannattaa ruveta tutkimaan läppäkotelon johtosarjaa, tod.näk vika sitten johdoissa. Heppu youtubessa korjaa juuri näitä. Sekä niiden johdotusta, että potentiometriä, joka liikuttaa kaasuläppää.
Kaasuläppäkotelon ohjainboxi on apukuskin jalkatilan alla. Se osa, joka nousee kohti tulipeltiä. Ohjainboxi ohjaa tyhjäkäyntiä, eikä sitä voi säätää manuaalisesti. En usko, että vika on ohjainboxissa.
Kerro kuinka kävi.

Pari muuta kommenttia...
Non-ASR autoon ei käy ASR -läppäkotelo. Älä hanki mitään toista kaasuläppäkoteloa ennenkuin olet tsekannut ko. resonanssiventtiilin. Jos vika ei ole siinä (esim. likainen) niin tämän jälkeen kannattaa ruveta tutkimaan läppäkotelon johtosarjaa, tod.näk vika sitten johdoissa. Heppu youtubessa korjaa juuri näitä. Sekä niiden johdotusta, että potentiometriä, joka liikuttaa kaasuläppää.
Kaasuläppäkotelon ohjainboxi on apukuskin jalkatilan alla. Se osa, joka nousee kohti tulipeltiä. Ohjainboxi ohjaa tyhjäkäyntiä, eikä sitä voi säätää manuaalisesti. En usko, että vika on ohjainboxissa.
Kerro kuinka kävi.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
-
- Mersumies
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
Hei ! Tarkista myös kaasuläppäkotelon johdon liitin irroita ja CRC:tä ja liitin kiinni. Tarkista myös johto nippu koneen päältä tulipeltiin menevä ( mutka ) jossa voi olla murentuneet tai katkenneet johto säikeet. thumbup:
Meseillään
-
- Mersumies
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
Hei ! Noista päästöistä vielä, ne korkeat päästöt voivat johtua " kusevista suuttimista " nekin ovat vaihto tavaraa. Joka kerta kun tulppa antaa kipinän on sitä ennen suutin toiminut joten tullee paljon toimintoja ja se kuluttaa suuttimet. Top varaosat.fi Saksasta myy niitä hinaan 121 € / kpl taitaa vielä ottaa vanhat vaihdossa, kun lähettää ne sinne kysele sen sivuilta " sätillä ".Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Se juuri siihen menee alipaineletkun pätkä ja johto. Ota varovasti kuusiokolo pultit auki ettei kierteet mene voi olla jumissa CRC ensin kunnolla pulteihin ja kotelon saumoihin ja anna liota. Se liikkuva portti säätää imusarjaa ja antaa vääntöä alakierroksille.xreit kirjoitti:Onko se just se mokkula keskellä imusarjaa? On neljällä kuuskolo pultila kiinni. Onkos se miten purettavissa ja mitä se ohjaa? Tyhjäkäyntiä? Voisiko siitä johtua tyhjäkäynnillä korkeet päästöt?
Voit kokeilla imulla avautuuko portti ja liikkuu esteettömästi auki ja kiinni. Tarkista myös irti otto vaiheessa on tuo sähköliitin ollut kunnolla kiinni paikoillaan CRC myös liittimeen.

Meseillään
Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
Nonii eli kyöttä leväytetty. Johtosarjahan on edellisen omistaja mukaan uusittu. Noh melkein, eli suunnilleen puolet johoista alkuperäsiä halkeilleita, hapettuneita tai katkenneita johtoja. Ihan ensimmäisen katoin että kaasuläppä hakee tyhjäkäynti asennon kun kääntää virraat pääle, sen se tekikin ja piti pientä surinaa, mikä ilmeisesti kuuluu asiaan? Sen jälkeen purin sen läppä systeemin pois sieltä imusarjasta. Liitin oli jämäkästi kiinni ja imeskelin siitä alipainekellon nipasta ja se läppä jopa liikkuikin. Sitten rupesin kattelemaan sen läppä systeemin johtoja. Heikot olivat heti liittimestä lähtien ja mitä pitemmälle meni sitä huonommaksi muuttui. Kaasuläppäkotelon johto ja liitin oli hyvässä kunnossa ja "valettua" mallia eli varmaankin ostettu joskus siihen uus kotelo ja sen johdot.. Siitä imusarjassa olevasta mokkulasta käytin kans irti sen palikan mihin se sähköliitin tulee kiinni, mutten mitään ihmeellistä sieltä löytänyt. Putsasin sen koko systeemin ja rasvasin sen läpän akselin ja sen alipainekellosta tulevan tangon pallonivelen. Kuviakin otin mutten nyt saa liitettyä tähän niitä. Johtosarjakin oli "korjattu" vähä kiirellä kun oli johdot katkastu siitä mihin sai hyvin tehtyä uuden liitoksen. Taino liitoksen ja liitoksen on nimittäin vedetty vaan johtojen päät vastakkain ja sähköteippä päälle. 6 tuntia meni sähköteippejä repiessä ja kiroillessa, on nimitäin mukava poistaa sitä sähköteippiä kun se on oikein siihen sulanut ja lähtee sellaisina 5cm palasina irti.
Mukavahan tästä viikonlopusta nyt tulikii... 


Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Noista päästöistä vielä, ne korkeat päästöt voivat johtua " kusevista suuttimista " nekin ovat vaihto tavaraa. Joka kerta kun tulppa antaa kipinän on sitä ennen suutin toiminut joten tullee paljon toimintoja ja se kuluttaa suuttimet. Top varaosat.fi Saksasta myy niitä hinaan 121 € / kpl taitaa vielä ottaa vanhat vaihdossa, kun lähettää ne sinne kysele sen sivuilta " sätillä ".Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Se juuri siihen menee alipaineletkun pätkä ja johto. Ota varovasti kuusiokolo pultit auki ettei kierteet mene voi olla jumissa CRC ensin kunnolla pulteihin ja kotelon saumoihin ja anna liota. Se liikkuva portti säätää imusarjaa ja antaa vääntöä alakierroksille.xreit kirjoitti:Onko se just se mokkula keskellä imusarjaa? On neljällä kuuskolo pultila kiinni. Onkos se miten purettavissa ja mitä se ohjaa? Tyhjäkäyntiä? Voisiko siitä johtua tyhjäkäynnillä korkeet päästöt?
Voit kokeilla imulla avautuuko portti ja liikkuu esteettömästi auki ja kiinni. Tarkista myös irti otto vaiheessa on tuo sähköliitin ollut kunnolla kiinni paikoillaan CRC myös liittimeen.
Jos ei tuolla johtosarjan korjauksella tokene nii pitää tuumailla nuo suuttimet. Kiitos vinkistä
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
xreit kirjoitti:Nonii eli kyöttä leväytetty.

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
-
- Mersumies
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
Hei ! Jos hyvän haluat tehdä johtosarjasta osta silikooni johtoa ja uusi johdot yksi kerrallaan, niin ei sekoittumisen vaaraa ole.
Akku koteloon asti joka anturilta ja laitteelta tee liitoskohta sopivaan kohtaan, että ohjausboksin liitin on helppo irroittaa ja kiinnittää paikoilleen.
Akku koteloon asti joka anturilta ja laitteelta tee liitoskohta sopivaan kohtaan, että ohjausboksin liitin on helppo irroittaa ja kiinnittää paikoilleen.

Meseillään
Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
Mä tilasin jenkeistä takuukunnostetut ja koeponnistetut suuttimet. Mulla ei tosin sen kummempaa vikaa ollut, testimielessä vaihdoin ja testasin oliko vaikutusta kulutukseen...ei ollut.xreit kirjoitti:Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Noista päästöistä vielä, ne korkeat päästöt voivat johtua " kusevista suuttimista " nekin ovat vaihto tavaraa. Joka kerta kun tulppa antaa kipinän on sitä ennen suutin toiminut joten tullee paljon toimintoja ja se kuluttaa suuttimet. Top varaosat.fi Saksasta myy niitä hinaan 121 € / kpl taitaa vielä ottaa vanhat vaihdossa, kun lähettää ne sinne kysele sen sivuilta " sätillä ".Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Se juuri siihen menee alipaineletkun pätkä ja johto. Ota varovasti kuusiokolo pultit auki ettei kierteet mene voi olla jumissa CRC ensin kunnolla pulteihin ja kotelon saumoihin ja anna liota. Se liikkuva portti säätää imusarjaa ja antaa vääntöä alakierroksille.xreit kirjoitti:Onko se just se mokkula keskellä imusarjaa? On neljällä kuuskolo pultila kiinni. Onkos se miten purettavissa ja mitä se ohjaa? Tyhjäkäyntiä? Voisiko siitä johtua tyhjäkäynnillä korkeet päästöt?
Voit kokeilla imulla avautuuko portti ja liikkuu esteettömästi auki ja kiinni. Tarkista myös irti otto vaiheessa on tuo sähköliitin ollut kunnolla kiinni paikoillaan CRC myös liittimeen.
Jos ei tuolla johtosarjan korjauksella tokene nii pitää tuumailla nuo suuttimet. Kiitos vinkistä
Eli multa löytyis tarvittaessa toimivat suuttimet, joilla on rullattu 200tkm. Nämä oli myös edellisen omistajan toimesta käytetty ultraäänipesussa, ennen kuin auton ostin 3 vuotta sitten.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
-
- Mersumies
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
Hei ! Vaikuttiko suuttimien vaihto kiihtyvyyteen, käynnin tasaisuuteen ym. vai eikö ollut mitään vaikutusta ?aziz kirjoitti:Mä tilasin jenkeistä takuukunnostetut ja koeponnistetut suuttimet. Mulla ei tosin sen kummempaa vikaa ollut, testimielessä vaihdoin ja testasin oliko vaikutusta kulutukseen...ei ollut.xreit kirjoitti:Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Noista päästöistä vielä, ne korkeat päästöt voivat johtua " kusevista suuttimista " nekin ovat vaihto tavaraa. Joka kerta kun tulppa antaa kipinän on sitä ennen suutin toiminut joten tullee paljon toimintoja ja se kuluttaa suuttimet. Top varaosat.fi Saksasta myy niitä hinaan 121 € / kpl taitaa vielä ottaa vanhat vaihdossa, kun lähettää ne sinne kysele sen sivuilta " sätillä ".Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Se juuri siihen menee alipaineletkun pätkä ja johto. Ota varovasti kuusiokolo pultit auki ettei kierteet mene voi olla jumissa CRC ensin kunnolla pulteihin ja kotelon saumoihin ja anna liota. Se liikkuva portti säätää imusarjaa ja antaa vääntöä alakierroksille.xreit kirjoitti:Onko se just se mokkula keskellä imusarjaa? On neljällä kuuskolo pultila kiinni. Onkos se miten purettavissa ja mitä se ohjaa? Tyhjäkäyntiä? Voisiko siitä johtua tyhjäkäynnillä korkeet päästöt?
Voit kokeilla imulla avautuuko portti ja liikkuu esteettömästi auki ja kiinni. Tarkista myös irti otto vaiheessa on tuo sähköliitin ollut kunnolla kiinni paikoillaan CRC myös liittimeen.
Jos ei tuolla johtosarjan korjauksella tokene nii pitää tuumailla nuo suuttimet. Kiitos vinkistä
Eli multa löytyis tarvittaessa toimivat suuttimet, joilla on rullattu 200tkm. Nämä oli myös edellisen omistajan toimesta käytetty ultraäänipesussa, ennen kuin auton ostin 3 vuotta sitten.


Meseillään
Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
Ei ollu mitään eroa vanhoihin. Ei siis ollu mitään vikaa päällä, ainoastaan kulutusta testailin.Mese 320 TE kirjoitti: Hei ! Vaikuttiko suuttimien vaihto kiihtyvyyteen, käynnin tasaisuuteen ym. vai eikö ollut mitään vaikutusta ?![]()
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
-
- Mersumies
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
Hei ! Palatakseni alkuperäisseen asiaan kannattaa myös tarkastaa tuo nokka-akselin soledoidi kela onko se ehjä ja vetääkö se ja napsahataako siihen virtaa syötettäessä. Sen voi tarkistaa mittajohdolla jossa on 8 A välisulake, ettei tule vahinkoja liian ison virran takia. Suutin viat aiheuttaa " paksahtelua " kiihdytettäessä tyhjäkäyniltä ajossa. 

Meseillään
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
Mites tämä solenoidikela vaikuttaa tyhjäkäyntiin, tai käyntiin yleensä?Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Palatakseni alkuperäisseen asiaan kannattaa myös tarkastaa tuo nokka-akselin soledoidi kela onko se ehjä ja vetääkö se ja napsahataako siihen virtaa syötettäessä. Sen voi tarkistaa mittajohdolla jossa on 8 A välisulake, ettei tule vahinkoja liian ison virran takia. Suutin viat aiheuttaa " paksahtelua " kiihdytettäessä tyhjäkäyniltä ajossa.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
Mitä pidät hintaa suuttimilla?aziz kirjoitti:Mä tilasin jenkeistä takuukunnostetut ja koeponnistetut suuttimet. Mulla ei tosin sen kummempaa vikaa ollut, testimielessä vaihdoin ja testasin oliko vaikutusta kulutukseen...ei ollut.xreit kirjoitti:Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Noista päästöistä vielä, ne korkeat päästöt voivat johtua " kusevista suuttimista " nekin ovat vaihto tavaraa. Joka kerta kun tulppa antaa kipinän on sitä ennen suutin toiminut joten tullee paljon toimintoja ja se kuluttaa suuttimet. Top varaosat.fi Saksasta myy niitä hinaan 121 € / kpl taitaa vielä ottaa vanhat vaihdossa, kun lähettää ne sinne kysele sen sivuilta " sätillä ".Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Se juuri siihen menee alipaineletkun pätkä ja johto. Ota varovasti kuusiokolo pultit auki ettei kierteet mene voi olla jumissa CRC ensin kunnolla pulteihin ja kotelon saumoihin ja anna liota. Se liikkuva portti säätää imusarjaa ja antaa vääntöä alakierroksille.xreit kirjoitti:Onko se just se mokkula keskellä imusarjaa? On neljällä kuuskolo pultila kiinni. Onkos se miten purettavissa ja mitä se ohjaa? Tyhjäkäyntiä? Voisiko siitä johtua tyhjäkäynnillä korkeet päästöt?
Voit kokeilla imulla avautuuko portti ja liikkuu esteettömästi auki ja kiinni. Tarkista myös irti otto vaiheessa on tuo sähköliitin ollut kunnolla kiinni paikoillaan CRC myös liittimeen.
Jos ei tuolla johtosarjan korjauksella tokene nii pitää tuumailla nuo suuttimet. Kiitos vinkistä
Eli multa löytyis tarvittaessa toimivat suuttimet, joilla on rullattu 200tkm. Nämä oli myös edellisen omistajan toimesta käytetty ultraäänipesussa, ennen kuin auton ostin 3 vuotta sitten.
Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
Paikallaaankun sitä polkee niin välillä paksahtaa, samaan tyyliin kuin putkessa polttais muttei kuitenkaa ihan silleensä. Ja maantienopeuksissa jos hölläät kaasun äkkiä nii tekee muutaman nykäyksen ja "tupsauksen"Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Palatakseni alkuperäisseen asiaan kannattaa myös tarkastaa tuo nokka-akselin soledoidi kela onko se ehjä ja vetääkö se ja napsahataako siihen virtaa syötettäessä. Sen voi tarkistaa mittajohdolla jossa on 8 A välisulake, ettei tule vahinkoja liian ison virran takia. Suutin viat aiheuttaa " paksahtelua " kiihdytettäessä tyhjäkäyniltä ajossa.

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
Meinaatko sitä imunokan ajotin systeemiä mikä on sylinterikannen etupäässä johon menee kaks napanen liitin?Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Palatakseni alkuperäisseen asiaan kannattaa myös tarkastaa tuo nokka-akselin soledoidi kela onko se ehjä ja vetääkö se ja napsahataako siihen virtaa syötettäessä. Sen voi tarkistaa mittajohdolla jossa on 8 A välisulake, ettei tule vahinkoja liian ison virran takia. Suutin viat aiheuttaa " paksahtelua " kiihdytettäessä tyhjäkäyniltä ajossa.
Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
Joo siis osittain se on uusittu edellisen omistajan toimesta, nyt vaan tein sen loppuun asti ja tinasin ja eristin liitokset kutistesukalla. Ilmamassa mittarin liitin oli "halkastu" ei ole ilmeisesti purettavissa muuten?Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Jos hyvän haluat tehdä johtosarjasta osta silikooni johtoa ja uusi johdot yksi kerrallaan, niin ei sekoittumisen vaaraa ole.
Akku koteloon asti joka anturilta ja laitteelta tee liitoskohta sopivaan kohtaan, että ohjausboksin liitin on helppo irroittaa ja kiinnittää paikoilleen.
-
- Mersumies
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
Just sitä siitä pitää kuulua naksahdus, kun antaa sille sähköä.xreit kirjoitti:Meinaatko sitä imunokan ajotin systeemiä mikä on sylinterikannen etupäässä johon menee kaks napanen liitin?Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Palatakseni alkuperäisseen asiaan kannattaa myös tarkastaa tuo nokka-akselin soledoidi kela onko se ehjä ja vetääkö se ja napsahataako siihen virtaa syötettäessä. Sen voi tarkistaa mittajohdolla jossa on 8 A välisulake, ettei tule vahinkoja liian ison virran takia. Suutin viat aiheuttaa " paksahtelua " kiihdytettäessä tyhjäkäyniltä ajossa.

Meseillään
Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
En tiedä, kun ei varsinaisesti ole myytävänä. Oli tarkoitus säilyttää varaosina niin kauan kuin autokin on mulla.xreit kirjoitti: Mitä pidät hintaa suuttimilla?
Toki kaikki on myytävänä, jos hinta on hyvä.

MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
Pistä vaikka viestillä hintaa suuttimille nii tuumataan
Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
Mites jos mittaan resistanssin siitä, paljo ohmeja? Naksahtaakos se ku laittaa vaan virrat päälle? En haluis hajottaa sitä jos se sattuu vaikka ehjä olemanMese 320 TE kirjoitti:Just sitä siitä pitää kuulua naksahdus, kun antaa sille sähköä.xreit kirjoitti:Meinaatko sitä imunokan ajotin systeemiä mikä on sylinterikannen etupäässä johon menee kaks napanen liitin?Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Palatakseni alkuperäisseen asiaan kannattaa myös tarkastaa tuo nokka-akselin soledoidi kela onko se ehjä ja vetääkö se ja napsahataako siihen virtaa syötettäessä. Sen voi tarkistaa mittajohdolla jossa on 8 A välisulake, ettei tule vahinkoja liian ison virran takia. Suutin viat aiheuttaa " paksahtelua " kiihdytettäessä tyhjäkäyniltä ajossa.

-
- Mersumies
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
Mittaa vaan en nyt muista paljonko se ehjän kelan vastus oli. Voin mitata se jos sitä en ole laittanut muistiin tuohon huoltokirjaan.xreit kirjoitti:Mites jos mittaan resistanssin siitä, paljo ohmeja? Naksahtaakos se ku laittaa vaan virrat päälle? En haluis hajottaa sitä jos se sattuu vaikka ehjä olemanMese 320 TE kirjoitti:Just sitä siitä pitää kuulua naksahdus, kun antaa sille sähköä.xreit kirjoitti:Meinaatko sitä imunokan ajotin systeemiä mikä on sylinterikannen etupäässä johon menee kaks napanen liitin?Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Palatakseni alkuperäisseen asiaan kannattaa myös tarkastaa tuo nokka-akselin soledoidi kela onko se ehjä ja vetääkö se ja napsahataako siihen virtaa syötettäessä. Sen voi tarkistaa mittajohdolla jossa on 8 A välisulake, ettei tule vahinkoja liian ison virran takia. Suutin viat aiheuttaa " paksahtelua " kiihdytettäessä tyhjäkäyniltä ajossa.
Ei se ehjä kela hajoa, kun siihen antaa sähköä, mutta liitin pitää olla irti ettei se sähkö mene takaperin boksiin päin.

Meseillään
Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
Dodii kiitoksia
Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93
Nokka-akselin solenoidi naksuu... Miten näissä on rikastin toteutettu? Voisko se jäädä päälle tai jotain? vai tekeekö ne kusevat suuttimet sen että kylmänä toimii ja lämpösenä ei? Minkäslainen homma suuttimien irrotus?