S124 280TE M104 automaatti vm-93

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
xreit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 26.09.2013 23:45
Paikkakunta: Pohjois-Savo

S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja xreit »

Eli käyntihäiriö vaivaa kyseistä merkkeedestä. Liikkeelle lähtiessä "nyökkää" eli käyttää kierroksia jossain 400-500rpm tietämillä, satunnaisesti ihan sammuukin. Käyntiin lähtee hyvin kylmänä ja lämpimänä mutta häiriöö esintyy silloin kun moottorin lämpötila nousee 60 asteen seudulle. Kaasuläppäkoteloko siellä kiukuttelee? Johtosarja ilmamassalle ja puolille on uusittu sekä puolat, ilmamassamittari, tulpat, lambda ja tulpanjohdot uusittu... Kaasuläppä putsattu, ilmamassamittari putsattu jne... Paikallaan mielestäni ottaa kierroksia heikosti, ainakin kaverin W210 320 on paljon kierrosherkempi. Onkos 2,8 ja 3,2 periaatteessa sama mylly? Onko kaasuläppäkotelot, ilmamassat jne samoja? Youtubesta katellu videoita missä joku äijä nuita koteloita korjailee ja sen saanu niistä selville että johdot hapertuu samalailla kun muutkin moottorin sähköt. Kannattaako siis ottaa kaasuläppäkotelo pöydälle ja rueta johtoja uusimaan vai kerralla uusi kotelo? Autossahan ei ole ASR:ää eli sellainen missä ASR on ei käy tuohon? Mikäs se systeemi keskellä imusarjaa on? Youtubessa se äijä purkaa kotelon irti tollasesta m104 ja irroittaa samalla sellasen mokkulan sieltä imusarjasta? Missäs sijaitsee kaasuläppäkotelon ohjainboxi?

Näihin "pariin" kysymykseen kun joku viisas osaisi vasta niin olisin kiitollinen
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja atlas »

Bensapaine kannattaisi mitata ..ainakin m111 koneissa on noita mennyt.tämäkin samaa sarjaa mutta pitempi..onko tässä muuten kaksi pumppua?...kuuntele pyöriikö molemmat..tankissa on sihti ja suodinkin siinä pumpun lähellä..onko vaihdettu?Sitten jos nokka akselin ennakon säädin ei pelaa niin ei ole voimaa tarjolla niin kuin pitäisi .
Kaasuläppäkoteloita taitaa olla varsin monella numerolla..kannattaa tieten kurkata sinne sisään ne johdot kun ovat ihan ruuvien irroituksen päässä..tutki myös kumilaippa imusarjan ja kotelon välistä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
xreit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 26.09.2013 23:45
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja xreit »

Bensanpaineet mitattu ja olivat muistaaksen 4bar luokkaa. Ja jos bensanpaineet ois matalat nii sillohan meno loppus korkeilla kierroksilla. Tässä ongelma juuri tuo tyhjäkäynti ja alaväännöt. Liikkeessä on alhaalliki voimaa mutta paikallaan ei ota kierroksia silleensä kuin kuuluisi. Onko se kaasuläppä miten purettavissa? Onko se pistoke purettavissa että saako tehtyä johot sinne pistokkeeseen asti? Päästöthän tuossa oli kierroksilla ok mutta tyhjäkäynnillä co arvo taivaissa eli rikkaalla käy
xreit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 26.09.2013 23:45
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja xreit »

Bensapumppu tai joku vänkärin puolella takaoven kohalla pitää sellasta ihme suhinaa. Asentaja tuumas vaan että ei vaikuta mihinkää ja että bensapumppu(t) toimii. Mites ton nokan ennakon säätimen testaa? Onko se se mokkula kannen päässä mihin menee alipaineletkuja?
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

xreit kirjoitti:Eli käyntihäiriö vaivaa kyseistä merkkeedestä. Liikkeelle lähtiessä "nyökkää" eli käyttää kierroksia jossain 400-500rpm tietämillä, satunnaisesti ihan sammuukin. Käyntiin lähtee hyvin kylmänä ja lämpimänä mutta häiriöö esintyy silloin kun moottorin lämpötila nousee 60 asteen seudulle. Kaasuläppäkoteloko siellä kiukuttelee? Johtosarja ilmamassalle ja puolille on uusittu sekä puolat, ilmamassamittari, tulpat, lambda ja tulpanjohdot uusittu... Kaasuläppä putsattu, ilmamassamittari putsattu jne... Paikallaan mielestäni ottaa kierroksia heikosti, ainakin kaverin W210 320 on paljon kierrosherkempi. Onkos 2,8 ja 3,2 periaatteessa sama mylly? Onko kaasuläppäkotelot, ilmamassat jne samoja? Youtubesta katellu videoita missä joku äijä nuita koteloita korjailee ja sen saanu niistä selville että johdot hapertuu samalailla kun muutkin moottorin sähköt. Kannattaako siis ottaa kaasuläppäkotelo pöydälle ja rueta johtoja uusimaan vai kerralla uusi kotelo? Autossahan ei ole ASR:ää eli sellainen missä ASR on ei käy tuohon? Mikäs se systeemi keskellä imusarjaa on? Youtubessa se äijä purkaa kotelon irti tollasesta m104 ja irroittaa samalla sellasen mokkulan sieltä imusarjasta? Missäs sijaitsee kaasuläppäkotelon ohjainboxi?

Näihin "pariin" kysymykseen kun joku viisas osaisi vasta niin olisin kiitollinen
Onko siinä 280 muuttuva imusarja minulla 320 on alipainekalvo liikuttaa läppää imusarjassa. alipainetta ohjataan sähköisesti ventiilillä.
Tutki onko kalvo ehjä ja onko venttiilin kela ehjä / johto /liittimet. Myös kaikki alipainne letku liitokset / letkut ettei vuotoja ole. :thumbup:
Meseillään
xreit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 26.09.2013 23:45
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja xreit »

Onko se just se mokkula keskellä imusarjaa? On neljällä kuuskolo pultila kiinni. Onkos se miten purettavissa ja mitä se ohjaa? Tyhjäkäyntiä? Voisiko siitä johtua tyhjäkäynnillä korkeet päästöt?
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

xreit kirjoitti:Onko se just se mokkula keskellä imusarjaa? On neljällä kuuskolo pultila kiinni. Onkos se miten purettavissa ja mitä se ohjaa? Tyhjäkäyntiä? Voisiko siitä johtua tyhjäkäynnillä korkeet päästöt?
Hei ! Se juuri siihen menee alipaineletkun pätkä ja johto. Ota varovasti kuusiokolo pultit auki ettei kierteet mene voi olla jumissa CRC ensin kunnolla pulteihin ja kotelon saumoihin ja anna liota. Se liikkuva portti säätää imusarjaa ja antaa vääntöä alakierroksille.
Voit kokeilla imulla avautuuko portti ja liikkuu esteettömästi auki ja kiinni. Tarkista myös irti otto vaiheessa on tuo sähköliitin ollut kunnolla kiinni paikoillaan CRC myös liittimeen. :thumbup:
Meseillään
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

"Mese 320 TE" tietää mistä puhuu :thumbup:

Pari muuta kommenttia...

Non-ASR autoon ei käy ASR -läppäkotelo. Älä hanki mitään toista kaasuläppäkoteloa ennenkuin olet tsekannut ko. resonanssiventtiilin. Jos vika ei ole siinä (esim. likainen) niin tämän jälkeen kannattaa ruveta tutkimaan läppäkotelon johtosarjaa, tod.näk vika sitten johdoissa. Heppu youtubessa korjaa juuri näitä. Sekä niiden johdotusta, että potentiometriä, joka liikuttaa kaasuläppää.

Kaasuläppäkotelon ohjainboxi on apukuskin jalkatilan alla. Se osa, joka nousee kohti tulipeltiä. Ohjainboxi ohjaa tyhjäkäyntiä, eikä sitä voi säätää manuaalisesti. En usko, että vika on ohjainboxissa.

Kerro kuinka kävi.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Hei ! Tarkista myös kaasuläppäkotelon johdon liitin irroita ja CRC:tä ja liitin kiinni. Tarkista myös johto nippu koneen päältä tulipeltiin menevä ( mutka ) jossa voi olla murentuneet tai katkenneet johto säikeet. thumbup:
Meseillään
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Mese 320 TE kirjoitti:
xreit kirjoitti:Onko se just se mokkula keskellä imusarjaa? On neljällä kuuskolo pultila kiinni. Onkos se miten purettavissa ja mitä se ohjaa? Tyhjäkäyntiä? Voisiko siitä johtua tyhjäkäynnillä korkeet päästöt?
Hei ! Se juuri siihen menee alipaineletkun pätkä ja johto. Ota varovasti kuusiokolo pultit auki ettei kierteet mene voi olla jumissa CRC ensin kunnolla pulteihin ja kotelon saumoihin ja anna liota. Se liikkuva portti säätää imusarjaa ja antaa vääntöä alakierroksille.
Voit kokeilla imulla avautuuko portti ja liikkuu esteettömästi auki ja kiinni. Tarkista myös irti otto vaiheessa on tuo sähköliitin ollut kunnolla kiinni paikoillaan CRC myös liittimeen. :thumbup:
Hei ! Noista päästöistä vielä, ne korkeat päästöt voivat johtua " kusevista suuttimista " nekin ovat vaihto tavaraa. Joka kerta kun tulppa antaa kipinän on sitä ennen suutin toiminut joten tullee paljon toimintoja ja se kuluttaa suuttimet. Top varaosat.fi Saksasta myy niitä hinaan 121 € / kpl taitaa vielä ottaa vanhat vaihdossa, kun lähettää ne sinne kysele sen sivuilta " sätillä ". :thumbup:
Meseillään
xreit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 26.09.2013 23:45
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja xreit »

Nonii eli kyöttä leväytetty. Johtosarjahan on edellisen omistaja mukaan uusittu. Noh melkein, eli suunnilleen puolet johoista alkuperäsiä halkeilleita, hapettuneita tai katkenneita johtoja. Ihan ensimmäisen katoin että kaasuläppä hakee tyhjäkäynti asennon kun kääntää virraat pääle, sen se tekikin ja piti pientä surinaa, mikä ilmeisesti kuuluu asiaan? Sen jälkeen purin sen läppä systeemin pois sieltä imusarjasta. Liitin oli jämäkästi kiinni ja imeskelin siitä alipainekellon nipasta ja se läppä jopa liikkuikin. Sitten rupesin kattelemaan sen läppä systeemin johtoja. Heikot olivat heti liittimestä lähtien ja mitä pitemmälle meni sitä huonommaksi muuttui. Kaasuläppäkotelon johto ja liitin oli hyvässä kunnossa ja "valettua" mallia eli varmaankin ostettu joskus siihen uus kotelo ja sen johdot.. Siitä imusarjassa olevasta mokkulasta käytin kans irti sen palikan mihin se sähköliitin tulee kiinni, mutten mitään ihmeellistä sieltä löytänyt. Putsasin sen koko systeemin ja rasvasin sen läpän akselin ja sen alipainekellosta tulevan tangon pallonivelen. Kuviakin otin mutten nyt saa liitettyä tähän niitä. Johtosarjakin oli "korjattu" vähä kiirellä kun oli johdot katkastu siitä mihin sai hyvin tehtyä uuden liitoksen. Taino liitoksen ja liitoksen on nimittäin vedetty vaan johtojen päät vastakkain ja sähköteippä päälle. 6 tuntia meni sähköteippejä repiessä ja kiroillessa, on nimitäin mukava poistaa sitä sähköteippiä kun se on oikein siihen sulanut ja lähtee sellaisina 5cm palasina irti. :oops: Mukavahan tästä viikonlopusta nyt tulikii... :lol:
xreit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 26.09.2013 23:45
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja xreit »

Mese 320 TE kirjoitti:
Mese 320 TE kirjoitti:
xreit kirjoitti:Onko se just se mokkula keskellä imusarjaa? On neljällä kuuskolo pultila kiinni. Onkos se miten purettavissa ja mitä se ohjaa? Tyhjäkäyntiä? Voisiko siitä johtua tyhjäkäynnillä korkeet päästöt?
Hei ! Se juuri siihen menee alipaineletkun pätkä ja johto. Ota varovasti kuusiokolo pultit auki ettei kierteet mene voi olla jumissa CRC ensin kunnolla pulteihin ja kotelon saumoihin ja anna liota. Se liikkuva portti säätää imusarjaa ja antaa vääntöä alakierroksille.
Voit kokeilla imulla avautuuko portti ja liikkuu esteettömästi auki ja kiinni. Tarkista myös irti otto vaiheessa on tuo sähköliitin ollut kunnolla kiinni paikoillaan CRC myös liittimeen. :thumbup:
Hei ! Noista päästöistä vielä, ne korkeat päästöt voivat johtua " kusevista suuttimista " nekin ovat vaihto tavaraa. Joka kerta kun tulppa antaa kipinän on sitä ennen suutin toiminut joten tullee paljon toimintoja ja se kuluttaa suuttimet. Top varaosat.fi Saksasta myy niitä hinaan 121 € / kpl taitaa vielä ottaa vanhat vaihdossa, kun lähettää ne sinne kysele sen sivuilta " sätillä ". :thumbup:

Jos ei tuolla johtosarjan korjauksella tokene nii pitää tuumailla nuo suuttimet. Kiitos vinkistä
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

xreit kirjoitti:Nonii eli kyöttä leväytetty.
:?:
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Hei ! Jos hyvän haluat tehdä johtosarjasta osta silikooni johtoa ja uusi johdot yksi kerrallaan, niin ei sekoittumisen vaaraa ole.
Akku koteloon asti joka anturilta ja laitteelta tee liitoskohta sopivaan kohtaan, että ohjausboksin liitin on helppo irroittaa ja kiinnittää paikoilleen. :thumbup:
Meseillään
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja aziz »

xreit kirjoitti:
Mese 320 TE kirjoitti:
Mese 320 TE kirjoitti:
xreit kirjoitti:Onko se just se mokkula keskellä imusarjaa? On neljällä kuuskolo pultila kiinni. Onkos se miten purettavissa ja mitä se ohjaa? Tyhjäkäyntiä? Voisiko siitä johtua tyhjäkäynnillä korkeet päästöt?
Hei ! Se juuri siihen menee alipaineletkun pätkä ja johto. Ota varovasti kuusiokolo pultit auki ettei kierteet mene voi olla jumissa CRC ensin kunnolla pulteihin ja kotelon saumoihin ja anna liota. Se liikkuva portti säätää imusarjaa ja antaa vääntöä alakierroksille.
Voit kokeilla imulla avautuuko portti ja liikkuu esteettömästi auki ja kiinni. Tarkista myös irti otto vaiheessa on tuo sähköliitin ollut kunnolla kiinni paikoillaan CRC myös liittimeen. :thumbup:
Hei ! Noista päästöistä vielä, ne korkeat päästöt voivat johtua " kusevista suuttimista " nekin ovat vaihto tavaraa. Joka kerta kun tulppa antaa kipinän on sitä ennen suutin toiminut joten tullee paljon toimintoja ja se kuluttaa suuttimet. Top varaosat.fi Saksasta myy niitä hinaan 121 € / kpl taitaa vielä ottaa vanhat vaihdossa, kun lähettää ne sinne kysele sen sivuilta " sätillä ". :thumbup:

Jos ei tuolla johtosarjan korjauksella tokene nii pitää tuumailla nuo suuttimet. Kiitos vinkistä
Mä tilasin jenkeistä takuukunnostetut ja koeponnistetut suuttimet. Mulla ei tosin sen kummempaa vikaa ollut, testimielessä vaihdoin ja testasin oliko vaikutusta kulutukseen...ei ollut.
Eli multa löytyis tarvittaessa toimivat suuttimet, joilla on rullattu 200tkm. Nämä oli myös edellisen omistajan toimesta käytetty ultraäänipesussa, ennen kuin auton ostin 3 vuotta sitten.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

aziz kirjoitti:
xreit kirjoitti:
Mese 320 TE kirjoitti:
Mese 320 TE kirjoitti:
xreit kirjoitti:Onko se just se mokkula keskellä imusarjaa? On neljällä kuuskolo pultila kiinni. Onkos se miten purettavissa ja mitä se ohjaa? Tyhjäkäyntiä? Voisiko siitä johtua tyhjäkäynnillä korkeet päästöt?
Hei ! Se juuri siihen menee alipaineletkun pätkä ja johto. Ota varovasti kuusiokolo pultit auki ettei kierteet mene voi olla jumissa CRC ensin kunnolla pulteihin ja kotelon saumoihin ja anna liota. Se liikkuva portti säätää imusarjaa ja antaa vääntöä alakierroksille.
Voit kokeilla imulla avautuuko portti ja liikkuu esteettömästi auki ja kiinni. Tarkista myös irti otto vaiheessa on tuo sähköliitin ollut kunnolla kiinni paikoillaan CRC myös liittimeen. :thumbup:
Hei ! Noista päästöistä vielä, ne korkeat päästöt voivat johtua " kusevista suuttimista " nekin ovat vaihto tavaraa. Joka kerta kun tulppa antaa kipinän on sitä ennen suutin toiminut joten tullee paljon toimintoja ja se kuluttaa suuttimet. Top varaosat.fi Saksasta myy niitä hinaan 121 € / kpl taitaa vielä ottaa vanhat vaihdossa, kun lähettää ne sinne kysele sen sivuilta " sätillä ". :thumbup:

Jos ei tuolla johtosarjan korjauksella tokene nii pitää tuumailla nuo suuttimet. Kiitos vinkistä
Mä tilasin jenkeistä takuukunnostetut ja koeponnistetut suuttimet. Mulla ei tosin sen kummempaa vikaa ollut, testimielessä vaihdoin ja testasin oliko vaikutusta kulutukseen...ei ollut.
Eli multa löytyis tarvittaessa toimivat suuttimet, joilla on rullattu 200tkm. Nämä oli myös edellisen omistajan toimesta käytetty ultraäänipesussa, ennen kuin auton ostin 3 vuotta sitten.
Hei ! Vaikuttiko suuttimien vaihto kiihtyvyyteen, käynnin tasaisuuteen ym. vai eikö ollut mitään vaikutusta ? :?: :thumbup:
Meseillään
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja aziz »

Mese 320 TE kirjoitti: Hei ! Vaikuttiko suuttimien vaihto kiihtyvyyteen, käynnin tasaisuuteen ym. vai eikö ollut mitään vaikutusta ? :?: :thumbup:
Ei ollu mitään eroa vanhoihin. Ei siis ollu mitään vikaa päällä, ainoastaan kulutusta testailin.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Hei ! Palatakseni alkuperäisseen asiaan kannattaa myös tarkastaa tuo nokka-akselin soledoidi kela onko se ehjä ja vetääkö se ja napsahataako siihen virtaa syötettäessä. Sen voi tarkistaa mittajohdolla jossa on 8 A välisulake, ettei tule vahinkoja liian ison virran takia. Suutin viat aiheuttaa " paksahtelua " kiihdytettäessä tyhjäkäyniltä ajossa. :thumbup:
Meseillään
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Palatakseni alkuperäisseen asiaan kannattaa myös tarkastaa tuo nokka-akselin soledoidi kela onko se ehjä ja vetääkö se ja napsahataako siihen virtaa syötettäessä. Sen voi tarkistaa mittajohdolla jossa on 8 A välisulake, ettei tule vahinkoja liian ison virran takia. Suutin viat aiheuttaa " paksahtelua " kiihdytettäessä tyhjäkäyniltä ajossa. :thumbup:
Mites tämä solenoidikela vaikuttaa tyhjäkäyntiin, tai käyntiin yleensä?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
xreit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 26.09.2013 23:45
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja xreit »

aziz kirjoitti:
xreit kirjoitti:
Mese 320 TE kirjoitti:
Mese 320 TE kirjoitti:
xreit kirjoitti:Onko se just se mokkula keskellä imusarjaa? On neljällä kuuskolo pultila kiinni. Onkos se miten purettavissa ja mitä se ohjaa? Tyhjäkäyntiä? Voisiko siitä johtua tyhjäkäynnillä korkeet päästöt?
Hei ! Se juuri siihen menee alipaineletkun pätkä ja johto. Ota varovasti kuusiokolo pultit auki ettei kierteet mene voi olla jumissa CRC ensin kunnolla pulteihin ja kotelon saumoihin ja anna liota. Se liikkuva portti säätää imusarjaa ja antaa vääntöä alakierroksille.
Voit kokeilla imulla avautuuko portti ja liikkuu esteettömästi auki ja kiinni. Tarkista myös irti otto vaiheessa on tuo sähköliitin ollut kunnolla kiinni paikoillaan CRC myös liittimeen. :thumbup:
Hei ! Noista päästöistä vielä, ne korkeat päästöt voivat johtua " kusevista suuttimista " nekin ovat vaihto tavaraa. Joka kerta kun tulppa antaa kipinän on sitä ennen suutin toiminut joten tullee paljon toimintoja ja se kuluttaa suuttimet. Top varaosat.fi Saksasta myy niitä hinaan 121 € / kpl taitaa vielä ottaa vanhat vaihdossa, kun lähettää ne sinne kysele sen sivuilta " sätillä ". :thumbup:

Jos ei tuolla johtosarjan korjauksella tokene nii pitää tuumailla nuo suuttimet. Kiitos vinkistä
Mä tilasin jenkeistä takuukunnostetut ja koeponnistetut suuttimet. Mulla ei tosin sen kummempaa vikaa ollut, testimielessä vaihdoin ja testasin oliko vaikutusta kulutukseen...ei ollut.
Eli multa löytyis tarvittaessa toimivat suuttimet, joilla on rullattu 200tkm. Nämä oli myös edellisen omistajan toimesta käytetty ultraäänipesussa, ennen kuin auton ostin 3 vuotta sitten.
Mitä pidät hintaa suuttimilla?
xreit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 26.09.2013 23:45
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja xreit »

Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Palatakseni alkuperäisseen asiaan kannattaa myös tarkastaa tuo nokka-akselin soledoidi kela onko se ehjä ja vetääkö se ja napsahataako siihen virtaa syötettäessä. Sen voi tarkistaa mittajohdolla jossa on 8 A välisulake, ettei tule vahinkoja liian ison virran takia. Suutin viat aiheuttaa " paksahtelua " kiihdytettäessä tyhjäkäyniltä ajossa. :thumbup:
Paikallaaankun sitä polkee niin välillä paksahtaa, samaan tyyliin kuin putkessa polttais muttei kuitenkaa ihan silleensä. Ja maantienopeuksissa jos hölläät kaasun äkkiä nii tekee muutaman nykäyksen ja "tupsauksen" :roll:
xreit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 26.09.2013 23:45
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja xreit »

Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Palatakseni alkuperäisseen asiaan kannattaa myös tarkastaa tuo nokka-akselin soledoidi kela onko se ehjä ja vetääkö se ja napsahataako siihen virtaa syötettäessä. Sen voi tarkistaa mittajohdolla jossa on 8 A välisulake, ettei tule vahinkoja liian ison virran takia. Suutin viat aiheuttaa " paksahtelua " kiihdytettäessä tyhjäkäyniltä ajossa. :thumbup:
Meinaatko sitä imunokan ajotin systeemiä mikä on sylinterikannen etupäässä johon menee kaks napanen liitin?
xreit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 26.09.2013 23:45
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja xreit »

Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Jos hyvän haluat tehdä johtosarjasta osta silikooni johtoa ja uusi johdot yksi kerrallaan, niin ei sekoittumisen vaaraa ole.
Akku koteloon asti joka anturilta ja laitteelta tee liitoskohta sopivaan kohtaan, että ohjausboksin liitin on helppo irroittaa ja kiinnittää paikoilleen. :thumbup:
Joo siis osittain se on uusittu edellisen omistajan toimesta, nyt vaan tein sen loppuun asti ja tinasin ja eristin liitokset kutistesukalla. Ilmamassa mittarin liitin oli "halkastu" ei ole ilmeisesti purettavissa muuten?
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

xreit kirjoitti:
Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Palatakseni alkuperäisseen asiaan kannattaa myös tarkastaa tuo nokka-akselin soledoidi kela onko se ehjä ja vetääkö se ja napsahataako siihen virtaa syötettäessä. Sen voi tarkistaa mittajohdolla jossa on 8 A välisulake, ettei tule vahinkoja liian ison virran takia. Suutin viat aiheuttaa " paksahtelua " kiihdytettäessä tyhjäkäyniltä ajossa. :thumbup:
Meinaatko sitä imunokan ajotin systeemiä mikä on sylinterikannen etupäässä johon menee kaks napanen liitin?
Just sitä siitä pitää kuulua naksahdus, kun antaa sille sähköä. :thumbup:
Meseillään
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja aziz »

xreit kirjoitti: Mitä pidät hintaa suuttimilla?
En tiedä, kun ei varsinaisesti ole myytävänä. Oli tarkoitus säilyttää varaosina niin kauan kuin autokin on mulla.
Toki kaikki on myytävänä, jos hinta on hyvä. :)
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
xreit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 26.09.2013 23:45
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja xreit »

Pistä vaikka viestillä hintaa suuttimille nii tuumataan
xreit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 26.09.2013 23:45
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja xreit »

Mese 320 TE kirjoitti:
xreit kirjoitti:
Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Palatakseni alkuperäisseen asiaan kannattaa myös tarkastaa tuo nokka-akselin soledoidi kela onko se ehjä ja vetääkö se ja napsahataako siihen virtaa syötettäessä. Sen voi tarkistaa mittajohdolla jossa on 8 A välisulake, ettei tule vahinkoja liian ison virran takia. Suutin viat aiheuttaa " paksahtelua " kiihdytettäessä tyhjäkäyniltä ajossa. :thumbup:
Meinaatko sitä imunokan ajotin systeemiä mikä on sylinterikannen etupäässä johon menee kaks napanen liitin?
Just sitä siitä pitää kuulua naksahdus, kun antaa sille sähköä. :thumbup:
Mites jos mittaan resistanssin siitä, paljo ohmeja? Naksahtaakos se ku laittaa vaan virrat päälle? En haluis hajottaa sitä jos se sattuu vaikka ehjä oleman :lol:
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

xreit kirjoitti:
Mese 320 TE kirjoitti:
xreit kirjoitti:
Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Palatakseni alkuperäisseen asiaan kannattaa myös tarkastaa tuo nokka-akselin soledoidi kela onko se ehjä ja vetääkö se ja napsahataako siihen virtaa syötettäessä. Sen voi tarkistaa mittajohdolla jossa on 8 A välisulake, ettei tule vahinkoja liian ison virran takia. Suutin viat aiheuttaa " paksahtelua " kiihdytettäessä tyhjäkäyniltä ajossa. :thumbup:
Meinaatko sitä imunokan ajotin systeemiä mikä on sylinterikannen etupäässä johon menee kaks napanen liitin?
Just sitä siitä pitää kuulua naksahdus, kun antaa sille sähköä. :thumbup:
Mites jos mittaan resistanssin siitä, paljo ohmeja? Naksahtaakos se ku laittaa vaan virrat päälle? En haluis hajottaa sitä jos se sattuu vaikka ehjä oleman :lol:
Mittaa vaan en nyt muista paljonko se ehjän kelan vastus oli. Voin mitata se jos sitä en ole laittanut muistiin tuohon huoltokirjaan.
Ei se ehjä kela hajoa, kun siihen antaa sähköä, mutta liitin pitää olla irti ettei se sähkö mene takaperin boksiin päin. :thumbup:
Meseillään
xreit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 26.09.2013 23:45
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja xreit »

Dodii kiitoksia
xreit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 26.09.2013 23:45
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: S124 280TE M104 automaatti vm-93

Viesti Kirjoittaja xreit »

Nokka-akselin solenoidi naksuu... Miten näissä on rikastin toteutettu? Voisko se jäädä päälle tai jotain? vai tekeekö ne kusevat suuttimet sen että kylmänä toimii ja lämpösenä ei? Minkäslainen homma suuttimien irrotus?
Vastaa Viestiin